Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине Английский язык образовательной программы среднего профессионального образования для профессии 43.02.13 Технология парикмахерского искусства на базе основного общего образования
учебно-методический материал по английскому языку (11 класс) на тему
В результате освоения учебной дисциплины «Английский язык» обучающийся должен обладать, предусмотренными Федеральным государственным образовательным стандартом среднего общего образования (утвержден приказом Минобрнауки России от 17 мая 2012 г. № 413) для профессии 43.02.13 Парикмахер на базе основного общего образования
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kos_aya_parikmaher.doc | 298 КБ |
Предварительный просмотр:
МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ САРАТОВСКОЙ ОБЛАСТИ
государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение
Саратовской области
«Краснокутский политехнический лицей»
УТВЕРЖДАЮ
Директор ГБПОУ СО «КПЛ»
_______М. Ю. Зинченко
«___»._________20___ г.
Комплект контрольно-оценочных средств
по учебной дисциплине
Английский язык
образовательной программы среднего профессионального образования
для профессии 43.02.13 Технология парикмахерского искусства
на базе основного общего образования
Комплект контрольно-оценочных средств разработан на основе рабочей программы учебной дисциплины «Английский язык» в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта среднего общего образования (утвержден приказом Минобрнауки России от 17 мая 2012 г. № 413) для профессии 43.02.13 Технология парикмахерского искусства на базе основного общего образования
Разработчики:
ГБПОУ СО «КПЛ» преподаватель английского языка Котунова И.П.
Одобрено на заседании методической комиссии гуманитарных дисциплин Протокол №_______ от «_____» _________ 201__ г. Председатель МК ___________ /_____________________/ |
Паспорт комплекта контрольно-оценочных средств
В результате освоения учебной дисциплины «Английский язык» обучающийся должен обладать, предусмотренными Федеральным государственным образовательным стандартом среднего общего образования (утвержден приказом Минобрнауки России от 17 мая 2012 г. № 413) для профессии 43.02.13 Парикмахер на базе основного общего образования следующими знаниями и умениями:
должен знать/понимать:
З 1 значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа и с соответствующими ситуациями общения;
З 2 языковой материал: идиоматические выражения, оценочную лексику единицы речевого этикета, обслуживающие ситуации общения в рамках изучаемых тем;
З 3 тексты, построенные на языковом материале повседневного и профессионального общения, в том числе инструкции и нормативные документы по специальностям СПО;
З 4 новые значения изученных глагольных форм ( видо –временных, неличных), средства и способы выражения модальности;
З 5 лингвострановедческую, страноведческую и социокультурную информацию, расширенную за счет новой тематики и проблематики речевого общения;
З 6 понимать инструкции и нормативные документы по профессии на изучаемом языке.
должен уметь:
У 1 вести диалог (диалог-расспрос, диалог- обмен мнениями /суждениями диалог- побуждение к действию, этикетный диалог и их комбинаций) в ситуациях официального и неофициального общения в бытовой, социокультурной и учебно- трудовой сферах, используя аргументацию, эмоционально- оценочные средства;
У 2 рассказывать, рассуждать в связи с изученной тематикой, проблематикой прочитанных / прослушанных текстов; описывать события, излагать факты, делать сообщения;;
У 3 создавать словесный социокультурный портрет своей страны и страны / стран изучаемого языка на основе разнообразной страноведческой и культуроведческой информации;
У 4 читать аутентичные тексты разных стилей (публицистические, художественные, научно – популярные и технические), используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи;
У 5 понимать относительно полно (общий смысл) высказывания на английском языке в различных ситуациях общения;
У 6 понимать основное содержание аутентичных аудио- или видео – текстов познавательного характера на темы, предлагаемые в рамках курса, выборочно извлекать из них необходимую информацию;
У 7 оценивать важность /новизну информации, определять свое отношение к ней;
У 8 описывать явления, события, излагать факты в письме личного и делового характера;
У 9 заполнять различные виды анкет, сообщать сведения о себе в форме, принятой в стране / странах изучаемого языка;
должен использовать приобретенные знания и умения в практической деятельности и повседневной жизни:
У 10 использовать двуязычные и одноязычные (толковые) словари и другую справочную литературу, ориентироваться в письменном и аудиотексте на английском языке, обобщать информацию, выделять ее из различных источников; а также развитие специальных учебных умений: использовать выборочный перевод для достижения понимания текста; интерпретировать языковые средства, отражающие особенности культуры англоязычных стран; участвовать в проектной деятельности межпредметного характера, в том числе с использованием интернет.
Студент должен обладать общими компетенциями,
включающими в себя способность:
ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.
ОК 2. Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.
ОК 3. Принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях и нести за них ответственность.
ОК 4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.
ОК 5. Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.
ОК 6. Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.
ОК 7. Брать на себя ответственность за работу членов команды (подчиненных), результат выполнения заданий.
ОК 8. Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.
ОК 9. Ориентироваться в условиях частой смены технологий в профессиональной деятельности.
ОК 10. Исполнять воинскую обязанность, в том числе с применением полученных профессиональных знаний (для юношей).
Формой промежуточной аттестации по учебной дисциплине является дифференцированный зачёт.
