Стартовая диагностика по английскому языку для 6 класса (углубленное изучение предмета)
тест по английскому языку (6 класс) на тему

Афонина Ирина Александровна

Стартовая диагностика по английскому языку для 6 класса

Скачать:


Предварительный просмотр:

6 Form. Variant I

  1. Open the brackets

  1. We (to go) to the theatre very seldom.

 _____________________________________________________________________________

  2. He (to show off) his knowledge yesterday.

_____________________________________________________________________________

 3. She (to play) the piano next week.

_____________________________________________________________________________

4. He (not/ to/drink) coffee for breakfast.

_____________________________________________________________________________

5. While she (to do) her homework, he (to listen to) the radio.

_____________________________________________________________________________

6.  They (to write) a dictation now.

_____________________________________________________________________________

7. I (to learn) English 4 times a week at present.

_____________________________________________________________________________

8. When Jane (to come) home, her mother (to cook) dinner.

_____________________________________________________________________________

9. You ever (to be) to the USA?

_____________________________________________________________________________

10. I (to sleep) at 5 o’clock yesterday.

_____________________________________________________________________________

  1. Ask questions

1. They were writing the test at 8 o’clock yesterday.

?_____________________________________________________________________________

What_________________________________________________________________________

2.  He was at the stadium last week.

Where________________________________________________________________________

3. Liz often plays the violin.

Who__________________________________________________________________________

4. French is spoken in France.

What language_________________________________________________________________

5. David is riding a bike now.

?_____________________________________________________________________________

When_________________________________________________________________________

  1. Translate

1. Маша живет в Америке. И Катя тоже.

_____________________________________________________________________________

2.Телевизор смотрят каждый день.

_____________________________________________________________________________

3. Он будет или учителем, или врачом.

_____________________________________________________________________________

4. Мы любим и уважаем наших учителей.

_____________________________________________________________________________5. Он не любит ни скучные книги, ни скучные фильмы.

_____________________________________________________________________________

     4) Change the sentences into Reported Speech

1. Kate says: “I have a terrible headache.”

_____________________________________________________________________________

2. Mother says: “Bob, clean your room, please!”

_____________________________________________________________________________3. Liz asked: “Where is New York situated?”

_____________________________________________________________________________

4. The girls said: “We will spend a month in Scotland.”

_____________________________________________________________________________5. My uncle said to me: “Don’t go there!”

_____________________________________________________________________________________

  1. Write the 3 forms of the verbs
  1. surprise-_________________________________________________________________
  2. delay-___________________________________________________________________
  3. feed-___________________________________________________________________
  4. elect-___________________________________________________________________
  5. save-___________________________________________________________________
  6. separate-________________________________________________________________
  7. catch-__________________________________________________________________
  8. lie-_____________________________________________________________________
  9. set-_____________________________________________________________________
  10. feel-____________________________________________________________________



Предварительный просмотр:

6 Form. Variant II

  1. Open the brackets

1. He (to have) stomachache the day before yesterday.

 _____________________________________________________________________________

2. I (to see/ not) her for ages.

____________________________________________________________________________________        

3. The doctor (to take) my temperature yesterday.

_____________________________________________________________________________

4. She usually (to come) home at 5.

_____________________________________________________________________________

5. While he (to do) his homework, his friends (to play) tennis.

_____________________________________________________________________________

6.  My grandmother (to make) soup now.

_____________________________________________________________________________

7. I usually (to get up) early in the morning.

_____________________________________________________________________________

8. When Tom (to come) home, his father (to watch) TV.

_____________________________________________________________________________

9. You ever (to be) to London?

_____________________________________________________________________________10. He (to swim) at 4 o’clock yesterday.

_____________________________________________________________________________

  1. Ask questions

1. I was swimming in the swimming pool at 7 o’clock yesterday.

When_________________________________________________________________________

2. A lot of new houses are built nowadays.

What_________________________________________________________________________

3. She likes her classmates very much.

?_____________________________________________________________________________

Who__________________________________________________________________________

4. English is spoken in New Zealand.

 What language_________________________________________________________________

5. He will go to the Crimea next month.

?_____________________________________________________________________________

Where________________________________________________________________________

  1. Translate

      1.Моя собака умная. И его тоже.

      2. Кофе выращивают в Южной Америке.

      3. Я не люблю ни яблоки, ни апельсины.

      4. Какая чудесная погода!

      5. Где деньги?- Я положила их в сумку.

      4) Change the sentences into Reported Speech

1. Nelly says: “I live in Pskov.”

_____________________________________________________________________________

2. Father says: “John, water the flowers, please!”

_____________________________________________________________________________3. He said: “Ted is reading a newspaper.”

_____________________________________________________________________________

4. Fred asked Carol: “Will you go shopping?”

_____________________________________________________________________________5. Ann said to me: “Don’t go to the cinema!”

_____________________________________________________________________________________

  1. Write the three forms of the verbs
  1. break-__________________________________________________________________
  2. explore-_________________________________________________________________
  3. belong-_________________________________________________________________
  4. hurt-____________________________________________________________________
  5. continue-________________________________________________________________
  6. include-_________________________________________________________________
  7. offer-___________________________________________________________________
  8. rise-____________________________________________________________________
  9. save-___________________________________________________________________
  10. touch-__________________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая контрольная работа по английскому языку, 7 класс (углубленное изучение)

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 7 класса по УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. Задания распределены по компетенциям. Есть ответы и шкала перевода баллов в оценку....

Рабочая программа по английскому языку 7 класс(углубленное изучение),авторская программа Биболетова М.З., Трубанева Н.Н.

  Рабочая программа разработана на основе Примерной программы основного школьного образования по иностранным языкам(английский язык)и авторской программы (Биболетова М.З., Трубанева ...

Рабочая программа по английскому языку 7 класс (углубленное изучение) по учебнику «English»авт. И. Н. Верещагиной, О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой (М.: Просвещение, 2012).

Рабочая программа по английскому языку 7 класс (углубленное изучение) по учебнику «Английский язык»авт. И. Н. Верещагиной, О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой (М.: Просвещение, 2012) состоит из поясните...

Планы-конспекты по английскому языку 5 класс углубленное изучение

Планы-конспекты к урокам английского языка для 5 класса углубленного изучение за 1 четверть по теме: "Транспорт"...

Итоговая работа по английскому языку 6 класс углубленное изучение

итоговая работа 6 класс углубленное изучение...

Рабочая программа по английскому языку. 5 класс. (углубленное изучение языка)

Данная программа составлена в соответствии с требованиями ФГОС....