Are books media, too?
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

План-конспект урока

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл yrok8class.docx26.52 КБ

Предварительный просмотр:

Дата:12.03.16                                                                Клас: 8

Тема урока: Mass Media: good or bad?

Пoдтема урокa: Are books media, too?

Aim 1: формировать навыки диалогической и монологической речи

Aim 2: автоматизировать действия учащихся с новыми ЛЕ на уровне фразы

Aim 3: повторить граматический материал Reported Speech

Aim 4: прививать любовь к стране изучаемого языка

Aim 5: воспитывать культуру общения, развивать для этого такие черты характера: уважение, доброжелательность                      

Средства обучения:  Enjoy English 8

Хoд урока

Етапи роботи

Деятельность учителя

Деятельность учнеников

Приметки

І.

1.

2.

II.

1.

2.

III.

1.

2.

3.

Начало урока

Организационный момент

Warming up

Основная часть урока

Работа с текстом

Работа с новой лексикой

Завершение урока

Подведение итогов урока

Объяснение домашнего задания

Good morning, class! Sit down, please!

Учитель:

How are you?

How are you today?

How are you getting on?

How’s life?

How are the things?

Are you feeling better today?

And what about you, Masha?

How’s it going?

Answer my questions, please:

What did you do yesterday? What tense?

What do you do on your free time?

Which media is the most popular in your family?

So, as you understand, today we are going to speak not about television, radio, but also about our books. Nowadays it's almost impossible to imagine our life without books.

Can you agree with me?

Look at the screen. And answer the question.

What kind of books do you know?

So, let’s read some texts and try to know what Pamela, Margaret and Andy said about books.

Open your books, page 75. Let’s start reading.

Ok. Thank you for your reading.

Answer my questions. (ex.63,p.75)

Let's do exercise 67. "Agree and disagree". Are these statements true or false?

Exercise 66, page 76. You should make your own sentences.

Our next task is exercise 68. Please say, why books are still so popular.

Let’s read new words and new word combinations. Read and translate ex.69.

Now let’s do exercise 70 with these new words.

I think it’s a high time to have a rest. But not as usual. Today we are going to listen to the song. And complete the sentences.

Thank you. And now your task is to read the dialogue.

Exercise 72 page 77.

And now you should make up your own dialogues. This pattern dialogue may help you.

Very well.

Now it is high time to check your homework.

At home you wrote about books. Let’s check.

You will answer one by one. And those who has answered please do exercise 80,on page 79.

Значит, кто прочитает свой текст, начинайте делать упражнение 80 на странице 79.

Well done.

Exercise 80, page 79

T: Our lesson is coming to the end.

Please write down your home task. Open your diaries.

At home do exercise 15, page 87. You should translate the text.

Do you like our today’s lesson?

What do you like at our lesson?

 Thank you for your answers.

Most of you have worked hard today. I’m proud of you. Your marks are …

Thank you. The lesson is over.

- Good morning.

     

I'm fine.

I'm good.

I'm OK.

Read newspaper, watch TV, search the Internet, listen to music, do my homework, help my parents, go for a walk

Television, newspaper, the Internet, radio, books

Yes, we can.

Novels, poems, short stories, science fiction, love stories, adventure, thrillers, horror stories, detective stories, textbooks, workbooks, plays

1.Margaret thinks that reading makes people smarter. Those of her friends who read a lot are smarter and interesting to talk to. As a rule they are very good at English.

2. Andy thinks that schoolchildren are given too much reading to do. They have to read history and literature, biology and geography. So much reading.

3. Pamela believes that books are the most ancient mass media. Some of the books, that she has were written ages ago. But she enjoys them much. And they are still interesting for people of her generation.

  1. F Чтение книг делает людей стеснительными и необщительными.

Reading makes people smarter.

  1. F Книги на СD черно-белые и неинтересные.

CD books are fantastic, amazing and colourful.

  1. T Книги, написанные много веков назад могут быть интересными для современных подростков.
  2. T Учеников заставляют много читать в школе.
  3. F Люди, которые много читают, менее образованные.

Reading makes people smarter.

  1. T Молодым людям чтение книг на CD понравится больше, чем чтение напечатанных книг.

  1. Очень мудрый человек
  2. Мудрость пяти веков
  3. Мудрость древних
  4. Зуб мудрости
  5. Должен признаться
  6. Признаваться в чем-то
  7. Признаваться, что

  1. Эрнест Хемингуэй был известен как очень мудрый человек.
  2. Мудрость древних могла бы помочь нашим поколениям, если бы ее узнали.
  3. Сколько у тебя зубов мудрости? Два.
  4. Некоторые журналисты признают, что их профессия – одна из самых опасных.
  5. Детектив заставил преступника сознаться в преступлении.

Song

  • Hi! Do you like reading?
  • Hallo! Yes I do.
  • What books do you like to read?
  • I like love stories and detectives. What about you?
  • I like reading books too. But I like fantastic books.
  • Good bye
  • Bye

Домашние тексты

  1. My grandpa said that we might buy a car the following year.
  2. The librarian said that books written in English speaking countries were sold everywhere.
  3. The publisher said that the mass media might become even more powerful in the following century.
  4. My cousin says that she likes travelling.
  5. The doctor said that I had to take my medicine twice a day.
  6. The farmer said that it would rain that day.
  7. Our teacher said that some time before no one had known about computers.
  8. Andy says that it is really amazing to read CD books.
  9. Sharon’s mother said to me that Sharon was going to come there the following day.
  10. Margaret says that she does not feel lonely thanks to the books she loves.
  11. Regina said that that morning she had found some fantastic information on the internet.
  12. My elder sister asked what was on that night.

Yes, I do.

I like speaking about books.

I like making a dialogue.

I like reading texts.

I like listening to music.

I like doing an exercise.

слайд 1

слайд 2

слайд 3

слайд 4

слайд 5

слайд 6

слайд 7


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Are books media too? (конспект урока в 8 классе с использованием ИКТ)

Урок английского языка в 8 классе по учебнику М.З.Биболетовой "Enjoy English".Цели урока:1) Развитие аудитивных навыков и умений учащихся с опорой на аудиотекст. 2) Практиковать учащихся в чтении и у...

Развитие критического мышления на уроках английского языка «The Role of the Mass Media. The Mass Media Techniques»

Урок с применением технологии развития критического мышления (фазы “Вызов”, “Реализация смысла” и “Рефлексия”). Цель - создать условия для осознания и осмысления блока новой учебной информации, ...

Are books MEDIA, too? (8 класс, Биболетова М.З.)

Цели: познакомить учащихся с ресурсами сети Интернет, роли масс-медиа и книг в жизни человека, развивать все виды речевой деятельности через обучение в сотрудничестве,  активизировать речемыслите...

Разработка урока Are books the media, too

Конспект урока английского языка, проведенного учителем английского языка в 8 классе  Unit 3: Mass Media: good or bad?Lesson 3: Are books the media, too?Тип урока: комбинированный.Цели:Образовате...

План-конспект урока по английскому языку в 9 классе "The Mass Media. The role of Television, Books and Computers in our life"

Развитие  навыков аудирования, чтения и монологической речи...

Are Books Media, Too?

Презентация для 8 класса...

Сценарий театрализованного представления-мюзикла на английском языке Books, Books, Books (для старшеклассников)

Театрализация на иностранном языке приносит школьникам большую пользу: развивается эстетический вкус, пробуждается творческая активность, воспитывается самостоятельность. В процессе работы у ребят раз...