Таблица №1
Распределение оценивания результатов обучения по видам контроля
Наименование элемента умений или знаний | Виды аттестаций | ||
Текущий контроль | Промежуточная аттестация | ||
Уметь: | -устные ответы; -наблюдение и оценка выполнения практических упражнений; | Дифференцированный зачет | |
У 1 вести диалог (диалог-расспрос, диалог- обмен мнениями /суждениями диалог- побуждение к действию, этикетный диалог и их комбинаций) в ситуациях официального и неофициального общения в бытовой, социокультурной и учебно- трудовой сферах, используя аргументацию, эмоционально- оценочные средства; | |||
У 2 рассказывать, рассуждать в связи с изученной тематикой, проблематикой прочитанных / прослушанных текстов; описывать события, излагать факты, делать сообщения; | -устные ответы; -практическая работа; -текущий контроль умения высказываться по предложенной теме -проекты; | ||
У 3 создавать словесный социокультурный портрет своей страны и страны / стран изучаемого языка на основе разнообразной страноведческой и культуроведческой информации; | -наблюдение и оценка выполнения практической работы; -контроль чтения и аудирования текстов страноведческого характера; -тест по страноведению; -проекты; | ||
У 4 читать аутентичные тексты разных стилей (публицистические, художественные, научно – популярные и технические), используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи; | -наблюдение и оценка выполнения практической работы; -тестовый контроль рецептивных видов речевой деятельности (тесты на выбор правильного ответа, на восстановления логического порядка, на установление соответствий); -контрольная работа; | ||
У 5 понимать относительно полно (общий смысл) высказывания на английском языке в различных ситуациях общения; | -наблюдение и оценка выполнения практической работы; -практические задания по аудированию; | ||
У 6 понимать основное содержание аутентичных аудио- или видео – текстов познавательного характера на темы, предлагаемые в рамках курса, выборочно извлекать из них необходимую информацию; | наблюдение и оценка выполнения практической работы; -практические задания по аудированию; -аудирование с элементами языковой догадки; | ||
У 7 оценивать важность /новизну информации, определять свое отношение к ней; | наблюдение и оценка выполнения практической работы; -проекты; -контрольная работа; | ||
У 8 описывать явления, события, излагать факты в письме личного и делового характера; | наблюдение и оценка выполнения практической работы; -проекты; -контрольная работа; | ||
У 9 заполнять различные виды анкет, сообщать сведения о себе в форме, принятой в стране / странах изучаемого языка; | наблюдение и оценка выполнения практической работы; -проекты; -контрольная работа; | ||
Уметь использовать знания и умения: | |||
У 10 использовать двуязычные и одноязычные (толковые) словари и другую справочную литературу, ориентироваться в письменном и аудиотексте на английском языке, обобщать информацию, выделять ее из различных источников; а также развитие специальных учебных умений: использовать выборочный перевод для достижения понимания текста; интерпретировать языковые средства, отражающие особенности культуры англоязычных стран; участвовать в проектной деятельности межпредметного характера, в том числе с использованием интернет; | |||
Знать: | |||
З 1 значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа и с соответствующими ситуациями общения; | -контрольно-тренировочные упражнения на овладение лексическими единицами; -лексический диктант; | Дифференцированный зачёт | |
З 2 языковой материал: идиоматические выражения, оценочную лексику единицы речевого этикета, обслуживающие ситуации общения в рамках изучаемых тем; | устные ответы; -практическая работа; | ||
З 3 тексты, построенные на языковом материале повседневного и профессионального общения, в том числе инструкции и нормативные документы по специальностям СПО; | устный и письменный контроль перевода текстов; -тесты; | ||
З 4 новые значения изученных глагольных форм ( видовременных, неличных), средства и способы выражения модальности; | тренировочные упражнения по грамматике; -тесты; | ||
З 5 лингвострановедческую, страноведческую и социокультурную информацию, расширенную за счет новой тематики и проблематики речевого общения; | тест по страноведению; -контроль чтения и аудирования текстов страноведческого характера; | ||
З 6. понимать инструкции и нормативные документы по профессии на изучаемом языке. | устный и письменный контроль перевода инструкций; -тесты; |
Таблица 2
Оценивание результатов обучения на промежуточной аттестации
Объекты оценивания | Показатели | Критерии | Тип задания; № задания | Форма аттестации (в соответствии с учебным планом) |
Уметь: | ||||
У 6 понимать основное содержание аутентичных аудио- или видео – текстов познавательного характера на темы, предлагаемые в рамках курса, выборочно извлекать из них необходимую информацию | - воспринимать на слух речь преподавателя и диктора в звукозаписи, построенную в основном на изученном материале и включающую до 3% незнакомых слов, о значении которых можно догадываться и незнание которых не влияет на понимание прослушанного; - распознавать смысл монологической и диалогической речи; - воспринимать на слух материалы по тематике специальности средней трудности. | выделены ключевые слова и основная идея звучащей речи; | Просмотр учебных фильмов, беседа об увиденном и услышанном Контрольно-тренировочные упражнения на овладение лексическими единицами Устный и письменный контроль перевода текстов Тест по фонетике Контрольно-тренировочные упражнения | Дифференци-рованный зачёт |
З 1 значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа и с соответствующими ситуациями общения; | овладение лексическими и фразеологическими явлениями, характерными для проф. текстов - выбор нужного значения слова из серии представленных в словаре - расширение потенциального словаря за счёт конверсии, а также систематизации способов словообразования. - включение в активный словарь учащихся общенаучной терминологической и профессионально-направленной лексики | расширен объём рецептивного словаря учащихся | ||
З 2 языковой материал: идиоматические выражения, оценочную лексику единицы речевого этикета, обслуживающие ситуации общения в рамках изучаемых тем; | систематизация, объяснение примеров грамматических правил и явлений | применение в речи грамматических конструкций и структур | ||
З 3 тексты, построенные на языковом материале повседневного и профессионального общения, в том числе инструкции и нормативные документы по специальностям СПО; | - воспроизведение всех звуков иностранного языка, интонации повелительных, повествовательных (утвердительных и отрицательных) и вопросительных предложений. | Правильное произношение звуков англоязычной речи | ||
З 4 новые значения изученных глагольных форм ( видо –временных, неличных), средства и способы выражения модальности; | -формирование умений выделять общее и специфическое в культуре родной страны и страны изучаемого языка -расширение кругозора учащихся, их информированности и общей эрудиции - подготовка учащихся к участию в межкультурном общении на иностранном языке в письменной и устной формах с учётом интересов и профильных устремлений | увлечени объема знаний о социально-культурной специфике стран изучаемого языка при помощи чтения и аудирования текстов страноведческого характера -совершенствование умений строить свое речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике | ||
Общие компетенции: | ||||
ОК 3. Принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях и нести за них ответственность | - демонстрирует способность принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях и нести за них ответственность; | - стандартные и нестандартные профессиональные задачи решены в соответствии с заданной ситуацией; | Дифференци-рованный зачёт | |
ОК 4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития. | -самостоятельно осуществляет поиск необходимой информации, используя различные виды источников, в т.ч. электронные; |
| ||
ОК 5. Владеть информационной культурой, анализировать и оценивать информацию с использованием информационно-коммуникационных технологий | - использует информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности; | - информационно-коммуникативные технологии использованы в полном объёме в соответствии с требованиями и заданной ситуацией | ||
ОК 8. Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации | - активно и систематически участвует в профессионально значимых мероприятиях (конференциях, проектах); | - принял участие в подготовке профессионально значимого мероприятии | ||
ОК 9. Быть готовым к смене технологий в профессиональной деятельности | -анализирует инновации в области профессиональной деятельности; - осваивает программы, необходимые для профессиональной деятельности | - инновационные программы освоены и использованы в соответствии с заданием |
2. Комплект контрольно-оценочных средств
Включает в себя оценочные средства, предназначенные как для проведения промежуточной аттестации (дифференцированного зачёта), так и для проведения оперативного контроля знаний обучающихся.
