Животные в нашей жизни.
план-конспект урока по английскому языку на тему
Предварительный просмотр:
Нетрадиционный урок в 4 «Б» классе на тему:
«Животные
в
нашей жизни»
Учитель: Устинова Т.В.
Март, 2010
Lesson
‘Animals in our life’
Обучающие задачи:
- Актуализация лексики по теме «Животные» в устной и письменной речи.
- Формирование навыков устной речи.
- Организация деятельности школьников по самостоятельному применению знаний в разнообразных ситуациях.
Развивающие задачи:
- Развитие памяти, внимания, наблюдательности, познавательных умений.
Воспитательные задачи:
- формирование нравственных качеств личности: доброты, любви и заботливого отношения к животным;
- повышение мотивации к изучению английского языка;
- продолжение развития познавательной активности и интереса детей;
- воспитание бережного отношения к слову, положительного отношения к учению и развитие навыков работы в группе.
Оборудование: таблицы, презентация о домашних и диких животных.
ХОД УРОКА
Организационный момент. Приветствие и сообщение задач урока.
T: Good morning my dear boys and girls! I’m very glad to see you. Today we are not going to have an English lesson. We are flying to London.
- What is London?
- It’s the capital of Great Britain./
- Do you want to go (to London?) there?
- Yes, we do.
(Звук самолёта)
P1(Стюардесса): Ladies and gentlemen!
The captain and the crew welcome you on board «Боинг 707» performing flight number 10 Moscow-London. An outside temperature is minus 50 degrees. No smoking! Fasten seat bells, please.
- We wish you good flight and happy landing!
- Help yourself! (Раздаёт печенья)
- Thank you!
- You are welcome!
- Our way to London is very long.
You can read interesting newspapers, magazines, do crosswords and watch films.
- Let’s watch the film about our pets.
(Презентация №1 «Cool Facts about Cats»)
Ответы на вопросы:
- Do cats like swimming (to swim)?
- Do Turkish cats like to swim?
- What is the name of the longest cat in the world?
- Where does the longest cat in the world live?
- Do some people like to dress their cats? / Do cats like when people dress them?
- How many hours a day do cats sleep?
- Where is the 1st café for cats?
- Can dogs come to this café?
Презентация №2. Ответы на вопросы учителя:
- What are great great great great parents of dogs?
- Can dogs swim very well?
- Can bassets swim?
- What is one of the smallest dogs?
- Do Dalmatian puppies have spots when they are born?
- Are there special cafes for dogs in some countries?
T: Who knows the poem about cats?
P1: I love my cat.
It’s bright and fat.
My cat is grey.
It likes to play.
T: Many people keep dogs as pets and now we’ll watch the film about dogs.
Презентация №2.
Does anybody want to recite poems about dogs?
P2: I’ve got a dog.
His name is Jack.
He can do this.
He can do that.
Look at my dog.
Tricks he can do.
I love my dog.
He loves me too.
Физкультминутка.
T: Look through the window.
The sun is shining brightly.
Shut your eyes!
Open your eyes!
Blink your eyes! Close your eyes and count from 1 to 5.
Turn to the right.
Turn to the left.
Turn up.
Turn down.
Stretch your arms (5 times)
Write the letter “A” with the right hand/ with the left hand.
Thank you.
T: Do you know any riddles about domestic and wild animals?
P1. It is small. It lives in the forest. It can run fast. It is afraid of everything.
(a hare)
P2: I’m big and I’m strong and my trunk is very long. (an elephant)
P3: It gives us milk and butter too. It’s very kind and likes to moo. (a cow)
P4: My friend is a man. My wife is a hen. My child is a chick. Who am I?
Say quick. (a cock)
P5: I live in the river.
I am not a fish.
I jump in a field.
I am green. ( a frog)
P6: It is a very funny animal. It runs very quickly. (a monkey)
P7: Who has the longest neck? (a giraffe)
P8: Who is the king of the animals?
P9: Who is the slowest of all?
Now let’s find some animals in our crosswords (звучит музыка)
Z | E | B | R | A | G | A |
A | L | I | O | N | O | B |
D | E | E | R | P | D | E |
F | P | I | G | R | C | M |
X | H | A | R | E | A | O |
C | A | T | O | G | M | U |
G | N | L | S | I | E | S |
H | T | U | R | T | L | E |
Zebra/lion/ elephant/ camel/ mouse/ pig/ hare/ cat/ turtle
T: Now let’s recite the poem about our way to London.
Up – down, up – down.
Which is the way to London town?
Where? Where? Up in the air. Open your eyes and you are there.
Стюардесса: Our plane has landed. We wish you good luck!
Thank you. Good bye!
T: During our flight we spoke much about animals. Let’s go to the zoo and sing the song.
Let’s come with me to the zoo,
To see a kangaroo, roo, roo
A bear, a monkey,
A giraffe, a zebra
A fox and a yellow monkey too.
Oh! We can see a lot of wild and domestic animals there! What animals can we see?
A cap on a cat
A cap on a dog
A cap on a rabbit
A cap on a frog.
Six little kittens lost their mittens. It’s a pity. They are very pretty.
One wet walrus in a window.
A puppy took a piece of paper out of Peter’s pocket.
She shouted loudly when she found a mouse in the flowers near the house.
What do you know about elephants/tigers/ frogs/ monkeys/ giraffes?
We can see animals not only in the zoo, we can see there in the circus. They can dance there. Not only animals, but we like to dance too. Let’s dance.
Ok. Good!
I see you know much about animals.
Скороговорки по теме: “Animals”
She shouted loudly
When she found a mouse
In the flowers near the house.
A cap on a cat
A cap on a dog
A cap on a rabbit
A cap on a frog.
A puppy took a piece of paper out of Peter’s pocket.
Six little kittens lost their mittens
It’s a pity.
They are very pretty.
A big brown bear driving a blue van.
A giraffe in jeans jumping over a bridge.
Incey – wincey spider climbing up the spa.
Six sheep on a Swedish ship.
A huge hat on a hungry horse.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок по английскому языку"Животные в нашей жизни"
Урок был дан для молодых учителей.Была показана работа учащихся над проектами.Класс был поделен на группы и каждая группа гоовила свой проект и презентовала его. Темы были следующие: "Питомцы в нашей ...
Тема "Животные в нашей жизни" 6 Класс Английский язык
Презентация технологической карты темы "Животные в нашей жизни", информационной карты урока-контроля с приложением. Автор учебника М.З. Биболетова и др. "Enjoy English" 6 класс....
Урок в 6 классе по теме "Животные в нашей жизни".
Урок в 6 классе по теме "Животные в нашей жизни"....
Урок английского языка 6 класс "Роль животных в нашей жизни"
Автор: учитель английского языка МКОУ Соляновская СОШ Рыбина Светлана Петровна...
Разработка урока английского языка на тему: "Животные в нашей жизни"
Данная разработка предназначена для проведения урока -обобщения с использованием здоровьесберегающих технологий.Основными целями урока являются6 развитие умений и навыков устной речи а именно суметь в...
урок английского языка по теме"Животные в нашей жизни"
Конспект урока с презентацией к уроку....
«Животные в нашей жизни»
Урок английского языка в 7 классе на тему «Животные в нашей жизни»Цель урока: формирование самостоятельной познавательной деятельности учащихсяЗадачи урока:Учебные: Формировать лексические навыки, сов...