Мои уроки (конспекты и презентации к урокам)
план-конспект урока по английскому языку (11 класс) по теме

Васильева Татьяна Леонидовна

Данные уроки разработаны для 11 класса.

Первый урок по теме "Развитие кинематографа" разработан по учебнику В.П.Кузовлева. На уроке представлена презентация, учащиеся выполняют компьютерный тест и работают в поисковом режиме с данными из интернета.

Второй урок по теме "Музыка" разработан по учебнику М.З. Биболетовой "Английский с удовольствием" с использованием презентации.

Урок№2 в полном объеме можно посмотреть здесь:

https://cloud.mail.ru/public/4mCA/yFc4xsADF

Скачать:


Предварительный просмотр:

План-конспект зачетного урока

Цели:

познавательный (культорологический) аспект - познакомить учащихся с историческим развитием кинематографа в России, Америке, Британии, с известными продюсерами и режиссерами;

развивающий - развитие дедуктивного мышления, способности к анализу, классификации, формирование способности к осмыслению восприятия через контекст другой культуры, формирование способности к переключению внимания, к анализу и синтезу, к сравнению и сопоставлению фактов, к формированию выводов из прочитанного, развитие способности к самостоятельному труду и к труду в группе, развитие способности к догадке, коммуникабельности, способность осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия;

воспитательный аспект - воспитание чувства сопричастности к мировой истории, памятникам искусства, более глубокое осознание своей культуры, воспитание толерантного отношения к мнению других;

учебный аспект - формирование лексических навыков чтения и говорения

Сопутствующие задачи:

  1. развитие умения читать с целью извлечения конкретной информации.
  2. умение догадываться о значении слов по контексту.
  3. формирование грамматических навыков в построении relative clauses.
  4. активизация лексики по теме.

Речевой материал:

Лексический: a director, a genre, studio, silent, to shoot

Грамматический:  повторение придаточных определительных (relative clauses) предложений.

1. Introduction:

 Good morning, everybody. I’m glad to see you. Let’s start our lesson. Today we’ll have a lesson according to our tropic “Development of cinematography”

2. Warming-up activities.

Answer my questions, please.

1) Do you know who make the first film? (The Lumiere brothers made the first film “Arrival of the Train”)

2) What do you know about Hollywood? (I know that Hollywood is situated near Los Angeles. It is the capital of filmed entertainment)

3) What are the famous film studios in Russia? (As for me, I know Len film, Moscow film studios)

3. Phonetic activities:

Please, repeat the sounds, read the words:

[t], [d] – studio, film studio, first, the first film studio, the first sound film; director;

[r]       - demonstrate, demonstrated, industry, cinematography, history;

[w]     - world, in the world, well-known.

4. Grammar activities:

Choose “which / who” and complete the sentences:

  1. The first studio appeared in Hollywood which was a part of Los Angeles.
  2. A. Rou is one of the most famous directors, who is a creator of fairy tales.
  3. Charlie Chaplin is a comedy actor who starred in a number of silent films.
  4. R. Bykov shot a lot of children films which made him famous.

Now let’s do the test. Take your place near the computers and do the task:

The sentences in this exercise are not complete. Choose the most suitable ending from the list and make it into a relative clause. Put in the right letter:

a) who are never on time            

b) which makes typewriters

c) who runs away from home        

d) who stole my car last week                    

e) which gives you the meanings of words

  1. Gerry works for a company __b___ .
  2. The book is about a girl ____c ____ .
  3. The police have caught the man ______d_____ .
  4. A dictionary is a book _____e_____ .
  5. I don’t like people _____a_______ .

5. Reading for specific information 

Let’s divide into 3 groups. Every group should prepare a report about history of cinematography in a country (The U.K., Russia, the USA).

 You’ll get texts from the internet. Please, complete the table. It helps you to do your report.

6. Speaking

 Now, let’s represent the history of cinematography of your country.

7. Now, please, answer my questions:

What is common in the history of cinematography of countries? Why?