Контроль и оценка осуществляются с использованием следующих форм и методов:
Оперативный контроль: фронтальный, индивидуальный и уплотнённый опрос, контрольно-тренировочные упражнения на овладение лексическими единицами, тесты на выбор правильного ответа, на восстановления логического порядка, на установление соответствий, проверка и оценка рефератов, сообщений, докладов, презентаций.
Рубежный контроль: письменная контрольная работа по вариантам.
Промежуточная аттестация: дифференцированный зачет в форме тестирования. Общее количество тестовых заданий – 24. Используются тесты с выбором одного правильного ответа из нескольких предложенных, тестовых заданий на установление соответствий, предназначенных для проверки У10, З1, З2, З 4.
Оценка освоения дисциплины предусматривает использование накопительной системы оценивания и проведение дифференцированного зачёта.
Текущий контроль (входной, оперативный, рубежный)
Для осуществления текущего контроля по темам изучаемой учебной дисциплины используются следующие типы контрольных заданий:
Промежуточный контроль (итоговый)
Для осуществления промежуточного контроля по темам изучаемой учебной дисциплины используются следующие типы контрольных заданий:
3. Оценка освоения учебной дисциплины
3.1. Формы и методы оценивания
Предметом оценки служат умения и знания, предусмотренные Федеральным государственным образовательным стандартом среднего (полного) общего образования по дисциплине «Английский язык», направленные на формирование общих компетенций.
Проверка и оценка знаний, умений и навыков учащихся является важным структурным компонентом процесса обучения и в соответствии с принципами систематичности, последовательности и прочности обучения осуществляется в течение всего периода обучения. Этим обуславливаются различные формы и методы контроля:
Основными из них являются следующие:
а) оперативный контроль и оценка знаний, проводимая в ходе повседневных учебных занятий;
б) рубежный контроль и оценка знаний, который проводится по итогам изучения раздела дисциплины;
в) итоговый контроль знаний, т.е. оценка успеваемости учащихся по окончании изучения курса дисциплины «Английский язык»;
При проверке и оценке качества успеваемости выявляется: как решаются основные задачи обучения, т.е. в какой мере учащиеся овладевают знаниями, умениями и навыками, мировоззренческими и нравственно-эстетическими идеями, а также способами творческой деятельности. Существенное значение имеет также то, как относится тот или иной учащийся к обучению, работает ли он с необходимым напряжением постоянно или же рывками и т.д. Все это обусловливает необходимость применения всей совокупности методов проверки и оценки знаний.
УД, элемент модуля | Форма контроля и оценивания | ||
Текущий контроль Формы и методы контроля и оценки результатов обучения | Рубежный контроль | Промежуточная аттестация | |
Иностранный язык (английский) | Формы контроля обучения: -домашние задания проблемного характера; -практические задания по работе с информацией, документами, литературой; -защита индивидуальных и групповых заданий проектного характера. -устный и письменный контроль освоения пройденных тем -оценка выполнения заданий для самостоятельной работы. - практические задания - тесты Методы оценки результатов -накопительная система баллов, на основе которой выставляется итоговая отметка. -традиционная система отметок в баллах за каждую выполненную работу, на основе которых выставляется итоговая отметка; -мониторинг роста творческой самостоятельности и навыков получения нового знания каждым обучающимся. | - проверочные работы - контрольные работы - тесты | дифференцированный зачёт |
Показатели и критерии для оценки освоения общих компетенций
ОК | Основные показатели оценки результата | Критерии |
Умение читать Умение писать Знание грамматики Знание лексики и фразеологии | Грамотное чтение, выделение главной и второстепенной информации. Грамотное написание текста и отдельных слов. Правильное применение в речи грамматических конструкций и структур. Правильное применение лексических и фразеологических единиц | За правильный ответ на вопросы или верное решение задачи выставляется положительная оценка – 1 балл. За неправильный ответ на вопросы или неверное решение задачи выставляется отрицательная оценка – 0 баллов. Соответствие подготовленного материала требуемым критериям |
Критерии оценки письменных ответов
Оценки | Критерии оценки |
«5» | Коммуникативная задача решена полностью, применение лексики адекватно коммуникативной задаче, грамматические ошибки либо отсутствуют, либо не препятствуют решению коммуникативной задачи |
«4» | Коммуникативная задача решена полностью, но понимание текста незначительно затруднено наличием грамматических и/или лексических ошибок. |
«3» | Коммуникативная задача решена, но понимание текста затруднено наличием грубых грамматических ошибок или неадекватным употреблением лексики. |
«2» | Коммуникативная задача не решена ввиду большого количества лексико-грамматических ошибок или недостаточного объема текста. |
Критерии оценки устных развёрнутых ответов
Оценки | Взаимодействие с собеседником | Лексический запас | Грамматическая правильность речи | Фонетическое оформление речи |
«5» | Адекватная естественная реакция на реплики собеседника. Проявляется речевая инициатива для решения поставленных коммуникативных задач. | Имеется большой словарный запас, соответствующий предложенной теме. Речь беглая. Объем высказываний соответствует программным требованиям. | Лексика адекватна ситуации, редкие грамматические ошибки не мешают коммуникации. | Владеет основными произносительными и интонационными навыками устной речи и техникой чтения. |
«4» | Коммуникация затруднена, речь учащегося неоправданно паузирована. | Имеется достаточный словарный запас, в основном соответствующий поставленной задаче. Наблюдается достаточная беглость речи, но отмечается повторяемость и некоторые затруднения при подборе слов. | Грамматические и/или лексические ошибки заметно влияют на восприятие речи учащегося. | В достаточной степени владеет техникой чтения и основными произносительными и интонационными навыками устной речи. Однако допускает незначительные ошибки в произношении отдельных звуков и интонации иноязычной речи. |
«3» | Коммуникация существенно затруднена, учащийся не проявляет речевой инициативы. | Имеет ограниченный словарный запас, использует упрощенные лексико-грамматические структуры, в некоторых случаях недостаточные для выполнения задания в пределах предложенной темы. | Учащийся делает большое количество грубых грамматических и/или лексических ошибок. | В недостаточной степени владеет техникой чтения и допускает многочисленные фонетические и интонационные ошибки, что затрудняет понимание речи. |
«2» | Коммуникативная задача не решена ввиду большого количества лексико-грамматических ошибок или недостаточного объема текста. | Бедный лексический запас, отсутствует какая-либо вариативность в его использовании. | Допускает большое количество грамматических ошибок. Отмечается трудность при выборе правильных глагольных форм и употреблении нужных времен. | Речь неправильная, с большим количеством фонетических и интонационных ошибок. Наблюдаются многочисленные ошибки на правила чтения. |
ПРИЛОЖЕНИЕ
Содержание приложения:
1. Темы проектов, презентаций, рефератов, эссе и докладов.
