Контрольные и проверочные задания для 2-4 классов
тест по английскому языку на тему

Посошилина Анна Сергеевна

В публикации содержатся различные виды контрольных и проверочных работ для младших школьников.

Скачать:


Предварительный просмотр:

ИМЯ_____________________ ФАМИЛИЯ________________________  КЛАСС__________

1.Соедини заглавную и строчную букву:                ВАРИАНТ 1

J                        f                                        

P                         j

F                         k

K                        o
M                        a

X                        p

А                         n

N                         x

D                         m

O                         d

2. Соедини цифры:

1                    three

6                   seven

3                   one

4                   six

7                   four

3. Переставь буквы чтобы у тебя получилось слово:

edb……………………………………………….

umymm…………………………………………...

tac…………………………………………………

god………………………………………………..

ecak……………………………………………….

4. Переведи фразу

a green  apple-……………………………………

a  white cat-……………………………………..

a red  flag-..………………………………………

a blue bed-……………………………………….

Ayellow amp-……………………………………

ИМЯ_____________________ ФАМИЛИЯ________________________  КЛАСС__________

1.Соедини заглавную и строчную букву:                ВАРИАНТ 2

A                    t                                        

G                    u

D                   a

Q                    r

W                   y

E                     d

R                     g

T                     q

Y                     w

U                     r

2.Соедини цифры:

10               two

2                 four

5                 ten

4                eight

8                five

3. Переставь буквы чтобы у тебя получилось слово:

psich………………………………………………….

zapiz………………………………………………….

god…………………………………………………..

tac……………………………………………………

deb…………………………………………………..

4. Переведи фразу

a green  table-……………………………………….

a  white bed-……………………………………….

a red apple-..………………………………………..

a blue radio-………………………………………..

ayellow banana-……………………………………

Пояснительная записка

Цели и задачи контрольной работы

учебный аспект:

контроль уровня сформированности лексических навыков

контроль знания английского алфавита

контроль умения счета до 10

развивающий аспект:

  • развитие способности к самоконтролю, анализу, распределению внимания.

воспитательный аспект:

  • воспитание самостоятельности.

Материалы промежуточной аттестации составлены на основе тем, изученных в 1 полугодии  учебного года в соответствии с программными требованиями.

Формат теста.

Тест состоит из 4 разделов и 24 заданий

В 1 задании обучающимся необходимо сделать правильный выбор  и соотнести заглавные и строчные буквы

Во 2 задании обучающимся необходимо соотнести цифры и слова

 В 3 задании проверяется знание лексики по темам «Семья», «Дом», «Еда»

В 4 задании необходимо перевести словосочетания на русский язык

Продолжительность теста – 45 минут

Критерии оценивания. За верное выполнение каждого задания с выбором ответа обучающийся получает 1 балл.

Задание 4(повышенный уровень)  каждое верно выполненное задание 2 балла

Максимальное количество баллов – 30 баллов.

30-26 баллов (100 - 90%) - «5»

25-20 баллов (70 - 89%) -«4»

19-14-баллов (50 - 69%)- «3»

14 баллов и меньше  (49% и менее) - «2»



Предварительный просмотр:

Упражнение 1:

Вставьте правильную форму глагола to be: am, is, are.

1. I _____ a girl.

2. He ____ my brother.

3. She ____ my sister.

4. I ____ from London.

5. He ____ 17 years old.

6. She ___ a student.

7. They ____ our parents.

8. We ____ a family.

9. It ____ our dog.

10. You ____ our friend.

Упражнение 2:

My name (1) ____ Kate Rusak. I (2) ___ 12 years old and I (3) ____a student. My family (4) ____ from Moscow. My address (5) ____ Pushkina str., 9. My telephone number (6) ____ 345 78 54. I have a sister and a brother. Their names (7) ____ Pasha and Valya. Pasha (8) ____ 17 years old. He (9) ____ a sportsmen. His team (10) ____ the winner of the local championship. Valya (11) ____ 7 years old. Her school (12) ____ not far from our home.

Our parents (13) ____ busy. My mother (14) ____ a doctor and my father (15) ____ a lawyer. We (16) ___ a very happy family. We spend every weekend together.

Двигаемся дальше! Глаголы am, is, are можно сократить. Смотрите, как это работает:

 

Упражнение 3:

Напишите предложение с сокращенной и отрицательной формами глаголов.

1. We are a big family.

2. He is a good student.

3. He is a swimmer.

4. My parents are doctors, and my aunt is a teacher.

5. You are a nice person.

6. It is a beautiful picture. We are happy to have it.

7. I am good at writing, and my sister is good at drawing.

8. She is a singer. Her song is very beautiful.

9. It is cold today. We are going to school on the bus.

10. They are very happy. They have a big family.

Упражнение 4:

Выберите правильный вариант. Переведите на русский язык.

1. They isn’t/aren’t doctors. They are/is teachers.

2. I am/is a student. I go to school by bus. The bus stop is/are not far from our home.

3. I am/is sure that you is/are wrong. They are not/is not liars.

4. She are/is proud of you. You is/are a worker.

5. It is/am getting cold. You sweater are/is in your backpack.

    Ну а если ваш ребенок уже совсем взрослый и пошел в 4 класс, а еще лучше в 5 класс, тогда смело давайте ему в руки сборник упражнений по английской грамматике для детей. Я уверена, что он с этим вполне справится. А у меня для вас есть еще одно упражнение.

Упражнение 5:

Переведите на английский язык текст.

Меня зовут Кирилл. Мне 10 лет и я школьник. Я в 4 классе. У меня большая семья. Моя мама врач. Она сейчас в больнице. Мой папа не врач. Мой папа — спортсмен. Он сейчас на тренировке. У меня есть 2 бабушки и 2 дедушки. Они сейчас в деревне. Мы живем в Москве. Наш адрес: ул. Костромская, 18, кв. 76. Наш телефон 8 800 342 23 76.У меня есть сестра. Ее зовут Марина. Ей 15 лет. Она тоже школьница. Она любит читать и рисовать. Ее картины очень красивые.