What is different? Why?

How does the development of cinematography of one country influence on other countries?

8. Homework

 Please, open your diaries. Your home task is: to prepare a monologue about the history of cinematography of one of the countries.

9. The conclusion of the lesson  

Thank you for the lesson. Your marks are…

What new have you learnt today?

Good bye!

The History of Cinema

Questions

Answers I

1

When did the first cinema appear?

2

What was the first film?

3

Who were the first famous actors?

4

Where and when did the first film studio appear?

5

What was the first colour (sound) film? When was it shot?

6

Who starred in the film?

7

What were the genres of the first films?

8

What problems did the first cinema have in that country?

9

Who are the famous actors nowadays?

10

What are the most popular studios and corporations?

11

Which movies are the most successful?

12

Who are the famous directors?

The History of Cinema in the USA

Questions

Answers I

1

When did the first cinema appear?

2

What was the first film?

3

Who were the first famous actors?

4

Where and when did the first film studio appear?

5

What was the first colour (sound) film? When was it shot?

6

Who starred in the film?

7

What were the genres of the first films?

8

What problems did the first cinema have in that country?

9

Who are the famous actors nowadays?

10

What are the most popular studios and corporations?

11

Which movies are the most successful?

12

Who are the famous directors?

The History of Cinema in the UK

Questions

Answers I

1

When did the first cinema appear?

2

What was the first film?

3

Who were the first famous actors?

4

Where and when did the first film studio appear?

5

What was the first colour (sound) film? When was it shot?

6

Who starred in the film?

7

What were the genres of the first films?

8

What problems did the first cinema have in that country?

9

Who are the famous actors nowadays?

10

What are the most popular studios and corporations?

11

Which movies are the most successful?

12

Who are the famous directors?

The History of Cinema in Russia

Questions

Answers I

1

When did the first cinema appear?

2

What was the first film?

3

Who were the first famous actors?

4

Where and when did the first film studio appear?

5

What was the first colour (sound) film? When was it shot?

6

Who starred in the film?

7

What were the genres of the first films?

8

What problems did the first cinema have in that country?

9

Who are the famous actors nowadays?

10

What are the most popular studios and corporations?

11

Which movies are the most successful?

12

Who are the famous directors?



Предварительный просмотр:

План-конспект зачетного урока

Цели:

познавательный (культорологический) аспект - познакомить учащихся с творчеством известных поп-певцов;

развивающий - развитие дедуктивного мышления, способности к анализу, классификации, формирование способности к осмыслению восприятия через контекст другой культуры, формирование способности к переключению внимания, к анализу и синтезу, к сравнению и сопоставлению фактов, к формированию выводов из услышанного, развитие способности к самостоятельному труду и к труду в группе, развитие способности к догадке, коммуникабельности, способность осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия;

воспитательный аспект - воспитание чувства сопричастности к мировой культуре, музыке, более глубокое осознание своей культуры, воспитание толерантного отношения к мнению других;

учебный аспект - формирование лексических навыков Сопутствующие задачи:

  1. развитие умения аудирования с извлечением основного содержания.
  2. развитие умения аудирования с детальным пониманием текста.
  3. умение догадываться о значении слов по контексту.
  4. развитие умения чтения грамматических структур.
  5. формирование грамматических навыков в построении Conditionals II.
  6. активизация новой лексики по теме и отработка ее с опорой на образец.
  7. развитие умения говорения на данную тему с использованием активизированной лексики

Речевой материал:

Лексический: to compose, to perform, to play, melodious, slow, favourite, tuneful, lovely, cool, energetic, fast, joyful, violent, sad, pleasant, popular, sweet-sounding, romantic, lyrical, rhythmic, classical, modern, folk, light, organ, popular, dance, background, country, serious, talented, lovely, cool, energetic, popular, romantic, cute, to want to listen over and over again, to cheer somebody up, to make somebody feel happy/sad, to make someone smile, to get someone relaxed to the music, to make someone feel bored, to want to dance/sing to the music .

