Урок по теме Лондон
план-конспект урока по английскому языку на тему

Пятина Надежда Анатольевна

Упражнения на знание достопримечательностей Лондона, викторина, тест

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon london_4.doc64.5 КБ

Предварительный просмотр:

  1. Match the words:

Big                          Cathedral

Trafalgar                 Palace

The British              London

The National           Museum

Buckingham            Abbey

Westminster           Ben

The Houses           Square

The Tower            Gallery

St. Paul’s              Parliament

 2) And now let’s read the text about London. After that you are to fill in the table.

sightseeing                               It is famous for…

«The places to visit»

London is the capital of England. It is one of the largest cities in the world. It stands on the river Thames. About 9 million people live there. London is more 2 thousand years old. There are 3 parts in London: the City, the East End and the West End.

Trafalgar Square is the centre of London. On the column in the centre there is a statue of Admiral Nelson. To the left there is the National Gallery. It has a fine collection of paintings. Every day many tourists visit it.

Buckingham Palace is the home of the Queen. When the flag is flying on the roof she is at home.

The Houses of Parliament was a royal palace. Now it is the seat of the British Government. Big Ben is the most famous clock in the world. Really it is a bell. We can hear it every hour.

Near Tower Bridge we can see the Tower of London. It was a fortress, a royal palace and a prison. Now it is a museum. There are a lot of interesting collections in the Tower of London.

One of the greatest English churches, St. Paul’s Cathedral, is not far from the Tower of London. The famous English architect Sir Christopher Wren built it in the 17th century. It took him 35 years.

Westminster Abbey is a famous royal church.

3) --- Clap your hands when you hear words about London:

The Kremlin, St. Paul’s Cathedral, St. Isaak’s Cathedral, Trafalgar Square, Palace Square, Red Square, the Pushkin Museum, the British Museum, the Russian Museum, the National Gallery, the Tretyakov Gallery, The Tower, the Houses of Parliament, the Winter Palace, Westminster Abbey.

4) Let’s continue to work. Take another text.

--- Read and complete it.

 (London, Trafalgar, Buckingham, galleries, Westminster, beautiful, city, are, museum, Big Ben, people)

… is the capital of Great Britain. It is one of … cities in the world. About 9 million … live there. It is a very old … . There … so much for people to see in London: parks, palaces, museums and art … .

In the centre of London you can see … Square. Not far from this square there is … palace. It’s Queen’s home.

The other interesting place is … . It was a fortress, a palace, a prison. It’s a famous … now.

… is the big clock tower. It’s a symbol of London.

There are many beautiful old churches in London: … Abbey, St. Paul’s Cathedral.

5) Let’s continue to speak about London. Look at the board and describe the following sights.

Сначала ребята читают диалог, затем по образцу разыгрывают свой.

---We are going to read the dialogue. Read it in pairs.

A: - Hello. How are you?

B: - Hello. I’m fine. And you?

A: - I’m fine too. Thank you. I was in London and visited Covent Garden.

B: - What is Covent Garden famous for?

A: - It is one of the famous theatres. It is in the centre of the vegetable market.

B: - How interesting!

--- Now you should change it. Before doing that, tell me please, what can be changed in it?

--- Make up your dialogue, please.

Do you want to visit London?

What places of interests would you like to see?


Ход урока:

1. Организационный момент. Приветствие.

Hello, guys! Today we have a synthesis lesson on the unit “Face of London”. In order to check your knowledge, I propose to play in the well-known game “Crosses and Zeroes”. I hope you know the rules of the game! All right! First, you need to share the 2 teams. On the blackboard you can see the playing field with the solutions. Both teams play at the same time. The command, which will execute the job faster and more correct, put his mark on the field. In the end of the lesson we will summarize, count the marks of each team and announce the winner.

Ok, let’s start our game!

Игровое поле:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

2. Игра «Do you know London?»

Ученик, открывший клетку, говорит предложение по теме «London», ученик второй команды повторяет это предложение и придумывает свое. Игра продолжается до тех пор,  пока ученик одной из команд не ошибется.

3. Игра «Russian-English»

Участники получают карточки со словосочетаниями на русском языке. Им необходимо перевести эти словосочетания на английский язык. Каждый ученик переводит только одно словосочетание, затем передает карточку другому. Игра продолжается до тех пор, пока одна из команд полностью не справится с заданием. Побеждает команда, выполнившая задание быстрее и правильнее.