У нас дома есть много животных. Это наша кошка. Ее зовут Валя. Это наш попугай. Его зовут Кеша. Это наша собака. Ее зовут Барни.

Мы все большая и дружная семья.



Предварительный просмотр:

I. Базовый уровень.

1. Прочитай предложения. Вставь is или are.

1. There _____a big grey carpet on my floor.

2. There _____three windows in our living room.

3. There _____a lot of books on the shelf.

4. There _____a nice armchair in Jane’s house.

5. There _____no chairs in my bedroom.  

 

2. Выбери нужное прилагательное. Обведи соответствующую букву.

1. The new road is___________ than the old road.

a) wide     b) wider     c) the widest

2. The red dress is __________ than the green dress.

a) nice     b) nicer     c) the nicest

3. Mag’s scarf is the __________.

a) beautiful     b) more beautiful     c) the most beautiful

4. I like mountains ___________ than fields.

a) much     b) more     c) the most

4. I like mountains ___________ than fields.

a) much     b) more     c) the most

5. The farm is ___________ than the city.

a) clean     b) cleaner     c) the cleanest

 

3. Напиши одним словом.

1. We go there to watch a film or cartoons.___________

2. A man who likes to go to the theatre._____________

3. A room where we cook.__________

4. A journey by sea.__________

5. a wife of a king.____________

 

4. Выбери глагол в нужной форме.

1. My brother repairs/will repair/repaired my bike yesterday.

2. My little sister usually plays/will play/played puzzles in the evening.

3. Mag does/will do/did the washing up half an hour ago.

4. The Greens live/lived/have lived here since 2002.

5. His grandma doesn’t/won’t/didn’t go to the country tomorrow.

6. Alex doesn’t/won’t/didn’t water the flowers yesterday.

7. I watch/watched/am watching TV now.

8. Tom is doing/does/do his homework at the moment.

II. Средний уровень

1. Прочитай рассказ. Раскрой скобки, поставь глаголы в Past Simple.

  Santa Claus was very busy in December. He __________ (get up) early. He

___________ (wash) his face and hands with snow. At 7 am Santa __________

(have) an ice cream and a cup of cold coffee for breakfast. Then he __________

(give) bread to his deer Rudolph. Santa __________ (take) snow and cold weather

and __________ (sit) in the sleigh. He __________ (fly) to different countries. He

__________ (visit) forests and fields, rivers and mountains.

2. Прочитай текст и ответь на вопросы.

  Emma is English. She is ten years old. “I have my lessons in a big

classroom. It’s light and comfortable with lots of flowers. There are beautiful pictures and posters on the walls. There is a computer and we often go on the

Internet to get some information. There are twenty children in my class. My

favourite subject is Art because I’m good at drawing and the teacher is really

great.”  

Marc is eight years old and he is from Holland. His home is on the boat. He

and his family are always in different places. When they come to a nice port, they

stop. Sometimes they stay for a week and sometimes for a month. When they stay

for a long time Marс goes to school there. “My school is usually on the boat. I have

lessons on the Internet. It’s fun. Some days there is no school at all.”

1) How old is Emma? ____________________________________

2) What subject does Emma like? ___________________________

3) Where is Marc from? ___________________________________

4) Where is Marc’s home? _________________________________

5) Where does Marc have lessons? _________________________

Повышенный уровень

Прочитай письмо, полученное от нового друга по переписке.  

 

Dear friend,  

My name is Wendy. I live in London, England. I am twelve years old. My birthday

is on the 12th of May. I live with my mum and dad. I haven't got any sisters or

brothers.  

I go to Hillside School. My school is great but it isn’t very big. I’m in class 1a.

There are twenty pupils in my class. I like my classmates. They are very friendly.

Have you got any friends in your class? My favourite subjects are English and

Music. I don’t like Maths because I’m not very good at it. What’s your favourite

subject?  

I like reading books in my free time. I can sing and dance quite well. What about

you?  

I hope to hear from you soon.  

Yours,  

Wendy

Напиши ответ, дополнив незаконченные предложения.

Dear _________

It was great to get your letter.

My name is ______________________________

I live in ______________________________________________________

I am _________________________________________________________

I live with ____________________________________________________

 I _____________________________________________friends in my class.  

My favourite school subject is ____________________________________

In my free time ________________________________________________

I can ________________________________________________________

Yours,



Предварительный просмотр:

Итоговая контрольная работа в 3 классе к УМО “Spotlight” (Английский в фокусе)

№1. Послушай рассказ и определи о ком он. (1 балл)

http://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=153599235-34-72&n=21             http://www.detochki.su/malishi/30046_550_799.jpg                 http://www.disegnidacoloraregratis.it/foto/sport/calcio/calcio_03.JPG

       

№2 Прочитай текст и напиши Yes или No. (7 баллов)

 Max is a nice Russian boy. He is nine. He doesn’t like to paint pictures, but he likes to play computer games. Max likes to go to school. His favourite subject is Maths. Max has got a ball. He likes to go to the park and play soccer there.

Max likes to visit his grandpa. He visits his grandpa on Fridays. They play and read books.

Max likes to eat. His favourite food is pizza. He doesn’t like soup.

  1. Max is from Russia. __________
  2. Max is 10. __________
  3. Max likes to paint pictures. __________
  4. Max visits his grandpa on Fridays. __________
  5. They fly a kite. __________
  6. Max likes to eat. __________
  7. His favourite food is sausages. __________

№3 Отметь треугольником предложения в Present Simple, кругом – в Present Continuous.  (4 балла)

  1. I ride a bike on Fridays.
  2. She is driving  a car now.
  3. They have lunch at 2 o’clock.
  4. We are having fun!

 №4 Вставь am, is, are: (4 балла)

  1. She ______ sleeping now.
  2. You _____watching TV now.
  3. I _____playing tennis now.
  4. A cat_____eating now.

№5 Напиши множественное число следующих существительных:

(4 балла)

  1. School - ____________
  2.  Foot -___________
  3. Shelf- _________
  4. Glass - ______________

№6  Выбери правильное слово и подчеркни его: (3 балла)

  1. I’ve got some/any water in the glass.
  2. We haven’t got some/any chairs in the room.
  3. Has he got some/any toys in his bedroom?

