Модель урока английского языка с позиции деятельностного подхода
план-конспект занятия по английскому языку (7 класс) по теме

Никитина Олеся Геннадьевна

Комбинированный урок по теме : "Школа моей мечты"

Скачать:


Предварительный просмотр:

Цели:

Познавательные:

Практиковать учащихся в монологическом высказывании, в диалогической речи.

Развивающие:

Развивать языковые, интеллектуальные способности учащихся;

учить сравнивать различные системы образования в англоговорящих странах;

развивать навыки общения при работе в парах и группах.

Воспитательные:

воспитывать уважение к культуре и традициям народов англоговорящих стран;

формировать потребность в практическом использовании английского языка

Учитель: Никитина Олеся Геннадьевна

Класс: 7 Б

Тема: «Школа. Школьное образование. Школа моей мечты».

Цель: создать проект по теме «Школа моей мечты».

Тип урока: закрепление знаний, умений, навыков.

Вид урока: комбинированный.

Формы организации познавательной деятельности: индивидуальная, групповая.

Средства обучения: компьютер, авторская презентация, проектор, 2 листа ватмана, листы бумаги размером А4, маркеры, картинки, клей, магниты, таблички.

Цель урока: развитие коммуникативной компетенции и культуры общения учащихся.

Задачи урока:

  1. Формировать у учащихся навыки работы над проектом.
  2. Совершенствовать лексику по теме «Школа. Школьное образование» с помощью устных, письменных заданий и работой над проектом.
  3. Развивать познавательный интерес к изучению английского языка.

План урока:

  1. Организационный момент.
  2. Актуализация знаний учащихся по теме «Школа. Школьное образование».
  3. Выявление проблемы.
  4. Постановка цели; пути решения проблемы.
  5. Работа с упражнениями
  6. Подготовка к работе над проектом.
  7. Разработка проекта и оформление результатов.
  8. Презентация проекта.
  9. Подведение итогов.
  10. Рефлексия.
  11. Сообщение домашнего задания.

  1. Организационный момент (приветствие).

Учитель

-Good morning pupils!

- I am very glad to see you, sit down, please!

Today we have a lot of guests at our lesson. Say HELLO!

Very good. Today we have a theme that we have already worked before. I will show you some pictures and you task to tell the theme of our lesson.

  • Ok. That’s is right! The theme is English schools! The system of education.

  1. Актуализация знаний учащихся по теме «Школа. Школьное образование».

-To begin with, I would like to tell you a few words about myself. You know, when I was a little bit younger, I studied at this school too. But it was not as it is now. It was very old building.

- Our lessons started at 8 o, clock.

-We had different interesting subjects in our timetable.

- Our teachers were strict and we liked them very much.

- I liked my school!

  1. Выявление проблемы.

- And you friends, can you tell me about your school?

       1.  First, describe the building, please.

       2.  When do the lessons start?

       3.  What subjects are there in your timetable?

       4. What can you say about your teachers?

       5. Do you wear a uniform? (So what clothes can you wear?)

       Thank you! I see you like your school!

But would you like to change something in your timetable, for example? Or not to study Biology or may be English? We will speak about it a little bit later. You will make your own project of school. But later.

 Ok, now let’s speak about English schools.

Slide 1-Eton school (college) its public school. Who was studied there? Slide 2 (prince William)

Slide 3 St. Davids School.

Let’s do some exercises!

Answer: true / false

  1. There are different types of schools in England.
  2. English public school are for everybody.
  3. Public school are the cheapest.
  4. There are schools only for boys and girls.
  5. State schools are not very expensive.
  6. If you go to a public school you can be in one class with prince.
  7. English pupils do not wear uniform.

Well done! Now let’s do another task. Choose the right answer.

  1. Public school mean that
  1. The school is private b) the school is for everybody

        2.   Boarding school means that

A) Students live there b) there are only boys there

3. Eton is

a) A famous public school b) a famous state school c) the home of Prince William

4. St. David’s school is

a) The school for boys b) the school for girls c) the school for everyone.

Perfect. Now let’s memories 2 types of subjects at school.

