Эко- урок."Мобильные технологии для экологии"
методическая разработка по английскому языку по теме

Теслюк Ирина Анатольевна

Урок посвящён международному дню Земли

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon eko-urok.doc33 КБ

Предварительный просмотр:

Ход урока

1. Good afternoon, children! I’m glad to see you!How are you today? First of all, I suggest you watch some video and guess what we are going to speak about at our lesson. (Просмотр видеоролика)

2. What have you seen?
Tell me, please, what the topic of our lesson is?
The topic of our lesson is “Our planet”. (Cлайд с названием урока)
What do we know about our planet?

3. Who has the passport? Our planet has a passport too. Look! Let’s complete the passport of our planet. Fill in the gaps.

4. We are the people who live on the Earth. Do you think, we always do something for saving our planet, or we destroy our planet?
What can we do for our planet?(слайд)

Take care of the environment!

  • Do not pick wild flowers.
  • Do not litter the ground with cans, paper, bottles.
  • Do not frighten animals.
  • Do not harm plants.
  • Feed birds and help them.
  • Plant trees and flowers.
  • Recycle used materials such as metal, bottles and paper.
  • Help to keep all water clean.

 

5. Answer the following questions. (на каждый вопрос слайд с картинкой в помощь отвечающему)

  • Why have many species of birds and animals disappeared?
  • What is the air polluted by?
  • Are rivers polluted?
  • Why are forests disappearing all over the world?
  • Can you see pollution at the seaside?
  • People are in danger, aren’t they?

6. You see, our planet is in danger. And let’s think what we can do to save our planet. Do you know? Listen to the dialogue please, understand, and answer my question. What can we do to save our planet? Are you ready? Let’s start.
Listen and fill in the gaps with the correct word.

Dave:  Hi Tim. What’s up?
Tim: Oh, hi Dave! ...?
Dave: Oh, I’ve joined the Eco-helpers club.
Tim: Oh yeah, I’ve heard about that. Sally … in the park every Saturday morning, doesn’t?
Dave: That’s right. She’s been doing that for a month. I’ve been building nesting boxes.
Tim: … ?
Dave: Well, there aren’t many trees left in the city for birds to build their nests. If we don’t help them, they will have to leave the city.
Tim: That’s interesting. What else have you been doing?
Dave: We’ve been … and cleaning out ponds for a week now that the weather’s good.
Tim: Your club sounds wonderful. I could join as well, couldn’t I?
Dave: Of course you could. We …, but you have to see Miss Jackson first. She’ll tell you what to do.
Tim: Sounds great! I’ll join first thing Monday morning.

The words:

What are you doing here?
collects rubbish for recycling
Nesting boxes?
planting trees
really need volunteers

7. Let’s check. (обучающиеся читают диалог по ролям, проверяем правильность заполнения пропусков)

Dave: Hi Tim. What’s up?
Tim: Oh, hi Dave! What are you doing here?
Dave: Oh, I’ve joined the Eco-helpers club.
Tim: Oh yeah, I’ve heard about that. Sally collects rubbish for recycling in the park every Saturday morning, doesn’t?
Dave: That’s right. She’s been doing that for a month. I’ve been building nesting boxes.
Tim: Nesting boxes?
Dave: Well, there aren’t many trees left in the city for birds to build their nests. If we don’t help them, they will have to leave the city.
Tim: That’s interesting. What else have you been doing?
Dave: We’ve been planting trees and cleaning out ponds for a week now that the weather’s good.
Tim: Your club sounds wonderful. I could join as well, couldn’t I?
Dave: Of course you could. We really need volunteers, but you have to see Miss Jackson first. She’ll tell you what to do.
Tim: Sounds great! I’ll join first thing Monday morning.

8. What can we do to save our planet?

(В помощь на слайде показаны выражения из диалога)

  1. Need volunteers
  2. To join the Eco – helpers club
  3. To collect rubbish
  4. Recycling saves trees
  5. Build nesting boxes
  6. Plant trees
  7. Clean out ponds
  8. Use eco-bags

8..Let’s play a game “Help with rubish”.(Помоги с мусором).

9.And now let’s go shopping.(Дети разыгрывают сценку «В магазине»,для покупок используют эко-сумку)

You can see that our planet is in our hands. Whether our planet is green and clean or it’s dark and full of rubbish – it is our choice. We must do something to save the Earth. Our life will be better.

10.And now let’s say what each of us can do to save our planet.(Передаём глобус по кругу и говорим,что каждый из нас может сделать для нашей планеты)

11. It`s time to finish our lesson.  Thank you for your work. Have a nice day, my dears!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Использование мобильных технологий для формирования универсальных учебных действий на уроках английского языка

Не секрет, что современный подросток пользуется мобильными гаджетами почти «с пеленок», разбираясь в них куда лучше, чем с косинусами и синусами.Поэтому было решено совместить тему гаджето...

Мобильные технологии в тестировании на уроках английского языка на примере приложения ZipGrade

ZipGrade - мобильное приложение, использующее технологию Оптического Считывания Меток (Optical Mark Recognition (OMR). Позволяет за считанные минуты оценить и проанализировать тесты большого количеств...

МОБИЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО РАЗВИТИЯ МОТИВАЦИИ ОБУЧАЮЩИХСЯ НА УРОКАХ МУЗЫКИ

Актуальность опытаВ настоящее время наблюдается отрицательное отношение школьников к обучению вообще, а к урокам музыки тем более. Поэтому есть необходимость применять различные приёмы для повышения м...

Мобильные технологии как средство развития мотивации учащихся на уроках музыки

Использование мобильных технологий, как средство поиска различных видов обработки информации является активным, современным средством мотивации учащихся на уроках музыки, как в учебное время, так и во...

Применение мобильных технологий на уроках физики

Применение мобильных технологий при изучении физики повышает мотивацию обучающихся, помогает преподавателю разнообразить уроки, проводить анализ выполненных обучающимися заданий....

Статья "Мобильные технологии как средство развития мотивации обучающихся на уроках музыки"

В настоящее время наблюдается отрицательное отношение школьников к обучению вообще, а к урокам музыки тем более. Поэтому есть необходимость применять различные приёмы для повышения мотивации детей в у...