Столица Великобритании (the capital of Great Britain)

Поехать за границу (to go abroad)

Достопримечательности Лондона (the sightseeing of London)

Знаменитые памятники

Скверы Лондона

Букингемский дворец

Башня Лондона

4. «Sightseeing of London»

Look at the blackboard. You can see the pictures of different places of interest of London. Can you name them?

Учащиеся по очереди называют достопримечательности Лондона, изображенные на картинках. Выигрывает команда, которая больше даст правильных ответов.

5.  «Remember» 

На доске прикреплены картинки с достопримечательностями Лондона. Дети внимательно запоминают их. Затем учитель дает команду «Sleep, children!».  Дети закрывают глаза, а учитель убирает какую-нибудь картинку. Затем учитель говорит  «Wake up, please!». Дети открывают глаза и должны назвать пропавшую картинку. Выигрывает команда, назвавшая большее количество картинок.

6. «Riddles»

Учитель дает описание одного из интересного места Лондона, а команды должны угадать, о чем идет речь. Выигрывает команда, которая больше даст правильных ответов.

- It is very old. It has a long and cruel history. You can see it from the river Thames. It is not just one building. Many years ago the Kings and the Queens of Britain lived in this place. (The Tower of London) d in

- It stands near the Houses of Parliament. It is really a bell. It weighs 13,720 kilograms. It has a deep tone and you can hear it on the radio. It is a famous clock. (Big Ben)

- It is not far from the Houses of Parliament. It is a symbol of England. It was founded by St. Peter and built by King Edward in 1605. Some famous people are buried there. (Westminster Abbey)

- They stand beside the river Thames. You can also see them from Westminster Abbey. The country’s leaders speak at this place. The famous clock Big Ben stands ear them. (The Houses of Parliament)

7. «Crosswords»  

Решите правильно кроссворд, и вы узнаете еще одно слово, обозначающее то, к чему надо стремиться в Royal … Hall

http://ped-kopilka.ru/images/krostug.jpg

1.  … Ben

2.  … Palace

3. Great …

4. Tower of …

5. … it’s a city, a museum and an university.

6. Westminster …  

7. «New words»

Составьте как можно больше слов, состоящих из букв слова  WESTMINSTER ABBEY

8. «Tell about your trip»

Составьте диалог о своем путешествии в Лондон, расскажите, как вы туда добирались, что посетили, чем занимались, что вам понравилось.

Задание не на быстроту составления диалога. Оценивается конструкция предложений, правильность подбора лексики, ее разнообразие. Обоим командам ставятся баллы. Команда, набравшая больше баллов за свой диалог, ставит свой знак в игровом поле.  

9. «Theatre»

Участникам каждой команды дается ситуация – разыграть диалог между англичанином и русским туристом, плохо знающим английский язык. Турист спрашивает дорогу к одной из достопримечательности Лондона (выбор свободный). Баллы ставятся за лексику, правильные построенные предложения, количество реплик, актерское мастерство.

10.  Заключение.

Жюри подводит итоги, считает количество крестиков и ноликов в игровом поле. Выигрывает команда, знаков которой больше, чем знаков команды соперника.

Well, children! We have the winners! The … (Zeroes or Crosses) have won our game! Well done!

And they receive the first prize!

Our lesson is over! Good bye, pupils! See you soon!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок по теме "Лондон"

Урок-презентация по теме "Лондон"...

Карта урока по теме "Лондон"

Урок обобщения и систематизации знаний и умений по теме "Town Life. London" в 4 классе с углубленным изучением английского языка (УМК Верещагиной И.Н., Афанасьевой О.А.)...

план конспект урока по теме:Лондон

урок с презентацией по теме Лондон в 8 классе...

Конспект урока по теме " Лондон"

Донный урок проводится в 5-6 классах при изучении темы " Лондон"...

открытый урок по теме Лондон

Обобщающий урок по теме Лондон для 5-6 классов...

Урок по теме"Лондон. Достопримечательности Лондона" 5 класс

Данный разработан разработан с целью обобщения знаний учащихся по теме "Лондон. Достопримечательности Лондона" для учащихся 5 класса по учебнику М.З. Бибалетовой. Урок разработан с применением т...