Разработка урока английского языка “Моя семья"
методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему
Предварительный просмотр:
Урок по английскому языку по теме "Моя семья"
Цель: воспитывать внимательные, дружеские отношения в семье, учить выражать любовь к своим родным.
Задачи:
- Повторить буквы, звуки, буквосочетания.
- Тренировать в употреблении лексики по теме «My family» (в стихотворении, в песенке, в вопросах и ответах, в монологах при описании семейных фотографий).
- Учить воспринимать на слух речь учителя, одноклассников, текст песенок на пленке.
- Учить разыгрывать сценку по теме «My family».
- Учить рассказывать о своей семье.
- Тренировать в написании лексики по теме.
- Учить употреблять глагол to be в его формах в Present Simple am, is, are.
- Учить составлять предложения из слов по теме.
ХОД УРОКА
I. Представление темы и задач урока
Teacher: Children, look at this picture. Our topic is called “My family”. Let’s recite a small poem Mother, father, sister, brother
Hand in hand with one another.
– Сегодня на уроке мы будем повторять буквы, буквосочетания, звуки, слова по теме, чтобы уметь отвечать на вопросы, беседовать, рассказывать о своей семье и выполнять тесты.
II.Фонетическая зарядка
Teacher: Our topic is called “My family”. The ABC is a family too. It’s a big family of the letters.
Let’s repeat the letters of the ABC and the sounds. Look at my cards. Name the letters and the sounds.
The letter – Aa; the sounds – [ei] [a:]
The letter – Bb; the sound – [b]
The letter – Cc; the sound…
Let’s repeat the ABC-song (на форзаце учебника). Open your textbooks. Read the song after me, please. Let’s sing the song all together.
Well done! Thank you!
III. Отработка лексики по теме “My family”
Устный контроль знания слов.
T: Translate the words f rom English to Russian.
Чтение и перевод слов с английского на русский язык
Используются карточки транскрипционных знаков.
Teacher: Read the words on the mother
- brother
- father
- grandmother
- grandfather
- daughter
- son
- aunt
- sister
- uncle
- family
– Children, remember these words, please.
IV. Беседа по теме “My family”, мини-диалоги в парах, песенка в вопросах и ответах
Teacher: We are going to talk about our families.
1) Let’s sing the song “How is your mother?”
How is your mother?
She’s fine, thanks.
How is your father?
He’s fine, thanks.
How is your sister?
She’s fine, thanks.
How is your brother?
He’s fine, thanks.
2) Мини-диалоги
Teacher: And now, children, I want you to ask each other about your mothers, fathers, sisters, brothers. Talk in pairs, please.
Pupil1: How is your mother (sister)?
Pupil2: She’s fine, thanks.
Pupil1: How is your father (brother)?
Pupil2: He’s fine, thanks.
Pupil1: How are you?
Pupil2: I’m fine too, thanks.
3) Ответы детей на вопросы учителя об их семьях.
Teacher: Children, answer my questions about your families, please.
1. What is your mother’s (father’s, sister’s, brother’s) name?
Pupils:
My mother’s name is…
My father’s name is…
My sister’s name is…
My brother’s name is…
2. How is your mother (sister)?
Pupils: She’s fine, thanks.
3. How is your father (brother)?
Pupils: He’s fine, thanks.
Физкультминутка
Teacher: Children, let’s have a little rest. Stand up, please. Let’s do some physical exercises and recite the poem.
Hands up.
Hands down.
Hands under the table.
Sit down.
V. Монологи по теме. Описание семейных фотографий. Аудирование речи учителя и одноклассников
Teacher: And now, children, let’s speak about our families. And I begin with my story. Look at my photos, listen to me and understand.
It’s my family. My family is not very big. It’s my mother. My mother’s name is … It’s my father. My father’s name is… It’s my husband. My husband’s name is… It’s my daughter. My daughter’s name is… She is in Class 9. It’s my son. My son’s name is… He is in Class 5. We are good friends. I love my family.
Teacher: Children, describe your photos, tell us about your families, please.
Pupils: Look at my family photos.
