Прочитаешь,- будешь знать, где артикли расставлять. Пособие для учащихся
методическая разработка по английскому языку (5, 6, 7 класс) на тему
В этом учебном пособии собраны правила использования артиклей английского языка в форме рифмовок для лучшего запоминания учащимися . А также для учителей в качестве методического пособия на уроках английского языка
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
posobie_dlya_uchashchihsya.docx | 149.46 КБ |
Предварительный просмотр:
Прочитаешь, будешь знать,
где артикли расставлять!
Пособие для учащихся
a/an
1. С предметом или лицом - одним из класса себе подобных
( в значении « любой»). Если предмет или лицо не знакомы и употребляются впервые
A plane is faster than a train
A bike is slower than a train
A duck is bigger than a frog
A cat is weaker than a dog
It’s a cat. It’s a hat.
It’s a car. It’s a star
2.Если существительному предшествует описательное определение
This is my father-a busy man
He is writing with a pen
This is my brother-a clever boy
He is playing with a toy.
This is my sister-a pretty girl
She is dancing with her doll
This is my cat-a funny pet.
3.В восклицательных предложениях перед исчисляемыми существительными в единственном числе
It’s sunny today
What a lovely day!
It’s warm today.
We can walk and play.
It’s frosty today
What a terrible day!
It’s windy today
We can’t walk and play.
1
If all the seas were one sea,
What a great sea that would be!
And if all the trees were one tree
What a great tree would be!
4.C названиями веществ в значении «одна порция»
You can order a wine or a punch
Or a coffee for your lunch
With a tasty chocolate cake,
Eat a salad and a stake.
Delicious fish fingers, a burger with cheese,
A jacket potato - please have one of these!
A milkshake, a cola, an ice-cream, a pie,
An orange ice lolly- come on, have a try!
5. В выражениях с глаголами to have, to take, to give для обозначения кратковременного действия
Let’s have a walk in the park.
Let’s have a drink in the bar.
But if you have a cold
Then stay at home.
And let’s have a talk on the phone
At the restaurant where you meet
You can have a rest and eat.
Have a menu, call a waitress,
Who is pretty lake an actress.
6. С конструкцией There is...
There is a mouse in the house
There is a cat in the flat
There is a fox in the box
There is a bee in the tree.
2
7. C существительными, обозначающими определенное количество или временной промежуток ( в значении один)
The crocodile thinks his smile
Is even wider than a mile.
I spent a hundred on a hat
And fifty on a bag
I paid a hundred for new boots
And fifty on new shoes
3
the
Определенный артикль the употребляется с любыми существительными (исчисляемыми, неисчисляемыми, в единственном и множественном числе).
1. Со знакомым предметом или лицом, о котором мы говорим не в первый раз:
I know a doctor.- The doctor is nice.
I know a teacher.- The teacher is wise.
I know a girl.- The girl is pretty.
I know a boy.- The boy is witty.
I see a cat.- The cat is fat.
I see a pig.- The pig is big.
I see a ball.- The ball is small.
I see a star.- The star is far.
My picture
This is a bag. The bag is black.
This is a kite. The kite is white.
This is an orange. The orange is orange.
This is a bed. The bed is red.
2. С существительными, единственными в своем роде:
The sun is hot.
The sky is blue.
The moon is cold.
And I see you.
4
Lovely things to hear The sun, the moon,
Lovely things to see - The wind, the sky.
They all belong to you. Enjoy the world
They all belong to me: And have much fun!
Butterfly, butterfly,
Fly to the sky!
Balloon, balloon,
Fly to the moon!
3. С названиями частей света:
Make a feast and go to the East
Eat your broth and go to the North.
Have a rest and go to the West.
Open your mouth and go to the South.
4. С превосходной степенью прилагательных:
This is the smartest cat.
This is the funniest hat.
This is the quickest dog.
This is the smallest frog.
Go to the East
Or go to the West
Your home
Is always the best!
5. С порядковыми числительными:
There are four dogs in the yard:
The first dog is tall,
The second dog is small,
5
The third dog is sad,
The fourth dog is glad.
6. В словосочетаниях с предлогом "of":
The tail of the cat is long.
The paw of the lion is srong.
