разработка урока для 5 класса Письмо Барбары
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)
Урок английского языка в 5 классе Письмо Барбары
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
План конспект урока | 65.88 КБ |
презентация для урока | 581.63 КБ |
Материалы для печати | 57.39 КБ |
Предварительный просмотр:
08. План–конспект урока по теме «Письмо Барбары. Развитие умений изучающего чтения. Повторение степеней сравнения прилагательных»
Цель: развитие навыков и умений изучающего чтения.
Задачи:
Образовательные: развитие навыков изучающего чтения, повторение степеней сравнения прилагательных.
Развивающие: развивать логическое мышление, память, внимание, смысловую догадку; развивать желание использовать иностранный язык для получения новой информации.
Воспитательные: воспитывать уважительное отношение к культуре своего и других народов, воспитывать такие нравственные качества, как взаимопомощь и уважение друг к другу.
Литература:
Для учителя:
1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».
2. М.З. Биболетова. Книга для учителя для 5 класса «Английский с удовольствием (Enjoy English)». Титул, 2010.
Для учеников:
1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».
2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Рабочая тетрадь к учебнику «Enjoy English 5–6».
Тип урока: урок общеметодологической направленности.
План урока:
- Организационный этап.
- Введение в атмосферу иноязычного общения.
- Проверка домашнего задания.
- Постановка цели и задач урока.
- Предтекстовый этап (снятия языковых и речевых трудностей).
- Текстовый этап.
- Послетекстовый этап.
- Подготовка к повторению уже изученного материала.
- Повторение изученного материала.
- Закрепление пройденного материала.
- Рефлексия.
- Заключительный этап.
Ход урока:
- Организационный этап.
Good morning students. How are you doing today? Is there any news you`d like to share with us?
Thank you. Now we are ready to work.
- Введение в атмосферу иноязычного общения.
By learning you will teach; by teaching you will understand.
Let`s translate this proverb. How do you think in what way it is connected with our lesson? … We`ll speak about the teacher you already know. She lives in London and her nickname is Barby. Have you guessed? – Right. We`ll speak about Barbara.
3. Проверка домашнего задания.
But first, she would like us to check up our h/w. (Можно собрать W.B. и проверить в течение урока.)
- Постановка цели и задач урока.
Our aim is to find out everything we can about Barbara with the help of her letter to her Russian students.
5. Предтекстовый этап (снятие языковых и речевых трудностей).
So, open your S.B. on page 13. Do you see Barbara`s photo there? Is she a good teacher?
So, let`s find out this information with the help of her letter. First of all find the place where she lives in the letter. Good, she lives in London. How many pupils does she have this year? (20)
Если необходимо, на доску выписать слова: bright, miss, I wish I were, an invitation. Переводим их с учениками.
And one more thing: not to make some unnecessary mistakes in reading let`s match the sounds and the words given in ex. 24, p. 14.
6. Текстовый этап.
Thank you. Now, let`s read the letter and translate it.
(read one by one, translating the sentences)
7. Послетекстовый этап.
Now, tell me if Barbara is a good teacher and why you think so.
Thank you.
Now please ex. 25, p. 14. You have to match the verbs with a word on the right according to the text.
Well done. The next task is:
Name please Russian equivalents:
|
|
And now, name English equivalents:
– трехмесячный перерыв – похожи на вас – мое пребывание в России – сильно надеяться – было приятно (за удовольствие) | – a three month break – are very similar – my stay in Russia – hope very much – it was a pleasure |
The next task is to read the sentences and say whether they are true or false according to the text. If they are false – make them true.
- I wish I were in Spain now, – says Barbara.
- It was not very pleasant to have you as my pupils.
- Here in London I miss you very much.
- There`ll be 20 students in my class.
- They are very similar to you: happy, bright and very lazy.
- Soon you won`t get the invitation letter.
- It will be great to see you soon.
The keys: 1) false. I wish I were in Russia now.
2) False. It was a pleasure to have Russian students.
3) True.
4) True.
5) False. They are very similar to you: happy, bright and a bit lazy.
Excellent! Now please answer my questions according to the text:
- Why does Barbara Grey want to be in Russia now? (She misses her Russian students very much)
- Are her students similar to her Russian ones? (Yes, they are)
- Did Barbara tell her students about her stay in Russia? (Yes, she did. And she showed them the photos).
- What will the Russian students soon get from England? (Soon they`ll get an invitation letter).
