Контрольная работа для студентов, обучающихся по специальности Программирование в компьютерных системах
материал по английскому языку (11 класс) на тему
Контрольная работа предназначена для студентов 1 курса техникума, обучающихся по специальности Программирование в компьютерных системах . Контрольная работа представлена в 2 вариантах и направлена на проверку сформированности навыков и умений в разделах: лексика, грамматика, чтение
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
programmisty.docx | 19.14 КБ |
Предварительный просмотр:
TEST (Variant 1)
I. Translate into Russian:
1) to be greater than, 2) to direct the sequence of operations, 3) to be stored indefinitely, 4) to transfer data and instructions into storage, 5) To perform instructions in order they are given, 6) to communicate information by using symbols.
II. Translate into English:
- 1) Этот новый принтер печатает 400 знаков в секунду.
- 2) Чему равен остаток от деления?
- 3) Выполняйте команды в той последовательности, в которой они даны.
- 4) Это называется «Арифметико-Логическое Устройство (АЛУ)».
- 5) Все части этого устройства функционируют вместе как единое целое.
- 6) Не отключайте электроэнергию в компьютере.
III. Put the verbs into the correct form (be going to, Future Simple, Future Continuous, Present Simple, Present Continuous).
- 1) We (install) this software shortly after the coming holidays.
- 2) «Oh, I’ve just realised – I haven’t got any money.» «Don’t worry – that’s no problem. I (lend ) you some.»
- 3) «Look! There is smoke coming out of that house. It’s on fire!» «Good heavens! I(call) the fire-brigade immediately.»
- 4) I think they (become) the leading database software developers.
- 5) The plane to Minneapolis (leave) at 15.05 and arrives at 18.15.
- 6) What time they (arrive)? – At 12.
- 7) The company (be) 50 years old next Monday.
- 8) It’s really a good program but it’s not the best design, so in the next version of this program we (change) the design.
IV. Read the text and fill the gaps with the words from the box.
visible, create, wrapped, powerful, bolded, separate, syntax, website, move, codes |
What is HTML?
HTML (HyperText Markup Language) is a computer language devised to allow 1)__________ creation. It is relatively easy to learn, with the basics being accessible to most people in one sitting; and quite 2)__________ in what it allows you to create.
- HyperText is the method by which you 3)__________ around on the web – by clicking on special text called hyperlinks which bring you to the next page. The fact that it is hyper just means it is not linear – i.e. you can go to any place on the Internet whenever you want by clicking on links – there is no set order to do things in.
- Markup is what HTML tags do to the text inside them. They mark it as a certain type of text (italicised text, for example).
- HTML is a Language, as it has code-words and 4)___________ like any other language.
HTML consists of a series of short 5)__________ typed into a text-file by the site author – these are the tags. The text is then saved as a html file, and viewed through a browser. This browser reads the file and translates the text into a 6)__________ form, hopefully rendering the page as the author had intended. Writing your own HTML entails using tags correctly to create your vision. You can use anything from a rudimentary text-editor to a powerful graphical editor to 7)__________ HTML pages.
The tags are what 8)___________ normal text from HTML code. They allow all the cool stuff like images and tables and stuff, just by telling your browser what to render on the page. Different tags will perform different functions. The tags themselves don’t appear when you view your page through a browser, but their effects do. The simplest tags do nothing more than apply formatting to some text, like this:
These words will be bold, and these will not.
In the example above, the
tags were 9)___________ around some text, and their effect will be that the contained text will be 10)__________when viewed through an ordinary web browser.
TEST (Variant 2)
I. Translate into Russian:
1) to be composed of (three) parts, 2) circuit elements, 3) to be reduced in size, 4) to fit onto a single chip, 5) Random-Access Memory, 6) to execute an instruction.
II. Translate into English:
- 1) Этот компьютер выполняет команды сравнительно медленно.
- 2) Удобен ли для пользователей интерфейс вашей программы?
