урок английского языка по теме "Погода" УМК Ваулиной Ю.Е.
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему
Урок английского языка в 8 классе к УМК Ваулиной Ю.Е. Конспект урока, технологическая карта, карточки, презентация.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_konspekt.docx | 24.09 КБ |
urok_tehkarta.docx | 32.18 КБ |
kartochki_k_uroku.docx | 21.73 КБ |
avtobus.docx | 18.81 КБ |
pogoda.pptx | 726.8 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок по теме «Погода» 8 класс
Организационный
Warming-up activities
T: Hello, children! Glad to see you! Sit down!
T: How are you today?
S: I am well, thank you.
1. Мотивирование к учебной деятельности и целеполагание (ассоциации: русские и английские поговорки)
T: I want to ask you one question. What is the first thing you do in the morning? As for me firstly I look out of my window. Can you guess WHY?
S: to see what the weather is like today.
T: And so what are we going to speak about today?
S: about the weather (Cлайд 1)
T: You are right. You know that the British people enjoy talking about the weather. There are a lot of sayings related to the weather. Look at the screen and match the English and Russian sayings: (Cлайд 2)
3. Into each life some rain must fall. 4. When it rains, it pours. 5. Little rain stills a great wind.
| А) Из большой тучи, да малый дождь. B) Пришла беда – отворяй ворота. C) Куй железо, пока горячо. D) Каков ни будь грозен день, а вечер настанет. E) Мал, да удал. F) Жизнь прожить – не поле перейти. G) Береженого Бог бережет. |
Ответы: 1D, 2G, 3F, 4B, 5E, 6C, 7A
You see the weather is very important in our life. Think please what we should do to improve our skills?
(из карточки по рефлексии): (Cлайд 3) – после обсуждения
- To revise the words.
- To use them.
- To understand texts.
- To find information in the texts.
- To speak about the weather.
2. Этап актуализации и пробного учебного действия (кластер, найти соответствия)
1) You said that we should work with words. So take card № 1. Let’s revise the words.___ you are the leading reader.
2) Please take card № 2. In pairs complete the spidergram with as many words as possible related to weather. You have 2 minutes.
Ok. Let’s check. One student will read his words and all the rest will rise a hand if you have such words. Who can add some words?
3) We’ll continue working with words. Open your books on p. 80 ex. 5. ____ read the task, please. Is it clear for you? You have 3 minutes for this task.
Let’s check. (Cлайд 4) – проверка 1- й части.
Read your phrase in sentence 1, 2, 3, 4, 5. How many mistakes have you done, ____? And you?
4) As we know the weather is the favourite topic of small talks in the UK. Let’s listen to such exchanges and try to match sentences. Look through ex. 9 on p.81 and be ready for listening. Check yourselves: (1e, 2d, 3g, 4a, 5b, 6f, 7c) (Cлайд 5). How many mistakes have you done, ____? And you?
5) relaxing. Do you know that the weather sometimes make noise? ___, read the task of ex.7 on p.81. (карандаши)
(аудирование). Let’s check. The 1st was ___.
3. Этап выявление места и причины затруднения
If you use your weather eyes, you may become more weather-wise. (Cлайд 6)
Перевод: Если вы наблюдаете за погодой, Вы можете стать знатоком примет, умеющим предсказывать погоду.
___, read the task of ex.3 on p. 80, please. What information should you find in the text? (аудирование).
Yes, it was that way in the past. And now you can just listen to the weather forecast on TV or find it in the Internet. For example: видео
4. Этап открытия нового знания
And now I want you to make your own weather forecast in our region for the next week. Card (Получают карточки с гисметео – Югорск, Советский, Ханты-Мансийск). Look around! There are some bus stops in the classroom. I want you to divide into 3 groups. Each group stands near its bus stop, read the question, write the answer and goes to the next bus stop. When students return to their place they sum up all material and present it to the class.
Questions:
- What is the weather going to be next week in Yugorsk? (Sovetskiy, Khanty-Mansiysk) (changeable, variable, sunny, cold, cool, rainy, snowy, nasty, agreeable, a bit nippy…)
- What temperatures are expected to be at daytime and at nights? (… degrees above zero; … degrees below zero)
- Will the clouds bring some rain or snow? What days of the week?
- What days will it be cloudy, sunny, frosty?
5. Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи
We are looking forward to listening to your weather forecasts! Group of _____ you are welcome!
6. Диагностика (Слайд 7)
Thank you for your weather forecasts! At the end of the lesson I want you to discuss your results. Take card № 3 and mark your results.