2. Тестовые задания для входного, промежуточного и итогового мониторинга.
3. Перечень практических работ
1. Темы проектов, презентаций, рефератов, эссе и докладов.
Тема | Темы заданий |
Вводно-коррективный курс | Доклад об основах языкознания |
Тема 1. Описание человека | Составить рассказ о себе Презентация «Моя визитная карточка» |
Тема 2. Семья и семейные отношения, домашние обязанности | Описать свои домашние обязанности (устный рассказ) Презентация: «Мое семейное древо» |
Тема 3. Описание жилища и учебного заведения (здание, обстановка, условия жизни, техника, оборудование) | Презентация: «Мой дом» Презентация: «Моя комната» |
Тема 4. Распорядок дня студента колледжа | Эссе «Чем я занимаюсь с 7 до 11 вечера». Презентация: «Мы и режим дня» |
Тема 5. Хобби, досуг | Монологическое высказывание: «Как я отдыхаю в выходной» Заполнить форму в лагерь Презентация «Мое хобби» |
Тема 6. Описание местоположения объекта (адрес, как найти) | Написать рассказ, как ты добираешься до лицея, магазина, ближайшего кинотеатра Проект «Твой город» |
Тема 7. Еда, способы приготовления пищи, традиции питания | Рассказать о Британском традиционном меню. Презентация «Каким должен быть настоящий профессионал?». Описать свою «продуктовую» корзину. |
Тема 8. Физкультура и спорт, здоровый образ жизни | Эссе «Любимый вид спорта». Доклад об истории возникновения олимпийских игр. |
Тема 9. Экскурсии и путешествия | Эссе «Запланированный автобусный тур по достопримечательностям Великобритании». |
Тема 10. Россия, ее национальные символы, государственное и политическое устройство | Собрать информацию о достопримечательностях Москвы. Проект «Визитная карточка Москвы» Презентация «Сувениры России» |
Тема 11. Англоговорящие страны, географическое положение,климат, флора и фауна, национальные символы | Презентация «Сувениры из Англии» Описать один из Британских городов по плану. |
Тема 12. Государственное и политическое устройство англо-говорящих стран, наиболее развитые отрасли экономики, достопримечательности, традиции | Описать одну из традиций англо-говорящих стран Рассказать о традиционно-российском празднике. |
Тема 13. Научно-технический прогресс | Реферат о крупных мегаполисах США. Описать будние дни своих родителей. Подготовить рассказ о своем родном городе. |
Тема 14. Человек и природа, экологические проблемы | Написать рассказ, что вы делаете, чтобы сохранить окружающий мир в чистоте. |
Тема 15. Физические и природные явления | Проект «Повар Николас Курти» |
Тема 16. Экологические проблемы. Защита окружающей среды. Безопасность жизнедеятельности | Защита окружающей среды. |
Тема 17. Достижения и инновации в области естественных наук | Достижения и инновации в области естественных наук |
Тема 18. Участие в отраслевых выставках | Проект «Национальные вставки пищевой промышленности» |
2. Тестовые задания для входного, итогового и промежуточного мониторинга.
Входной контроль
по иностранному языку (английский)
для обучающихся I курса
1. Соотнесите слова с их транскрипциями (например, 1-a, 2-b, 3-c, 4-d):
1. bird | 2. bought | 3. bed | 4. broad |
a) [brɔ:d] | b) [bed] | c) [bɔ:t] | d) [bə:d] |
2. Выберите существительное в форме множественного числа:
a) vegetable | b) sportsmen | c) foot | d) photo |
3.Выберите правильный вариант множественного числа:
а) сhild b) childs b) children c) childrens
4. Подберите нужное местоимение: I know there is ….. in that box.
a) some b) something c) anything
5. Выберите правильный вариант употребления притяжательного падежа:
Can I take my __________watch, please.
a) fathers b) father`s c) fathers`
6. Выберите правильный вариант местоимения: There are … cars in the streets of Moscow.
a) many | b) little | c) any | d) much |
7. Выберите прилагательное в подходящей степени сравнения: February is ... month of the year. | |||
a) short | b) the shortest | c) the most short | d) shorter |
8. Выберите правильную форму глагола to be: My mother … a nice woman.
a) are | b) am | c) is | d) shall be |
9. Выберите предложение, написанное во времени Past Simple:
a) Margaret will be 19 years old in a week. c) Peter doesn’t like to play golf.
b) We went to the seaside last summer. d) The brothers don’t like to play basketball.
10. Выберите глагол в правильной форме: The program … at 9 o’clock every night.
a) starts | b) start | c) is starting | d) are starting |
11. Расставьте слова в предложениях в правильном порядке:
1) do the shopping/I/every Saturday/at the market
_____________________________________________________________
2) has/he/already/this work/done
_____________________________________________________________
ОТВЕТЫ
Критерии оценивания - за каждое правильно выполненное задание присваивается 1 балл:
9-11 б. правильных ответов – оценка “5”
6-8 б. - правильных ответов – оценка “4”
3-5 б.- правильных ответов – оценка”3”
Менее 3 б.– оценка”2”
1. Соотнесите слова с их транскрипциями (например, 1-a, 2-b, 3-c, 4-d): 1 балл засчитывается при условии, если даны 2 и более верных ответа в этом задании.
1. d) | 2. с) | 3. b) | 4. а) |
2. Выберите существительное в форме множественного числа:
b) sportsmen
3.Выберите правильный вариант множественного числа:
b) children
4. Подберите нужное местоимение: I know there is ….. in that box.
b) something
5. Выберите правильный вариант употребления притяжательного падежа:
Can I take my __________watch, please.
b) father`s
6. Выберите правильный вариант местоимения: There are … cars in the streets of Moscow.
a) many |
7. Выберите прилагательное в подходящей степени сравнения: February is ... month of the year. | |||
b) the shortest |
8. Выберите правильную форму глагола to be: My mother … a nice woman.
c) is |
9. Выберите предложение, написанное во времени Past Simple:
b) We went to the seaside last summer.