№7 Вставь артикль а или an. (4 балла)

  1. _______mouse
  2. _______ear
  3. ________desk
  4. __________armchair

№8 Вставь there is или there are: (4 балла)

  1. _________________ a fridge in the kitchen.
  2. _________________three toy-soldiers in the toy box.
  3. _________________a sofa in the living-room.
  4. _________________two chairs in my bedroom. 

№9 Выбери и обведи подходящий перевод к предложению. (2 балла)

  1. The girls’ ball  is yellow.
  1. Мячики девочек желтые.
  2. Мячик девочки желтый.
  3. Мячик девочек желтый.
  1. The sister’s pen is blue.
  1. Ручка сестры синяя.
  2. Ручка сестер синяя.
  3. Ручки сестер синие.

№10 Комплексное задание. Устная речь (повышенный уровень)

(6 баллов)

   Расскажи своим одноклассникам о себе (Как зовут, сколько лет, что умеешь и не умеешь делать, где живешь и с кем, что любишь и не любишь есть)

Всего 39 баллов

\

Лист для учителя. Ответы к тесту.

Текст для аудирования

     I have got a friend. His name is Mike. He is ten. He is from Great Britain. My friend is slim and brave. Mike has got big ears and a small nose. He is always merry and happy. Mike can run very well but he can’t sing and dance. He has got a pet. It’s a funny grey cat. Its name is Pussy.Pussy and Mike like to go to the river to fish together.

№1

1

№2

  1. Yes;  2- No;  3- No;  4- Yes;  5- No;  6- Yes; 7- No.

№3

1 -        2-        3-         4-

№4.

  1. - is;  2- are;  3- am;  4 –is

№5

1. Schools;   2.Feet;   3. Shelves; 4.Glasses

№6

  1. some;   2. any;   3. any

№7

  1. a;  2 an;  3 a ; 4 an

№8

  1. there is;  2. there are;  3. there is;  4. there are

№9

  1. c;  2. a

Пояснительная записка

     Итоговая контрольная работа во 3 классе по УМО “Spotlight” состоит 10 заданий.

Задание №1 проверяет умение учащихся понимать текст на слух на английском языке, построенный на знакомом лексическом материале.

Задание №2 проверяет навыки чтения с полным пониманием текста.

Задание №3 проверяет знание  признаков времен Present Simple и Present Continuous.

Задание №4 проверяет умение учащихся правильно употреблять глаголы to be.

Задание №5 проверяет умение учащихся образовывать множественное число существительных в английском языке

Задание №6 проверяет умение учащихся правильно употреблять количественные местоимения some, any.

Задание №7  проверяет знание учащимися гласных и согласных букв и правильное употребление неопределенных артиклей.

Задание №8 проверяет знание учащимися оборотов there is/are и умение правильно применять их на практике.

Задание №9 проверяет знание учащимися притяжательного падежа и умение правильно переводить предложения в данном падеже.

Задание №10 направлено на проверку умения составлять монологическое высказывание о себе.

Используемый источник: УМО “Spotlight” 3 класс (Английский в фокусе)

Порядок выполнения работы:

1. Сначала учащиеся выполняют задание по аудированию.

2. Далее выполнять задания можно в любой последовательности.

3.Работу можно выполнять 2 урока.

Оценивание работы:

«5» - 100 – 75%           «4» - 74– 66%

«3» - 65 – 50%            «2» - менее 50%                                             


Отчёт о проведении итоговой работы  в 4 классе ______________________школы.

Основная часть(базовый уровень)

Дополнительная часть (повышенный уровень)

итог

Номер задания (в баллах)

Номер задания (в баллах)

баллы

баллы,

% уровень

Ф.И.

аудирование-1

чтение

грамматика-1

баллы всего

аудирование-2

грамматика-2

письмо

всего

1.

2.

3.

Зам директора по учебной работе:



Предварительный просмотр:

Ex. 1. Вставь личное местоимение: he, she, it, we, they.

Helen - …….. ; Sam - …….. ;  father - …….. ; mother - …….. ; father and mother - ………. ; pen - ……. ;  clowns - ………; Tom and I -……….. ; ball - ………..; children - …….. ;           you and Jane - ………… ; grandfather - ……….. ; children - ……….; doctor - ……. .

Ex. 2. Вставь артикль a или an.

….. onion, …….. cat, …….. armchair, ……. zebra, ……. boy,  …… car,  …… tree, …….. star, …….. man, ……. room,  ……. umbrella, ……. book, …….. own,  ……. girl, ……. uncle, ……. table, ……. sofa, …….. driver.

Ex. 3. Выбери правильный ответ.

  1. There are three …………. in the field.

a) cowes                       b) cows              c) cow

  1. A man has two …….. .

a) hand                          b) handes           c) hands

  1. All my friends are good ………. .

a) childs                        b) children           c) child

  1. There are many ………… in the house.

a) mice                          b) mousse             c) mouse

  1. This old dog is without …………… .

a) tooth                         b) toothes               c) teeth

Ex. 4. впиши существительные.

One balloon – two …………..

One tree -  four …………….

One cat -   three ……………..

One frog -  two …………..

One bird -   four ……………

One star – three ………….

One cow – four …………..

One doll – two …………..

One ball – two ………….

One box – four …………

One brush – seven ………..

One knife – two …………

One rabbit – three …………..

Ex. 1. Подчеркни времена года.

Sunday,  summer,  autumn,  Santa,  spring,  winter

Ex.2. Раздели цепочку на отдельные выражения. Прочитай.

Listentomusicswimintheriverdrawfunnypictures.

