Урок английского языка по теме "Оптические иллюзии" 9 класс Ю.Е. Вауллина
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Склярова Марина Геннадьевна

Конспект урока английского языка в 9 классе "Оптические иллюзии" с презентацией. Цель урока: Создание условий для получения и закрепления новых знаний.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Урок  английского языка по теме «Оптические иллюзии» 9 класс

Учитель: Склярова М.Г.

Организационный

Warming-up activities

T: Hello, ladies and gentlemen! Glad to see you! Take your seats!

I’m glad to meet you at our scientific psychological conference! (слайд 1 – Welcome to our Scientific Psychological Conference!)

1. Мотивирование к учебной деятельности и целеполагание (картинки на слайдах)

T: Dear quests of our conference, please look at the screen:

(слайд 2 – Эйнштейн – Монро) Will you come to me? Whom do you see in the picture?

S: It’s a man.

T: You are right. It’s a great physicist Albert Einstein. Now stay there and look at the picture! Who is this? – Marilyn  Monroe. Yes! What  a trick!

S: Look here again: (слайд 3 - разноцветные слова) You see colourful Russian words. I’ll ask somebody of you to name these words in English.

T:  Thank you! Was it difficult?

S: Come here my dear! (слайд 4, 5 – лошадь-лягушка) What can you see? (a horse). Are you sure? Is he/she right? And now?

And have you ever seen such a moon? (слайд 6 – луна).

According to our talk can you name the topic of our conference?

It’s OPTICAL ILLUSIONS (слайд 7)

And the tasks are: (слайд 8-9)

- To revise the words.

- To explore the examples of optical illusions.

- To give a definition of optical illusion.

- To find out the reasons of optical illusions.

- To make a report on optical illusions.

But what’s the matter? They are misplaced! Let’s put them in the order!

So our agenda is:

2. Этап актуализации и пробного учебного действия 

1) I suggest you working  with words. Look at the screen again. (только английские слова). (слайд 10)  Take card №1find the translation and write down the Russian words: You may work in pairs. Let’s check up! (один читает с переводом, потом за мной хором)

(Card №1)

  1. Complicated

Определение

Индивидуальный

Сложный для понимания

Исследовать

Повестка дня

Обманывать

Процесс

Принимать

Ряд

Оптическая иллюзия

Отражение

Видимый объект

Железнодорожный путь

Предположение

Мозг

Впечатление

Воображение

Выяснить

Утратить представление о действительности

Изображение

Соображать

  1. Image

  1. Agenda

  1. Explore

  1. Definition

  1. Individual

  1. Optical illusion

  1. Play tricks on

  1. Process

  1. Series

  1. Take in

  1. Train track

  1. Assumption

  1. Brain

  1. Imagination

  1. Lose touch with reality

  1. Mind

  1. Reflection

  1. Find out

  1. Impression

  1. Visible object

2) Let’s see if you can use these words properly. Open your textbooks on p. 48 and do ex. 3.

(читают правильные ответы).

3) Good of you! Let’s turn back to our optical illusions.

We’ll do ex. 1 p. 48. Read the task.  (слайд 11-12 – старики)

3. Этап выявление места и причины затруднения

What is an optical illusion and why does it take place? Can you make assumption?

Optical Illusion is the impression of a visible object not as in reality when our eyes or our brain can make a mistake. (слайд 13 + рельсы) 

4. Этап открытия нового знания

What are the reasons of optical illusions - is our next question. We can find the answer in the text:  ex. 2a p. 48. Read task a):  But you see the text is not completed. Let’s do task b). 

If you are ready let’s listen and check! (1D, 2F, 3A, 4B, 5E).

Good of you. Now take card №2. Fill in the table, please:  It will help you to make a report.

(Card №2)

What is optical illusion?

What are the reasons?

What examples do you know?

What can OI teach us?

5. Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи

We are looking forward to listening to your reports about optical illusions.

6. Диагностика 

Dear friends! Thank you for your reports! I should say that our conference has come to an end. It was of great success and importance because we have solved all our tasks: (слайд 14) We know what is OI and the reasons of it. Do you agree with me?

I want you to discuss our results. Take card № 3, write down your name and mark your results.

Card № 3

Name _____________

Your skills

Your mark

1.

I can understand words

1  2  3  4  5

2.

I can use the words

1  2  3  4  5

3.

I can understand texts

1  2  3  4  5

4.

I can find information in the texts

1  2  3  4  5

5.

I can make the report

1  2  3  4  5

6.

I can notice my mistakes and correct them

1  2  3  4  5

7. Этап информации о домашнем задании (Слайд 15)

As for your homework: all of the students will do ex. 1, 4 p.      – in your workbook.

