разработка урока по теме "Путешествие"
материал по английскому языку (8 класс) на тему

Шуралева Полина Юрьевна

Разработка содержит план-конспект урока и презентацию к уроку. Материал предназначен для обобщения и повторения материала  по теме "Путешествие" для учащихся 8 класса, обучающихся по УМК Кузовлева В.П. Тип урока - комплексное применение знаний и способов деятельности.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл razrabotka_uroka_po_teme_puteshestvie.rar957.07 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка в 8 классе

по теме «Путешествие – это…» (по УМК Кузовлева В.П.)

Тип урока – комплексное применение знаний и способов деятельности.

Цели и задачи урока:

  1. Развивающие – развитие произвольного внимания, развитие способностей к логическому изложению содержания высказывания, способности к решению речемыслительных задач, развитие качеств ума (логичность, критичность, доказательность), творческого воображения, способности к самоконтролю и самооценки знаний.
  2. Воспитательные – осознание родной культуры иноязычных стран, формирование уверенности в себе и своих силах, формирование потребности и способности к критическому мышлению.
  3. Обучающие – совершенствование лексических навыков, закрепление навыков аудирования, скрытый контроль уровня сформированности речевых навыков.

Ход урока:

  1. Организационный момент.

Good morning, boys! Today it is our last lesson to the topic “Travelling”. Tomorrow you will write a test. So at this lesson we are going to revise and sum up all the information you’ve learnt to this topic.

         2. Цели и задачи урока:

              The title of our lesson is “Travelling is…” (Слайд 1) At the end of the    lesson we have to finish this sentence. Today we will also travel in the large country of English language. Our route looks like that: …    (Слайд 2) What do you think we are going to do at this lesson? (возможные варианты ответов: remember vocabulary, discuss the reasons for travelling, talk about our trips, revise grammar rule «Modal verbs”, listen to the conversation, prove home task, learn proverbs and sayings about travelling). Let’s begin our travelling!

        3. Повтор лексики

              1) First of all I want you to remember the vocabulary. How many word combinations can you find? Don’t forget to translate them. (Слайд 3)  (key: travel leaflet, travel guide, left luggage room, single ticket, return ticket, to go abroad, place of interest, to book ticket, means of travelling, to go on business, to travel abroad, to travel on business)

             2) How can people travel? (Слайд 4)  Mind the preposition. (key: by plane, by car, by ship, by bus, by train, on foot)

          3) The following groups of words relate to travelling. (Слайд 5) There is one word or phrase in each group that doesn’t belong. Find them.  

Conclusion: Well, we have revised many words and word combinations.

4. Причины для путешествия.

             Many people like travelling. Now let’s discuss why people travel. (Ребята называют причины для путешествия). Look at the blackboard     (Слайд 6) and check whether all reasons have been mentioned.

Conclusion: Now we know why people travel.

5. Презентации учеников о классных поездках.

        I know that your class likes travelling. Two boys have prepared stories      about your class trips. Listen to them. (Презентации)

        Last Sunday you also had a trip. Let me know about it. Answer my questions:

             1) Where did you go?

             2) What did you visit?

             3) By what did you travel?

             4) Did you book tickets beforehand?

             5) Was the excursion interesting?

             6) Did you like circus performance?

Conclusion: I am glad that your class travels rather often.

6. Повтор грамматики.

        Before travelling abroad we should learn some tips for travellers. Let’s remember the modal verbs MUST, SHOULD, OUGHT TO, NEEDN’T, CAN, TO BE ABLE TO and do the following exercise (Слайд 7 и приложение 1)

  1. You must / can get a visa for most of the countries abroad.
  2. You mustn’t / needn't pack many things.
  3. All the travellers abroad should / must fill in a custom declaration.
  4. Every tourist must / ought to have a medical insurance.
  5. If you are lost when travelling, you can / should ask a policeman for help.
  6. Passengers must not / needn’t take more than one bag onto the plane.
  7. You needn’t / shouldn’t make a hotel reservation, if you are on a package tour.
  8. In some countries you couldn’t / needn’t pay to visit some museums.
  9. If you want to take photos in a museum, you ought to / are able to ask

 a permission.

  1. You shouldn’t / couldn’t ask foreigners personal questions, because it is not polite.
  2. You should / must read the Tips for travellers leaflet before your trip.

( key: 1) must; 2) needn’t; 3) must; 4) must; 5) should; 6) must not; 7) needn’t;            8) needn’t; 9) ought to; 10) shouldn’t; 11) should).

Conclusion: Well, now we know what to do before travelling.

7. Аудирование. (Задание из Activity book для 8 класса к УМК Кузовлева,  раздел Test yourself  страница 41 и соответствующий трек на диске к учебнику).

       We can get information about different trips at a travel agency. David is      planning his summer holidays and he calls a travel agency. Listen to his conversation with a travel agent and complete the information about the tour. You will hear the recording twice.(приложение 2) Now let's prove your answers. (Слайд 8)

Conclusion: You have heard all the necessary information.

8. Пословицы, афоризмы.

         There are many proverbs and sayings about travelling. Try to translate some of them into Russian. (Слайды 9-13) Do you agree with the last saying? What do you think about it?

9. Завершающий этап.

       At the end of our travelling we return to the sentence “Travelling is…”   (Слайд 14) Please finish it. (возможные варианты ответов: fun, great, interesting, exciting, necessary, good, etc.)

10. Рефлексия.

      Now let’s sum up what we have done at this lesson. (выводы учеников). You are right, you have worked well. Your marks are … (выставление оценок)

      It’s time to answer the question: Are you ready for tomorrow’s test? You have cards of green, yellow and red colours. Green means “YES”, yellow – “NOT YET”, red – “NO”. (Слайд 15) Show me what cards have you chosen. (Вывод учителя по сигнальным карточкам)

       Thank you for the lesson. You may be free. Good luck! (Слайд 16)

     

         

Приложение.

1) Грамматическое задание.

  1.  You must / can get a visa for most of the countries abroad.
  2. You mustn’t / needn't pack many things.
  3. All the travellers abroad should / must fill in a custom declaration.
  4. Every tourist must / ought to have a medical insurance.
  5. If you are lost when travelling, you can / should ask a policeman for help.
  6. Passengers must not / needn’t take more than one bag onto the plane.
  7. You needn’t  / shouldn’t make a hotel reservation, if you are on a package tour.
  8. In some countries you couldn’t / needn’t pay to visit some museums.
  9. If you want to take photos in a museum, you ought to / are able to ask a permission.
  10. You shouldn’t / couldn’t ask foreigners  personal questions, because it is not polite.
  11. You should / must read the Tips for travellers leaflet before your trip.

2) Задание по аудированию.

Listening Comprehension

1) Month _________________________________

2) Destination_____________________________

3) Type of tour____________________________

4) Tour lasts for___________________________

5) Price____________________________________

6) Flight from_______________________________

7)Travel agency's website ____________________

                                 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»

Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...

Методическая разработка по теме "Разработка урока немецкого языка согласно ФГОС. Тип урока: комбинированный"

Переход на ФГОС позволил переориентировать усилия гигантского преподавательского состава страны с традиционного узкопредметного обучения (предметные результаты) одновременно и на развитие каждого обуч...