      Ex. 3. Выбери одну пару верных утверждений.

       

  1. It`s winter.  We can swim.
  2. It`s spring.   We can ski.
  3. It`s summer. We can skate.
  4. It`s autumn.  We can go to school.

Ex. 4. Выбери верные глаголы.

  1. Mike (have got / has got) a big dog.
  2. Alice (have got / has got) a black cat.
  3. Ann (has got / can) swim.
  4. Pete (can / is) a pupil.
  5. Pete and Ann (have got / has got) a pink pig.

       Ex. 5. Выбери правильную форму глагола to be.

 

       1)   It …… a snake.

       2)  They ….. dolphins.

       3)  We ……. friends.

       4)   It …… a bus.

       5 )  I …….. a teacher.

       6)  You ……. a doctor.

       7)   It …… a mouse.

       8)   Kim ……. ten years old.

        9)  My mother …….. an engineer.

      10)  You ……. from London.

      11)   She …… a woman.

      12)   We ……. from Russia.

      13)   They …… boys.

      14)   Ann and Mary …… students.

      15)    I …….. twenty five.

Ex. 1. Choose the correct response.

1 . How old are you?                                        A) I`m fine, thanks.

2 . How are you?                                               B) It`s I-V-A-N-O-V

3 . Are you new to the school?                          C) I`m twelve.

4 . My name is Victor.                                       D) OK, great! Thank you!

5 . How do you spell your name?                      E) Nice to meet you. I`m John.

6 . Let`s go to the lesson together.                     F) Yes, I am.

Ex. 2. Впиши модальный глагол can  или    can`t  по смыслу.

1 . Dogs ………… drive a car.

2 . Fish …………. fly in the sky.

3 . Children ……… cry.

4 . Crocodiles …………. read.

5 . Frogs ………….. ride bicycles.

6 . Dolphins ………… swim.

Ex. 3. Впиши нужное слово.

1 . I can ………… in the river.                                     A) mother

 2 . He has a black …………. .                                     B) breakfast

3 . Trees are ……… in summer.                                   C) dog

4 . Grass is ………  in autumn.                                      D) ten

5 . This woman is my ………. .                                     E) green

6 . Peter is …….. years old.                                            F) swim

7 . I have ………… in the morning.                               G) yellow

8 . There is a lot of …….. in winter.                               H) snow

Ex. 4. Вычеркни лишнее слово.

1 . red, green, rabbit,  black

2 . sweets, box, apples,  meat, bread

3 . balls, dolls, pens, book, letters

4 . evening, friend, morning, afternoon, day

5 . house, mother, sister, brother, father

6 . big, small, tall, fox, long

7 . football, tennis, swimming, basketball, forest

8 . tea, coffee, lake, milk, water

9 . flower, tree, grass, breakfast, brush

Ex. 1. Составь из слов предложения. Запиши.

1 . name/ my/ is/ Ralf / dog`s .

2 . my / cannot / fly / rabbits .

3 . can / a nice / see / crocodile / I.

4 . likes / black / she / cats.

5 . have / a funny / got / dog / we.

6 . got / he / seven / has / pencils / red.

Ex. 2. Сделай предложения отрицательными.

1 . Frogs can fly.

2 . A cockerel is green.

3 . Ann`s cat can sing.

Ex. 3. Каждому вопросу подбери правильный ответ.

1 . Would you like some soup?                A) Yes, I have.

2 . Have you got a pen?                            B) Here you are!

3 . May I have some bread?                      C) Yes, I can write well.

4 . Can you write?                                     D) Yes, please.

Ex.4. К каждому предложению из левого столбика подбери верное окончание из правового.

1 . I can buy cabbage and carrots in the                             a) white shop

2 . I can buy sweets and cakes in the                                  b) green shop

3 . I can buy cheese and milk in the                                    c) school shop

4 . I can buy bags and rules in the                                       d) sweet shop

Ex. 5. Выбери верную пару предложений.

1 . Horses are strong. They like to eat sweets.

2 . Birds are nice. They like to drink tea.

3 . Cats are lazy. They like to drink coffee.

4 . Dogs are hungry. They like to eat meat.

Ex. 1. Поставьте правильно (is, am,are, have, has, can)

1 . It ……… his bike.

2 . He ……… can ride a bike.

3 . ………. he got a bike?

4 . Tamara ……….. slim.

5 . ………. your name Olga?

6 . They ………… got a house.

7 . Misha …………. clean the toys.

8 . …….. I help the farmer?

9 . …….. the children under the tree?

10 . I ………. got six pencils.

11 . The women ………… doctors.

12 . My friends ……… sportsmen.

Ex. 2. Напишите сокращённую форму глагола.

1 . It …………. (is not) green.

2 . I ………. (am not) sad.

3 . Max ……….. (has not) got a pet.

4 . They …………. (have not) got a pet.

5 . Alla`s frog ……………. (is not) big.

6 . Dogs …………… (cannot) fly.

7 . …………… (I am) afraid of the angry dogs.

8 . ……………. (You are) clever children.

Ex. 3. Напишите соответствующее местоимение (I, he, she, it, we,  they)

1 . his dog - …………..

2 . a doll - ……………..

3 . my brothers - ……………..

4 . my monkeys -……………

5 . my sister and I - ………….

Ex. 4. Вставьте play    или      plays.

1 . I ………..play with my brother.

2 . The dog ………….. with my ball.

3 . My sisters …………. with dolls.

4 . She …………… with puppies.

5 . We ……….. with my monkey.

6 . His brother …………… with toys.

Ex. 1. Раскрой скобки.

1 . There (is/ are) apples and bananas on the plate.

2 . There (is/ are) an apple in my bag.

3 . There (is/are) three boys and two girls in the room.

4 . There (is/are) a tree  in the garden.

5 . There (is/are) a teacher and a pupil near the window.

6 . There (is/are) many flowers in the vase.

7 . There (is/are) a pencil, an album and a rubber on the desk.

Ex.2. Скажите, исправив ошибки.