Name _____________
№ | Your skills | Your mark |
1. | I can understand words | 1 2 3 4 5 |
2. | I can use the words | 1 2 3 4 5 |
3. | I can understand texts | 1 2 3 4 5 |
4. | I can find information in the texts | 1 2 3 4 5 |
5. | I can make the weather forecast | 1 2 3 4 5 |
7. Рефлексия
Can all of you understand words? Use the words? Understand texts? Find information in the texts? Make the weather forecast?
8. Этап информации о домашнем задании (Слайд 7)
As for your homework: all of the students will do ex. 1, 2, 3 p.47 – in your workbook.
And those students who can make the weather forecast will make the weather forecast for the next weekend or the 24th of April.
Our lesson is over. Good bye.
Предварительный просмотр:
Склярова М.Г., учитель английского языка
Технологическая карта урока английского языка по теме «Погода» в 8 классе
Тема урока | «Погода» | |
Цель | Создание условий для получения и закрепления новых знаний | |
Задачи | Образовательная | 1. Формировать навыки использования тематической лексики в речи |
Развивающая | 1. Развивать навыки и умения в видах речевой деятельности: чтении, аудировании и устной речи | |
Воспитательная | 1. Воспитывать уважение к культуре англоязычных стран | |
Планируемые результаты | Личностные УУД | 1. Формировать мотивацию к изучению темы, личностный смысл учения |
Регулятивные УУД | 1. Формировать умение прогнозирования будущих событий 2. Формировать умение оценивать правильность выполнения действия, начинать, выполнять и заканчивать действия в требуемый временной момент 3. Развивать способность к самоконтролю и самооценке | |
Коммуникативные УУД | 1. Формировать умения обмениваться необходимой информацией для общения и деятельности и оказывать необходимую помощь партнеру 2. Осуществлять взаимный контроль в совместной деятельности | |
Познавательные УУД | 1. Выполнять логические операции сравнения, анализа, обобщения, классификации, установления аналогий 2. Формировать умения ознакомительного, и изучающего чтения 3. Развивать умение извлекать информацию, представленную в тексте | |
Предметные результаты | 1. Развивать навыки использования тематической лексики в речи 2. Развивать навыки работы с контекстом 3. Развивать навыки поиска информации в тексте 4. Развивать навыки говорения | |
Основные понятия | 1. Лексика по теме «Погода» | |
Межпредметные связи | География, Русский язык | |
Ресурсы | 1. Вирджиния Эванс, Дженни Дули, О. Подоляко, Ю. Ваулина: УМК «Английский язык. Spotlightt» для 8 класса. 2. Аудиодиск 3. Видеопроектор (слайды), видео | |
Формы учебной деятельности | Фронтальная работа, индивидуальная работа, парная работа | |
Технология | технология РКМЧП, коммуникативно-диалоговый метод, приемы игровых технологий |
Предварительный просмотр:
Card № 1
| Card № 1
|
Card № 1
| Card № 1
|
Card № 2 In pairs complete the spidergram with as many words as possible related to weather. You have 2 minutes. |
Card № 2 In pairs complete the spidergram with as many words as possible related to weather. You have 2 minutes. |
Card № 2 In pairs complete the spidergram with as many words as possible related to weather. You have 2 minutes. |
Card № 2 In pairs complete the spidergram with as many words as possible related to weather. You have 2 minutes. |
Card № 3
Name ____________________
№ | Your skills | Your mark |
1. | I can understand words | 1 2 3 4 5 |
2. | I can use the words | 1 2 3 4 5 |
3. | I can understand texts | 1 2 3 4 5 |
4. | I can find information in the texts | 1 2 3 4 5 |
5. | I can make the weather forecast | 1 2 3 4 5 |
Card № 3
Name ____________________
№ | Your skills | Your mark |
1. | I can understand words | 1 2 3 4 5 |
2. | I can use the words | 1 2 3 4 5 |
3. | I can understand texts | 1 2 3 4 5 |
4. | I can find information in the texts | 1 2 3 4 5 |
5. | I can make the weather forecast | 1 2 3 4 5 |
Card № 3
Name ____________________
№ | Your skills | Your mark |
1. | I can understand words | 1 2 3 4 5 |
2. | I can use the words | 1 2 3 4 5 |
3. | I can understand texts | 1 2 3 4 5 |
4. | I can find information in the texts | 1 2 3 4 5 |
5. | I can make the weather forecast | 1 2 3 4 5 |
Card № 3
Name ____________________
№ | Your skills | Your mark |
1. | I can understand words | 1 2 3 4 5 |
2. | I can use the words | 1 2 3 4 5 |
3. | I can understand texts | 1 2 3 4 5 |
4. | I can find information in the texts | 1 2 3 4 5 |
5. | I can make the weather forecast | 1 2 3 4 5 |
Card № 3
