Конспект урока по английскому языку по теме "Мои обязянности дома." 7 класс
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tablitsa_duties4.docx | 1.66 МБ |
kospekt.docx | 29.24 КБ |
kartochkano1_9.docx | 12.94 КБ |
kartochkano2_k_uroku_4.docx | 11.37 КБ |
duties_powerpoint.pptx | 1.95 МБ |
Предварительный просмотр:
Предварительный просмотр:
Тема урока: “ My Duties at Home “
Цель: развитие иноязычной коммуникативной компетенции учащихся в совокупности её составляющих при решении коммуникативных задач в рамках проблемы « My duties at home”
Задачи:
-совершенствовать коммуникативные умения в основных видах речевой деятельности –говорение, аудирование, чтение;
-развивать навыки прогнозирования и оценивания информации, умения сравнивать и обсуждать факты, выражать предположение, желание, интерес;
-овладевать новыми языковыми средствами в соответствии с темой урока; увеличивать объём используемых лексических единиц;
-совершенствовать умения строить своё речевое поведение в соответствии с темой общения.
Образовательный аспект:
1. Активизация употребления лексики по теме “ My duties at home ”;
2. совершенствование умений и навыков устной речи по теме «My duties at home»;
3. понимание на слух высказывания одноклассников , построенный на знакомом языковом материале;
4. развитие умений в чтении и диалогической речи;
5. cовершенствование навыков употребления общих вопросов настоящего завершённого времени (Present Perfect ) в устной речи;
6. совершенствование техники чтения вслух
Развивающий аспект:
1.Развитие творческих способностей учащихся ; 2 2.развитие умений работать самостоятельно и в парах;
3. развитие умений составлять монологическое высказывание по опорам;
4. развитие навыков диалогической речи с опорой на образец по теме «My duties at home»;
5. умение правописания слов и словосочетаний по теме «My duties at home»
Социокультурный аспект:
1.развитие способности к догадке;
2.развитие поисковых навыков (заполнение таблицы – выбор из предложенных вариантов);
3.развитие познавательного интереса обучающихся к знаниям об укладе семейной жизни в англоговорящих странах;
4.расширение кругозора обучающихся.
Воспитательный аспект:
1.формирование эстетического вкуса обучающихся, положительного отношения к семейным обязанностям;
2.воспитание потребность помогать родителям по дому;
3.воспитание чувства ответственности и умения выполнять свои обязанности добросовестно ;
4. воспитание умения работать в сотрудничестве с другими, уважения к себе и другим.
Универсальные учебные действия:
1.моделировние речевого поведения в определенной ситуации;
2.планирование собственного речевого поведения;
3.умение делать словесное описание;
4.находождение сопоставления и соответствия подписи и графического изображения;
5.составление сравнительной таблицы;
6.развитие самооценки собственной деятельности;
7.восстанавление структурно-смысловой логики диалога.
Оснащение урока:
презентация, обучающие компьютерные программы к учебнику М. З. Биболетовой «Английский с удовольствием», дидактические и раздаточные материалы, карточки с заданием, компьютер, проектор, интерактивная доска.
Виды речевой деятельности: говорение, чтение, аудирование, письмо.
Языковой материал: фразы-клише, слова и выражения по теме, диалог.
Формы работы: фронтальная работа, работа по цепочке, работа в парах.
Ход урока
- Организационный момент.
- Good morning, dear children and guests! ! I’m glad to see you at our lesson. Are you ready for our lesson? Who is on duty today?
That’s great; now let’s think what we are going to speak about. The topic of our lesson is "My duties at home.” Who can say? What are we going to talk about?
– It’s true. Today we are going to talk about your family, your duties about the house, how you can help at home and also continue to practice the Present Perfect Tense. By the end of our lesson you’ll be able to answer the question “What can you do to make your parents happy?”
- Фонетическая зарядка. ( слайд№2)
– First, let's revise these English sounds and read them correctly.
- a dish, to wash, to wash a dish, washing dishes, a shop, go shopping;
[w] - to sweep, to sweep the floor, to water, to water the flowers
[ð] – mother , father, with, together, other, another, bother;
[h] - a house, to clean the house, help, to help, a hand, a helping hand;
- Речевая разминка
Let’s revise the poem “ Helping Mother.”
- Активизация активной лексики по теме “ My duties at home.”( слайд№3)
- Look here . Let’s remember these words and expressions.
Read, make up expressions with these words and translate them.
to clean the rubbish
to vacuum the room
to take out the table
to wash the carpet
to dust shopping
to make up
to go the shelf
to set the bed
- Now you get cards and work in pairs. Fill in the missing letters.( слайд№4)
to w _sh up
to wate_ the plants
to cl_ar the table
to wa_k the dog
to sw_ _p the fl_ _r
to dr_ the dishes
to vac_ _m the carpet
to d_st the shelf
- Развитие навыков понимания английской речи на слух и умения делать выводы. Формирование умений работы с информацией( сбор, фиксация в таблице, обработка, сообщение результатов обработки). ( слайд№5)
Ask your classmates What do they like to do at home? Work in a chain, please. Fill in this table about your duties at home.