1 . There is two bikes and a car in the garden.

2 . There are a red hat on the chair.

3 . There is twelve hats, six caps and nine bags in the shop.

4 . There are a boy and his father in the house.

5 . There are a little kitten on the floor.

6 . There is twenty girls at school.

7 . There is many forests and rivers in Russia.

Ex. 3. Раскройте правильно скобки.

1 . There is a (bags/ bag/ table) under the table.

2 . There are five (doors/ doll/ dolls) in the toy box.

3 . There are (oranges/ orange/ red) in the basket.

4 . There is a (dogs/ cats/ fox) and a wolf in the picture.

5 . There are six (box/ boxes/ fox) under the table.

6 . There is a (tigers/ lions/ wolf) in the cage.

Ex. 4. Составь вопросы к предложениям.

1 . There are eleven desks in your classroom.

2 . There is one window in your room.

3 . There are five rooms in your flat.

4 . There is a cat and a dog in the house.

5 . There are four lamps and two windows in your classroom.

Ex. 5. Составьте отрицательные предложения.

1 . There is a brown chair in my room.

2 . There is a map, three pictures and a clock on the wall.

3 . There are ten boys and nine girls in the classroom.

4 . There is a  computer on the teacher`s table.

5 . There are four boxes on the desk.



Предварительный просмотр:

1 вариант

1. Bыбери и обведи нужное слово.

1) Do you have much / many coffee for breakfast?

2) Have they got many / much friends?

3) Billy hasn't got much / many sweets on the table.

2. Bставь пропущенные слова: am, is, are, can, has.

1) I think Tiny______ kind and funny.

2) Billy and Martin________ play chess well.

3) How old______ you? - I ______seven.

4) Are you a pupil? - Yes, I______ .

5) ______Tiny got many English books? - Yes, a lot of books.

3.  Выбери и обведи соответствующую букву.

1) Tiny's pencils                                                 a) карандаш Тайни

                                                                           b) карандаши Тайни

2) teachers' computer                                        a)  компьютер учителя

                                                                           b)  компьютер учителей

3) sister's dolls                                                   a) куклы сестры

                                                                           b) куклы сестер

 

4. Bыбери и обведи нужное слово.

1) Tom likes / like winter.

2) Ann doesn't lives / live in a big house.

3) Does Tiny write / writes letters and postcards?

5. Вставь необходимые числительные.

Example: February is the second month of the year.

1) May is the________________ month of the year.

2) July is the ______________ month of the year.

3) August is the ________________ month of the year.

4) October is the _______________ month of the year.

6. Вставь недостающее слово.

                             -    teeth

  • boxes

           cat             -    

                             -    women

          ball             -

                             -     pens

  1. вариант

1. Bыбери и обведи нужное слово.

1) How many/ much tea do you drink every day?  

2)  How much / many meat do you eat at dinner?              

3) He has got much/ many bananas.

2. Bставь пропущенные слова: am, is, are, can, has.

1) The duck ______ funny.

2) Are you a pupil? - Yes, I______ .

3) Pam and Bess ______ good friends.

4) I __________ skate well.

5) He ______got many books.

3.  Выбери и обведи соответствующую букву.

1) brother’s bag                                               a) портфель брата

                                                                         b) портфели братьев

2) Jim’s posters                                               a) плакаты Джима

                                                                        b) плакат Джима

3) girls’ toys                                                    a) игрушки девочек

                                                                        b) игрушка девочки

                                                 

4. Bыбери и обведи нужное слово.

1) Does Kitty help / helps   her mother about the house?

2) She reads / read  books every evening.

3) Bess doesn’t skip/skips with her friends.

5. Вставь необходимые числительные.

Example: February is the second month of the year.

1) December is the________________ month of the year.

2) April is the ______________ month of the year.

3) March  is the ________________ month of the year.

4) June is the _______________ month of the year.

6. Вставь недостающее слово.

         room           -    

  • mice

         hen              -    

         child            -    

  • pigs

         book            -    

                                                 

Критерии оценивания:

За каждый правильный ответ- 1 балл.

Максимальное количество баллов за работу-24.

24-22 баллов – «5»  100-90%

21-18 баллов- «4»    89-75%

17-14 баллов- «3»   74-60%

13 и меньше- «2»   59-10%

Ключ:

1 вариант

  1. 1) much  2) many 3) many
  2. 1) is   2) can 3)are, am 4) am 5) Has
  3. 1) b  2) b 3) a
  4. 1) likes  2) live 3) write
  5. 1) fifth  2) seventh  3) eighth 4)  tenth
  6. tooth, box, cats, woman, balls, pen

2 вариант

  1. 1) much  2)  much 3) many
  2. 1) is  2) am  3) are 4) can  5) has
  3. 1) a  2) a  3)a
  4. 1) help 2) reads 3) skip
  5. 1) twelfth 2) fourth 3) third 4) sixth
  6. rooms, mouse, hens, children, pig, books



Предварительный просмотр:

                        Контрольная работа по английскому языку за 2 кл

                        _______________________________________________

                                

1. Поставь вместо пропусков  am или  is или are

        1) I  ______  brave.                         6) His cat ______ not grey.

        2) Tim’s dog ______ strong.                 7) The clocks ______ black.

        3) Mary ______ a smart pupil.         8) My mum _______ nice.

        4) We _______ very funny.                 9)  ______  you merry ?

        5) It _______ a cockerel.                  10) Tom and Bob ______ shy.

2. Поставь have got или has got или can

  1. I ________________ a white cat and a black dog.
  2. A parrot __________ fly.
  3. Tricky ___________________a green crocodile.
  4. I ___________ play hockey.
  5. __________ they ski and skate ?
  6. We _________________________ ten pens and eight pencils.
  7. Jane ___________ dance well.
  8. _________ you _______ a book ?
  9. He ___________ not________ a farm.