  • Compulsory subjects
  • Optional subjects

 Now look at the board. Here you can see 2 columns. You can see different subjects near it. I want one person to go to the board and put the subjects according to their use.

Compulsory subjects:                                          Optional subjects:                                                                                                    

-Maths                                                                   - Biology

-English                                                                  - Geography

-English Literature                                               - Art

IT                                                                            - Music

-Design and Technology                                    - Physics

-Religious education                                          - History

                                                                       - Chemistry

4. Постановка цели; пути решения проблемы.

- Now, look, we analyzed the situation in our school and studied English schools. Now I would like you to make a project.

- Well, let’s dream a little bit and imagine a perfect school. It will be our project.

5. Подготовка к работе над проектом.

- Let’s give the title to our project.

- You have a plan on your tables of project.

Plan

  1. The name of the project.
  2. Describe the building.
  3. What kind of school. (public/state/private/boarding)
  4. Uniform (do you have a special or haven’t got it)
  5. Pupils (only boys/girls or for everyone)
  6. Subjects
  7. Timetable (give your person timetable).
  8. Teachers of your school (kind/strict/polite etc.)

Will it be comfortable for you to work in groups as well as you sit? O.k., then choose one of the points of the plan.

-Write some information about it on these sheets of paper,

-Draw your school

-Then Stick your sheet of paper there on the wall newspaper!

-And I’ll give you some words that you must use in your articles/notes. Consult the screen. You can find the examples there.

План

  • Building
  • Timetable
  • Uniform
  • Students
  • Teachers
  • Yes, it will!

      6. Разработка проекта и оформление результатов.

     Учащиеся работают в группах. Учитель крепит лист ватмана на доску, приклеивает названия     статей. Помогает учащимся. Учащиеся приклеивают свои листы А4 на ватман.

  1. Презентация проекта.

- Now look. Our poster is ready. But not the project. The project should be presented! Please come to the blackboard! Stand there 5 persons to the left site of the poster and 5 persons to the right one. Clothier stand those of you who will speak the first and so on. Then just change your places.

-Ready, then. Present your project. Let’s begin with building.

Учащиеся представляют свои тексты, таким образом, защищая проект.

  1. Подведение итогов.

- Well, as you see, our perfect school is super, wonderful! It is in a bid modern building, with no uniform and boring lessons, teachers are kind. O.k. It is your choice, your dream, your project. Is it a success?

- Well, we realized our project. We made a model of a perfect school.

Yes it is.

  1. Рефлексия.

-Now, tell me, what are you impressions? Do you like your project? Was it interesting or difficult? Say a few words and go to your places.

Учащиеся выражают свое мнение об уроке, проекте.

  1. Сообщение домашнего задания.

Write a letter to your pen friend in a Facebook and ask him about school.

Конец урока.

Good-bye!

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка с позиции требований ФГОС нового поколения

В настоящее время все чаще говорится о необходимости введения новых форм организации учебного процесса. Среди них называют межпредметные уроки, уроки-семинары, уроки-тренинги, урок-презентация, урок-м...

Доклад на тему "Урок английского языка с позиции требований ФГОС нового поколения"

Урок английского языка с позиции требований ФГОС нового поколенияФедеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования предъявляет требования не только к предметным, но и ...

Урок английского языка в системно-деятельностном подходе

Урок для 7 класса УМК Биболетовой по теме: "Олимпийские игры"...

Урок английского языка с позиции системно-деятельностного подхода.

Актуальность реализации системно-деятельностного подхода в образовательном процессе состоит в том,что он способствует формированию основных компетенций, заложенных в новый федеральный государственный ...

План по самообразованию «Формирование коммуникативной компетенции на уроках английского языка через системно-деятельностный подход»

План по самообразованию "Формирование коммуникативной компетенции на уроках английского зыка через системно-деятельностный подход"...

Проектирование урока русского языка с позиций компетентностного подхода

Презентация описывает обобщённый опыт работы учителя русского языка и литературы по проектированию уроков русского языка с позиций компетентностного подхода в условиях коррекционной школы...