Брейн ринг "Америка"
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему
Сценарий внеклассного мероприятия для учащихся 8 класса
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Брейн-ринг "Америка" | 18.79 КБ |
Предварительный просмотр:
Брейн-ринг «Америка» (Brain ring “America”)
(Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 8 класса по УМК Афанасьевой О.В. И Михеевой И.В. «Новый курс английского языка для Российских школ»)
Описание мероприятия: участвуют две команды по 5 человек, остальные болельщики.
На обсуждение каждого вопроса дается одна минута. Очки получает та команда, которая первой дает правильный ответ. Если ответ был неправильный, у команды соперников есть возможность ответить до истечения минуты обсуждения. Если и команда соперников не дает правильного ответа, то болельщики имеют возможность ответить на него. Вопросы, предлагаемые командам, проверяют не просто знание фактического материала, а умение применить эти знания. Вопросы требуют смекалки, быстроты мышления и общей эрудированности.
Цели: обобщение изученного материала по теме « Америка»; тренировка внимания и мышления; развитие интереса к истории и культуре Америки.
Оборудование: табло для подсчета очков, географическая карта США, презентация с основными достопримечательностями Америки.
Вступительное слово:
Hello? Children and dear guests! We are glad to see you. Today we’ll have a competition between two teams. We’ll speak about America. This year we have learned a lot about this country. But at first we’ll listen to our girls and remember some facts about America.
Pupil №1.
The USA
The United States of America stretches from Atlantic Ocean across North America and far into the Pacific.
Because of such a huge size of the country the climate differs from one part of the country to another. The coldest climate is in the northern part, where there is heavy snow in winter and the temperature may go down to 40 degrees below zero. The south has a subtropical climate, with .temperature as high as 49 degrees in summer.
The continental part of the USA consists of the highland regions and two lowland regions. The highland regions are the Appalachian mountains in the east and the Cordillera in the west. Between the Cordillera and the Appalachian mountains are the centre! lowlands which are called- the prairie, and eastern lowlands called the Mississippi valley. There are many mountains especially in the west and southwest. The Rocky mountains extend all the way from New Mexico to Alaska.
Many rivers cross the country. The most important are the Mississippi, Missouri, Colorado, Sacramento. The main lakes in the USA are the Great Lakes in the north. The nation's natural advantages and resources are probably greater than those of any other area of equal size. The land is as varied as it huge. There are plains and mountains, grasslands and forests, sandy soil, clay and rich, dark loams.
The mineral resources vary from precious gold and rare uranium to common lead and zinc. Coal, oil, iron, copper and other minerals are abundant. They form basis of modern industry.
Pupil №2.
Sights of the USA
One should start sightseeing in America from Washington. There are many beautiful parks and gardens in Washington. It is interesting to see the famous cherry trees, the gift from Japan. They were brought to America in 1912. The NASA museum is devoted to the USA achievements in the exploration of space. Capitol Hill is the highest place in the city. There is a law that forbids to build houses higher than the Capitol on Capitol Hill. From the Capitol to the White House Pennsylvania Avenue used for all processions and parades runs. The Lincoln Memorial and Washington Monument are the most famous ones in Washington. The Washington Monument is one of the most impressive sights in the city. It is situated in Potonic Park. It was erected to the memory of the first president of the USA in 1888. It is called “the Pencil” because it is one of the tallest stone constructions in the world and the tallest in the USA.
There are many sights in Philadelphia, for example, the National Historical Park. You can also see the Liberty Bell, which is a symbol of freedom. The sound of this Bell told the people about the first public reading of the Declaration of Independence in July 1776. You can also visit the Philadelphia Museum of Art — one of the greatest art museums of the world.
One should also visit New York, the city of skyscrapers with the Statue of Liberty. A new American Immigration Museum has been opened at the base of the statue. The Metropolitan Opera House, the Madison Square Garden, the Modern Arts Museum are popular among the tourists.
One can also visit Lyndon B. Johnson Space Centre near Houston in Texas or go to Florida or California to enjoy the Atlantic or Pacific Ocean beaches.
Вопросы:
1. When did Columbus sail to America?
2. Now many different stripes are there on the American flag?
3. How do people call the American flag?
4. Now many stripes are there in theUSA?
5. What do the Americans eat to celebrate Thanksgiving Day?
6. What is the capital of the USA?
7. When did the first colonies appear in America?
8.Why did Americans go to the west?
9. Who made jeans?
10. Who was the first president of the United States?
11. Where did Native Americans come from?
12. What holiday do people celebrate on the last Thursday in November?
13. When did the first colonists come to America?
14. What was the famous tradition of Native Americans?
15. When do Americans celebrate Independence Day?
16. Where was Christopher Columbus born?
17. What country gave the Statue of Liberty to the USA?
18. How do people call New York?
19. He was an important black leader and wanted equal rights for black people.
20. How many states are there in the USA?
21. What state is the largest in the USA?
22. What is the main figure in the national emblem of the USA?
23. Who is the head of the state and government in the country?
24. Give the nickname of the USA government.
25. What is the largest city in America?
26. What sport is very popular in the USA?
27. What is the monetary unit of the USA?
28. What university is the oldest one in America?
Литература:
1.Журнал «Иностранные языки в школе» 2003 г.
2.«Театрализованные уроки и внеклассные мероприятия на английском языке» У.В.Дзюина, Москва «Вако» 2006г.
3.Учебник «Новый курс английского языка для российских школ» 8 класс. Афанасьева О.В. и Михеева И.В.,Москва «Дрофа», 2012г.
4. http://engmaster.ru/topic/2360
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
брейн-ринг "Содружество муз"
Конкурс знакоков искусств (материал к декаде искусств)...
Внеклассное мероприятие по истории. Брейн-ринг "Политическая раздробленность на Руси" 6 класс
Внеклассное мероприятие по истории. Брейн-ринг "Политическая раздробленность на Руси" 6 класс. Мероприятие подготовлено к предметной неделе. Участвуют команды параллели 6-х классов....
физико-математический брейн-ринг
Внеклассное мероприятие для 9-10 классов. С помощью мероприятия хотелось повысить интерес учеников к предмету....
Сценарий брейн-ринга.
Данный сценарий разработан для детей 4 -6 классов. Он позволяет в доступной и увлекательной форме закрепить знания, полученные на уроках. Вопросы брейн- ринга достаточ...
Физико-математический брейн-ринг 8-9 класс
Цель: -развитие и укрепление интереса к предмету, -развитие познавательной и творческой деятельности, -развитие культуры коллективного умственного труда....
Математический "Брейн-ринг" для учащихся 8-х классов
Данный «Брейн-ринг» способствует , развитию познавательной активности учащихся, логического мышления, внимания, повышению интереса к изучению математики, расширению кругозора , углублению знаний по ма...
Внеклассное мероприятие Математический «Брейн-ринг» в 8 классе
Цели: Развивать и укреплять интерес к математике, истории ее развития, мотивировать познавательную деятельность, развивать сообразительность, любознательность, логическое...