разработка урока 5 класс
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Разработка урока по английскому языку в 5 классе на тему: Профессии. Глагол could.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 5_klass.rar41.49 КБ

Предварительный просмотр:

Reading

 Read about Ivan Mirsky

Ivan is thirteen and he is the number 13 chess player in the world. He was born in Russia but now he lives in America in a one-room flat with his father. He doesn’t go to school. He practices chess every day.

Ivan was different from a young age: he could ride a bike when he was eighteen months old and read before he was two. He could play the piano at four. He doesn’t have friends. He thinks other teenagers are boring. He doesn’t like playing sports or watching TV. He lives for chess! He travels a lot. Last year he was in Paris, Rome and London.

Answer the questions about Ivan:

  1. How old is he?
  2. Where was he born?
  3. Where does he live now?
  4. Who does he live with?
  5. Does he go to school?
  6. What could he do when he was very young?
  7. Where was he last year?

Reading

Read about Lukas Vondracek.

Lukas is ten years old and he is a brilliant pianist. He was born in Hungary but now he lives in Vienna with his parents. He goes to school two days a week. He practices the piano six hours a day.

Lukas was different from a young age: he could play the piano when he was two and he could read music before he could read books. He has a lot of friends. He likes playing football and ice-hockey. He gives concerts in different countries. Last year he was in Washington, London and New York.

Answer the questions about Lukas:

  1. How old is he?
  2. Where was he born?
  3. Where does he live now?
  4. Who does he live with?
  5. Does he go to school?
  6. What could he do when he was very young?
  7. Where was he last year?

In pairs, write down your answer into the table

Lukas

Both

(Что общего?)

Ivan

In pairs, write down your answer into the table

Lukas

Both

(Что общего?)

Ivan

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.

I couldn’t  _____________________, now  I  can________________________.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока: "Класс Насекомые"

Данный урок является вводным в теме насекомые. Ребята уже изучили классы ракообразных и паукообразных. Перед уроком ребятам предлагается выполнить опережающее задание, придумать загадки о жуках,...

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока "Класс Насекомые"

Разработка и презентация урока...

Разработка урока "Класс птицы. Отряд пингвины"

Класс Птицы включает 10 560 ныне живущих видов птиц и 149 видов, вымерших в современное историческое время (данные на февраль 2015 года)....

Методическая разработка урока "Класс насекомые"

Содержание материала включает изучение особенностей строения и жизнедеятельности насекомых, позволивших им достаточно хорошо освоить биосферу и стать самым многочисленным классом животных....