                

                        Контрольная работа по английскому языку за 2 кл

                        _______________________________________________

                                

1. Поставь вместо пропусков  am или  is или are

        1) I  ______  brave.                         6) His cat ______ not grey.

        2) Tim’s dog ______ strong.                 7) The clocks ______ black.

        3) Mary ______ a smart pupil.         8) My mum _______ nice.

        4) We _______ very funny.                 9)  ______  you merry ?

        5) It _______ a cockerel.                  10) Tom and Bob ______ shy.

2. Поставь have got или has got или can

  1. I ________________ a white cat and a black dog.
  2. A parrot __________ fly.
  3. Tricky ___________________a green crocodile.
  4. I ___________ play hockey.
  5. __________ they ski and skate ?
  6. We _________________________ ten pens and eight pencils.
  7. Jane ___________ dance well.
  8. _________ you _______ a book ?
  9. He ___________ not________ a farm.

3. Составь предложения и напиши рядом.

1) can, I, sing.                        _______________________________________

2) merry, is, pupil, A.                _______________________________________

3) is, crocodile, A, long.        _______________________________________

4) live, We, in, town, a.        ________________________________________

5) clock, The, is, big, not.        ________________________________________

6) Can, play, basketball, you ?   ______________________________________

4. Отгадай загадку. Подчеркни  правильный ответ

I have got a pet. It is brave and strong. It cannot fly. It cannot jump. It is not black and brown. It is very big. It lives in the zoo.

a) a rabbit        b) a monkey                c) an elephant                d) a dog        

5. Напиши рядом перевод предложений

1) I think we are not lazy pupils.  ___________________________________________

2) I live in a town. ______________________________________________________

3) His friend can’t skate well. _____________________________________________

4) They have got a strong tiger. ___________________________________________

5) Ann’s pig is pink. ____________________________________________________

6) John has got five hens and a cockerel. _____________________________________

7) My name is Tom. ___________________________________________________

3. Составь предложения и напиши рядом.

1) can, I, sing.                        _______________________________________

2) merry, is, pupil, A.                _______________________________________

3) is, crocodile, A, long.        _______________________________________

4) live, We, in, town, a.        ________________________________________

5) clock, The, is, big, not.        ________________________________________

6) Can, play, basketball, you ?   ______________________________________

4. Отгадай загадку. Подчеркни  правильный ответ

I have got a pet. It is very nice. It is strong and brave. It is not long. It can jump and run. But cannot fly. It is not green. It lives in the zoo.

a) a parrot        b) a crocodile                c) a tiger        d) an elephant

5. Напиши рядом перевод предложений

1) I think we are not lazy pupils.  ___________________________________________

2) I live in a town. ______________________________________________________

3) His friend can’t skate well. _____________________________________________

4) They have got a strong tiger. ___________________________________________

5) Ann’s pig is pink. ____________________________________________________

6) John has got five hens and a cockerel. _____________________________________

7) My name is Tom. ___________________________________________________


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Грамматика английского языка 3 класс

To be - быть

I am [I`m ] – Я есть We are [We`re ] – Мы есть

You are [You`re ] – Ты есть You are [You`re ] – Вы есть

He is [ He`s] – Он есть They are [They`re ] – Они есть

She is [ She`s] – Она есть

It is [ It`s] – Это есть

Количественные числительные

    One [ ] – один 6. six [ ] - шесть

    two [ ] – два 7. seven [ ] - семь

    three [ ] – три 8. eight [ ] - восемь

    four [ ] – четыре 9. nine [ ] - девять

    five [ ] – пять 10. ten [ ] – десять

11. eleven [ ] – одиннадцать 16. sixteen [ ] - шестнадцать

12. twelve [ ] – двенадцать 17. seventeen [ ] - семнадцать

13. thirteen [ ] – тринадцать 18. eighteen [ ] - восемнадцать

14. fourteen [ ] - четырнадцать 19. nineteen [ ] - девятнадцать

15. fifteen [ ] – пятнадцать 20. twenty [ ] – двадцать

Притяжательные местоимения (Чей? Чья? Чьи?)

My [ ] – мой Our [ ] - наш

Your [ ] – твой Your [ ] - ваш

His [ ] – его Their [ ] - их

Her [ ] – её

Its [ ] – его, её (неодушевлённое)

My cat [ ] – Мой кот Our dog [ ] – Наша собака

His name [ ] – Его имя its color [ ] – Его (стола) цвет

Вопросительные слова

What? [ ] – Что?

Who? [ ] – Кто?

Where? [ ] – Где?

When? [ ] – Когда?

How many? [ ] – Сколько?

Множественное число существительных

Имя существительное + окончание S

Cat [ ] - cats [ ]

Mask [ ] – masks [ ]

Chair [ ]- six chairs [ ]

Артикль

Употребляется только с исчисляемыми именами существительными в единственном числе.

a book [ ] – книга

an egg [ ] – яйцо

!!! Перед именами существительными, которые начинаются с гласной буквы, употребляется артикль an.

an egg [ ] – яйцо

an apple [ ] – яблоко

Отрицательная форма глагола

Местоимение + вспомогательный глагол+ основной глагол

I don`t like [ ] – Я не люблю (Мне не нравится)

You don`t like [ ] – Ты не любишь (Тебе не нравится)

He doesn`t like [ ] – Он не любит (Ему не нравится)

She doesn`t like [ ] – Она не любит (Её не нравится)

We don`t like [ ] – Мы не любим (Нам не нравится)

You don`t like [ ] – Вы не любите (Вам не нравится)

They don`t like [ ] – Они не любят (Им не нравится)

Вопросительные предложения

Вспомогательный глагол+ местоимение+основной глагол+остальные члены предложения.

Do you like chicken? [ ] – Вы любите курицу?

Does he like burgers? [ ] – Он любит гамбургеры.

Местоимения Some/ Any

    Some употребляется с неисчисляемыми существительными в утвердительных предложениях.

There is some cheese in the fridge.

    Some также употребляется в утвердительных предложениях с исчисляемыми существительными во множественном числе.

