План урока "Здоровый образ жизни"
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Баева Марина Анатольевна
План урока в 9 классе к учебнику «Счастливый Английский», авт. К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман 1. Учебный аспект: развитие речевого умения в диалогической и монологической форме; (лексических навыков чтения и говорения); развитие детально воспринимать информацию на слух. 2. Развивающий аспект: развитие способностей к сравнению, обобщению, к догадке на основе прослушанного, развитие способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия. 3. Воспитательный аспект: продолжить формирование навыков здорового образа жизни и навыков здоровой диеты питания. Оборудование: аудиозапись, таблицы, функциональные опоры, карточки, пословицы:

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тема урока: Healthy Mode of Life

Учебник «Счастливый Английский», авт. К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман

1. Учебный аспект: развитие речевого умения в диалогической и монологической форме; (лексических навыков чтения и говорения); развитие детально воспринимать информацию на слух.

2. Развивающий аспект: развитие способностей к сравнению, обобщению, к догадке на основе прослушанного, развитие способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия.

3. Воспитательный аспект: продолжить формирование навыков здорового образа жизни и навыков здоровой диеты питания.

Оборудование: аудиозапись, таблицы, функциональные опоры, карточки, пословицы:

An apple a day keeps a doctor away.

Health is above wealth.

Early to bed, early to rise

Keeps a man healthy, wealthy and wise.

Ход урока

I. Начало урока.

Teacher : The topic of our lesson today is Healthy Mode of Life

The motto of our lesson is "Health is above wealth"

Do you agree with this proverb?

Student 1: It means that health is the dearest thing for a person.

Student 2: I think that we can buy many things but we can't buy health.

Teacher: Right you are. So today we’ll talk about health and healthy mode

of life. There are some factors of healthy living guide. What are they?

Student1: They are exercising, healthy dieting.

Student2: Avoiding bad habits.

Student3: Healthy lifestyle.

Teacher: Let's begin with avoiding bad habits. What are they?

Student 1: They are: smoking, drinking alcohol, taking drugs.

Student 2: Sleeping too much, or too little.

Student 3: Skipping breakfast.

Student 4: Phisical inactivity.

II. Основная часть.

1. Teacher: Dear students, please open your books at page 93, exercise 2  and  complete the sentences with (a) few/ (a) little/ much/ many/ a lot/ fewer/  less/ more .

2. And what about bad habits? Can they be a cause of bad health? Let's discuss this problem.

Student 1: Smoking causes a caugh, a headache and in the worst case cancer.

- It makes teeth yellow, hair smell, clothes smell, skin unhealthy.

- It’s true that smoking affects the health of the whole family, the people around you.

Student 2: I think that drinking alcohol causes a headache, heart disease, slow reactions and loss of memory.

- It makes skin unhealthy, speech anclear and brain centres sleep.

- Drinking affects the whole family, the people around a drinking person, one’s social controls.

Student 3: To my mind taking drugs is a very bad habit. It causes blood disease, brain disease, slow reactions, loss of memory and death.

- Taking drugs makes speech unclear, brain centres sleep.

- Of cоurse it affects the whole family, the people around and one’s social controls.

Student 4: I feet sorry for people who take drugs, because it’s really a bad habit.

- Teacher: What measures should we take against bad habits?

Student 1: We should ban smoking at schools, in offices and on transport.

Student 2: Our authorities should ban cigarettes’ and alcohol’s ads on TV and radio.

Student 3: Our authorities should put into prison those who spread and sell drugs.

2. Teacher: Which of the arguments will you use to convince your friends not to smoke or drink too much alcohol?

(Учащиеся говорят свои аргументы, с помощью которых они бы убедили своих друзей не курить, не пить и не принимать наркотики)

Student 1: Dear classmates! Never smoke, because smoking is bad for your health.

Student 2: Dear boys! Don’t smoke, because it is smell affects the whole class.

Student 3: Dear friends! Never take drugs, it’s dangereous for you lives.

Student 4: I’m sure that drinking alcohol causes heart and brain diseases, slow reactions and leads to degradation.

3. Teacher: Now girls please, look at this picture of a man and say: “Would you like to have such figure?” Рисунок 1.

Girls: No

Teacher: What should you do to be slim?

 Girls: Eat smaller portions, have healthy snacks, drink a lot of water, don't eat after

6 p.m., do exercises, concentrate on your food.

Teacher: Now boys please, tell me: “Would you like to be like this man in future?”

Boys: No

Teacher: Now look at this caricature and say what does it symbolize?

Рисунок 2.

Student 1: It symbolizes bad habits.

Teacher: Isn’t it ugly?

Student 2: Yes, it is really ugly. (Учащиеся по цепочке говорят о карикатурах и что они символизируют).

Student 1: This person is absolutly ugly. We see that drinking alcohol affects his social controls.

Student 2: I wouldn’t like to have such a husband in my future.

Student 3: This is an exact collective “bad habits” portrait. This pirate imbodies(воплощать) all bad habits. They are smoking, drinking alcohol and taking drags.

Teacher: Why is he designed as a pirate?

