рабочая программа по английскому языку для 10 класса к учебнику В.П.Кузовлева
рабочая программа по английскому языку на тему
Данная программа предназначена для организации образовательного процесса обучения английскому языку в образовательных организациях среднего (полного) общего образования на основе линии УМК «Английский язык» для 10 и 11 классов авторов В. П. Кузовлева, Н. М. Лапа, Э. Ш. Перегудовой и др. (издательство «Просвещение»). В процессе разработки программы авторы исходили из требований Федерального государственного образовательного стандарта среднего (полного) общего образования (ФГОС) и Примерных основных образовательных программ среднего (полного) общего образования (ПООП СОО) по иностранному языку для 10–11 классов. В настоящих программах учтены основные положения Концепции духовно-нравственного развития и воспитания личности гражданина России, а также программы развития универсальных учебных действий (УУД) при получении среднего (полного) общего образования. При разработке данных программ соблюдена преемственность с авторскими рабочими программами обучения английскому языку на ступени основного общего образования.
Данные авторские программы могут рассматриваться как общие рабочие программы учебного предмета «Английский язык» на старшей ступени обучения в конкретной образовательной организации в соответствии с письмом Министерства Образования и Науки РФ от 28 октября 2015г. № 08-1786 «О рабочих программах учебных предметов».
Содержание программ также может служить учителям английского языка, работающим в средней (полной) школе по линии УМК «Английский язык» для 10–11 классов авторов В. П. Кузовлева и др., основой для составления собственных рабочих программ.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rab_pr-ma_10_kl.zip | 786.32 КБ |
Предварительный просмотр:
Входная ая контрольная работа по английскому языкудля обучающихся 10 класса
Read the article and complete its summary. Fill in the words from the text. Don’t write more than two words in each gaps.
Is it easy to be young in the 21st century?
There is an opinion that youth is the best part of a person’s life. What is it – a fact or a stereotype? Happy Youth supporters’ arguments sound very convincing. According to them, when you are fifteen or sixteen, the future seems cloudless, the world around you is beautiful and friendly, and you feel strong and optimistic. Neither health nor other problems trouble you yet. You have the parents who protect and support you. You have friends who never betray you. Conflicts are certainly unavoidable, but they don’t last long, and it’s usually not a problem to survive through them. This is a conventional idea about young people. But is it true?
Psychologists insist that they have lots of work with teenagers. In their “happiest” years they have too many problems, and in most cases they don’t know how to solve them. They lack life experience and are not self-confident enough. They are often too categoric and can’t forgive other people’s faults and mistakes. A quarrel or misunderstanding can lead to serious suffering. “I don’t feel happy at all”, says Jack Green, 14. “I have no friends. It always works the same. At first it seems that I’ve found a real friend, but then I feel very disappointed because he betrays me – tells silly stories about me in the school, or doesn’t help when I need help. It has happened many times.”
“The thing which worries me a lot is my future job”, says Helen Carter, 15. “To have a good life in the future, I have to find a good job. If I want to find a good job, I have to get a good education first. But how am I supposed to choose my career line?! I don’t know what’s good and what’s bad for me. I cannot make an informal choice. I need to make some decision about my education very soon and I feel awfully scared. What if I make a mistake and get an education for a wrong job? This means that I’ll have to do the job which I don’t like or even hate. This makes me feel sick.”
On reading these words we, adults, realize that being young is not so easy. It’s rather challenging to be a teenager of the 21st century, when the world changes so rapidly and people have to work very hard to keep pace with it (Успевать за ним). Who can help young people feel less stressed out and more self-confident? Who can provide them with information and advice? The answer, I suppose, is evident.
___________________________
The author of the article thinks that the opinion that the youth is the best of human life may be true. He presents rather (1)_____________ arguments for the idea. The strongest argument is that teenagers have fewer
(2) _____________ in comparison with adult people, let along the elderly. And it goes without saying that healthy people feel stronger, more energetic, more optimistic and consequently happier than people in poor health.
However, the author also presents some facts which do not go with the (3) _____________ idea that “youth” and “happiness” are synonyms. Psychologists say that teenagers do have problems. Most of them are caused by their lack of (4) _____________ and lack of self-confidence Another typical teenage problem is that they cannot compromise. Looking for an ideal relationship they often feel bitterly (5) _____________ with their friends who are not able to meet high requirements.
Worries about the future career add up to the teenager syndrome. It’s extremely difficult for a 15-16 year old person to make an (6) _____________, as they don’t have enough information yet. At the end of the article the author concludes that being a teenager in our dynamic world is rather (7) _____________. Adults should realize that teenagers often need their support and advice.
Правильные ответы.
1) convincing 2) problems 3) convential 4) life experience 5) disappointed
6) informed choice 7) challenging
Шкала оценивания
Количество баллов | Оценка |
7 | 5 |
6 – 5 | 4 |
4 | 3 |
< 4 | 2 |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по английскому языку 2 класс по учебнику М.В. Вербицкой "FORWARD"
Данная программа создана на основе авторской учебной программы, разработанной доктором филологических наук, профессором М.В.Вербицкой в рамках государственного образовательного ста...
Рабочая программа по английскому языку 4 класс к учебнику М.З.Биболетовой
Рабочая программа по английскому языку 4 класс...
Рабочая программа по английскому языку 5 класс к учебнику М.З.Биболетовой
Рабочая программа по английскому языку 5 класс к учебнику М.З.Биболетовой...
Рабочая программа по английскому языку 6 класс к учебнику М.З.Биболетовой
Рабочая программа по английскому языку 6 класс к учебнику М.З.Биболетовой...
Рабочая программа по английскому языку 7 класс к учебнику М.З.Биболетовой
Рабочая прграмма по английскому языку для 7 класса к учебнику М.З.Биболетовой...
Рабочая программа по английскому языку 8 класс к учебнику М.З.Биболетовой
Рабочая прграмма по английскому языку для 8 класса к учебнику М.З.Биболетовой...
Рабочая программа по английскому языку 9 класс к учебнику К.И.кауфман, М.Ю.Кауфман "Счастливый английский.ру"
Рабочая программа разработана на основе примерной программы по английскому языку для базового уровня и программы курса английского языка «Счастливый английский.ру» для 5-9 классов общеобразовательных ...