Конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе по теме: "Jobs for teenagers".
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему
Цель урока - обобщить знания учащихся по теме: "Работа для подростков". Занятие позволяет углубить и расширить знания учащихся по данной теме, закрепляет пройденный лексический материал, формирует ответственную гражданскую позицию к выбору будущей профессии.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_otkrytogo_uroka_v_8_klasse_po_teme_jobs_for_teenagers.docx | 20.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект открытого урока по английскому языку
по теме: “Jobs for teenagers”.
Цели урока:
- Обобщить знания учащихся по теме: “Jobs for teenagers”.
- Совершенствовать навыки и умения.
Задачи:
1. Образовательные:
- Углубить и расширить знания учащихся по пройденной теме.
- Закрепить пройденный лексический материал.
2. Развивающие:
- Развитие навыков диалогической речи.
- Развитие навыков устной речи и аудирования.
- Развитие памяти, логики, мышления, активности учащихся.
3. Воспитательные:
- Повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка.
- Воспитать умение работать в парах и индивидуально.
- Формировать ответственную гражданскую позицию к выбору
будущей профессии.
Оснащение: тематические картинки, карточки с заданиями, аудиозапись, ИКТ технологии.
Procedure:
I. Greeting. (3 minutes)
T: Good morning. I’m glad to see you. Take your seats and let’s start our lesson.
Please, answer my questions:
1. How are you today?
2. What date is it today?
3. What day is it today?
4. Who is absent today?
5. What is the weather like today?
OK. Thank you
II. Warming up. Helping students to personalise the topic. (5 minutes)
T: There are some pictures on the blackboard, please, look at them. Try to guess what we are going to talk about at our lesson.
1. Where are the people?
2. What are they doing?
3. How old are they?
4. Which job looks the most interesting? Why?
5. What is the topic of our lesson?
T: You’re right. Today we are going to talk about “Part-time jobs for teenagers”. The main aim of our lesson is to summarise and organise ideas on the topic.
III. Vocabulary. (10 minutes)
Each team is given a handout with pictures of some popular places where young people in the UK do part-time jobs.
T: Now have a look at the photos in front of you. Your first task is to label the places. Please, do it.
The list of job requirements below includes some personal qualities, specific skills and abilities needed to be successful in the workplace. Please, classify them into three categories: skills, abilities and qualities.
Creativity, leadership, numeracy and literacy, flexibility, physical strength, a sharp mind, artistic ability, ambition, team work skills, dedication, ability to work under pressure, initiative, individuality, administrative skills, ability to work to tight deadlines.
Skills | Qualities | Abilities |
Numeracy and literacy Administrative skills Teamwork skills | A sharp mind Ambition Creativity Dedication Individuality Initiative Physical strength Leadership Flexibility | Artistic ability Ability to work to tight deadlines Ability to work under pressure |
After a short discussion pick the photo of a place where your team would like to work. Give a short explanation for the choice made. Answer the questions:
- Which skills, qualities and abilities do you need for this particular part-time job?
- Are all students in your group the right candidates for this job? Why? / Why not?
- Who is the best candidate for the job?
IV. Listening. (7 minutes)
T: Listen to three people discussing part-time jobs for teenagers. Which speakers think part-time jobs are a good idea?
T: Listen again. Match each speaker (1-3) with two opinions about part-time jobs (a-h). There are two opinions that you don’t need.
Speaker 1 ____ and _____
Speaker 2 ____ and _____
Speaker 3 ____ and _____
a They are a good way to learn useful skills.
b They stop teenagers asking their parents for money.
c They can help you decide on your career.
d They make teenagers too tired to study properly.
e They teach teenagers how to be responsible.
f Companies employ teenagers to get cheap workers.
g They teach teenagers how to work in a team.
h They aren’t as useful as studying for a qualification.
V. Speaking. (7minutes)
T: Work in pairs. What do you think about part-time jobs? Take turns A and B.
Student A: Express an opinion from the previous exercise or your own idea.
Student B: Say if you agree or disagree. Give your reasons.
VI. Jobs for teenagers quiz. (7 minutes)
T: I suppose you would be interested in doing the quiz about jobs for teenagers in the UK.
Please, start doing the quiz and then we are going to discuss the results.
- How old do children in the UK have to be before they can work by law?
a 12 b 13 c 14
- If you are under this age, however, you can legally work as a
a model b gardener c dish-washer
- A popular job for young people is delivering newspapers. If you do this job, people say you do a
a paper run b paper race c paper round
- If you are under sixteen and have a job, the law calls you a
a young worker b baby worker c child worker
- If you are under sixteen, which place can’t you work in?
a a factory b a café c a shop
- What’s the earliest you can start work if you are under sixteen?
a 6.30 a.m. b 7 a.m. c 7.30 a.m.
- What’s the latest you can finish work if you are under sixteen?
a 5 p. m. b 6 p. m. c 7 p. m.
- If you are under sixteen, how many hours can you work on a Sunday?
a 0 b 2 c 4
- What is the National Minimum Wage (NMW) for people under sixteen?
a £ 5.93 an hour b £4.92 an hour c there is no NMW
Answers: 1-b, 2-a, 3-c, 4-c, 5-a, 6-b, 7-c, 8-b, 9-c
T: Which information in the quiz did you find the most interesting / surprising?
VII. Hometask (3 minutes)
At home try to find the information whether the UK laws about working as a teenager are similar to those in Russia.
VIII. Reflection (3 minutes)
Please, complete your self - assessment sheets. I’ve had a great time working with you today! Thanks, everyone, for being so active, well-organised and creative! The lesson is over. Goodbye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Школа - это весело. Конспект открытого урока по английскому языку 5 класс.
Школа - это весело. Конспект открытого урока по английскому языку 5 класс....
Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.
Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...
План-конспект открытого урока по английскому языку по учебнику Кузовлева 10 класс с использованием ИКТ тема:" Teenagers\' problems\'\'.
План-конспект открытого урока составлен по всем требованиям данного учебного материала.Открытый урок -это активизация и закрепление лексики по теме:"Проблемы подрастающего поколения".Позновательная це...
план-конспект открытого урока по английскому языку 6 класс
открытый урок по английскому языку 6 класс...
Конспект открытого урока по английскому языку 3 класс, тема "Weather" с презентацией, раздаточным материалом и самоанализом.
Данная разработка содержит подробный план-конспект урока английского языка в 3 классе с технологической картой урока по теме "Weather". Это - урок обобщения и систематизации знаний по теме, заключител...
конспект открытого урока по английскому языку в 7 классе по УМК "Английский в фокусе" по теме "Спасем Землю"
Урок по экологии в 7 классе "Спасем нашу Землю"- урок освоения новых лексических и грамматических структур по данной теме.Обучающиеся получают возможность не только расширить знания по роблемам ...
План-конспект открытого урока по английскому языку 2 класс
План-конспект открытого урока по английскому языку 2 класс по теме "Моя семья"...