Конспект урока по английскому языку на тему "Seasons of the year" для 3 класса
план-конспект урока по английскому языку по теме

Гедгагова Фатимат Хасаншевна

Конспект урока по английскому языку на тему "Seasons of the year" для 3 класса к УМК Биболетова 3 класс.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon vremena_goda_3kl.doc138.5 КБ

Предварительный просмотр:

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«ГИМНАЗИЯ № 4»

План – конспект открытого урока в 3 «Г» классе

в рамках конкурса

«Открытие года  -2012»

школьный этап

на тему:

«Времена года. Погода. Праздники. Месяцы»

Подготовила

учитель английского языка

Ф.Х. Иванова

г.о. Нальчик 2012г.


План-конспект открытого урока по английскому языку в 3-м классе

Тема урока: “Времена года. Погода. Праздники. Месяцы”. Аудирование.

Цель урока: вывести учащихся на творческий уровень владения темой (свободное владение лексическим и грамматическим материалом в рамках пройденной темы).

Обучающие и развивающие задачи:

  • практиковать учащихся в обсуждении проблемных вопросов по теме;
  • тренировать учащихся применять усвоенный лексический и грамматический материал в новых ситуациях общения в монологической и диалогической речи;
  • развивать навыки аудирования с полным пониманием прослушанного;
  • развивать навыки самостоятельной работы;
  • развивать эмоционально-правильную реакцию в ходе беседы;
  • развивать внимание, мышление, логику высказывания;
  • развивать умение давать оценку высказыванию своих товарищей.

Воспитательные задачи:

  • прививать детям любовь и понимание необходимости изучения культуры страны изучаемого языка;
  • развивать уважение к обычаям и культуре как своего, так и других народов;
  • развивать у учащихся интерес к изучению английского языка, как источника получения интересной информации и новых знаний.

Оборудование: магнитофон, аудиокассета с записью текста для аудирования, Смарт-доска, презентация.

 Ход урока

  1. Oрганизационный момент

Вопросы учителя:

Good morning! I’m glad to see you!

Sit down, please.

What is the date today?

What day of the week is it today?

What season is it now?

What is the weather like today?

Today we are going to speak about the seasons of the year and about the weather.

2. Фронтальная беседа “учитель-класс” по изучаемой теме “Времена года” с целью подведения к основной части урока.

Учитель: What season is it now?

Ученик: Winter.

Учитель: How many seasons do you know? Name them.

Ученик: Four. Winter, spring, summer, autumn.

Учитель: Name winter months, please. (summer, autumn, spring months)

Ученик:

Winter                               Spring

        December                     March

        January                         April

        February                       May

Autumn                             Summer

        September                     June

        October                          July

        November                      August

Учитель: What season is your favorite, why?

Ученик: I like winter. I can play snowballs and ski. (I like summer. I can swim in river and play football)

Учитель: And now let’s revise some poems about seasons.

Spring is green

Summer is bright

Autumn is yellow

Winter is white.

In spring the trees are green

In summer the sun is bright

In autumn they are red and golden

In winter the snow is white.

Учитель: I know a short poem about one season. I’ll recite this poem. Try to guess what season this poem is about.

This is the season
When mornings are dark.
And birds do not sing
In the woods and the park.
This is the season
When children ski.
And Grandfather Frost
Brings the New Year Tree.

Ученик: This poem is about winter.

Учитель: Why do you think so?

Ученик: In winter birds do not sing, children ski, Grandfather Frost brings the New Year Tree.

Учитель: For what holiday does Grandfather Frost bring the New Year Tree?

Ученик: For New Year holiday.

Учитель: What another holiday shall we soon celebrate in winter?

Ученик: St. Valentine’s Day.

Учитель: When?

Ученик: On the 14-th of February.

Учитель: How do people usually celebrate St. Valentine’s Day?

Ученик: They send greeting cards to their  parents, friends, relatives.

Home task: your home task for today was to prepare some riddles about the weather And now I want you to recite your short poems-riddles about the seasons and other pupils have to guess what season is your riddle about.

Дети читают короткие стишки-загадки о временах года, подготовленные дома, а остальные ученики отгадывают, о каком времени года каждое стихотворение.

  • This is the season when fruit is sweet, This is the season when school-friends meet. (Autumn.)
  • This is the season when vegetables grow, I come to the garden and make water flow. (Summer.)
  • I come with cold and snow. But you like me and know. (Winter.)
  • It’s blue by night, By day it’s white. It is cold and not dry, It falls from the sky. (Snow.)
  • Until I am measured I am not known, Yet how you miss me When I have flown. (Time)
  • Higher than a house, higher than a tree - Oh, what can that be? (The sky.)

Учитель: In what season do you have the longest holidays?

Ученик: In summer.

What season is the coldest?

In what season are days short?

In what season there are a lot of snow?

Учитель: And now I want you to listen to a story about Jim and Jill.

3. Прослушивание текста в магнитофонной записи с заданием: найти картинки, соответствующие рассказу (Unit 3 - textbook).

Listen to the story and write down the seasons , the author will tell you about.

Послушайте текст и скажите, какие времена года любят Джим и Джилл.

Tapescript

Correspondent:  Jim, what season do you like? Winter or summer?

Jim:        I don't like winter.

I like summer. I don't go to school in summer. In summer I can ride a bike and play football. Summer is fun.

