План-конспект монологич. высказывания "Мода 20-го века" (8-9кл.)
учебно-методический материал по английскому языку (8, 9 класс) на тему
Материал включает: план и основные вопросы, а также лексический материал.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_the_20th_century_fashion.docx | 18.53 КБ |
Предварительный просмотр:
The 20th – 21st centuries fashion
Outline (План) | Instruction (о чем писать) |
| |
| Is fashion a part of modern life? Did people deal with it from the very beginning? Do people care about what they wear? Why? Why not? |
| |
| Did the fashion change quickly before the First World War? What was popular? |
| What were the revolutionary changes of that period? Do we have any special words to identify that period or clothes’ items? What came into or go out of fashion in that period? Did fashion change very much? |
| What was popular? What came into or go out of fashion in that period? Did fashion change very much? |
| Did people start spending more money on clothes? Were there any revolutionary changes of that period? Did fashion change very much? What came into or go out of fashion in that period? |
| What were the revolutionary changes of that period? Do we have any special words to identify that period or clothes’ items? What was popular? What were new hairstyles? |
| Do we have any special words to identify that period or clothes’ items? What was popular? What came into or go out of fashion in that period? Did fashion change very much? What were new hairstyles? |
| What were the revolutionary changes of that period? Do we have any special words to identify that period or clothes’ items? What was popular? What were new hairstyles? |
| What are the modern tendencies? What clothes do teenagers wear nowadays? |
| |
| What do you think of these fashions? Which do you like or dislike? Why? Do you think it’s important/ not important to follow the fashion? Why? |
Useful words and expressions:
Materials – cotton, denim, silk, velvet, leather, wool, nylon, paper, cardboard, plastic
Patterns – checked, plain, flowery, striped, tartan, tie-dyed, patterned, in bright colours, with printed ornaments/ photos of favourite rock bands/ vocalists
Items of clothes – mini/maxi-skirt, designer clothes/ trendy outfit, biker look, heavy metal look, uptown look, casual clothes, sports clothes (T-shirts, sweatshirts, tracksuits, trainers, baseball cap), drainpipes, corset, club jacket, bonnet hat
Items of shoes – long pointed (shoes), high/low-heeled, stiletto heels, shoelaces, long boots, heavy boots, trainers
Fashion accessories – headband, bandana, shawl, earrings, bracelet, necklace, jewelry, nail varnish, nose stud, moustaches, beard, brightly coloured make-up, walking stick, tatoos
Hairstyle – (very) long/ sort hair, the Beatle haircut, the punk/ mochican haircut
Adjectives – smart, fashionable, designed, scruffy, flat, long/ short-sleeved, tight/loose, baggy, flared, hooded,
Expressions – broad/narrow shoulders, narrow waist, no waist, straight figure, become shorter/longer, be fashionable, go out of fashion, Oxford bags (wide legs), spend a lot of money on clothes, a baseball cap usually back to front, loose sweatshirts, flared trousers/ skirts, baggy trousers
Linking devices for describing and evaluating:
Starting
Nowadays many people face difficult decision when they….. –в наше время люди сталкиваются со сложным решением когда они…
There is no doubt that… is one of the most pressing issues in the modern world. Вне всяких сомнений, что… является одной из самых волнующих проблем в современном мире.
So is… really important and could we live without … or not? - Итак, действительно ли важен… и смогли бы мы жить без него (нее)?
It is common knowledge that ...- Всем известно , что ...
Opinion
I’m not an expert on this subject but to my opinion … - Я не эксперт по этому вопросу но по моему мнению…
It strikes me that … - меня поражает что …
My personal feeling is… - моё личное мнение …
As far as I concerned …- что касается лично меня
Ending
To sum up, - подводя итоги
In conclusion, I would like to emphasize…- В заключение, хотелось бы подчеркнуть
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект урока по литературе конца XX века Трагедия духовности или поиски выхода? (Размышления над рассказом П.Л.Проскурина «Азъ воздам, Господи»).
Когда-то меня потрясли эти стихи, они были в моей голове, когда я читала рассказ П.Л.Проскурина «Азъ воздам, Господи».Данная исследовательская работа посвящена доказательству того, что творчеств...
План-конспект урока курса «ИСТОРИЯ РОССИИ XX ВЕКА». Тема: «ОБРАЗОВАНИЕ СССР» (9, 11 классы).
Цели и задачи:Рассмотреть причины, предпосылки и принципы создания СССР – как первого в мире социалистического многонационального государства;Методом дискуссии обсудить принципы образования государств...
ПЛАН-КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА ПО ИСТОРИИ СРЕДНИХ ВЕКОВ ТЕМА: «ГУСИТСКОЕ ДВИЖЕНИЕ В ЧЕХИИ» 6 КЛАСС
ПОЗНАКОМИТЬ УЧАЩИХСЯ С ПРИЧИНАМИ ГУСИТСКОГО ДВИЖЕНИЯ В ЧЕХИИ, С ХОДОМ ГУСИТСКИХ ВОЙН, ИХ ИТОГАМИ И ИСТОРИЧЕСКИМ ЗНАЧЕНИЕМ. ...
План-конспект родительского собрания «Проект семьи XXI века» (игра)
Родительское собрание в 8 классе....
План-конспект монологич. высказывания "О себе" (6-7 кл.)
Материал вклучает в себя план, описание содержания и конструктор фраз-клише....
План-конспект урока по русской литературе ХIХ века 11 класс
Данный конспект поможет расширить литературный кругозор детей, дифференцировать в их сознании понятия "идейное содержание" и "идейное звучание" произведения, освоить технологию лит...
План-конспект урока по русской литературе ХХ века 11 класс
Данный конспект поможет расширить литературный кругозор детей, освоить приёмы сравнительного, контекстуального и ассоциативного анализа художественных произведений. На примере таких произведений...