Don ‘t forget to answer three questions after the table.
OUR DUTIES AT HOME.
NAMES | to clean the room | to wash up | to go shopping | to make the bed | to set the table | to take out the rubbish | to feed the pets |
Guseva Nastya | |||||||
Vanyushova Tatyana | |||||||
Nikitina Nastya | |||||||
Yudina Aleksandra | |||||||
Kulyaeva Natalya | |||||||
Petrechenko Aleksandra | |||||||
Mitrokxyna Yevgenya | |||||||
Stepanova Nastya | |||||||
Tetyorkyna Masha | |||||||
Spesivtsev Vlad | |||||||
Khalykov Dima | |||||||
Ivanov Yevgeny | |||||||
Malynovsky Nikita | |||||||
Lamkyn Dima | |||||||
AleKsyn Ruslan | |||||||
Anokhyn Danila | |||||||
Tyukarkyn Nikita | |||||||
Lysak Pavel | |||||||
Kuzavov Ivan | |||||||
The main The main The main | girls’ boys’ classmates’ | duties duties duties | are are are |
Физкультминутка. ( слайд№6)
-Are you tired ? Let ‘s have a rest.
7. Совершенствование навыков употребления общих вопросов настоящего завершённого времени ( Present Perfect ) в устной речи.( слайды №7- 9)
Look here! Let’ s revise the Present Perfect Tense. How is it formed? Are these verbs regular or irregular? How are general questions formed? Give your examples, please. ( слайды 10-14)
8. Развитие умений в чтении и диалогической речи. (формирование коммуникативной и информационной компетенций)
-Look, here is a dialogue. Read and translate it.
Girl : Hello!
Mother : Hi, dear! How was your day?
Girl : Everything is all right. I’ve got a “ five” in English.
Mother : Hmm? Are you cheating me?
Girl : No, mum! I’ve never cheated in my life.
Mother : All right. How about lessons for tomorrow?
Girl : I’ve already done everything.
Mother : That sounds a bit strange but let it be. You’ve been a good girl today and I’ll buy your favourite …
Girl : Don’t bother , Mum. I’ve already done shopping and I’ve cooked supper.
Mother : Listen, Jessica. What awful things have you done? Tell me the truth.
Girl : I’ m sorry, but my name is Julia. It’s a wrong number , I think.
to cheat [ t∫ i:t] - обманывать.
That sounds a bit strange but let it be. - Звучит непривычно, но пусть все остаётся как есть!
Don’t bother [ boðə ] - не беспокойся.
awful [ o:ful ] - ужасный(ая)
wrong [ roŋ ] - неправильный
Read and act it out . What is this dialogue about?
Make up your own dialogue.
9. Итог урока.
- Tell me, please, must children help their parents? Do parents help their children? Children and parents must help one another.
So, our lesson is over. Thank you for your work. Your marks are excellent. You are hard- working children. You were active and clever today.
10. Домашнее задание.( слайд№15)
Your home task is to learn the dialogue by heart.
11.Рефлексия.
Did you like this lesson? If you liked it , rise picture 1. If you din’ t like it, rise picture 2.
What new things have you learnt ?
Предварительный просмотр:
Girl : Hello!
Mother : Hi, dear! How was your day?
Girl : Everything is all right. I’ve got a “ five” in English.
Mother : Hmm? Are you cheating me?
Girl : No, mum! I’ve never cheated in my life.
Mother : All right. How about lessons for tomorrow?
Girl : I’ve already done everything.
Mother : That sounds a bit strange but let it be. You’ve been a good girl today and I’ll buy your favourite …
Girl : Don’t bother , Mum. I’ve already done shopping and I’ve cooked supper.
Mother : Listen, Jessica. What awful things have you done? Tell me the truth.
Girl : I’ m sorry, but my name is Julia. It’s a wrong number , I think.
to cheat [ t∫ i:t] - обманывать.
That sounds a bit strange but let it be. - Звучит непривычно, но пусть все остаётся как есть!
Don’t bother [ boðə ] - не беспокойся.
awful [ o:ful ] - ужасный(ая)
wrong [ roŋ ] - неправильный
Girl : Hello!
Mother : Hi, dear! How was your day?
Girl : Everything is all right. I’ve got a “ five” in English.
Mother : Hmm? Are you cheating me?
Girl : No, mum! I’ve never cheated in my life.
Mother : All right. How about lessons for tomorrow?
Girl : I’ve already done everything.
Mother : That sounds a bit strange but let it be. You’ve been a good girl today and I’ll buy your favourite …
Girl : Don’t bother , Mum. I’ve already done shopping and I’ve cooked supper.
Mother : Listen, Jessica. What awful things have you done? Tell me the truth.
Girl : I’ m sorry, but my name is Julia. It’s a wrong number , I think.
to cheat [ t∫ i:t] - обманывать.
That sounds a bit strange but let it be. - Звучит непривычно, но пусть все остаётся как есть!