- Who sent the invitation letter? (Barbara`s English students sent the letter).
8. Подготовка к повторению уже изученного материала.
Thank you. Well done.
Now, remind me please how we translated the last sentence of the letter.
Best wishes – наилучшие пожелания. What can you tell me about the word best? Это превосходная степень сравнения прилагательных.
Let`s revise this grammar topic. Be very attentive.
9. Повторение изученного материала.
Текст видеофрагмента
Let`s revise.
Degrees of comparison
In the English language we have got three degrees of comparison: positive (положительная), comparative (сравнительная) and superlative (превосходная).
First let`s revise one and many of the two–syllable adjectives. (повторим прилагательные, состоящие из 1 и многие, состоящие из 2 слогов)
Positive (или положительная) degree – it`s a normal description.
Look: a bid globe.
Comparative (или сравнительная) we compare two things,
Look: A bigger globe. In this case we add suffix –er.
And finally, superlative (или превосходная): выделяется из группы предметов.
Look, this globe is the biggest. We add article the and suffix –est.
One more example:
A small globe, a smaller globe (suffix –er in our comparative degree) and ___the smallest globe (caмый маленький) the and suffix –est.
Here we have to remember that there are some exceptions you have to remember. They are:
Good–better–the best
Bad–worse–the worst
Little–less–the least
Old–older/elder–the oldest/the eldest
Much/many–more–the most
Now let`s revise some two–and more syllable adjectives (некоторые прилагательные, состоящие из 2 и более слогов)
Positive degree: our adjective.
Look: interesting – интересный
Comparative: we put more before the adjective.
Look: a more interesting (более интересный)
And finally: our superlative degree.
We add the most before the adjective. Look:
The most interesting – самый интересный
Окончание видеофрагмента.
10. Закрепление пройденного материала.
Now please, open your W.B. p.7, ex. 15.Let`s read the example.
Now you work in pairs.
Let`s check up the exercise.
Thank you very much. Well done!
11. Рефлексия.
You`ve got two cards with the words: ‘better’ and ‘worse’. Choose the word which can characterize your knowledge with comparison of our previous lesson.
Thank you.
- Заключительный этап.
Выставление отметок. Объяснение h/w:
Write a letter to Barbara answering the questions in her letter. Зачитываем вопросы еще раз.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
the worst good better the best bad worse little less the least old older/elder the oldest/the eldest much/many more the most Exceptions
Degrees of comparison two and more – syllable adjectives Positive Comparative Superlative adjective more adjective the most adjective interesting more interesting the most interesting
Предварительный просмотр:
Task1. Name Russian equivalents:
|
|
Task2. Name English equivalents:
|
e) it was a pleasure |
Task3. Mark the sentences as ‘true’ or ‘false’:
- I wish I were in Spain now, – says Barbara.
- It was not very pleasant to have you as my pupils.
- Here in London I miss you very much.
- There`ll be 20 students in my class.
- They are very similar to you: happy, bright and very lazy.
- Soon you won`t get the invitation letter.
- It will be great to see you soon.
Task4. Answer the questions according to the text:
- Why does Barbara Grey want to be in Russia now?
- Are her students similar to her Russian ones?
- Did Barbara tell her students about her stay in Russia?
- What will the Russian students soon get from England?
- Who sent the invitation letter?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка урока по обучению письму в средней школе
Разработка урока по обучению письму в средней школе...
Конспект урока 9 класс письмо: "Количество букв и звуков в слове"
Конспект урока 9 класс специальной (коррекционной) школы по теме: "количество букв и звуков в слове"...
Конспект урока 9 класс письмо: "Развитие речи. Сочинение на основе личных наблюдений"
Конспект урока 9 класс письмо и развитие речи спеуиальной (коррекционной) школы: "Развитие речи. Сочинение творческого характера с привлечением сведений из личных наблюдений"...
Конспект урока 5 класс "Письмо"
Конспект урока 5 класс "Письмо"...
Методическая разработка урока по теме: "Письмо-жалоба (a letter of complaint)"
Данный урок направлен на изучение школьниками 10 класса с углубленным изучением английского языка основных компонентов и правил написания писем-жалоб . Тема соответствует главе 1.10 учебника Starlight...
Методическая разработка урока русского языка "Письмо моему дедушке"
Данная разработка предназначена для проведения урока в 5 классе....
Конспект урока 10 класс "Письмо "за и против""
Конспект урока 10 класс "Письмо "за и против""...