Correspondent:  And you Jill? What season do you like?

Jill:        I like autumn. It's lovely. It's red, orange, yellow and brown. I like to walk with  my dog in the forest in autumn. And I like apples. Autumn is the apples' season.

Послушайте рассказ ещё раз и назовите картинки, которые им соответствуют. (Jim: b, c; Jill: a, b)

4. Физкультминутка.

I see that you are tired. Let’s rest a little. Some exercises are for you. Listen and act. (выполнение упражнений под музыку и видео-клип.)

Clap your hands, clap your hands,

Listen to the music and clap Your hands.

Stamp your feet, stamp your feet,

Listen to the music and stamp your feet.

Turn around, turn around,

Listen to the music and turn around.

Jump up high, jump up high,

Listen to the music and jump up high.

Oh, you are not late! Thank you.

Sit down, please.

5. Знакомство с новой лексикой.

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

6. Puzzle

Find out 10 words on the topic "Seasons”.

N

C

A

S

E

A

S

O

N

D

O

W

I

N

T

E

R

W

C

L

V

K

L

M

N

O

A

L

D

W

E

A

T

H

E

R

O

Q

R

S

M

U

V

W

M

U

X

H

Z

V

B

J

P

O

D

R

T

S

N

O

W

Y

K

Y

G

H

K

A

T

D

R

Y

L

A

P

R

I

L

H

D

M

E

A

T

B

S

U

N

N

Y

O

7.  True or fauls

Look here, Neznaika listened to us and the story about Jim and Jill. But he couldn’t understand everything because he was a bad pupil at school. Correct him if he is wrong.

A) There are many flowers in winter.

B) The sky is blue in spring.

C) It is hot in winter.

D) The days are long and the nights are short in summer.

E) The trees are yellow, red and orange in autumn.

F) March, April and May are the winter months.

G) It snows in winter.

8.  Mind-map.

9. Заключительная часть.

Учитель: Let’s sum our lesson up. At this lesson you remembered different seasons and different holidays we celebrate in these seasons. I liked your work at the lesson very much and I give you good marks (объявляются оценки).

Your home task is on the blackboard. Write down it please.

 The lesson is over. Good-bye.


Раздаточный материал

N

C

A

S

E

A

S

O

N

D

O

W

I

N

T

E

R

W

C

L

V

K

L

M

N

O

A

L

D

W

E

A

T

H

E

R

O

Q

R

S

M

U

V

W

M

U

X

H

Z

V

B

J

P

O

D

R

T

S

N

O

W

Y

K

Y

G

H

K

A

T

H

O

T

L

A

P

R

I

L

H

D

M

E

A

T

B

S

U

N

N

Y

O

N

C

A

S

E

A

S

O

N

D

O

W

I

N

T

E

R

W

C

L

V

K

L

M

N

O

A

L

D

W

E

A

T

H

E

R

O

Q

R

S

M

U

V

W

M

U

X

H

Z

V

B

J

P

O

D

R

T

S

N

O

W

Y

K

Y

G

H

K

A

T

H

O

Y

L

A

P

R

I

L

H

D

M

E

A

T

B

S

U

N

N

Y

O

N

C

A

S

E

A

S

O

N

D

O

W

I

N

T

E

R

W

C

L

V

K

L

M

N

O

A

L

D

W

E

A

T

H

E

R

O

Q

R

S

M

U

V

W

M

U

X

H

Z

V

B

J

P

O

D

R

T

S

N

O

W

Y

K

Y

G

H

K

A

T

H

O

T

L

A

P

R

I

L

H

D

M

E

A

T

B

S

U

N

N

Y

O

N

C

A

S

E

A

S

O

N

D

O

W

I

N

T

E

R

W

C

L

V

K

L

M

N

O

A

L

D

W

E

A

T

H

E

R

O

Q

R

S

M

U

V

W

M

U

X

H

Z

V

B

J

P

O

D

R

T

S

N

O

W

Y

K

Y

G

H

K

A

T

H

O

T

L

A

P

R

I

L

H

D

M

E

A

T

B

S

U

N

N

Y

O

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold

Windy

Rainy

Snowy

Sunny

Cloudy

Hot

Warm

Cold


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по английскому языку «Окружающая среда» в 8 классе

Конспект содержит различные тренировочные упражнения по томе "Защита окружающей среды", направленные на обобщение лексического материала по этой теме. ...

Конспект урока по английскому языку "At the cinema" (5 класс)

Цель урока: формирование навыков диалогической речи. К концу урока учащиеся смогут брать интервью друг у друга в Present Simple Tense, активно используя лексические единицы по пройденным темам: ...

План-конспект урока по английскому языку "Why people dream?" (8 класс)

План-конспект урока по английскому языку "Why people dream?" (8 класс). УМК New Millennium English 8....

План- конспект урока по английскому языку с использованием Интернет 7 класс

Развитие познавательной и коммуникативной деятельности учащихся с помощью Интернета. Обучение ознакомительному виду чтения с кратким изложением содержания текста, обучение составлению рассказов на зад...

Конспект урока по английскому языку на тему "Профессии" 2 класс

В этом конспекте прописаны все действия учителя, к конспекту прилагается презентация и видеоролик....

Конспект урока по английскому языку "Предлоги места" для 6 класса

Данный материал  поможет учителю английского языка в подготовке урока по теме: "Предлоги места"....