Student 1: Because bad habits capture people’s lives like pirates.

  1. Teacher: Now, my dear students, sit in pairs and make up conversations about bad habits and healthy food to be healthy with the help of the chats. (Учащиеся парами составляют диалоги по функциональным опорам, затем читают их вслух).
  2. 5. Teacher: Now, tell us, please, what you should do to be healthy. (Учащиеся рассказали о том, что дает им занятие спортом).

Student 1: We should do morning exercises regularly.

Student 2: Sport is important for our health.

Student 3: Sport makes us strong.

Student 4: Sport builds character.

Student 5: It teaches to win and to lose.

Student 6: More than that it teaches us about life.

Student 7: Besides it is a good way to meet people.

Student 8: At last sport teaches us to be disciplined.

6. Teacher: And now lets have our break and do physical exercises. (Учащиеся делают физ. зарядку под озвучивание стихотворения о здоровом образе жизни).

To be healthy in your life,

Don’t forget to do all five,

Get up early, quick and bright,

Exercise with all your might.

In the morning jump and run,

Eat your breakfast you’ve done,

Train your body, train your brain,

And all bad habits pass away.

(Автор Ищенко А. А.)

7. Teacher: You' ve told us about healthy habits, now read this proverb “An apple a day keeps a doctor away”. Explain us please the meaning of this proverb. (Учащиеся объясняют необходимость употребления фруктов, овощей и здоровой диеты).

Student 1: It’s a good English proverb. It says that a person should eat fruit and vegatables every day. Vitamins are very important for our health

Student 2: Garlic and onion are good to prevent cold.

Student 3: All fruit and vegetables are rich with different vitamins.

For example, lemons and oranges are rich with vitamin C.

Student 4: I’d like to tell that healthy diet is also good for our health.

We should have meals regularly, but we shouldn’t eat too much or too little.

8. Teacher: Now, please, listen to the tape recorder, and after that you'll open your books at page 99 and do the task 12.

(Учащиеся прослушали аудиозапись Упр. 12 с. 99,  затем выполнили  задания и прочитали правильные утверждения).

9. Teacher: Dear Students, lets form three groups. Each group will get a table “Folk Medicine” and find the right information about every kind of fruit, vegetables and berries. After that you'll check your task. (Учащиеся должны правильно расставить карточки под рисунками с информацией о целебных свойствах этих фруктов, овощей, и ягод, после чего проверить правильность выполнения задания и обобщить информацию).

10. Teacher: Now, you' 11 read short texts and tell the short information about the main idea of the text. (Учащиеся прочитали тексты про себя,  сформулировали основную идею каждого текста). Ex.8 p.95

III. Заключение.

1. Teacher: Dear students I'll call healthy and unhealthy habits on the topic “Healthy Living Guide” and you, please, show your cards and say “Yes” or “No” to the habits.

(В заключение учитель называет хорошие и плохие привычки, по теме: “Здоровый образ жизни, а учащиеся показывают и озвучивают хором “Yes” или “No”).

1. An apple a day keeps the doctor away.

2. Eat too much.

3. Skip your breakfast.

4. Smoking

5. Drinking alcohol

6. Exercising

7. Dieting

8. Taking drugs

9. Sleeping too much.

10.Physical inactivity.

11. Eating sweets.

12. Eating high fibre food

13. Eating breakfast.

14. Dieting too much.

2. Объяснение домашнего задания: Составить рассказ “Healthy mode of life”.

  1. Подведение итогов урока.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План урока по теме:«Основы медицинских знаний и здорового образа жизни».

Урок по "Основам безопасности жизнедеятельности" отражает работу по методической теме "Внедрение здоровьесберегающих технологий в учебно-воспитательный процесс". В ходе урока сочетаются  элементы...

Классный час по здоровому образу жизни: "Кто кого? или проблемы подростка?"+презентация о вреде курения " Мы против....". Самопрезентация на конкурс классных руководителей: "Образ жизни...."

Состояние здоровья российских школьников вызывает серьезную тревогу специалистов. Наглядным показателем неблагополучия является то, что здоровье школьников ухудшается по сравнению с их сверстник...

План-конспект урока физической культуры "Здоровый образ жизни как способ формирования личности в процессе занятий спортом"

Данный урок разработан для учащихся 6 класса коррекционной школы 8 вида. Урок сдвоенный и состоит из двух частей: первая часть - теоретическая и проводится в классе, вторая часть - практическая и пров...

План урока по теме " Здоровый образ жизни"

Цель урокаСовершенствовать навыки говорения  и письма при подготовке учащихся к ЕГЭ. Задачи урока1) обучающаяОвладение речевыми структурами для ведения диалога и монологаРазвитие навыка гово...

ПЛАН МЕРОПРИЯТИЙ по организации профилактической работы по предупреждению употребления несовершеннолетними наркотических веществ, алкогольных напитков и табачных изделий, пропаганду здорового образа жизни.

ПЛАН МЕРОПРИЯТИЙ  по организации профилактической работы по предупреждению употребления несовершеннолетними наркотических веществ, алкогольных напитков и табачных изделий, пропаганду здоров...