разработка урока 6 класс
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Разработка урока по английскому языку в 6 классе на тему: Достопримечательности Москвы

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл dostoprimechatelnosti_moskvy.rar1.17 МБ

Предварительный просмотр:

  1. Listen to the text and say which places of interest Kevin Davis didn’t see and which of them he saw on his first  day in Moscow.
  1. Moscow churches
  2. Red square
  3. St. Basil’s cathedral
  4. Gorky Park
  5. the Bolshoy Theatre
  6. the monument to Alexander Pushkin

 

  1. Read the text

Moscow was founded by Yuri Dolgoruky in 1147. The Kremlin is the first place which tourists like to visit. We can’t imagine Moscow without the Kremlin. As you know it’s the heart of the city. The Kremlin was a fortress that’s why its walls are very high and thick. On the territory of the Kremlin you can see St.Basil’s Cathedral, the Bell Tower of Ivan the Great, the State Kremlin Palace, the biggest cannon and the bell in the world. The tallest Kremlin tower, the Spasskaya Tower, has become the symbol of the country.

We are in Red Square. Red Square has always been the main Moscow square. It got its name Red Square in the 17th century that in Old Russian means “beautiful”.

On Red Square there is the Historical Museum. It was founded in 1883. In the museum there are more than 4, 5 million displays. It has the richest collection of Eastern and Western arms, clothes from Russia and other countries, objects of wood, metal, glass, paintings and the world famous collection of ancient manuscripts and printed books.

We are going to another Russian treasure – the Tretyakov Gallery. This is one of the greatest museums in the world. It has a large collection of Russian art that was started by Pavel Tretyakov in 1856. His brother Sergei Tretyakov collected masterpieces of Western European painters. In 1892 Pavel Tretyakov gave his and his brother’s collections to the city of Moscow.

The Bolshoi Theatre is one of the biggest theatres in the world. A lot of outstanding singers and ballet dancers have been performed in the theatre. Every year a lot of tourists come to see the capital of Russia.

  1. Find equivalents in the text
  • Москва основана…
  • Мы не можем представить Москву без…
  • Стены очень высокие и толстые…
  • Самая большая пушка…
  • Стала символом страны…
  • …что означает на древнерусском «красивая»
  • …самая богатая коллекция…
  • …древние манускрипты…
  • …другое русское сокровище…
  • …выдающиеся певцы…

  1.  In the text find the facts for these dates
  • 1147
  • 1883
  • 1856
  • 1892

  1. Answer the questions
  1. What is the tallest Kremlin tower? 
  2. What is Red Square in Old Russian mean?
  3. What collection Historical Museum has?
  4. What is the Tretyakov Gallery?
  5. What is one of the biggest theatres in the world?

  1. What  places of interest are mentioned in our lesson? (перечислить упомянутые на уроке)

7. Новый грамматический материал:

употребление артикля с названиями городов, театров, музеев, картинных галерей, соборов и церквей.

Артикль the употребляется с названиями:

Театров

Музеев

Картинных галерей

Гостиниц

Башен

Без артикля:

Города

Площади и улицы

Парки

Соборы и церкви


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока: "Класс Насекомые"

Данный урок является вводным в теме насекомые. Ребята уже изучили классы ракообразных и паукообразных. Перед уроком ребятам предлагается выполнить опережающее задание, придумать загадки о жуках,...

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока "Класс Насекомые"

Разработка и презентация урока...

Разработка урока "Класс птицы. Отряд пингвины"

Класс Птицы включает 10 560 ныне живущих видов птиц и 149 видов, вымерших в современное историческое время (данные на февраль 2015 года)....

Методическая разработка урока "Класс насекомые"

Содержание материала включает изучение особенностей строения и жизнедеятельности насекомых, позволивших им достаточно хорошо освоить биосферу и стать самым многочисленным классом животных....