Урок- соревнование «Конкурс Грамматиков» для 8 класса.
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)

Бакатура Татьяна Владимировна

Цель: повторение грамматического материала по темам школьного курса «Определенный артикль с географическими названиями», «Past Perfect», «Антонимы прилагательных», «Условные предложения 1,2 типа», «Единственное и множественное число существительных», «Сложное дополнение». Развитие лексико-грамматических навыков, связной письменной речи. Развитие сотрудничества.

презентацию к данному конкурсу можете оценить и скачать по ссылке на яндекс диске

https://disk.yandex.ru/i/Uwf6LzdBXsoE4A

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konkurs_grammatikov_8_kl.docx166.44 КБ

Предварительный просмотр:

http://www.edu.cap.ru/home/5550/25881.jpg

Урок- соревнование «Конкурс Грамматиков» для 8 класса по учебнику «Enjoy English» М.З. Биболетова

Цель: повторение грамматического материала по темам школьного курса «Определенный артикль с географическими названиями», «Past Perfect», «Антонимы прилагательных», «Условные предложения 1,2 типа», «Единственное и множественное число существительных», «Сложное дополнение». Развитие лексико-грамматических навыков, связной письменной речи. Развитие сотрудничества.

Оборудование: презентация по теме, листы чистой бумаги для каждой команды.

Good afternoon, dear participants, judges and guests. I’m very glad to see you! Today we shall have a Grammar Competition. We have 2 teams .There are 5 pupils in each team. The members of the teams will do some tasks, which are divided into 7 rounds. So, let us start.

Present your teams,please (каждая команда показывает свою визитную карточку. Жюри оценивает это задание по пятибалльной системе.)

Round 1.Thedefinitearticle «the».Choose the correct form ( with or without «the»).

  1. Volga / the Volga is the longest river in Europe/ the Europe.
  2. Canada/ the Canada is in North America/ the North America.
  3. The highest mountain in the world is Mount Everest / the Everest.
  4. United Kingdom /the United Kingdom consists of Great Britain / the Great Britain and Northern Ireland / the Northern Ireland.
  5. Have you ever been to Lake Baikal / the Lake Baikal?
  6. Bahamas / the Bahamas are a group of islands in Atlantic Ocean / the Atlantic Ocean.
  7. This unusual town is situated near Lake Onega / the Lake Onega.
  8. Next year they are going to try their luck in Pamirs / the Pamirs.
  9. The capital of USA / the USA is Washington DC / the Washington DC, though some people think it’s New York / the New York.

Round 2.Past Perfect.

Make up sentences. Write them down.

  1. this / since / film / I / a child / haven’t / I / was / seen
  2. have / many  / scientists /things / explored / since / began / the space era
  3. since / hasn’t /it / stopped / yesterday / raining
  4. lots of research / on outer space  orbital stations / done / have /people
  5. spaceship / how / the outside / long / you / have / spent
  6. for / windy / three / and / it / has / been / stormy / days

Round 3.Write the opposites to the following adjectives.

Beautiful –

Dark –

Human –

Happy –

Cold –

Difficult –

Warm –

 Good –

Unhealthy –

Safe –

New –

Heavy -

Round 4.Conditional II and III

Translate the sentences.

  1. If people cut down fewer forests, the air would be clean and fresh.
  2. If we didn’t pollute our rivers and lakes, they would be full of fish.
  3. If we were clever and careful, we wouldn’t  live among litter and wastes
  4. If I were you, I would continue the exploration.
  5. If she had heard the conversation, she wouldn’t have come there.
  6. If you had read these books, you would have known more about this environmental problem.
  7. If had protected the environment seriously, our planet would have been out of danger.
  8. If people had avoided damaging nature, many species of animals wouldn’t have disappeared.

Round 5.Countable and uncountable nouns

Choose the correct variant.

  1. You look awful, dear! Your hair is / are too long.
  2. The police was / were in time and the criminals were caught.
  3. The earthquake happened in this town 500 years ago. The damage was /were very serious.
  4. The news was / were broadcast every hour, but the information was / were very brief.
  5. Where is / are the money? I want to buy some biscuits for tea.

  1. The Times generally gives lots of … ( information / informations) about events happenng in London.
  2. Where is the … ( money / moneys )?
  3. I ‘ve got a lot of … ( work / works ) to do for the weekend.
  4. Is there anything interesting on … ( TV / TVs )?
  5. Have you heard any … ( news / new ) from our reporter lately?

Round 6.Complex Object

Make up sentences

Example: My parents … work hard at school ( make / I ). My parents make me work hard at school.

  1. Her teacher … go to the stadium twice a week ( make / she ).
  2. We … to work hard at her English ( ask / she ).
  3. They ..look for a Saturday job ( want / we ).
  4. The young parents … take care of their little daughter ( ask / I ).
  5. His elder brother …  argue with you ( make / he ).

Round 7.Describing the picture

We have remembered some grammar rules and I think it will be easy for you to do our final task. You have 2 minutes to describe the picture.

C:\Documents and Settings\Таня_2\Рабочий стол\опять двойка.jpg

Thank you for your work. I can see you are good at grammar. Now it’s time to finish our work. It’s interesting to know who the winner today is. Our dear judges can you tell us about it?

Thank you again! See you later, good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-соревнование "Математическая гонка" 8 класс

Заключительный урок по теме " Квадратный корень". Материал содержит конспект урока и презентацию. Урок проходит в форме соревнования двух команд....

урок-соревнование для 3-х классов

Данный урок проводится в форме соревнования между двумя командами третьих классов. Упражнения составлены в доступной форме, ученики демонстрируют знания, полученные ранее в ходе изучения английского я...

урок-соревнование для 3-х классов

Данный урок проводится в форме соревнования между двумя командами третьих классов. Упражнения составлены в доступной форме, ученики демонстрируют знания, полученные ранее в ходе изучения английского я...

Сечения и разрезы (урок-соревнование по черчению). 9 класс

Урок-соревнование по черчению в 9 классе.  Содержит материал по проведению 6-ти разнообразных конкурсов (разминка, вопрос-ответ, кроссворд, конкурс капитанов, творческий, эскиз по описанию), кото...

Урок-соревнование для 5-6 классов "Путешествие по Великобритании".

Урок-соревнование для 5-6 классов "Путешествие по Великобритании" с презентацией. Класс (часть класса) делится на 2 команды и выполняют задания по теме "Великобритания" (какие страны входят в состав В...

«С мастерством люди не родятся, а добытым мастерством гордятся». Урок комплексного применения знаний и умений, урок - соревнование по технологии, 5 класс

«С мастерством люди не родятся, а добытым мастерством гордятся».Андреева Елена Перфильевна,Учитель технологииМБОУ «Чихачёвская средняя школа»Предмет: технологияКласс 5Тема «Систематизация знаний по ма...

урок-соревнование "Конкурс юных овощеводов" 9 класс

Урок - соревнование "Конкурс юных овощеводов" для 9 класса коррекционной школы. Занятие позволяет определить знания детей об овощах и профессии овощевода. Урок состоит из нескольких туров. Каждый тур ...