Грамматический: отработка условных предложений Conditionals II

1. Introduction: (Children are listening to music)

 Good morning, everybody. I’m glad to see you. Let’s start our lesson. Can you tell me the topic of our lesson?  And what are we going to do today? Yes, you are right, today we’ll have a lesson according to our tropic “Your music preference”. We’ll speak about music, listen to music and write about your music preferences.

2. Warming-up activities.

Answer my questions, please.

1) How much do you like music?

2) What is your favourite kind of music? 

3) What is the name of a musician you are now listening to the most? 

3. Lexical activities:

Match the words to make meaningful expressions:

Workbook Ex.1, p.18

4.Listening for the common understanding of context

Listen to the musicians and guess who is performing?

Listen to the teenagers talking about their music preferences and match the names of the pop stars with the speakers (see Ex.94, p.36 in Student’s Book, Workbook Ex.2, p.18

5.Listening for specific (detailed) information

Listen again and match the speakers with the following opinions. Which of them do you personally share? Fill in the third column in the table. Say me, please, which of the speakers  do you personally share and why.

6. Lexical activities

Create a word web using the words from Ex.96, p.36 in Student’s Book, Workbook Ex.4, p.18

Let’s check.

7. The exercise for our eyes

Eyes up,

Eyes down,

Eyes on the left,

Eyes on the right,

Eyes around.

5. Reading the statements and expressing your opinion 

Workbook Ex.5, p.19

4. Grammar activities:

Complete the sentences:

Workbook Ex.6, p.19

6. Speaking

Answer these questions Ex.99, p.37 in Student’s Book and compile your group music preference profile:

  1. Who is your favourite singer/ musician/ musical group?
  2. How often do you listen to them?
  3. Why do you like them?
  4. What does your favourite music make you feel?
  5. What would your life be like without music?

Report your group music preferences to the class.

8. Homework

 Please, open your diaries. Your home task is to write about your music preference.

9. The conclusion of the lesson  

Thank you for the lesson. Your marks are…

What new have you learnt today?

Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока и мультимедийная презентация к уроку на тему "Муравьиная кислота- знакомая и незнакомая".

В  10-м  классе   изучение  темы "Карбоновые кислоты"  включает  в себя   в основном  изучение материала  на примере  уксусной  кислоты. Муравьин...

Конспекты уроков, фрагменты и презентации к урокам литературы, формирующие экологическую культуру учащихся.

Папка содержит разработки уроков и фрагменты уроков литературы в 5 - 11 классах, формирующие экологическую культуру учащихся:Родная природа в стихотворениях поэтов 19 века. ( конспект для 6 и 7 классо...

Опорный конспект и презентация к уроку литературы в 6 классе по произведению В.Г. Распутина "Уроки французского"

Материал содержит основные моменты в рабочем конспекте для учеников (для самостоятельной работы) и презентацию по теме. Так же на уроке могут быть использованы видеофрагменты из отечественного фильма ...

конспект и презентация к уроку музыки в 7 классе "В музыкальном театре. Опера" (Обобщающий урок)

В конспекте занятия представлены комментарии к некоторым моментам урока, которые могут варироваться....

Конспект урока сбор семян, презентация к уроку

Формирование навыков коллективного труда.Задачи:•Знакомить детей с правилами сбора и хранения семян. ...

Конспект и презентация к уроку в 8 классе по теме: «Технические средства мультимедиа. Компьютерные презентации»

Урок по информатики в 8 классеТема урока: «Технические средства мультимедиа.  Компьютерные презентации»Тип урока: обобщение и систематизация знаний.Цели урока:Образовательная:·...

Конспект и презентация к уроку в 8 классе по теме: «Компьютерные презентации, их назначение и классификация»

Урок №1Тема: Компьютерные презентации, их назначение и классификация.Цели урока:·         помочь учащимся получить представление о мультимедиа, познакомить...