Открытый урок "Home, sweet home"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему
Ваше вниманию представляю открытый урок на тему "Home, sweet home" в рамках ФГОС.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok_po_angl.yaz_._v_6kldocx.docx | 18.72 КБ |
prilozhenie_no_1.doc | 364.5 КБ |
prilozhenie_no_2.doc | 23.5 КБ |
prilozhenie_no_3.doc | 39 КБ |
Предварительный просмотр:
План урока английского языка в 6 классе.
Тема урока: “Home Sweet Home”
Модель урока: урок – соревнование
Цель: развитие коммуникативной компетентности учащихся в процессе продуктивной творческой деятельности
Задачи:
1. Обучающие:
- совершенствование лексических навыков;
-совершенствование грамматических навыков;
-совершенствование навыков говорения;
-совершенствование навыков аудирования.
2. Развивающие:
-развитие чувства языка на основе контекста и наглядности;
-развитие языковой догадки;
-развитие творческих способностей;
3. Воспитательные:
-воспитание интереса к изучению языка
- развитие умения работать в группах
Планируемые результаты:
- личностные: формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками в образовательной деятельности; осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка; развитие таких качеств как целеустремленность, креативность, трудолюбие.
- метапредметные: умение строить логическое высказывание; умение работать индивидуально и в группе, находить общее решение;
- предметные: умение воспринимать на слух и понимать основное содержание текстов, выделять необходимую информацию; владение элементарными средствами выражения чувств и эмоций на английском языке.
Оборудование:
1.Учебник по английскому языку “English 6” (Кузовлев В.П., Лапа Н.М.);
2. Наглядные пособия: картинки с изображением предметов мебели;
3. Карточки с грамматическими заданиями.
Ход урока:
I. Начальный этап:
1. Приветствие – орг. Момент.
T.: Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. Sit down, please.
T.: Today, my dear friends, our lesson will be in a form of a competition. Please, divide into two groups. Take a card with your name and unite in a group with the same colour. Make up the name of your group.
The first team what is your name?
P: The name of our group is “Green House”
T: Excellent. The second one what is your name?
P: We are called “Sweet Home”.
T: You are right. These are the names of your teams. Now try to understand what we are going to talk about today.
P: We are talking about our houses and what things there are.
2. Речевая зарядка
T.: Answer my questions. Do you have a house or a flat? How many rooms are there in your flat? Do you have your own room? Is it big or small?
Now let’s imagine these are your houses. You should fill in them different pieces of furniture.
II. Основной этап:
3. Конкурс №1-работа с карточками
T.: Let’s start our contest. In the 1st task you should write down captions to the pictures and put them in the alphabetical order. But you’ll have only 3 min. 1-2-3 Go.
T.: Time is over. Let’s check it up. Please, read the words in the alphabetical order.
P.: Carpet, dining room, kitchen, living room, picture, TV-set, wall unit.
T.: Thank you. You’ve got a score. Hand in the cards and the judges will correct mistakes.
4. Конкурс№2-грам. Задание
T.: Task 2. You should correct mistakes. You’ll have seven min. 1-2-3 Go.
T.: Time is over. Please, hand in the cards. The judges will check it up.
5. Релаксация
Well, I see you look sad. What should I do to cheer you up? Music will be a good idea! Stand up, please! Let’s try to relax. Sing altogether and dance.
6. Конкурс№3-развитие навыков говорения
T.: And last task is the following. One of the teams will describe the picture and the other will make it. Then we’ll compare the picture with the making. To decide who will start, please, pull a strip. Ok, we have distributed the roles. The 1st team makes up sentences with the construction “there is/are” and prepositions. Each member of the team should say a sentence. The 2nd team has a glue and a lot of pictures of furniture. Using the glue make the picture according to the description. (приложении №3)
P.: There is a sofa in the living room.
P.: There is a small table in front of the sofa in the living room.