There are some apples in the fridge.

    Any употребляется с исчисляемыми и неисчисляемыми существительными во множественном числе.

There aren`t any eggs on the table.

There isn`t any water in the glass.

Are there any biscuits?

Is there any chocolate?

    Some употребляется в вопросительных предложениях, обозначающих просьбу.

Can I have some milk, please?

Possessive case – Притяжательный падеж

    Притяжательный падеж показывает принадлежность.

Lulu`s horse – Лошадь Лулу

    Притяжательный падеж образуется с помощью `s (апостроф и s).

Larry`s train – Поезд Лари the dog`s house – собачкин дом

    Чтобы узнать, кому что-либо принадлежит, задаётся вопрос, начинающийся со слова Whose? – Чей?

Whose is this doll? – Чья это кукла?

Указательные местоимения This/That/ These/ Those – Этот/Тот/Эти/Те.

    This/these употребляются, когда говорится о находящихся вблизи людях, животных или предметах или указывают на них.

This is a cat. – Это кошка (рядом).

These are lamps. – Это лампы. (вблизи)

    That/those употребляются, когда говорится о находящихся далеко людях, животных или предметах или указывают на них.

That is an elephant. – То слон (вдалеке).

Those are chairs. – Те стулья (вдалеке).

To have got (иметь) и его сокращённые формы

I have got – Я имею (У меня есть) I`ve got

You have got – Ты имеешь (У тебя есть) you`ve got

He has got – Он имеет (У него есть) he`s got

She has got – Она имеет (У неё есть) she`s got

It has got – Он (Она) имеет (У него есть) it`s got

We have got – Мы имеем (У нас есть) we`ve got

You have got – Вы имеете (У вас есть) you`ve got

They have got – Они имеют (У них есть) they`ve got

Отрицательная форма глагола to have got ( не иметь)

I haven`t got – Я не имею (У меня нет)

You haven`t got – Ты не имеешь (У тебя нет)

He hasn`t got – Он не имеет (У него нет)

She hasn`t got – Она не имеет (У неё нет)

It hasn`t got – Он (Она) не имеет (У него нет)

We haven`t got – Мы не имеем (У нас нет)

You haven`t got – Вы не имеете (У вас нет)

They haven`t got – Они не имеют (У них нет)

Вопросительная форма глагола to have got (Имеешь ли ты? У тебя есть?)

Have I got? (У меня есть?)

Have you got? (У тебя есть?)

Has he got? (У него есть?)

Has she got? (У неё есть?)

Has it got? (У него есть?) (для животных и неодушевлённых существительных)

Have we got? (У нас есть?)

Have you got? (У вас есть?)

Have they got? (У них есть?)

Краткие ответы

В кратких ответах употребляется только Yes или No, личное местоимение в именительном падеже (I, you, he, she, it, we, they) и глагол have (haven`t)/ has (hasn`t). Got в ответе опускается.

Have you got a brother? - Yes, I have. (No, I haven`t)

Has she got small ears? - Yes, she has. (No, she hasn`t).

Множественное число существительных – исключения.

Единственное число

Множественное число

Man (человек, мужчина)

Men (люди, мужчины)

Woman (женщина)

Women (женщины)

Child (ребёнок)

Children (дети)

Tooth (зуб)

Teeth (зубы)

Foot (нога)

Feet (ноги)

Mouse (мышка)

Mice (мышки)

Fish (рыба)

Fish (рыбы)

Sheep (овца)

Sheep (овцы)

Глагол “can” (мочь, уметь)

Глагол can выражает способность\ умение.

A bird can fly. – Птица умеет летать.

Утверждение

Вопрос

I can swim. – Я умею плавать.

You can swim. – Ты умеешь плавать.

He can swim. – Он умеет плавать.

She can swim. – Она умеет плавать.

It can swim. – Он (она) умеет плавать.

We can swim. – Мы умеем плавать.

You can swim. – Вы умеете плавать.

They can swim. – Они умеют плавать.

Can I swim? – Умею ли я плавать?

Can you swim? -Умеешь ты плавать?

Can he swim? – Умеет ли он плавать?

Can she swim?–Умеет ли она плавать?

Can it swim? – Умеет он плавать?

Can we swim? – Умеем мы плавать?

Can you swim? – Умеете вы плавать?

Can they swim? – Умеют они плавать?

Отрицание

Полная форма

Краткая форма

I cannot swim.- Я не умею плавать.

I can`t swim.

You cannot swim.- Ты не умеешь плавать.

You can`t swim.

He cannot swim. –Он не умеет плавать

He can`t swim.

She cannot swim. – Она не умеет плавать.

She can`t swim.

We cannot swim. – Мы не умеем плавать.

We can`t swim.

You cannot swim.-Вы не умеете …

You can`t swim.

They cannot swim.- Они не умеют …

They can`t swim.

Предлоги места

Предлоги места помогают определить местонахождение предмета/лица.

in on under next to in front of behind

Формы множественного числа

    Большинство существительных образуют форму множественного числа путём добавления окончания -s.

chair – chairs.

    К существительным, оканчивающимся на –ch, -sh, -ss, -o, -x, во множественном числе добавляется окончание –es.

bus – buses, dish – dishes, glass – glasses, potato – potatoes, box – boxes.

    К существительным, оканчивающимся на гласную + y, добавляется –s.

boy – boys

    У существительных, оканчивающихся на согласную + y, во множественном числе –y заменяется на –i и добавляется –es.

baby – babies

    У существительных, оканчивающихся на –f или –fe, во множественном числе заменяются на –v и добавляется –es.

Shelf – shelves

Конструкция There is/There are (Имеется/Имеются)

Конструкция There is/There are употребляется для сообщения о наличии в данном месте какого-либо лица или предмета.

    there is употребляется с существительными в единственном числе. Краткой формой there is является there`s.

There is (There`s) an armchair in the living room. – Кресло в гостиной.

    There are употребляется с существительными во множественном числе.