10. Выберите глагол в правильной форме: The program … at 9 o’clock every night.
a) starts |
11. Расставьте слова в предложениях в правильном порядке: 1 балл засчитывается при условии, если дан хотя бы 1 верный ответ в этом задании.
1) do the shopping/I/every Saturday/at the market
____I do the shopping at the supermarket every Saturday_______________
2) has/he/already/this work/done
_He has already done this work (или He has done this work already)______
Дифференцированный зачет
по иностранному языку (английский)
для студентов 3 курса
I вариант
- Choose the future tense form
They _____ football at the institute.
- to play
- ‘ll play
- played
- plays
- Choose the correct translation of the sentence “I am going to move to London”.
- Я переехала в Лондон
- Я собираюсь переехать в Лондон
- Я перееду в Лондон
- Choose the correct answer.
Carol ……………to have long dark hair, didn’t she?
a) is used
b) used
c) would
4. Set C (Correct) if the sentence is true and W (Wrong), if it isn’t true.
1. Andrew has found an abandoned temple yesterday.
2. This time next week, I will assist in excavations in Egypt.
3. The Earth revolves around the Sun.
4. Jake was watching TV while I was doing my homework.
5. Every Sunday I am playing football with my friends.
5. Choose the correct English equivalent of Russian sentences
Дороги покрыты снегом.
- The roads are covered with the snow
- The roads are being covered with the snow
- The roads will be covered with the snow
- Put the verb ‘arrive’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
Our taxi … by 9 o’clock yesterday morning
- has arrived
- had arrived
- will have arrived
- Put the verb ‘be’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
I am tired of waiting. Where you … ?
- Have been
- Had been
- Will have been
- Put the verb ‘paint’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
She … more than 10 pictures already.
- Has painted
- Had painted
- Will have painted
- Put "the" or "-" with place names.
Are you going to ... France or ... Czech Republic?
- -; the
- the; -
- -; -
- the; the
- Put "the" or "-" with place names.
... North Pole is situated in ... Arctic.
- -; the
- the; -
- -; -
- the; the
- Choose the right modal verb
I ___ go to see the doctor last week because I was very ill.
- Must
- must to
- had to
- had
- Choose the right modal verb
I ___ go now because I am already late for my class.
- Must
- have
- have to
- had to
- Choose the right modal verb
Do you ___ clean the house every day or every week?
- Must
- Have
- have to
- had to
- Choose the right modal verb
They do their homework today because it is a holiday at the school.
- must not
- don't have
- don't have to
- had not to
- Choose the right verb form
If Rita __________ a boutique in the High Street, she’ll make lots of money.
- opens
- will open
- Choose the right verb form
If the economy doesn’t improve, lots of businesses __________ down.
- will close
- would close
- Choose the right verb form
This burglar alarm is so sensitive: it goes off if a mouse ______ across the
floor.
a) runs
b) will run
- Choose the right verb form
He said he … in Moscow since 2005.
- lived
- has lived
- had lived
- Choose the right verb form
Kelly said that she … to wear her hat.
- didn’t want
- doesn’t want
- hadn’t wanted
ОТВЕТЫ
I вариант
Критерии оценивания- за каждый правильный ответ дается 1 балл.
Всего количество баллов – 24.
0 – 12 – оценка «2»;
13 – 16 - оценка «3»;
17 - 20 – оценка «4»;
21 - 24 – оценка «5».
- Choose the future tense form
They _____ football at the institute.
b)‘ll play
- Choose the correct translation of the sentence “I am going to move to London”.
b)Я собираюсь переехать в Лондон
- Choose the correct answer.
Carol ……………to have long dark hair, didn’t she?
b) used
4. Set C (Correct) if the sentence is true and W (Wrong), if it isn’t true.
1. W
2. W
3. C
4. C
5. W
5. Choose the correct English equivalent of Russian sentences
Дороги покрыты снегом.
- The roads are covered with the snow
- Put the verb ‘arrive’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
Our taxi … by 9 o’clock yesterday morning
- had arrived
- Put the verb ‘be’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
I am tired of waiting. Where you … ?
- have been
- Put the verb ‘paint’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
She … more than 10 pictures already.
- has painted
- Put "the" or "-" with place names.
Are you going to ... France or ... Czech Republic?
- -; the
- Put "the" or "-" with place names.
... North Pole is situated in ... Arctic.
- the; the
- Choose the right modal verb
I ___ go to see the doctor last week because I was very ill.
c) had to
- Choose the right modal verb
I ___ go now because I am already late for my class.
c) have to
- Choose the right modal verb
Do you ___ clean the house every day or every week?
c) have to
- Choose the right modal verb
They ____do their homework today because it is a holiday at the school.
c) don't have to
- Choose the right verb form
If Rita __________ a boutique in the High Street, she’ll make lots of money.
- opens
- Choose the right verb form
If the economy doesn’t improve, lots of businesses __________ down.
- will close
- Choose the right verb form
This burglar alarm is so sensitive: it goes off if a mouse ______ across the
floor.
a) runs
- Choose the right verb form
He said he … in Moscow since 2005.
c) had lived
- Choose the right verb form
Kelly said that she … to wear her hat.
a) didn’t want
Административная контрольная
по иностранному языку (английский)
для студентов I курса
за I полугодие ___________уч.года
II вариант
Выберите правильные ответы на вопросы из предложенных вариантов, обведите верный вариант.
1. I can buy ... tickets.
a) a
b) an
c) the
2. His sister is ... secretary.
a) a
b) the
c) –
d) an
3. This film is very ... interesting.
a) a
b) an
c) the
d) -
4. How old ... your sister?
a) is
b) are
c) am
d) -
5. ... she cook breakfast every morning?
a) do
b) does
c) was
d) is
6. My mother ... up very early.
a) get
b) gets
c) getting
d) to get
7. There ... books on the table.
a) are
b) am
c) is
d) -
8. That is ... new house.
a) a
b) the
c) an
d) -
9. Where ... your father work?
a) do
b) is
c) does
d) am
10. There ... 25 students in my group/
a) is
b) are
c) am
d) be
11. Where ... you live?
a) does
b) do
c) are
d) is
12. Where________you from?
a) is
b) are
c) am
d) be
13. My brother ... in a bank.
a) work
b) works
c) are working
d) are
14. There ... pictures on the wall.
a) are
b) is
c) am
d) be
15. Tom ... work in the evening.
a) don’t
b) doesn’t
c) isn’t
d) aren’t
16. He________a doctor.
a) is
b) am
c) are
d) be
17. I van and Maria________married.
a) are
b) is
c) am
d) be
18. How many students ... in the class?
a) there are
b) are there
c) there is
d) is there
19. ... likes oranges? - George.
a) what
b) who
c) where
d) why
20. She … clean the room every day.
a) does
b) is
c) do
d) doesn’t
Административная контрольная
по иностранному языку (английский)
для студентов I курса
за I полугодие _______уч.года
I вариант
Выберите правильные ответы на вопросы из предложенных вариантов, обведите верный вариант.
