Урок по теме: "Кем ты хочешь быть?"
план-конспект урока по английскому языку на тему

Паркина Людмила Константиновна
Обобщающий урок по теме "Кем ты хочешь быть?" во 2 классе по УМК "Английский язык" И.Н.Верещагина, Т.А.Притыкина.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_po_teme_kem_ty_hochesh_byt.doc56.5 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок с использованием ИКТ

 по теме:

«Кем ты хочешь быть?»

2 класс

                                                                 Паркина Людмила Константиновна

                                                     учитель английского языка

                                             МБОУ «Гимназия №1»

                                                                г. Рузаевка, Республика Мордовия

2015

Цели урока:

1. Развивающая:

    Развивать навыки в диалогической и монологической речи;

    Развивать навыки чтения и аудирования.

2. Воспитательная:

   Применение физкульминутки для формирования отношения к человеку и его здоровью

    как ценности; выработка понимания сущности здорового образа жизни;

    Учить с уважением относиться ко всем профессиям.

3. Практическая:

    Активизировать изученную лексику в кратких высказываниях по теме;

    Закрепить изученный материал в диалогах и играх.

Ход урока

1. Организационный момент.

T: Good morning, children!

Children: Good morning, L. K!

T: Good morning!

Good morning!

Good morning to you!

Good morning!

Good morning

I am  glad to see you.

Children: Good morning!

Good morning!

Good morning to you!

Good morning!

Good morning

We are  glad to see you.

2. Фонетическая зарядка.

T: Сегодня мы отправимся в путешествие по станциям. Но сначала хорошо к нему подготовимся. Мы потренируем наши язычки.

           Утром Mr. Tongue проснулся (дети трут глаза, «просыпаясь»), встал, открыл шторки на окне [w-w-w-w]. Погода стояла хорошая, и он воскликнул [a:], [o:]. Mr. Tongue решил убрать в квартире. Он выбил ковры [p]-[b]. Немного пропылесосил [t]-[d], протер зеркало [h]-[h]. Mr. Tongue позавтракал и решил попить чаю, но он был очень горячим и Mr. Tongue подул [f]-[v]. 
      После завтрака Mr. Tongue отправился погулять. Во дворе он увидел птичку с птенцами. Она звала  [vi]-[vi]-[vi].  На улице светило солнышко и у него было хорошее настроение.    Он решил позвать друзей  [ei-ei-ei] и позвонил в колокольчик  [ŋ-ŋ-ŋ ], morning, Good morning!

         Мы готовы к путешествию и с этого момента,  мы будем говорить только на английском языке.

   We shall travel by train to the town, where many doctors, teachers, pupils, singers, pilots live. I am a guide today. You are travellers. (Слайд 2)

      Look at the map. We can see five stations here. Let’s begin our travel. First, we must say the magic words:

Close your eyes

Hands up and down

Now we are

In the magic town. (Слайды 3-4)

3. Физкультминутка

T: The first station is «The Doctor’s Station». Who wants to be a doctor? (Слайд 5)

P: May I?

T: Of course, you may. Darina is a doctor. ( доктор даёт детям следующие распоряжения)

P: Sit down! Stand up! Go! Run! Jump! Swim! Fly! Climb! (Слайды 6,7)

T: Let’s  do our exercises.  

       Clap, clap, clap your hands,

       Clap your hands together.

       Stamp, stamp, stamp your feet,

       Stamp your feet together.

       Touch, touch, touch your ears,

       Touch your ears together.

       Touch, touch, touch your cheeks,

       Touch your cheeks together.

       Shake, shake, shake your hands,

       Shake your hands together.        

       Smile, smile at your friends,

       Let us smile together.

4. Речевая тренировка

T:    The second station is «The Teacher’s Station». (Слайд 8)  Kate, come here. You are a teacher today. Ask your questions:

      P:  What is your name?

      P:  Where are you from?

      P:   How are you?

      P:   How old are you?

      P:  Where do you live?

T: Thank you. Go back to your place.

T: Look at the presentation. You can see the English Alphabet.

    Let’s name the letters of English Alphabet. (Дети по очереди называют буквы)

    Sing the song about it. (Слайды 9, 10)

    Look at the picture  and  find the letters. (Слайд 11)  

Well done.

T:  Сount from one to twelve. (Дети хором считают). Do the sums. (Слайд 12)

        2+2=4               10-2=8

        4+2=6               8+2=10

        2+7=9               1+5=6

        4- 1=3               9-3=6

5. Вопросы по картинкам

T: Good. Continue our travel.  We are at «The Painter’s Station». (Слайд 13)

T: Answer my questions (дети отвечают на вопросы  по картинкам)

      - Is she a doctor? Yes, she is.

      - Is he a teacher? No, he isn’t

      - What is he? He is a driver.

      - Do you want to be a doctor? Yes, I do/ No, I don’t

      - Do you want to be a teacher or a worker? I want to be a teacher.

      - What do you want to be?

6. Развитие навыка диалогической речи

Let’s remember the dialogue about our theme «What do you want to be?»

 Dialogue -1

P1: What is your name?

