Открытый урок по английскому языку в 3 классе "My Day" с презентацией
план-конспект урока по английскому языку на тему

Гарбузова Ирина Валерьевна

Открытый урок посвящен активизации лексических навыков учащихся по теме «Daily Life». Также во время урока отрабатываются навыки чтения и устной речи по материалам прочитанного. Еще учащимся предлагается закрепление грамматического материала “Present Continuous Tense”.

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon daily_life.ppt604 КБ
Microsoft Office document icon daily_life.doc31.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

                                                                                      Garbuzova I.V.

                                                                                      3-rd form.

                                                                                      14, December.

  Lesson Plan.

Subject: Daily Life.

Objective: to practice oral speech on the topic “Daily Life”

                  to practice using the Present Continuous Tense

                  to practice writing

                  to practice reading

                  to practice retelling of the text.

Aids: pictures

          handouts for students

          presentation Power Point “My Day”

          CD disk O 19.

                                The Course of the Lesson.

  1. Org. moment.

    Answer the questions

  • When do you usually get up?
  • When do you usually have breakfast?
  • When do you usually have lunch?
  • Do you wash your face in the morning?
  • Do you wash your hands before breakfast?
  • What do you usually do in the morning?
  1. Oral speech.

1.“What I usually do in the morning.”

(Pupils tell about their usual mornings. While speaking they are watching the presentation “My Day”)

2. Poem “What Does the Clock Say.” Ex.7p.62

 a) Pupils listen to the poem O 19

 b) Some pupils recite the poem.

III.     Grammar drills.

The Present Continuous Tense.

  1. Explanation of the rules of forming this tense.
  2. Add endings to the verbs.

Pupils must add ending –ing to the verbs coming out to the blackboard.

do-                      go-

clean-                  have-

run-                     skate-

take-                    come-

swim-                  get-

play-

  1. Tell what they are doing using the pictures.

 Pupils make up sentences in Present Continuous Tense.

  1. Fill in the gaps.

 Pupils work in the handouts completing the text with the missing verbs is,are,am.  One of the pupils works on the blackboard.

(It’s seven o’clock in the morning. Sally Brown …getting up. Her brothers …doing exercises. Her father …cleaning his teeth. But Sally doesn’t know what her mother …doing. She says: ” Mum, what …you doing? “ Her mother answers: “I …having breakfast.”)

  1. Text.

 1. Read and translate the text “Flop”, part I.

      2. Retelling of the text.

      Pupils get the handouts containing sentences for the retelling of the text. Each        pupil has one sentence.  The children are given several minutes to learn their sentences. Then the teacher reads the sentences in correct order. Pupils come out to the blackboard according to this order and stand in a row. After that children retell the text sentence by sentence.    

  1. The frog lives in a lake.

 2. He is a big green frog.

 3. The frog’s name is Flop.

 4. Flop has got two friends.

 5. Their names are Polly and Chat.

6. Flop can’t tell the time.

7. Polly can tell the time.

8. At eight o’clock Flop does exercises.

9. Then he takes a shower and swims in a lake.

10. Then the three friends have breakfast.

11. After breakfast they play games.

12. They have a good time.)

V. Assignment.

Text “Flop”, part II (r, tr.)

Make up 5 sent. in Pr. Cont. Tense (wr.)

               


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.

Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...

Презентация к открытому уроку по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.

Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе с презентацией

Данная работа содержит развернутый план-конспект урока английского языка в 5 классе "Spotlight" и презентацию к уроку....

Презентация к открытому уроку по английскому языку 2 класс, Family and friends 2, Presents

Презентация+конспекст урока по английскому языку...

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме «SEASONS» в 5 «А» классе УМК «Английский в фокусе»

Презентация к открытому уроку по английскому языку по теме «SEASONS» в 5 «А» классе УМК «Английский в фокусе» ...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

Презентация к открытому уроку по английскому языку на тему" Роль пословиц и поговорок в английском и русских языках. Средства художественной выразительности текста"

Презентация к открытому уроку в 9 классе на тему "Роль пословиц и поговорок в английском и русских языках. Средства художественной выразительности текста"...