                                                                                Words 3         - to learn

And I wish you to find more interesting examples of optical illusions.

All of you tried to do your best at the lesson. ___, ___ and ___ get a 5, ___ gets a 4…

Thank you for your work.  Our lesson is over. Good bye.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Welcome to our Scientific Psychological Conference!

Слайд 2

Who is this? Albert Einstein or Marilyn Monroe

Слайд 7

Here you can see the topic of our conference:

Слайд 8

- To make a report on of optical illusions. - To explore the examples of optical illusions. - To find out the reasons of optical illusions. - To revise the words. - To give a definition of optical illusion. The tasks of our conference:

Слайд 9

- To revise the words. - To explore the examples of optical illusions. - To give a definition of optical illusion. - To find out the reasons of optical illusions. - To make a report on optical illusions. The tasks of our conference:

Слайд 10

Complicated Train track Image Assumption Agenda Brain Explore Imagination Definition Lose touch with reality Individual Mind Optical illusion Reflection Play tricks on Find out Process Impression Series Visible object Take in The words we need:

Слайд 13

Optical Illusion is the impression of a visible object not as in reality when our eyes or our brain can make a mistake. What is optical illusion?

Слайд 14

- To revise the words. - To explore the examples of optical illusions. - To give a definition of optical illusion. - To find out the reasons of optical illusions. - To make a report on optical illusions. The tasks of our conference:

Слайд 15

Homework: 1) Ex. 1, 4 p. - w.b . 2) Words 3 - to learn Good luck!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Welcome to our Scientific Psychological Conference!

Слайд 2

Who is this? Albert Einstein or Marilyn Monroe

Слайд 7

Here you can see the topic of our conference:

Слайд 8

- To make a report on of optical illusions. - To explore the examples of optical illusions. - To find out the reasons of optical illusions. - To revise the words. - To give a definition of optical illusion. The tasks of our conference:

Слайд 9

- To revise the words. - To explore the examples of optical illusions. - To give a definition of optical illusion. - To find out the reasons of optical illusions. - To make a report on optical illusions. The tasks of our conference:

Слайд 10

Complicated Train track Image Assumption Agenda Brain Explore Imagination Definition Lose touch with reality Individual Mind Optical illusion Reflection Play tricks on Find out Process Impression Series Visible object Take in The words we need:

Слайд 13

Optical Illusion is the impression of a visible object not as in reality when our eyes or our brain can make a mistake. What is optical illusion?

Слайд 14

- To revise the words. - To explore the examples of optical illusions. - To give a definition of optical illusion. - To find out the reasons of optical illusions. - To make a report on optical illusions. The tasks of our conference:

Слайд 15

Homework: 1) Ex. 1, 4 p. - w.b . 2) Words 3 - to learn Good luck!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 3-м классе по теме "Умные животные" (авторы УМК “Spotlight 3” / "Английский в фокусе 3 класс")

Данный урок английского языка предназначен для учащихся 3-го класса общеобразовательной школы. Урок комбинированный. Учащиеся уже владеют необходимым количеством лексических единиц и речевых образцов,...

Технологическая карта урока английского языка в 5-м классе по теме "At home"("Дома") по УМК Ваулиной Ю.Е.,Д. Дули "Английский в фокусе"

Развернутая технологическая карта урока отработки умений и рефлексии по английскому языку, включающая в себя цели,планируемые результаты,задачи урока,его тип и междпредметные связи....

Урок английского языка в 9-м классе по теме "Глобализация английского языка"

На уроке рассматривается место английского языка среди самых распространённых языков мира на основе проекта и презентации по теме занятия, выполненных учащимися . Далее полученные знания закрепляются ...

“Let’s Try to Be Polite” Урок английского языка в 5-ом классе. УМК Богородицкая В.Н., Хрусталева Л.В. «Английский язык V»

Урок направлен на совершенствование речевых умений, развитие различных видов чтения, навыков аудирования, диалогической речи, навыков письма. На уроке сочетаются различные виды работы (индивидуальная,...

Урок английского языка в 6-Б классе МБОУ «Средняя школа №5» города Курска, проведенного учителем английского языка Шестаковой Г.И. по теме: «Нет ничего лучше дома». 03.02.2015г.

     Урок английского языка в 6-Б классе МБОУ «Средняя школа №5» города Курска, проведенного учителем английского языка Шестаковой Г.И. по теме: «Нет ничего луч...

План – конспект урока английского языка в 6 «А» классе учителя английского языка

План – конспект урока английского языка в 6 «А» классе английского языка. УМК: «Английский в фокусе»...