Don’t bother [ boðə ] - не беспокойся.
awful [ o:ful ] - ужасный(ая)
wrong [ roŋ ] - неправильный
Предварительный просмотр:
PRESENT PERFECT or PAST SIMPLE.
1. Tom … already … (to have) lunch.
2. Kate …(to make) the bed and went to school .
3. We … ( not to take) out the rubbish yet.
4. I … just … (to set) the table.
5. Mary … ( not to go) shopping last Sunday.
6. … you … ever… (to be) to London ?
Kulyayeva Natalya
PRESENT PERFECT or PAST SIMPLE.
1. Tom … already … (to have) lunch.
2. Kate …(to make) the bed and went to school .
3. We … ( not to take) out the rubbish yet.
4. I … just … (to set) the table.
5. Mary … ( not to go) shopping last Sunday.
6. … you … ever… (to be) to London ?
Mitrokhina Yevgeniya
PRESENT PERFECT or PAST SIMPLE.
1. Tom … already … (to have) lunch.
2. Kate …(to make) the bed and went to school .
3. We … ( not to take) out the rubbish yet.
4. I … just … (to set) the table.
5. Mary … ( not to go) shopping last Sunday.
6. … you … ever… (to be) to London ?
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
PRESENT PERFECT TENSE. I We You have V3 ( ed ) ( Participle 2) They He She has V3( ed ) ( Participle 2) It
NAME THREE FORMS. To clean, to sweep, to wash , to make, to go, to water, to look , to set , to walk , to take, to feed, to dust , to help , to be.
CHOOSE have or has I … fed my dog. She … watered the flowers. Mike … swept the floor. They … helped their parents. The boy … cleaned his room. My mother … gone shopping. Children … helped their parents.
PRESENT PERFECT or PAST SIMPLE. 1. Tom … already … (to have) lunch. 2. Kate …(to make) the bed and went to school . 3. We … ( not to take) out the rubbish yet. 4. I … just … (to set) the table. 5. Mary … ( not to go) shopping last Sunday. 6. … you … ever… (to be) to London ?
CHECK YOUR ANSWERS. 1 . Tom … alre ady ….. lu n ch . 2. Kate ….. he bed and went to sc h ool . 3 . We …… …… out the rubbish yet. 4. I …… just ….. the ta b le. 5. M ary …… ... shopping last Sunday. 6. ….. you ever …… to London ? 6 - VERY GOOD! 3 - OK ! 5 - GOOD! < 3 - TRY AGAIN ! has had made haven`t taken have set didn`t go Have been
Give short answers . Have they vacuumed the carpets?
Have they made their beds?
Have they dusted the desks ?
Has Ann swept the floor? Has Ivan watered . the flower?
Has Ruslan vacuumed the carpet and . dusted the desk ?
Read and translate this dialogue . Girl : Hello! Mother : Hi, dear! How was your day? Girl : Everything is all right. I’ve got a “ five” in English. Mother : Hmm? Are you cheat ing me? Girl : No, mum! I’ve never cheated in my life. Mother : All right. How about lessons for tomorrow? Girl : I’ve already done everything. Mother : That sounds a bit strange but let it be. You’ve been a good girl today and I’ll buy your favourite … Girl : Don’t bother , Mum. I’ve already done shopping and I’ve cooked supper. Mother : Listen, Jessica. What awful things have you done? Tell me the truth. Girl : I’ m sorry, but my name is Julia. It’s a wrong number , I think. to cheat [ t∫ i:t] - обманывать . That sounds a bit strange but let it be. - Звучит непривычно, но пусть всё остаётся как есть! Don ’ t bother [ bo ðə ] - не беспокойся. awful [ o:ful ] - ужасный( ая ) wrong [ roŋ ] - неправильный
THANK YOU FOR THE LESSON! GOOD BYE!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект урока по английскому языку на тему "Россия" 10 класс
Технология критического мышления...
Конспект урока по английскому языку «Окружающая среда» в 8 классе
Конспект содержит различные тренировочные упражнения по томе "Защита окружающей среды", направленные на обобщение лексического материала по этой теме. ...
Конспект урока по английскому языку "At the cinema" (5 класс)
Цель урока: формирование навыков диалогической речи. К концу урока учащиеся смогут брать интервью друг у друга в Present Simple Tense, активно используя лексические единицы по пройденным темам: ...
План-конспект урока по английскому языку "Why people dream?" (8 класс)
План-конспект урока по английскому языку "Why people dream?" (8 класс). УМК New Millennium English 8....
План- конспект урока по английскому языку с использованием Интернет 7 класс
Развитие познавательной и коммуникативной деятельности учащихся с помощью Интернета. Обучение ознакомительному виду чтения с кратким изложением содержания текста, обучение составлению рассказов на зад...
Конспект урока по английскому языку на тему "Профессии" 2 класс
В этом конспекте прописаны все действия учителя, к конспекту прилагается презентация и видеоролик....
Конспект урока по английскому языку "Предлоги места" для 6 класса
Данный материал поможет учителю английского языка в подготовке урока по теме: "Предлоги места"....