The roof of the house is tall.
The nose of the mouse is small.
I'm a thin brave mouse. I'm the master of my house.
I'm a fat proud cat. I'm the master of my flat.
I'm a pretty witty bee. I'm the master of my tree.
I'm a small clever frog. I'm the master of my pond.
7. С существительными, которые конкретизируются придаточным предложением:
This is the rat that slept in the hat.
This is the cat that caught the rat.
This is the frog that jumped on the log.
This is the dog that found my sock.
8. Если перед существительным стоит прилагательное в превосходной степени
This is the smartest cat.
This is the funniest hat.
This is the quickest dog.
This is the smallest frog
She’s got the most reliable friend
She’s got the most playful cat
She’s got the most comfortable flat
She’s got the most beautiful hat
6
No article 1. C неисчисляемыми существительными артикль не употребляется Art is long. Betty Opposites Betty is a funny girl. Coal is black,
I like coffee, Your need soap
Honey is sweeter than sugar. Little drops of water, |
2. Перед именами и фамилиями людей, кличками животных, названиями улиц, городов и поселков, названиями дней недели и месяцев артикли не ставятся. Polly, Dolly, Kate and Molly Dolly always wriggles. There was a young lady from Spain Naughty Tommy Days in the month. 7 I must jump on Monday. Thirty days has September,
|
3.С названиями стран и континентов
In Antarctica it’s snowing,
And in Africa it’s hot
In Japan the wind is blowing
And in Italy it’s not.
In Brazil the sun is shining,
And in Spain the sky is blue,
In Great Britain it is raining,
And in France it’s raining too
4. С названиями времен года
In winter children ski and sleigh,
In spring they have a First of may.
In summer children swim and play,
In autumn it’s October day
5.С существительными, используемыми в качестве обращения.
Oh, doctor, doctor oh, my head!
I’m ill I’m dying,
I’m almost dead!
Magic crystal, tell me true:
In the future what will I do ?
8
Teddy-dear, Teddy-bear, look around,
Teddy-dear, Teddy-bear, touch the ground,
Teddy-dear, Teddy-bear, switch off the light
Teddy-dear, Teddy-bear, say ‘Good night’
6.С названиями видов спорта, в сочетании с глаголом to play
Let’s do judo.
Let’s go to the gym.
Let’s play volleyball.
And let’s swim.
Let’s play tennis.
Let’s have fun.
Let’s play basketball
And let’s run.
Enjoy your learning articles
I wish you good luck!
9
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Краткое пособие для учащихся по информатике
Краткое пособие для учащихся по информатике...
Пособие для учащихся 8 классов "ФИЗИКА ДЛЯ ТЕБЯ"
Пособие служит для текущей проверки знаний учащихся по физике в 8 классах общеобразовательных школ. Оно состоит из заданий, каждое из которых охватывает материал двух-трех уроков. В заданиях содержитс...
Пособие для учащихся по составлению информационного проекта "Крестовые походы"
Данный материал поможет учащимся самостоятельно разработать информационный проект по теме "Крестовые походы"...
учебное пособие для учащихся 9-ых классов Методика подготовки к сжатому изложению
. Сегодня работа над компрессией (сжатием) текста особо актуальна для девятиклассников в связи с новой формой экзаменационной работы – государственной итоговой аттестацией (ГИА)....
Учебно-методическое пособие для учащихся "Аттестационный материал для учащихся коррекционной школы по столярному делу"
Материал для итоговой аттестации для учащихся коррекционной школы по столярному делупредставлен в виде электронных документов, выполненных в технологии мультимедиа (презентации). Внед...
Учебно-методическое пособие для учащихся 5 – 11 классов ДИДАКТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ по теме «Ролевая игра на уроках английского языка как средство повышения мотивации учащихся»
Данный материал предназначен для учащихся 5-11 классов....
Методическое пособие для учащихся 7-х классов по теме: «Развитие скоростной и общей выносливости, быстроты, игровой ловкости учащихся 7-х классов в спортивных играх (футбол)».
Материал содержит методику занятий, направленную на развитие скоростной и общей выносливости, быстроты, игровой ловкости учащихся 7-х классов в спортивных играх на базе футбола....