- 3) Компьютер сам регулирует последовательность операций.
- 4) Сохраните новые результаты на внешнем средстве хранения.
- 5) Это называется «устройство управления».
- 6) Не замедляйте обработку данных.
III. Put the verbs into the correct form (Future Simple, Future Continuous, Present Simple, Present Continuous, be going to) to express future actions.
- 1) Next month, we (reorganize) our entire filing system.
- 2) «Why are you turning on the television?» «I (watch) the news.»
- 3) «I can’t work out how to use this camera.» «It’s quite easy. I (show) you.»
- 4) The ferry to Dover (leave) at 12.05 and (arrive) at 14.20.
- 5) When you (go)? – On Sunday.
- 6) I (see) the secretary tomorrow to discuss this matter.
- 7) Our boss (be) 45 the day after tomorrow.
- 8) We (become) the leading database software developers, that’s why we hire only highly qualified professionals.
IV. Read the text and fill the gaps with the words from the box.
whenever, graphic design, tag, improvements, output, offline, advanced, audiences, website, transfer |
Designing your website
HTML is a computer language devised to allow 1)__________ creation. However, knowing HTML well and designing good websites is a different story. Good website design is half skill and half talent. Learning techniques and correct use of your 2)_________ knowledge will improve your work immensely, and a good understanding of general design and the audience you’re trying to reach will improve your website’s chances of success. Luckily, these things can be researched and understood, as long as you’re willing to work at it so you can 3)__________ better websites.
The range of skills you will learn as a result of running your own website is impressive. You’ll learn about aspects of 4)__________ typography and computer programming. Your efficiency with computers in general increases.You’ll also learn about promotion and your writing will probably improve too, as you adapt to write for certain 5)__________.
You do not have to be online all the time. You can code your entire website 6)__________, storing it all on your own computer, and then just 7)__________ all the files onto the web. Then 8)__________ you have new content, you just add that to the existing online version of your site. It’s really quite simple.
Is there anything HTML can’t do? Of course, but since making websites became more popular and needs increased many other supporting languages have been created to allow new stuff to happen, plus HTML is modified every few years to make way for 9)___________.
Cascading Stylesheets are used to control how your pages are presented, and make pages more accessible. Basic special effects and interaction is provided by JavaScript, which adds a lot of power to basic HTML. Most of this 10)__________ stuff is for later down the road, but when using all of these technologies together, you have a lot of power at your disposal.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по английскому языку для специальностей « Программирование в компьютерных системах»
Рабочая программа по английскому языку для специальностей « Программирование в компьютерных системах»...
Формирование профессиональных компетенций студентов специальности Программирование в компьютерных системах при изучении математики в колледже
Описание организационно-методической модели формирования профессиональных компетенций специалистов в процессе обучения математике в учреждении среднего профессионального образования...
Дневник дуального обучения для специальности Программирование в компьютерных системах
Дневник дуального обучения для специальности Программирование в компьютерных системах. Методические указания по заполнению дневника...
Рабочая программа ОУД.07 "Информатика" по специальности "Программирование в компьютерных системах"
Рабочая программа ОУД.07 "Информатика" по специальности "Программирование в компьютерных системах"...
Календарно - тематическое планирование ОУД.07 Информатика по специальности "Программирование в компьютерных системах"
Календарно - тематическое планирование ОУД.07 Информатика по специальности "Программирование в компьютерных системах"...
Контрольно - оценочные средства для аттестации ОУД.07 «Информатика» по специальности «Программирование в компьютерных системах»
Контрольно - оценочные средства для проведения промежуточной аттестации ОУД.07 «Информатика» основной профессиональной образовательной программы по специальности 09.02...
Внеаудиторная самостоятельная работа УД «Информатика» по специальности "Программирование в компьютерных системах"
Внеаудиторная самостоятельная работа УД «Информатика» по специальности "Программирование в компьютерных системах"...