План-конспект урока по теме: «Animals in our life» (сингапурская методика обучения)
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Ахметова Гульнара Забировна

План-конспект урока  по теме: «Animals in our life» (сингапурская методика обучения)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_po_singapuru.rar1.8 МБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка

 по теме: «Animals in our life» (сингапурская методика обучения)

Тема урока: «Animals in our life» («Животные в нашей жизни»)»

Предмет: Английский язык

Класс:  6Г класс.

Цель урока: совершенствование полученные умения и навыки по теме «Животные в нашей жизни».

Задачи:

Образовательные:

- формирование лексических и грамматических навыков, навыков чтения и

   аудирования;

- систематизация ЛЕ и лексические структуры по теме « Animal World»;

- совершенствование грамматических навыков по теме « Conditional Sentences

   III»;

- формировать умение составить неподготовленное высказывание.

Воспитательные:

-воспитание интереса к предмету, любви к английскому языку;

- формирование доброжелательного отношения, милосердия к животным;

Развивающие:

- развитие  познавательного интереса учащихся по теме;    

- развитие внимания, мышления, самостоятельности, памяти;

- развитие речи.

Планируемые результаты:

Предметные: Знать/понимать воспринимать и понимать английскую речь на слух,

уметь составить речевые фразы по заданной теме.

Личностные:  проявлять эмоционально-ценностное отношение к учебной проблеме.

Метапредметные

Познавательные:

- умение обобщать полученную информацию;

- умение вести наблюдение;

- умение прогнозировать ситуацию.

Регулятивные:

- умение выполнять учебное задание в соответствии с целью;

- умение соотносить учебные действия с инструкцией

Коммуникативные:

- умение формулировать высказывание;

- умение согласовывать позиции и находить общее решение;

 - умение представлять информацию в форме отчета исследователя  и рекомендаций

Тип урока: урок систематизации и применения знаний.

Оборудование: компьютерная презентация в POWERPOINT, карточки

Формы: индивидуальная, групповая.

Ход урока

I Организационный момент. High five, students. The bell has rung. Let’s begin our lesson. Good morning, students. Thank you. Sit down. Today we have guests at our lesson. Don’t be afraid of them. My dear students, please, be attentive and active today. Ok?

II Речевая разминка.

1) (Структура Inside-Outside Circle) Let’s make two circles and greet each other. You are to ask your mate how he\she is today. Students A make inside circle and students B – outside circle. (Who has no pair, raise your hands) (I am glad to see you. How are you today? )

  1. Greet each other and ask him\her
  2. Go to the left as many as days in a week. And ask your mate.
  3. Go to the left  as many as you have fingers on both hands
  4. Go to the left as many as months in a season

Thank you very much. Sit down.

2) (Структура Take off – Touch down)  Now, please listen to me.

  1. Stand up if you are the person who …

                                                                likes snakes

                                                               doesn’t like wolves

                                                         feeds homeless animals

                                                         joins zoological society

                                                         likes cats

                                                         has a cat as a pet

                                                         has a parrot as a pet

  1. Give “High Five” to your partner in shoulders if you are agree, or stamp your feet if you don’t agree that…

                Animals should live in zoos

                People should save endangered animals

                Animals should be killed

                A cat is a domestic animal

                A lion is an endangered animal

                Animals should live in cages

III Фонетическая зарядка. Please, look at the screen and read the poem “My dream” by Julian Brown. At first listen to the recorder and read for yourselves. Let’s read it all together line by line. Repeat after me. Table №… student 2 read us the poem…

                                                   Table №… student 1 read us the poem…

IVЦелеполагание

  • What is this poem about?   (animals)
  • Where do the animals live?   (zoo)
  • What does the boy want to do “if he had tons of money”?    (Have my own zoo)
  • So, how do you think what are we going to talk about?

(animals in the zoo, people and animals, zoo …)

V Проверка домашнего задания (Структура Quiz-Quiz-Trade)

Your home task was to do cards with Russian and English words from this unit. Take them, raise your hand, go around the class and find your nearest neighbor. Ask each other, exchange cards, and go to your next neighbor.

VI Активизация изученного материала

Структура Timed-Round Robin и All Write Round Robin

1)Write down as many animals as you know. You have two minutes.

Встаньте те у кого 10 слов и т.д.

 Now read you words to other classmates at your table. Begin from student who is the tallest at your desk. While reading if you hear words which you haven’t in your list write down them. You will have 2 minutes. Ready? Ok. Let’s check

2) Now all of you have a list of words. Divide them into three columns (wild, domestic, endangered).  Read your words to your classmates and others please write down missing words.

3) Структура Rally Table. Look at the screen. Match animals and their description. You have lists at your tables. Take one of them and write down the task together with your partner on shoulders.

Структура Mix Pair Share

4) At the beginning of our lesson we have read the poem about the boy who wants to have his own zoo. Imagine that all of you are directors of zoos and answer my question. What would you do if you were the director of the zoo?

Stand up and go around the class listening to music and when music will switch off make a pair and discuss what would you do if you were the director of the zoo.

T: But let’s discuss the question – Is it a good idea to   keep animals in the zoo?( структура Continuous Round Robin)

 At your table you have cards with negative and positive information about the zoo. Divide these phrases into 2 columns “against the zoo” and “for the zoo”  

( Учащиеся читают карточки с информацией- it’s interesting, animals can’t live in cages, we can save endangered animals, we can learn about animals, we can spend a nice day in the zoo, animals can’t run and jump as they like, the cages are too small, animals are not happy, it’ s a pleasure to watch baby animals, it’s educational, bad ecology can’t kill animals in the zoo, hunters do not kill animals in the zoo, animals do not have babies in the zoo, we can learn about rare animals)

T: Now let’s see if we are the friends of animals or the friends of zoos.  Let’s vote!

( учащиеся голосуют)

Let’s make a conclusion.

 ( учащиеся читают информацию на тех карточках, которые оказались в большинстве)

Are you against or for the Zoo?Why? Table №… student 3…                                                                                           Table №… student 4 …

VII Подведение итогов:

– Our lesson is over. I thank you for your good work. So what have we done today?

Your marks …

Open your diaries and write down your home task . AB Ex 39 p57. Write down the story using picture from your student’s book  Ex 43 p 118 . Good-bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока в 7 классе на тему "Второй признак равенства треугольников"с применением сингапурской методики обучения

Урок изучения нового материала. В ходе урока используются некоторые обучающие структуры сингапурской методики обучения....

план-конспект урока по теме "Animals"

План-конспект урока с презентацией...

План-конспект урока на тему "Слуховой анализатор с использованием сингапурской системы обучения"

Класс: 8АДата: 8.12.14 Тема урока: "Анализатор слуха».Тип урока и его структура: изучение новых знаний. 1. Знания этой темы, тесно связаны с последующими (понятия анализато...

План-конспект урока английского языка по теме: «Hobbies» (сингапурская методика обучения)

План-конспект урока английского язык по теме: «Hobbies» (сингапурская методика обучения)...

Методическая разработка урока по теме: "Глобальные проблемы человечества" (Применение сингапурской методики обучения)

  Как известно, традиционное обучение основывается на принципе «учитель – ученик», проходит в виде лекции, за урок успевают ответить, как правило, два-три ученика. В цент...

План-конспект урока на тему "Animals"

Полный план-конспект урока на английском языке для изучения и закрепления темы "Animals"...