It’s my family. It’s my mother. My mother’s name is…
It’s my father. My father’s name is …
It’s my sister. My sister’s name is…
It’s my brother. My brother’s name is…
It’s me. My name is …
I am in Class 5. I am (not very) good at school. I love my family.
Teacher: Children, thank you for the stories about your families. You are happy children, you have very good families!
VI. Работа по правописанию лексики по теме “My family”
Teacher: Children, we learn to write the words on our topic.
Teacher: The task 1. Look at the blackboard. You can see some words on the blackboard. Find the mistakes in the words and correct them, please. Write the words on the blackboard correctly.
1.ankl
2. san
3. dote
4. famili
5. ant
6. siste
7. mathe
8. fathe
9. granmathe
10. brathe
Первое задание закрывается от учеников.
Teacher: The task 2. Fill in the words on the cards with the missed letters.
- gran_m_ther
- br_ther
- dau_ _ ter
- _n_le
- a_nt
Для сильных учеников – задание более сложное. Записать из транскрипции по-английски слова: мать, бабушка, сестра, отец, семья.
Teacher: Are you ready with your tests? Give me your tests, please. Thank you.
Teacher: The task 3. Let’s repeat the forms of the verb to be.
to be
I am We are
You are You are
He is They are
She is
It is
– And now, children, fill in the sentences with the right forms of the verb to be, translate the sentences into Russian. Таблица с формами глагола “to be” закрыта.
- I __ a pupil.
- You __ my brother.
- She ___ her mother.
- We ___ sisters.
- He ___ his father.
Задания для сильных учеников.
– Make up sentences, translate the sentences into Russian.
- he, father, is, my
- she, his, is, sister
- I, his, am, brother
Teacher: Are you ready with your tests? Give me your tests, please. Thank you.
VII.Заключительный этап. Подведение итогов
– Our lesson is over. I thank you for your good work. Your marks are following… Your homework for the next lesson is to write the crossword on our topic “My family”. Good bye, my dear girls and boys!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка урока английского языка "Познакомитесь с моей семьей"
Цели урока: формирование целостного представления о традиционной английской семье.Задачи урока:Учебные:контроль умений и навыков учащихся по теме «Моя семья»;расширение и углубление знаний учащихся по...
Разработка урока английского языка в 5 классе по теме "Идеальная семья", УМК М.З. Биболетова, О. А. Денисенко, Н. Н. Трубанева «Enjoy English».
Цели и задачи:· совершенствование навыков монологической речи по теме «Идеальная семья»;· активизация ле...
Разработка урока английского языка в 11 классе. Тема урока: «Семь чудес света средних веков»
Автор: Кабанова Ольга Ивановна, учитель английского языка МБОУ «Школа № 91 с углублённым изучением отдельных предметов», город Нижний НовгородОписание материала: Вашему вниманию предлагаетс...
Методическая разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Моя семья"
Тема урока: "Моя семья"Класс: 6Тип урока: обобщающийЦели урока: совершенствование лексических, орфографических и грамматических навыков, навыков диалогической речи и письменной речи.Оборудование: УМК ...
Методическая разработка урока английского языка в 6 классе на тему "Моя семья" (УМК "Enjoy English")
Методическая разработка включает в себя презентацию и конспект первого урока английского языка в третьей четверти учебника "Enjoy English" (авторы М.З. Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанева )....
Разработка урока английского языка в 5 классе по новым ФГОС по теме «Моя Семья»
Урок разработан по учебнику «Английский в фокусе-5», авторы Ю.Е Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Конспект урока включает в себя технологическую карту с прописанными планируемыми результатами...
Методическая разработка урока английского языка «МОЯ СЕМЬЯ. ЛЮБИМЫЕ ЗАНЯТИЯ И ДОМАШНИЕ ОБЯЗАННОСТИ ЧЛЕНОВ СЕМЬИ».4 класс
УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕ. ТЕМА УРОКА: «МОЯ СЕМЬЯ. ЛЮБИМЫЕ ЗАНЯТИЯ И ДОМАШНИЕ ОБЯЗАННОСТИ ЧЛЕНОВ СЕМЬИ».Тип урока: урок обобщения знаний и применения их в повседневной жизни. Цель урока: Обуча...