1. His name ___ Peter.
a. am
b. is
c. are
d. do
2. He ___ not from Turkey.
a. are
b. is
c. isn't
d. aren't
3. _____ eat salad and pizza.
a. he
b. it
c. they
d. she
4. That is _____ desk.
a. Sue's
b. Sues'
c. Sue
d. Sues
5. _________ any sisters or brothers?
a. do you have
b. have you do
c. you have
d. do you
6. What time ________ work?
a. he starts
b. he start
c. does he starts
d. does he start
7. ______ some books on the table.
a. there isn't
b. there is
c. there are
d. there aren't
8. He usually ... TV in the evening.
a. watch
b. watches
c. is watching
d. are watching
9. I ________ on holiday in August.
a. usually
b. am usually go
c. usually go
d. go usually
10. ___ money makes the world go round.
a. a
b. the
c. an
d. -
11. There ____ paper on the table
a. is
b. are
c. am
d. -
12. Do you ... fish?
a. eat
b. eats
c. ate
d. to eat
13. Where ... your son study?
a. do
b. does
c. is
d. are
14. ... you speak English?
a do
b does
c is
d are
15. There ... little light in the room.
a is
b are
c am
d -
16. My brother ... home late as a rule.
a come
b comes
c is coming
d to come
17. The park is so beautiful and ... trees are so high.
a his
b their
c its
d him
18. She usually ... to bed very early.
a goes
b has gone
c going
d to go
19. Nick________twenty years old.
a am
b is
c are
d -
20. I_______from Russia.
a am
b is
c are
d -
ОТВЕТЫ
I вариант
Критерии оценивания- за каждый правильный ответ дается 1 балл.
0 – 7 – оценка «2»;
8 - 10 - оценка «3»;
11 - 15 – оценка «4»;
16 - 20 – оценка «5».
Выберите правильные ответы на вопросы из предложенных вариантов, обведите верный вариант.
1. His name ___ Peter.
b. is
2. He ___ not from Turkey.
b. is
3. _____ eat salad and pizza.
c. they
4. That is _____ desk.
a. Sue's
5. _________ any sisters or brothers?
a. do you have
6. What time ________ work?
d. does he start
7. ______ some books on the table.
c. there are
8. He usually ... TV in the evening.
b. watches
9. I ________ on holiday in August.
c. usually go
10. ___ money makes the world go round.
d. -
11. There ____ paper on the table
a. is
12. Do you ... fish?
a. eat
13. Where ... your son study?
b. does
14. ... you speak English?
a do
15. There ... little light in the room.
a is
16. My brother ... home late as a rule.
b comes
17. The park is so beautiful and ... trees are so high.
c its
18. She usually ... to bed very early.
a goes
19. Nick________twenty years old.
b is
20. I_______from Russia.
a am
ОТВЕТЫ
II вариант
Критерии оценивания- за каждый правильный ответ дается 1 балл.
0 – 7 – оценка «2»;
8 - 10 - оценка «3»;
11 - 15 – оценка «4»;
16 - 20 – оценка «5».
Выберите правильные ответы на вопросы из предложенных вариантов, обведите верный вариант.
1. I can buy ... tickets.
c) the
2. His sister is ... secretary.
a) a
3. This film is very ... interesting.
d) -
4. How old ... your sister?
a) is
5. ... she cook breakfast every morning?
b) does
6. My mother ... up very early.
b) gets
7. There ... books on the table.
a) are
8. That is ... new house.
a) a
9. Where ... your father work?
c) does
10. There ... 25 students in my group/
b) are
11. Where ... you live?
b) do
12. Where________you from?
b) are
13. My brother ... in a bank.
b) works
14. There ... pictures on the wall.
a) are
15. Tom ... work in the evening.
b) doesn’t
16. He________a doctor.
a) is
17. I van and Maria________married.
a) are
18. How many students ... in the class?
b) are there
19. ... likes oranges? - George.
b) who
20. She … clean the room every day.
d) doesn’t
Административная контрольная
по иностранному языку (английский)
для студентов II курса
за I полугодие ________ уч.года
I вариант
Выберите правильные ответы на вопросы из предложенных вариантов, обведите верный вариант.
1. Listen! Somebody … a lovely song.
a) sings
b) singing
c) is singing
2. Listen! The baby .... now.
a) isn't crying
b) aren't crying
c) am not crying
3. I .... a sweet dream last night.
a) have
b) has
c) had
4. We .... TV at the moment.
a) aren't watching
b) isn't watching
c) 'm not watching
5. He .... too much chocolate yesterday.
a) ate
b) eaten
c) eat
6. Every day I help my Mom about the house, but last week I was very busy with my exam. So I … her much.
a) didn’t help
b) not helped
c) didn’t helped
7. Tom won’t be playing tennis tomorrow afternoon, he … tennis yesterday.
a) doesn’t play
b) didn’t played
c) didn’t play
8. We generally have lunch at 12.30, but yesterday we … lunch later.
a) had
b) have
c) has
9. I … to the market myself last time, but now I don’t remember how to get there.
a) goted
b) got
c) getted
10. Looking through the paper, the teacher … several mistakes.
a) finded
b) founded
c) found
11. We … the tickets in advance.
a) willn’t book
b) won’t book
c) not book
12. They .... in the park now.
a) am walking
b) is walking
c) are walking
13. Everybody thinks they … married.
a) not will get
b) won not get
c) will not get
14. Where is Ann? She .... in the kitchen.
a) am cooking
b) is cooking
c) are cooking
15. I … it before dinner.
a) ‘ll not do
b) not will do
c) not do
16. We _ football yesterday.
- play
- plays
- played
17. I……………to exercise often when I was younger.
a) used
b) will get used
c) am used
18. My brother……………to travel a lot before he got married.
a) didn’t use
b) used
c) was used
19. Yesterday Mr. Watson … too much at the party.
a) drinked
b) drank
c) drunk
20. He … to speak to his parents.
a) goes
b) is going
c) went
Административная контрольная
по иностранному языку (английский)
для студентов II курса
за I полугодие ____________ уч.года
II вариант
Выберите правильные ответы на вопросы из предложенных вариантов, обведите верный вариант.
