Урок чтения "Christmas" 5 класс
методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему

Галсанова Арюна Аюшеевна

Задача:  Способствовать развитию умений понимать тему, полного понимания текста, выделять смысловые вехи, сопоставлять факты в культурах.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл chtenie.docx132.47 КБ

Предварительный просмотр:

Чтение

УМК Английский язык 5 кл., Кузовлев В.П.

Задача:  Способствовать развитию умений понимать тему, полного понимания текста, выделять смысловые вехи, сопоставлять факты в культурах.

  1. Good morning children!  Look at the picture  and guess what holiday we will talk about in this lesson? (pictures) Yes, it is Christmas. So, we are going to  read an article about Christmas. What do you know about this holiday? When we celebrate this holiday?

http://www.ves.lv/wp-content/uploads/2015/10/christmas_tree_gifts_candles_fireplace_firewood_stockings_christmas_holiday_41413_1920x1180.jpg

Before reading the text, look at the blackboard. Here are some words that help you to understand the article:

Greeting card – открытка

Christmas tree – рождественская елка

Coloured balls/lights – цветные шарики/огоньки

On Christmas Eve – канун Рождества

Father Christmas –  Дед Мороз

Present - подарок  

Turkey – индейка

Boxing day – «день подарков», второй день Рождества

  1. Read the text and answer the questions.

Christmas

         The 25th of December is Christmas Day. It’s a happy holiday for many people in different countries.

         Some week before Christmas English people are busy. They send greeting cards to all their relatives and friends. You can buy Christmas cards or you can make them. Many children make their cards at school.

        The shops are very busy at Christmas. People want to buy presents for their family and friends (for their nearest and dearest). And they buy a lot of food and drink for all the Christmas parties. People buy a Christmas tree and decorate it with toys, coloured balls and little coloured lights.  On Christmas Eve people put their presents under the tree. When children go to bed, they put their stockings near their beds.  At night Father Christmas comes. He has got a big bag of presents for children. He puts the presents in the children’s stockings.

         Every year there is a very big Christmas tree in the center of London, in Trafalgar Square. This is a present from the people of Norway to the people of Great Britain. They send it to Londoners every year and Londoners decorate the Christmas tree. In the evening before Christmas people like to come to Trafalgar Square to look at the tree. On Christmas Eve streets in London are decorated, too.

         For Christmas lunch people eat turkey, potatoes and green vegetables. Then they have the Christmas pudding. At five o’clock it’s time for tea and Christmas cake.

        On Christmas people wish their nearest and dearest a merry Christmas. People open their presents on Christmas morning and they all are happy with what they get.

         The day after Christmas is Boxing Day. People usually visit their relatives and friends. They do not work on that day.

3. 1. Answer the questions.

1) Do English people like Christmas?

2) Why are people busy some weeks before Christmas?

3) Where can people get Christmas cards?

4)  How people decorate Christmas tree?

5) What are the traditional Christmas dishes?

6) What people do on Boxing Day?

2. Complete the sentences

1. Many children make their cards at …….

2. Father Christmas puts the presents in the children’s ………..

3. There is a very big Christmas tree in the centre of ………

4. On Christmas people wish their nearest and dearest a ……….

5. They do not………. on that day.

4. Now look through the text again and try to do this task. (второе прочтение) Here are some answers to some questions from text. What are the questions?

1. The 25th of December

2. Greeting cards

3. Trafalgar Square

4. Оn Christmas morning

5. Boxing Day

Find the sentences in which you can see this information. Read it and translate. (разбираем каждый ответ, дети находят предложение, читают вслух и переводят. Затем составляем вопросы) Получившиеся вопросы:

  1. When people celebrate Christmas?
  2. What people send to all friends?
  3. Where is the biggest Christmas tree?
  4. When people open their presents?
  5. How call the day after Christmas?

5. Tell me, what people do before Christmas: send greeting card, buy Christmas tree, presents,  put stockings near the bed, go to Trafalgar square  

 on that day : Christmas morning, lunch

 after the holiday: visit relatives and friend, don’t work

  1. Пересказ
  2. Do you like this holiday? Would you like to see the Christmas tree on Trafalgar square?  What is your favourite holiday? Why?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

методические разрадотки,презентации к уроку и конспекты уроков : Методическая разработка урока 6 класс математика "Проценты. Решение текстовых задач"

Урок по теме " Проценты" составлен так, что начало урока представлено  как путешествие в сказочную страну.Решение текстовых задач показывает межпредметные и метопредметные связи.  Происходит...

тема урока: «Сравнение отрезков. Длина отрезка», урок 12. класс: 5 общеобразовательный.программа Математика. 5 класс. Зубарева И.И., Мордкович А.Г.

Эпиграф к уроку:"Если вы хотите научиться плавать, то смело входите в воду, а если хотите научиться решать задачи, то решайте их!»Д. Пойа программа Математика. 5 класс. Зубарева И.И., Мордкович ...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Методическая разработка урока по химии в 8 классе Тема урока: «Основные классы неорганических соединений».

Мультимедийный урок с использованием технологической карты и презентации. Урок обобщения и систематизации знаний и умений  обучающихся по теме «Основные классы неорганических соединений», приобре...

Конспект урока 7 класс. Тема урока "Из Лондона в Евпаторию" . Тип урока: урок-путешествие.

Конспект урока 7 класс.Тема урока "Из Лондона в Евпаторию"Тип урока: урок-путешествие. УМК “Spotlight”. Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley ,Olga Podolyako, Julia...

Конструкт урока 9 класс. Урок русского языка в 9 классе. Обобщение темы «Сложноподчиненные предложения»

Конструкт урока 9 класс. Урок русского языка в 9 классе. Обобщение темы «Сложноподчиненные предложения»...

План урока 9Б класса (Среда 8 апреля) Урок №70 "Поглощение и испускание света атомами ." 9Б класс (гуманитарный профиль)

Ввиду с необходимости дистанционного обучения, в соответствии с программой и планированием учебного материала, разработан подробный план занятий для учащихся гуманитарного профилия 9 класса. Использов...