There are two beds in the bedroom. – В спальне две кровати.

    Вопросительная форма: Is there? Are there?

    Отрицательная форма: There isn`t…/ There aren`t…

Present Continuous – Настоящее продолженное время (Что делает сейчас?)

Утверждение

Полная форма

Краткая форма

I am playing

I`m playing

You are playing

You`re playing

He is playing

He`s playing

She is playing

She`s playing

It is playing

It`s playing

We are playing

We`re playing

You are playing

You`re playing

They are playing

They`re playing

Вопрос

Am I playing?

Are we playing?

Are you playing?

Are you playing?

Is he playing?

Are they playing?

Is she playing?

Is it playing?

Отрицание

Полная форма

Краткая форма

I am not playing

I`m not playing

You are not playing

You aren`t playing

He is not playing

He isn`t playing

She is not playing

She isn`t playing

It is not playing

It isn`t playing

We are not playing

We aren`t playing

You are not playing

You aren`t playing

They are not playing

They aren`t playing

Present Continuous образуется при помощи вспомогательного глагола to be (am, is, are) и смыслового глагола с окончанием –ing.

Употребление

Present Continuous употребляется, когда речь идёт о действиях, происходящих сейчас, в момент речи.

Указатели времени (сигналы), употребляемые с Present Continuous:

Now – сейчас

At the moment – в настоящий момент

Краткие ответы

В кратких ответах употребляется только Yes или No, личное местоимение в именительном падеже (I, you, he, she, it, we, you, they) и глагол to be в нужной форме. Смысловой глагол с окончанием –ing в ответе опускается.

Are you Yes, I/we are.

eating? No, I/we aren`t.

Is he/she/it Yes, he/she/it is.

eating? No, he/she/it isn`t.

Are they Yes, they are.

eating? No, they aren`t.

Present Simple – Настоящее простое время (Что обычно делает?)

Правописание глаголов в 3-ем лице единственного числа

    К большинству глаголов в 3-ем лице единственного числа прибавляется окончание –s.

I paint - He paints.

    К глаголам, оканчивающимся на –ss, -sh, -ch, -x, -o добавляется –es.

I watch - he watches, I go – he goes.

    В глаголах, оканчивающихся на согласную –y, -y заменяется на –i и добавляется -es.

I study – he studies BUT I play – he plays

Произношение (3-е лицо единственное число)

Окончания –s или –es произносятся как:

    /s/, если глаголы оканчиваются на /f/, /k/, /p/, /t/: he eats

    /iz/, если глаголы оканчиваются на /s/, /ſ/, /tſ/, /dz/, /z/: he watches.

    /z/, если глаголы оканчиваются на другие звуки: he swims.

Prepositions of time – Предлоги времени

At

Время: at 4 o`clock – в 4 часа

Праздники: at Christmas – На Рождество

Выражения: at noon – в полдень, at night – ночью, at the weekend – в выходные дни

In

Выражения: in the morning – утром, in the evening – вечером

On

Дни недели: on Monday – в понедельник.

Множественное число существительных – исключения.

Единственное число

Множественное число

Man (человек, мужчина)

Men (люди, мужчины)

Woman (женщина)

Women (женщины)

Child (ребёнок)

Children (дети)

Tooth (зуб)

Teeth (зубы)

Foot (нога)

Feet (ноги)

Mouse (мышка)

Mice (мышки)

Fish (рыба)

Fish (рыбы)

Sheep (овца)

Sheep (овцы)

Множественное число существительных – исключения.

Единственное число

Множественное число

Man (человек, мужчина)

Men (люди, мужчины)

Woman (женщина)

Women (женщины)

Child (ребёнок)

Children (дети)

Tooth (зуб)

Teeth (зубы)

Foot (нога)

Feet (ноги)

Mouse (мышка)

Mice (мышки)

Fish (рыба)

Fish (рыбы)

Sheep (овца)

Sheep (овцы)

Множественное число существительных – исключения.

Единственное число

Множественное число

Man (человек, мужчина)

Men (люди, мужчины)

Woman (женщина)

Women (женщины)

Child (ребёнок)

Children (дети)

Tooth (зуб)

Teeth (зубы)

Foot (нога)

Feet (ноги)

Mouse (мышка)

Mice (мышки)

Fish (рыба)

Fish (рыбы)

Sheep (овца)

Sheep (овцы)



Предварительный просмотр:

1)play,puzzles, didn`t. Becky, yesterday.

2)my,tomorrow,I, ride, will,bike.

3)got, grandma, My, two, letters,yesterday.

4)were, the, country, summer, in, They, last.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

СБОРНИК ТРЕНИРОВОЧНЫХ И ПРОВЕРОЧНЫХ ЗАДАНИЙ АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК 7 КЛАСС (В ФОРМАТЕ ЕГЭ)

Данный материал содержит лексико-грамматические задания для 7 класса в формате ЕГЭ...

Контрольные и проверочные работы для 3-5 классов по учебнику Биболетова М.З.

контрольные работы  предназначены для учащихся 3-6 классов которые обучаются по учебнику Биболетова М.З....

Контрольные и проверочные задания к учебнику «Счастливый английский.ру» К.Кауфман для 6 класса

Данное пособие содержит контрольные и проверочные задания, помогающие оценить знания учащихся 6 классов. Предлагаемый в нем материал соотнесен с разделами учебника «Счастливый английский.ру» К.К...

Проверочные задания по истории. 11 класс.

Материалы предназначены для проверки домашнего задания с максимальной экономией времени урока....

Проверочное задание для учащихся 4 класса за I четверть

Данная работа представлена в форме теста. Из предложенных вариантов необходимо выбрать 1 правильный ответ....

Проверочные задания по географии. 7 класс (коррекционная школа)

Проверочные задания предназначены для итоговой проверки знаний учащихся по четвертям. Содержат задания 4 уровней сложности....

Проверочные задания для обучающихся 9 класса в формате ГИА

Проверочные задания для обучающихся 9 класса в формате ГИА...