- He .... home late last night.
- come
- came
- comed
2. He … to speak to his parents.
a) goes
b) is going
c) went
3. She .... her work half an hour ago.
a) finishen
b) finish
c) finished
4. At the moment we … over the desert.
a) ’ve flying
b) flied
c) are flying
5. I .... born in August.
a) was
b) were
c) been
6. He .... from Harvard last year.
a) graduate
b) graduated
c) graduates
7. Yesterday Mr. Watson … too much at the party.
a) drinked
b) drank
c) drunk
8. Don’t worry about your letter. I … it the day before yesterday.
a) have sent
b) sended
c) sent
9. Nick and Ann .... dinner now.
a) aren't having
b) isn't having
c) be having
10. I .... my mother at 5.
a) is not meeting
b) are not meeting
c) am not meeting
11. It’s late. I think I … a taxi.
a) will be take
b) am take
c) will take
12. We don’t know their address. What … ?
a) are we do
b) we will do
c) will we do
13. You … in Paris tomorrow evening.
a) will arrive
b) arriving
c) arrive
14. The boy … this day all his life.
a) remembers
b) is remembering
c) will remember
15. I’m not sure I … Jim at the hotel.
a) will find
b) will found
c) found
16. It's Tom. He .... his car.
a) fixing
b) is fixing
c) is fix
17. Carol ……………to have long dark hair, didn’t she?
a) be used
b) used
c) use
18. We ………… to spend summer in the country.
a) be used
b) use
c) used
19. I …………to read fantasy.
a) didn’t used
b) didn’t use
c) use
20. ‘How do you know that woman?’ ‘She ……………to work with me.’
a) was used
b) used
c) is used
ОТВЕТЫ
I вариант
Критерии оценивания- за каждый правильный ответ дается 1 балл.
0 – 7 – оценка «2»;
8 - 10 - оценка «3»;
11 - 15 – оценка «4»;
16 - 20 – оценка «5».
Выберите правильные ответы на вопросы из предложенных вариантов, обведите верный вариант.
1. Listen! Somebody … a lovely song.
a) sings
b) singing
c) is singing
2. Listen! The baby .... now.
a) isn't crying
b) aren't crying
c) am not crying
3. I .... a sweet dream last night.
a) have
b) has
c) had
4. We .... TV at the moment.
a) aren't watching
b) isn't watching
c) 'm not watching
5. He .... too much chocolate yesterday.
a) ate
b) eaten
c) eat
6. Every day I help my Mom about the house, but last week I was very busy with my exam. So I … her much.
a) didn’t help
b) not helped
c) didn’t helped
7. Tom won’t be playing tennis tomorrow afternoon, he … tennis yesterday.
a) doesn’t play
b) didn’t played
c) didn’t play
8. We generally have lunch at 12.30, but yesterday we … lunch later.
a) had
b) have
c) has
9. I … to the market myself last time, but now I don’t remember how to get there.
a) goted
b) got
c) getted
10. Looking through the paper, the teacher … several mistakes.
a) finded
b) founded
c) found
11. We … the tickets in advance.
a) willn’t book
b) won’t book
c) not book
12. They .... in the park now.
a) am walking
b) is walking
c) are walking
13. Everybody thinks they … married.
a) not will get
b) won not get
c) will not get
14. Where is Ann? She .... in the kitchen.
a) am cooking
b) is cooking
c) are cooking
15. I … it before dinner.
a) ‘ll not do
b) not will do
c) not do
16. We _ football yesterday.
- play
- plays
- played
17. I……………to exercise often when I was younger.
a) used
b) will get used
c) am used
18. My brother……………to travel a lot before he got married.
a) didn’t use
b) used
c) was used
19. Yesterday Mr. Watson … too much at the party.
a) drinked
b) drank
c) drunk
20. He … to speak to his parents.
a) goes
b) is going
c) went
ОТВЕТЫ
II вариант
Критерии оценивания- за каждый правильный ответ дается 1 балл.
0 – 7 – оценка «2»;
8 - 10 - оценка «3»;
11 - 15 – оценка «4»;
16 - 20 – оценка «5».
Выберите правильные ответы на вопросы из предложенных вариантов, обведите верный вариант.
- He .... home late last night.
- come
- came
- comed
2. He … to speak to his parents.
a) goes
b) is going
c) went
3. She .... her work half an hour ago.
a) finishen
b) finish
c) finished
4. At the moment we … over the desert.
a) ’ve flying
b) flied
c) are flying
5. I .... born in August.
a) was
b) were
c) been
6. He .... from Harvard last year.
a) graduate
b) graduated
c) graduates
7. Yesterday Mr. Watson … too much at the party.
a) drinked
b) drank
c) drunk
8. Don’t worry about your letter. I … it the day before yesterday.
a) have sent
b) sended
c) sent
9. Nick and Ann .... dinner now.
a) aren't having
b) isn't having
c) be having
10. I .... my mother at 5.
a) is not meeting
b) are not meeting
c) am not meeting
11. It’s late. I think I … a taxi.
a) will be take
b) am take
c) will take
12. We don’t know their address. What … ?
a) are we do
b) we will do
c) will we do
13. You … in Paris tomorrow evening.
a) will arrive
b) arriving
c) arrive
14. The boy … this day all his life.
a) remembers
b) is remembering
c) will remember
15. I’m not sure I … Jim at the hotel.
a) will find
b) will found
c) found
16. It's Tom. He .... his car.
a) fixing
b) is fixing
c) is fix
17. Carol ……………to have long dark hair, didn’t she?
a) be used
b) used
c) use
18. We ………… to spend summer in the country.
a) be used
b) use
c) used
19. I …………to read fantasy.
a) didn’t used
b) didn’t use
c) use
20. ‘How do you know that woman?’ ‘She ……………to work with me.’
a) was used
b) used
c) is used
Дифференцированный зачет
по иностранному языку (английский)
для студентов 3 курса
II вариант
- Choose the future tense form
She _____ emails.
