6 класс Животные
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему
6 класс
УМК М.З. Биболетова Enjoy English 5-6
Тема: Animals
Тип урока: урок совершенствования знаний, умений и навыков;
Вид урока: урок-диалог
Цели:
- образовательные: создать условия для развития лексических, грамматических навыков и навыков диалогической речи;
- развивающие: развитие познавательных мотивов, внимания.
- воспитательные: воспитание гуманности, бережного и доброго отношения к животным.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
6_klass_zhivotnye.doc | 38 КБ |
Предварительный просмотр:
6 класс
УМК М.З. Биболетова Enjoy English 5-6
Тема: Animals
Тип урока: урок совершенствования знаний, умений и навыков;
Вид урока: урок-диалог
Цели:
- образовательные: создать условия для развития лексических, грамматических навыков и навыков диалогической речи;
- развивающие: развитие познавательных мотивов, внимания.
- воспитательные: воспитание гуманности, бережного и доброго отношения к животным.
Оборудование: УМК, компьютер, проектор, экран, распечатки.
Ход урока.
- Приветствие и огр. момент.
Please, stand up! Be ready for the lesson! Stand straight! Deep breath in! Breath out! Smile! Good morning, children! I’m glad to see you! Please, take your sits. Let’s start our lesson!
Who can tell me what date is it today?
What day of the week is it?
What is the weather like today? Thank you!
- Фонетическая разминка. Look at the sounds! What sound is it?
Sounds [w], [ai], [z], [au] (+карточки). Words whale, fly, zebra, mouse.
- Речевая разминка. Find a rhyme!
Hat-cat Dog - frog
Park - shark Pen - hen
Socks - fox Rake - snake
Word - bird Hair - bear
Funky - monkey Big - pig
- Постановка целей и задач. Now, please, look at the slide and find as many words as you can! (bear, snake, rhino, monkey, shark, hamster, horse, rabbit, eagle, insect). Cлайды 1, 2
Тема. So, in your opinion what is the topic of our lesson? – Animals. (Слайд 3) Right you are! – Animals! – good! Is it interesting for you? – yes!
What would you like to learn about animals? – where they live, what they eat…
Цели. What should we do to learn it? – learn words, read, write, speak… ok! let’s start!
First, let’s look what do we know about animals! - Развитие лексико-грамматических навыков.
Let’s play a word game! Please, finish my sentences:
- Would you like to join a Zoological (society)?
- Cats and dogs are our favorite (pets)
- The giant panda, the black rhino and the African elephant are (endangered animals)
- There are a lot of different animals in London (zoo)
- A kangaroo lives only in (Australia)
- monkeys like (bananas)
- the king animal is (lion)
- the biggest animal in the world is (a whale)
- the elephant has got a long (nose)
- Bears and foxes live in the (forest)
- giraffe has got a long (neck)
Well done! Thank you!
Will you, please, open your books at page 118. Look at the ex. 3*
look through and find the odd word. Работа в парах.
- Развитие грамматических навыков и навыков диалогической речи:
What kinds of animals are there? – domestic, wild, pets, endangered. (+карточки)
Where can animals live? – on a farm, in the forest, house, zoo (+карточки)
Look at these pictures and say what animals are these? (domestic) where do these animals live? And what do they give people? Make up dialogues! Работа в парах (4). (+карточки) - Физпауза. Let’s count to 12 and blink your eyes. Stand up.
Please, jump if I tell an animal, ok? (table, cat, rhino, computer, eagle, apple, penguin, milk, kangaroo, responsible, polar bear, elephant, pencil, zebra) - Развитие грамматического навыка. Please, look at the slide and read a dialogue! (Слайд 4) What tense is used ? – present perfect! Tell me what is the present perfect tense? Very well! Слайд 5
Will you, please, open your books at page 113. Look at the example in the exercise 33. What should we do?- complete the sentences.*
Please, take these cards and put the verbs in Present Perfect. You may consult the list of irregular verbs at p. 197.
And guess, what is the very last word in the text! Слайд 6 +карточки. Работа в группах (по 3).
Let’s check. Слайд 7 Please, look at the text and check yourselves! Who has mistakes? How many mistakes? Who has no mistakes? – well done!
Who is Timmy? – Слайд 8
make up a statement – what have we done today? – do exercises, make sentences, learn words, speak English, write, watch pictures! - Подведение итогов. Now do you know more about animals?
then you can guess these riddles easily!? What animals can these pictures mean? Слайды 9-16* - Рефлексия. Our lesson has finished. Thank you for your work. Did you like the lesson? Stand up, please, breathe in, breathe out! Good bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Итоговая контрольная работа по биологии за курс 7-го класса("Животные").
Итоговая контрольная работа состоит из трех частей: часть1( тесты), часть2( установить соответствие), часть3( ответить на вопрос). Охвачены все темы по курсу" Животные"...
природоведение 5 класс Животный и растительный мир материковИгра "Домино"
Игра "Домино" применяется на итоге обобщающего повторения по теме "Животный и растительный мир материков" Лист разрезается на карточки-домино .игра начинается с домино со звездочкой. За урок игра повт...
Открытый урок по английскому языку в 3 классе "Животные"
Обобщающий урок по английскому языку по теме "Животны" в 3 классе "Английский в фокусе"...
Разработка урока географии в 8 классе "Животный мир России"
Разработка урока географии в 8 классе "Животный мир России"...
Календарно-тематическое планирование по биологии для 7 класса «Животные»
Календарно-тематическое планирование составленона основе программы по биологии для 7 класса «Животные» разработанной авторским коллективом в составе: В.В.Пасечник и др. (85 часов, 2,5 часа в нед...
Рабочая программа по биологии для 7 класса «Животные» авторов В.В.Пасечника, В.В. Латюшина, В.М. Пакуловой
Рабочая программа по биологии для 7 класса «Животные» авторов В.В.Пасечника, В.В. Латюшина, В.М. Пакуловой. 2часа в неделю...