Урок экологии
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Грешникова Виктория Владимировна

Урок развития лексико-грамматических навыков для учащихся 8 класса по теме "Экология".

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

SAVE THE EARTH

Слайд 3

PHONETIC DRILLS [l] – pollute, litter, collect [r] – protect, problem, prohibit, rubbish ,destroy [s] – solve, sea, recycle,, soil [i] – ecology, endangered, environment, litter [i:] – clean, people, keep [k] – cut down, pick up, protection

Слайд 4

PUPIL’S PROJECTS

Слайд 5

What is the most serious ecological problems?

Слайд 6

Avoid doing smth. Give advice to your friends when they are going to have a picnic in the forest Use the words : 1 – damage 2 – disturb 3 – paint 4 – leave 5 – pollute 6 – drop 7 - hurt

Слайд 7

Conditionals If people tried to walk or cycle instead driving cars, the air …….. (be) cleaner. If people didn’t waste paper,they … (not/cut down) trees. If people hadn’t polluted the nature, many animals ……. (not/ disappear)

Слайд 8

Let’s work in groups. GROUP1 Advertisement of a Clean –up day GROUP 2 “ Ecological rules ”

Слайд 9

AT THE END OF THE LESSON Some new words Poem about nature My classmate’s projects Conditionals Speak about ecological problems lik e



Предварительный просмотр:

Открытый урок по теме: Save the Earth.

Класс: 8

Учебник: Биболетова М.З. «Enjoy English 8»

Учитель английского языка : Грешникова В.В.

Цели урока:

  1. совершенствование навыков устной речи по теме «Environmental problems»;
  2. развитие умения выбирать необходимые языковые и речевые средства для решения предложенной коммуникативной задачи;
  3. воспитание уважительного отношения к родной природе.

Задачи урока:

  1. обеспечить дальнейшую тренировку и закрепление лексики по теме «Environmental  problems»;
  2. обеспечить тренировку грамматического материала по теме «Conditionals» в коммуникативно окрашенных упражнениях тренировочного характера;
  3. практиковать учащихся в чтении с извлечением  детальной информации из текста;
  4. развивать умение излагать на английском языке результаты коллективной поисково-познавательной деятельности.

Оборудование: компьютер, мультимедийная презентация, учебники, распечатки с текстом и тестом к нему, распечатка песни.

  1. Начало урока.

   T:  Hello, boys and girls. I’m glad to see you. Who is absent today? What date is it today?

And now I suggest you looking at the screen and guess about what we are going to talk today?     ( Слайд) P: About ecological problems.

T: Right, We are going to speak about environment around us, about ecological problems , we are going to repeat Conditional  sentences and  try to discuss the best ways how to help our planet.

 T:  But at first, let’s revise the words .So let’s do phonetic exercises. (Слайд)

Pupils: [e] – environment, protect

                [l] – pollute, litter, collect

                [r] – protect, forest, problem, prohibit, rubbish

                [s] – solve, sea, recycle, plastic, soil

                [k] – cut down, pick up, protection, container

                 [i] – ecology, environment, litter

                [i:] – clean, people, keep, pleaseT: Well done.

  1. Основная часть. T : And now let’s check up your home task. Some of you have made projects about environmental problems  around us.  Listen attentively, please.   P :(Projects)

T :Well. So let’s repeat. What are the most serious problems of environment?.  P : Water, air, soil pollution, endangered animals).

T:And now let’s listen to  a poem written by British girl Miriam Mackley. (ex.50 p.53)

So, please , open your books at page53ex.50. What is this poem about? Do you agree with it? Why?

What is the main problem, theme, idea of this poem?

Well, and now let’s enlarge your vocabulary. ex . 51 p.53.

T: Avoid doing sth. noun (Слайд) Let’s practice. Give advice beginning with “avoid” to your friends when they are going to have a picnic in the forest.  Use the next words. Example:  Avoid dropping litter in the forest.

T: And now let’s read the text ex.53. p. 54. And do the task. Ex. 55p.54. Discussion.

T : And now let’s revise  Conditional sentences. (Слайд)

If people tried to walk or cycle instead driving cars, the air …….. (be) cleaner.

If people didn’t waste paper , they ……… (not/cut down)  trees.

If people hadn’t  polluted the nature, many animals ……. (not/ disappear)

Our rivers would have been cleaner if people …….. ( not) throw) waste in the water.

T: Well, now we’ll work in groups. Today we have spoken much about ecological problems and their solving. So now you try to create the advertisement of Clean –up day. And the second group will try to create “ Ecological rules”. You should work together and in 5 min someone of you will present your work.

After 5 minutes groups present their projects.

  1. Окончание урока. Рефлексия.( Слайд)  Учащимся предлагается вспомнить урок и продолжить предложения.

Now  I can….

Now I know…..

I like….

Домашнее задание.

T: And now our lesson comes to the end. You’ve worked very well and so your marks are…..

Good buy boys and girls, see you tomorrow. Good luck.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Эвристическое обучение на уроках экологии

«Экология и охрана окружающей среды», как самостоятельный предмет учащиеся начинают изучать в 9 классе, до этого знакомятся с новой наукой на предметах естественнонаучного цикла интегрировано. Почти в...

Урок экологии 9 класс "Экологическое и технологическое влияние на биосферу"

Урок по экологии для 9 класса в форме презентации. Программа «Биосфера и человечество», автор - И.М.Швец. ...

урок экологии по теме "Климат и его влияние"

Урок разработан и проведен мною для уч-ся 10-го класса общеобразовательной школы в качестве урока-игры для обощения по теме "Климат". Часть материала подобрана в формате ЕГЭ. Цели и задачи, условия пр...

урок экологии "Климат и прогноз погоды"

Вот еще один вариант урока по экологии на английском языке. 10 класс общеобразовательной школы или 7 класс школы с углубленным изучением английского языка....

введение в экологию. презентации к урокам экологии 5 класс

некоторые темы экологии 5 класса в презентациях к урокам...

ВСЕРОССИЙСКИЙ УРОК ЭКОЛОГИИ Тема: ЭКОЛОГИЯ И КУЛЬТУРА – БУДУЩЕЕ РОССИИ

Урок проводится для пятиклассников в рамках Всероссийского урока по экологии. Основан данный урок на знаниях, полученных при изучении  предмета «Природоведение с элементами экологии». В проведени...

конспект урока по биологии "Урок экологии"

Конспект предназначен для урока посвященному году экологии....