- won’t write
- doesn’t write
- didn’t write
- don’t write
- Choose the correct translation of the sentence “My wife is going to become a famous actress”.
- Моя жена станет актрисой.
- Моя жена - актриса.
- Моя жена стала актрисой.
- Choose the correct answer.
How do you know that woman?’ ‘She ……………to work with me.’
a) was used
b) used
c) is used
- Set C (Correct) if the sentence is true and W (Wrong), if it isn’t true.
1. Andrew has found an abandoned temple yesterday.
2. This time next week, I will assist in excavations in Egypt.
3. The Earth revolves around the Sun.
4. Jake was watching TV while I was doing my homework.
5. Every Sunday I am playing football with my friends.
5. Choose the correct English equivalent of Russian sentence.
Книги уже упакованы.
- The books were packed.
- The books have already been packed.
- The books will be packed.
- Put the verb ‘arrive’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
Let’s go. The guests already …
- have arrived
- had arrived
- will have arrived
- Put the verb ‘be’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
By the time I’m 30 I … a famous scientist.
- have been
- had been
- will have been
- Put the verb ‘paint’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
I wondered if they … the room.
- has painted
- had painted
- will have painted
- Put "the" or "-" with place names.
… Andes are the mountains in … South America.
- -; the
- the; -
- -; -
- the; the
- Put "the" or "-" with place names.
… Lena leads to … Arctic Ocean
- -; the
- the; -
- -; -
- the; the
- Choose the right modal verb
When will you ___ come and see us in our new house?
- Can
- be able to
- must
- have to
- Choose the right modal verb
You moved all of the boxes out of the moving truck by yourself? You ___ be exhausted!
- can
- shall
- could
- Must
- Choose the right modal verb
This isn't a difficult task, so you ___ be able to complete it by Friday.
- can
- should
- mustn't
- couldn't
- Choose the right modal verb
Teresa ___ believe her eyes. She saw a man beating his wife on the street!
- couldn't
- must
- should
- could
- Choose the right verb form
If the employees of a company _________ happy, they work harder.
- Are
- were
- Choose the right verb form
We might sell our business if it _______ another loss this year.
- makes
- would make
- Choose the right verb form
It looks like Molly’ll be okay, unless something new ________.
a) will happen
b) happens
- Choose the right verb form
Unless Shelly had read him wrong, Jack _________ her unorthodox approach irresistible.
- would find
- would have found
- Choose the right verb form
Mat ________ that unless he had to.
- would not trust
- didn’t trust
ОТВЕТЫ
II вариант
Критерии оценивания- за каждый правильный ответ дается 1 балл.
Всего количество баллов – 24.
0 – 12 – оценка «2»;
- – 16 - оценка «3»;
17 - 20 – оценка «4»;
21 - 24 – оценка «5».
- Choose the future tense form
She _____ emails.
- won’t write
- Choose the correct translation of the sentence “My wife is going to become a famous actress”.
a) Моя жена станет актрисой.
- Choose the correct answer.
How do you know that woman?’ ‘She ……………to work with me.’
b) used
4. Set C (Correct) if the sentence is true and W (Wrong), if it isn’t true.
1. W
2. W
3. C
4. C
5. W
5. Choose the correct English equivalent of Russian sentence.
Книги уже упакованы.
b) The books have already been packed.
- Put the verb ‘arrive’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
Let’s go. The guests already …
a) have arrived
7. Put the verb ‘be’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
By the time I’m 30 I … a famous scientist.
- will have been
- Put the verb ‘paint’ into the Present Perfect, Past Perfect, or Future Perfect form, highlighting the correct answer.
I wondered if they … the room.
b) had painted
9. Put "the" or "-" with place names.
… Andes are the mountains in … South America.
d) the; the
10. Put "the" or "-" with place names.
… Lena leads to … Arctic Ocean
d ) the; the
11. Choose the right modal verb
When will you ___ come and see us in our new house?
b) be able to
12. Choose the right modal verb
You moved all of the boxes out of the moving truck by yourself! You ___ be exhausted!
d) must
13. Choose the right modal verb
This isn't a difficult task, so you ___ be able to complete it by Friday.
b) should
14. Choose the right modal verb
Teresa ___ believe her eyes. She saw a man beating his wife on the street!
- couldn't
15. Choose the right verb form
If the employees of a company _________ happy, they work harder.
a) are
16. Choose the right verb form
We might sell our business if it _______ another loss this year.
a) makes
17. Choose the right verb form
It looks like Molly’ll be okay, unless something new ________.
b) happens
18. Choose the right verb form
Unless Shelly had read him wrong, Jack _________ her unorthodox approach irresistible.
a) would find
19. Choose the right verb form
Mat ________ that unless he had to.
a) would not trust
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
КОМПЛЕКТ контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК (АНГЛИЙСКИЙ)
Данный материал содержит: паспорт контрольно-оценочных средств; результаты освоения учебной дисциплины "Английский язык"; формы и методы оценивания; типвые задания для оценки; контрольно-оценочные мат...
Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине ОДП.10 Математика программа подготовки специалистов среднего звена
Общие положения Контрольно-оценочные средства (КОС) являются составной частью основной профессиональной образовательной программы среднего профессионального образов...
Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине Иностранный язык в сфере профессиональной коммуникации по специальности 43.02.10 «Туризм»
Данные контрольно - оценочные материалы по дисциплине «Иностранный язык в сфере профессиональной коммуникации» (Английский) предназначены для студентов 2, 3 курсов программы подготов...
Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине Английский язык
Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине Английский язык...
Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине СГ.02 Иностранный язык в профессиональной деятельности по профессии 35.01.28 «Мастер столярного и мебельного производства»
Комплект контрольно-оценочных средств предназначен для проверки результатов освоения учебной дисциплины «Английский язык» (далее УД) программы подготовки квалифицированных рабочих и служащ...
Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине СГ.02 Иностранный язык в профессиональной деятельности по профессии 08.01.28 «Мастер отделочных строительных и декоративных работ»
Комплект контрольно-оценочных средств предназначен для проверки результатов освоения учебной дисциплины «Английский язык» (далее УД) программы подготовки квалифицированных рабочих и служащ...
Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине СГ.02 Иностранный язык в профессиональной деятельности по профессии 08.01.27 Мастер общестроительных работ
Комплект контрольно-оценочных средств предназначен для проверки результатов освоения учебной дисциплины «Английский язык» (далее УД) программы подготовки квалифицированных рабочих и служащ...