Name ____________________
№ | Your skills | Your mark |
1. | I can understand words | 1 2 3 4 5 |
2. | I can use the words | 1 2 3 4 5 |
3. | I can understand texts | 1 2 3 4 5 |
4. | I can find information in the texts | 1 2 3 4 5 |
5. | I can make the weather forecast | 1 2 3 4 5 |
Предварительный просмотр:
What is the weather going to be next week in Yugorsk? (Sovetskiy, Khanty-Mansiysk) (changeable, variable, sunny, cold, cool, rainy, snowy, nasty, agreeable, a bit nippy…) | What temperatures are expected to be at daytime and at nights? (… degrees above zero; … degrees below zero) | Will the clouds bring some rain or snow? What days of the week? |
What days will it be cloudy, sunny, frosty? |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Match the English and Russian sayings: 1. After a storm comes a calm. 2. A wise man carries his cloak in fair weather, and a fool wants his in rain. 3. Into each life some rain must fall. 4. When it rains, it pours. 5. Little rain stills a great wind. 6. Hoist your sail when the wind is fair. 7. When the thunder is very loud, there's very little rain. А) Из большой тучи, да малый дождь. B ) Пришла беда – отворяй ворота. C ) Куй железо, пока горячо. D ) Каков ни будь грозен день, а вечер настанет. E ) Мал, да удал. F ) Жизнь прожить – не поле перейти. G ) Береженого Бог бережет.
What should we do? to revise words; to use them; to understand texts; to find information in the texts; to speak about the weather.
1c – scorching sun Ex. 5 p. 80 2b – heavy rain
3a – huge snowstorm 4e – light breeze 5d – strong winds Ex. 5 p. 80
1e 2f 3g 4a 5b 6d 7c Ex. 9 p. 81
If you use your weather eyes, you may become more weather-wise.
Card №3 № Your skills Your mark 1. I can understand words 1 2 3 4 5 2. I can use the words 1 2 3 4 5 3. I can understand texts 1 2 3 4 5 4. I can find information in the texts 1 2 3 4 5 5. I can make the weather forecast 1 2 3 4 5 6. I can notice my mistakes and correct them 1 2 3 4 5
Ex. 1, 2, 3 p. 47 – in workbooks (all the students) make the weather forecast for the next weekend or the 24 th of April (for those who can do it) Your homework Thank you for your work
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разнообразная еда.Конспект урока английского языка в 6 классе. Учебник Ю.Е.Ваулина , Дж. Дули "Английский в фокусе"
Класс: 6 (общеобразовательный)Тема: Разнообразная еда. (Different food)Тип урока: урок комплексного применения знанийВремя реализации: 40 мин.Задачи урока: образовательные – создать условия для ...
Технологическая карта урока английского языка по теме: «School days. First day.» в 5 классе по УМК «Английский в фокусе» авторы: Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс
Цель урока - создание условий для самореализации личности через семантизацию лексического и грамматического материала по теме. Задачи урока:1.Активизация изученной ранее тематической лексики, мот...
Технологическая карта урока английского языка в 5-м классе по теме "At home"("Дома") по УМК Ваулиной Ю.Е.,Д. Дули "Английский в фокусе"
Развернутая технологическая карта урока отработки умений и рефлексии по английскому языку, включающая в себя цели,планируемые результаты,задачи урока,его тип и междпредметные связи....
Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений – М.: Express publishing: Просвещение, 2011.
Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеоб...
Разработка урока английского языка в 5 классе по теме « Покупка сувениров» с использованием технологической карты урока (УМК «Английский в фокусе» под редакцией Ю.Ваулиной и Д.Дули издательство «Просвещение»)
Разработка урока английского языка в 5 классе по теме « Покупка сувениров» с использованием технологической карты урока (УМК «Английский в фокусе» под редакцией Ю.Ваулиной и Д....
План - конспект урока английского языка в 7 классе учительницы английского языка Петряковой Т.Е. по учебнику « Spotlight» Ваулиной Ю.Е.; Дженни Дули
Урок имеет следующие цели: 1) научиться писать статью о заповедниках и жизни животных в них; ...
Конспект урока английского языка в 7 классе. Тема урока "Take action!" ("Действуй!") УМК "Английский в фокусе" ("Spotlight") под ред. Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули и др. Автор: Яруткина Н.В. (14.01.2021)
Предлагаемый конспект урока английского языка в 7 классе "Take action!" ("Действуй!") основан на материале учебника и книги для учителя авторов: Ваулина Ю.Е., Дули Дженни, Подоляко...