Spotlight 10 Module 3 Spotlight on Exams
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) на тему
Урок разработан для отработки всех видов упражнений в формате ЕГЭ
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_pozhertvovanie.doc | 525.5 КБ |
10_klass_exams.pptx | 625.94 КБ |
Предварительный просмотр:
ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА
Автор | Тикка Анастасия Сергеевна |
Предмет | Английский язык |
Класс | 10 класс |
Тема урока | Preparing for the exams |
Связь данного урока с предыдущими и последующими уроками | Задания на все виды речевой деятельности: аудирование, грамматика, лексика, письмо, говорение |
Цель урока | Отработать задания в формате ЕГЭ с целью подготовки к экзаменам |
Материалы | УМК, пособие С.А.Юневой «Английский язык. Устная часть. Готовимся к ЕГЭ» |
Оборудование | ПК, интерактивная доска |
Планируемые результаты | |
Личностные | Осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка |
Метапредметные | Регулятивные УУД: научиться оценивать степень успешности своей индивидуальной учебной деятельности. Коммуникативные УУД: научиться развивать воображение при моделировании ситуаций общения, слушать собеседника и уважительно относиться к его точке зрения, организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность в паре. Познавательные УУД: научиться самостоятельно решать поставленные задачи и определять цели своего обучения, адекватно строить речевое высказывание в устной речи в соответствии с целью и соблюдая нормы построения текста. |
Предметные | Находить аргументы и контраргументы к заявленной проблеме, выполнять лексико- грамматические задания в разных формах, работать с описанием фото, используя необходимую лексику. |
Содержание урока
Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность учеников | |
1. Самоопределение в деятельности 1.1. Речевая зарядка (1-3) Раздел «Listening» Раздел «Reading» | Welcoming students (Ss). How are you doing? What has happened since we met last time? Remind Ss how to listen for key words and develop effective listening skills. Draw Students attention to the rubric and read the phrases and possible answers before listening to the actual interview. Students will listen to the recording and identify key words. Play the recording twice. Аnswers: 1B 2A 3C 4A 5C 6C 7A Focus students’ attention on the profiles and read them aloud. Clarify any necessary information. Encourage Ss to highlight any key words that may help them make their matches. Read the texts to Ss and again ask them to highlight any useful key words or phrases. Remind Ss there is one text that will not be used. Allow Ss time to complete the task. You may choose to allow Ss to work with a partner and compare answers for this activity. Answers: 1 F 2 B 3 A 4 C 5 E | Слушают аудиозапись. Выделяют ключевые слова. Читают тексты, выделяют ключевые слова. Сопоставляют тексты и высказывания к ним. | |
Раздел «Use of English» (Grammar) | Explain the task. Tell Ss to read the whole text through before beginning the task. Ss complete the task and compare their answers. Check Ss’ answers on the board. Focus on spelling. Answers: 1 Russian 2 transportation 3 protection 4 various 5 European 6 rarely | ||
Раздел «Говорение» Task 2 Task 3 Task 4 Раздел «Письмо» Эссе. | Students look at the smartboard and make questions. Ss choose one picture they are going to describe Ss compare two photos. Ss work in pairs. Choose one expression and find three arguments for and against the issue. | ||
Контроль и оценка результатов деятельности. Рефлексия | Ss check the answers. Hometask: задание в разделе «Writing» написать личное письмо. |
Task 3
You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than
2 minutes (12-15 sentences). In your talk remember to speak about:
· where and when the photo was taken
· what/ who is in the photo
· what is happening
· why you keep the photo
· why you decided to show the picture to your friend
You have to talk continuously, starting with:
"I've chosen photo number ... " .
Task 3
You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than
2 minutes (12-15 sentences). In your talk remember to speak about:
· where and when the photo was taken
· what/ who is in the photo
· what is happening
· why you keep the photo
· why you decided to show the picture to your friend
You have to talk continuously, starting with:
"I've chosen photo number ... " .
Task 3
You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than
2 minutes (12-15 sentences). In your talk remember to speak about:
· where and when the photo was taken
· what/ who is in the photo
· what is happening
· why you keep the photo
· why you decided to show the picture to your friend
You have to talk continuously, starting with:
"I've chosen photo number ... " .
Task 4 Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
· give a brief description of the photos (action, location)
· say what the pictures have in common
· say in what way the pictures are different
· say which of the parties presented in the pictures you'd prefer
· explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12-15 sentences). You have to talk
continuously.
Task 4 Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
· give a brief description of the photos (action, location)
· say what the pictures have in common
· say in what way the pictures are different
· say which of the parties presented in the pictures you'd prefer
· explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12-15 sentences). You have to talk
continuously.
Task 4 Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
· give a brief description of the photos (action, location)
· say what the pictures have in common
· say in what way the pictures are different
· say which of the parties presented in the pictures you'd prefer
· explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12-15 sentences). You have to talk
continuously.
Essay
Essay
Essay
Essay
Essay
Essay
Essay
Essay
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
You are considering visiting the city and now you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following: 1) dates for departures 2) hotel facilities 3) if breakfast is included 4) number of city tours 5) discounts You have 20 seconds to ask each question.
Task 3. Imagine that these are photos from your photo album. Choose one photo to present to your friend. Photo #1 Photo #2 Photo :tt3
Task 4 Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:
Choose one statement: 1. Only people who earn a lot of money are successful 2. Travel broadens the mind. 3. Fast food is very popular among teenagers. However, many experts consider it to be harmful for our health. What kind of food do you prefer?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка урока О. В. Афанасьева, И. В. Михеева, В. Эванс «Spotlight 10», Module 1 «Spotlight on Exams»
Разработка урока в 10 классе...
Урок английского языка в 10 классе Spotlight on Exam (speaking) (Подготовка к ЕГЭ)
Цель урока: подготовить учащихся к сдаче устной части ЕГЭ по английскому языку....
Презентация к уроку английского языка в 5 классе к учебнику "Spotlight. Module 7." Тема : Времена года. Месяцы года. Погода.
В презентации представлены материалы для повторения пятиклассниками ранее изученной в начальной школе лексики по темам: " Времена года, Месяцы года, Погода", повторение грамматического мат...
Презентация к уроку английского языка в 7 классе к учебнику "Spotlight. Module 10." Тема : Возвратные местоимения
Презентация к уроку английского языка в 7 классе к учебнику "Spotlight. Module 10" с упражнением для закрепления. Тема : Возвратные местоимения....
Урок к УМК "Spotlight" Module 5
Технологическая карта урока по теме "Наше будущее" 7 класс...
План урока по английскому языку в 10 классе. УМК "Spotlight". Module 8b. Electronic equipment & problems.
План урока по английскому языку в 10 классе. УМК "Spotlight" Module 8b. Тема: Electronic equipment & problems....
План-конспект урока “Spotlight on Exams”
Module 2,p.43...