2. Постановка цели. Мотивация к деятельности. Актуализация знаний. 2 мин | The English saying is – My home is my castle. Let’s think, what does it mean in our language. What are we going to talk about today? Watch a video. Good, open please your SBs on page 76 and read the title? What does the word “rule” mean?
So today we’re going to speak about houses (or dwellings as a synonym), and we will learn how to use modal verbs when we speak about house rules. | - Мой дом – моя крепость. - About different houses. - About rules! - Some instructions. Something we can or can’t do. |
3. Речевая зарядка, 5 мин | Введение лексических навыков по теме «Виды жилища» слайд 1. Let’s discover what types of dwellings are there in Britain. We’ll make the spidergram. Repeat after me and write down the words you see.
Where do most of you live? Where do Russian students live? What dwelling do we use when we go camping? What is the place where the kings and queens lived? | Рисуют в тетрадях spidergram по теме, повторяют за учителем слова, переводят.
dwellings: palace, hotel, tent, cottage, university halls of residence, house, block of flats
-In a block of flats. - In a university halls of residence - We use a tent - The palace |
4. Основной этап, организация познавательной деятельности. 20 мин | Развитие умений поискового и изучающего чтения, чтение буклета Now, I’d like you to look at the text on page 77. What is the type of the text? Is it a letter or a leaflet? Who is the leaflet for? Listen and check. What can we see in this leaflet? Work with the new words. Let’s read the subheadings. bedrooms, common room, dining hall, outdoor areas, visitors
Now I’d like you to do the ex. 3. You should read and listen to the leaflet and mark the sentences True or False. Then you should correct false sentences.
Введение грамматики по теме «модальные глаголы» слайд 4 What modal verbs do we use? Let’s read and learn the difference between them Для того, чтобы сказать, что человек должен что-то делать мы используем глагол must, если хотим сказать, что что-то делать запрещено используем глагол mustn’t, если хотим выразить запрет в более легкой форме, т.е сказать, что что-то не разрешается мы используем глагол can’t.
Now let’s do the ex. (слайд 5). Fill in the gaps with must, mustn’t, can’t.
Развитие навыков устной речи Now, imagine I’m a new student at summer school. I’d like to know all about the rules of this school. You will use the leaflet to answer my questions. (по одному ученику выходят и задают вопросы с опорой на карточки. Они лежат на столе учителя) Can I listen to loud music in my room? Can my friend stay here for a week? Can I move the table to the window? Can I decorate my bedroom with posters? Can I take my cat in the bedroom? Can I have a party tomorrow night? Can I eat in the common room? Can I park my bike in the garden? Can I use the common room at 11 p.m on Saturday?
|
- It’s a leaflet. - For international summer school students. - Some rules at summer school. Match the words to their meanings (задание на листочке)
читают и по необходимости переводят заголовки
Читают и слушают текст брошюры. Выполняют задание. Проверяют себя по слайду.
Работа с опорой на слайд - must, mustn’t,can
- заполняют пропуски глаголами
- отвечают на вопросы, пользуясь текстом брошюры
- You mustn’t make noise in your room. - Guests can’t stay for a period longer than 4 nights. - You mustn’t move the furniture. - You mustn’t put posters on the wall. - You can’t keep pets in your room. - You can’t have parties in your room at any time. - You mustn’t remove food from the dining room. - You mustn’t park your bike in the garden. - You can’t use the common room after 21:00 on weekdays. |
Этап применения знаний. 6+8=14 мин | Продуктивное использование изученной грамматики и лексики. - What are the rules for kitchen? (слайд 6)
- Rules for good health (задание на листочках письмо от Зои)
- Play a game ( interactive game on the board)
Now, your task is to make your own rules: - Swimming pool. What are the rules?
Locker(шкафчик), cap, goggle, flippers, - School canteen. What are the rules for?
To stand in line – стоять в очереди, to line – становиться в очередь, - School Gym
Sports equipment, mat, bench, wall ladder, rope, volleyball net
| Составляют правила для кухни. Работа на доске Работа на листочках Работа на доске Представляют классу свои правила. Работа в группах. |
Подведение итогов урока, рефлексия, 2 мин | The lesson is nearly over. So what did we do today?
Now, take the slip of paper, please, and write down one adjective describing this lesson. interesting, exciting, boring, funny, difficult, tiring, unusual | - learnt new words about houses - learnt modal verbs can’t, must, mustn’t - made some rules for our rooms |
Постановка домашнего задания, 1 мин | Now, open please your diaries and write down your home task. WB p. 47 ex 1-4 + Make rules for the school trip. Thank you for the lesson, goodbye! | записывают домашнее задание |