P.: There is a lamp on the left from the sofa in the corner of the room.
P.: There is a clock on the right from the sofa.
P.: There is a picture on the wall above the sofa.
P.: There is a wall unit opposite the sofa.
P.: There is a flower and two magazines on the table.
T.: Let’s compare the picture with the making. I think they are similar. Thank you.
III.Заключительный этап:
6. Объяснение домашнего задания
T.: Your home task is to make up a story about your house.
7. Рефлексия
T.: Our contest is over. We’ve done a lot at the lesson. At the beginning of our lesson you told what problems you would like to speak about. And now I would like to evaluate your work at the lesson. Answer two questions please. There is a small control panel. If you think the letter A is right, press A. Read very attentively.
1) what things are important in the house?
a) a bed, a kitchen table, a fridge, a wardrobe, a TV-set, an armchair.
b) a sofa, a table, a wall unit, a fire place, a carpet, chairs.
c) a bath, a fridge, a bed, a table, a TV-set, a lamp, a carpet.
1) Choose the prepositions of place.
1. to, into, across, along, down, up
2. in, on, above, behind, if front of, under
3. at, between, during, on, since, in.
8. Подведение итогов
T.: The winner of the contest is … All the members of the team get excellent marks. The other team gets good marks. Thank you. I’m very pleased with your work. The lesson is over. Good bye.
Предварительный просмотр:
Make captions to the pictures and put them in the alphabetical order.
Предварительный просмотр:
Correct the mistakes.
is
0. There are a TV-set in the living room.
1. There is on the floor a carpet.
2. Are there flowers on the window? – Yes, there is.
3. There were two bathroom in the house.
4. There isn’t not a wall unit in the flat.
5. There was a picture in the wall.
6. In a kitchen there is a table and four chairs.
7. There are a bed, a computer and a wardrobe in the bedroom.
8. Was there running water and central heating in the kitchen? – Yes, there wasn’t.
Correct the mistakes.
is
0. There are a TV-set in the living room.
1. There is on the floor a carpet.
2. Are there flowers on the window? – Yes, there is.
3. There were two bathroom in the house.
4. There isn’t not a wall unit in the flat.
5. There was a picture in the wall.
6. In a kitchen there is a table and four chairs.
7. There are a bed, a computer and a wardrobe in the bedroom.
8. Was there running water and central heating in the kitchen? – Yes, there wasn’t.
Предварительный просмотр:
Describe the picture.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
открытый урок по английскому языку для 6 класса "Home Sweet Home"
Открытый урок по английскому языку для 6 класса, тема: "Home Sweet Home"...
Конспект открытого урока по английскому языку на тему Home sweet home 5 класс
As you know the topic of the unit is "House and Home". The theme of our lesson today is "Welcome to my home". We are going to revise vocabulary, ordinal numbers, and prepositions of place, to read and...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе на тему "Home, sweet home"
Цель урока - закрепить полученные лексические и грамматические навыки по теме "Home, sweet home"....
Открытый урок “Home, sweet home”
Открытый урок “Home, sweet home”Тема урока: “Home, sweet home”Учитель: Мгоян Гюльнара Худоевна Класс: 6Дата проведения: 11.11.20...
Открытый урок 4 класс Биболетова М.В.Тема цикла: Home sweet home (Дом, милый дом)
Тема урока: Моя комнатаТип урока: Урок комплексного применения знаний и умений (урок закрепления)...
Урок " Home sweet home" на сайте http://www.edcommunity.ru/lessons/home-sweet-home/
Home Sweet Home. Цель: Развитие устной речи ( монологической и диалогической) по теме ...
Разработка открытого урока по теме "Home Sweet Home", 4 класс ( технологическая карта урока)
Аннотация урока. Данный урок является 6 уроком 2 раздела «Я люблю свой дом» УМК М. З. Биболетовой, для 4 класса. Тип урока: урок-закрепление изученного материала. Урок направлен на обеспеч...