P2:  My name is …. And what is your name?

P1:  My name is ….

P2:  How old are you?

P1: I am 10. And you?

P2:  I am 10. Have you got a mother?

P1:  Yes, I have. I have got a mother

P2:  What is her name?

P1:  Her name is ….

P2:  What is she?

P1:  She is a doctor.

P2:  Do you want to be a doctor?

P1:  No, I don’t. I don’t want to be a doctor.

P2: What do you want to be?

P1:  I want to be a teacher.

Dialogue -2

P1: Have you got a sister?

P2: Yes, I have. I have got a sister?

P1: Is she a pupil?

P2: No, she isn’t.

P1: What is she?

P2: She is a worker

P1: Do you want to be a worker?

P2: No, I don’t

P1: Do you want to be a driver?

P2: Yes, I do. I want to be a driver.

           T: Name the professions of the people on the picture. (Слайды 14-18) She is a pupil.

(a driver, a teacher, a worker, etc. )  What do you want to be?

7. Аудирование

T: Listen to the text on the tape and answer the questions. (запись)

      My name is Pete. I am 7. I am a pupil.  I’ve got a mother, a father, a sister and a brother. My sister isn’t a pupil. Her name is Kate. She is 4. She likes to play with her toys. My brother is a driver. His name is Mike. My mother is a doctor. My father is an engineer. My family is from Great Britain. I love my family. (Слайд 19)

Is Pete a pupil?

Has he got a brother?

What’s his name?

What is he?

Has he got a sister?

What is her name?

Has she got a mother?

What is she?

Has she got a father?

What is he?

Where is his family from?

Does he love his family?

8. Развитие грамматических навыков

   

 Look at the presentation. Do the exercise in written form. Put the verb «to be» in the text. (Слайд 20)

   My name … Jenny. I … a pupil. I ….9. I have got a mother, a father, a brother  and a sister. My brother …. a student. His name … Dan.  My sister … a pupil. Her name … Kate. My mother … a doctor. My father … a  driver. I love my family.

Let’s check it.

9. Групповая работа

       Continue our travel. We are at «The Pilot’s Station». Let’s play the game I see …..( a doctor, a teacher, etc.) (Слайды 21)

 I see a crossword. Complete it.

She works at school. What is she?

She is a teacher.

He works at the hospital. What is he?

He is a doctor.

He works at the factory. What is he?

He is a worker.

He works in the garage. What is he?

He is a driver.

He works at the airport. What is he?

He is a pilot. (Слайды 22-27)

T:  Thank you. You are good pilots.

     Our last station is «The Singer’s Station». Let’s remember the songs we know and   like to sing at our lessons. (Слайд 28)

 «I am a pupil».

I am pupil,
He is a pupil,
She is a pupil, too.
I am not a teacher,
I am a pupil
And I like you.

Is she a driver?
Is he a worker?
Is she a doctor, too?
She is not a doctor –
She is a teacher
And she likes you.

«You take your little hands» (песня)

10. Подведение итогов.

Our travel is over. It’s time to return home. (Слайд 29)

We are in Ruzaevka. (Слайд 30)

Good-bye, children. Thank you for your work.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока во 2-м классе по ФГОС по теме "Кем ты хочешь быть"

Урок разработан в соответствии с требованиями ФГОС для младших школьников, был подготовлен для слушателей курсов повышения квалификации. Данный урок направлен на повторение пройденного материала....

Разработка внеклассного мероприятия в 9 классе. Тема. Кем ты хочешь стать после школы?

В мире существует более 50 тысяч профессий. Как найти среди них свою? Сколько из них мы себе более или менее представляем? На что ориентироваться? На вопрос: « Кем ты хочешь стать после школы?» - стар...

Презентация Power Point для внеклассного мероприятия в 9 классе. Тема. Кем ты хочешь стать после школы?

В мире существует более 50 тысяч профессий. Как найти среди них свою? Сколько из них мы себе более или менее представляем? На что ориентироваться? На вопрос: « Кем ты хочешь стать после школы?» - стар...

Технологическая карта метапредметного урока в 5 классе по теме " Кем ты хочешь быть?"

Технологическая карта урока представляет из себя таблицу с этапами урока, отведенного времени каждому этапу, подробное описание деятельности учителя и учеников и расшифровка формирование УУД на всех э...

Открытый урок литературы в 9-м классе по теме "Когда ты хочешь молвить слово…"

Литературный альманах «Когда ты хочешь молвить слово…» адресован ученикам 9 класса и может быть использован  в качестве обобщающего урока.   Цель урока:- учить сопоставлять темы и...

Сценарий урока по теме "Кем ты хочешь быть?" , 2 класс

Сценарий урока во 2 классе по теме "Кем ты хочешь быть?", УМК: Английский язык. 2 класс.Учебник для общеобразовательных организаций и школ с угл. изучением англ.яз. (И. Н. Верещагина, К...

Конспект урока по теме: "Хочешь жить достойно? Знай Конституцию"

Конспект урока по теме: "Хочешь жить достойно? Знай Конституцию"...