разработка урока английского языка по теме интернет
методическая разработка по английскому языку (9 класс) на тему
Урок английского языка по теме " INTERNET IN OUR LIFE" разработан для учащихся 9 класса. Является вводным в тему и требует организации работы в кабинете, где есть компьютеры с выходом в интернет.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
для оценки работы учащихся | 12.88 КБ |
конспект урока | 22.49 КБ |
приложение | 11.11 КБ |
для работы в парах | 11.33 КБ |
задание к аудированию | 11.64 КБ |
презентация к уроку | 231.6 КБ |
Предварительный просмотр:
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Предварительный просмотр:
TOPIC: Internet in our life
Класс-9
Учебник-Sportlight9
Цели урока:
1. Практическая: активизация речевой деятельности в учебных и реальных ситуациях в рамках использования информационных ресурсов, предусмотренных программой;
2. Развивающая: на основе актуализации практического материала и выполнения учебных задач способствовать формированию умения анализировать и сопоставлять, формулировать и аргументировать мысли, находить требуемую информацию в различных источниках, развивать культуру речи;
3. Воспитательная: создать условия для развития у учащихся информационной культуры (при использовании новейших компьютерных технологий).
Тип урока: урок закрепления знаний, совершенствования умений и навыков.
Форма урока: комбинированный урок с применением мультимедийной презентации и Интернет-ресурсов.
Оборудование: раздаточный материал (карточки с заданиями, карточки для самооценки, тестовые карточки), мультимедийная презентация, компьютеры, разноцветные карточки для деления учащихся на группы, весы.
Источники:
- http://www.travelchannel.com/ video/top-10-attractions-in-london
- www.pen-friends.net
- www.newfriends4u.com
- englishon-line.ru
- http://www.shoppingonline.ru/
- wiki.answers.com
Ход урока
Этап I. Организационно-мотивационный этап.
Цель этапа: введение в атмосферу иноязычного общения, подготовка учащихся к работе.
Teacher | Students |
Good morning. Nice to see you. Take your sits. Let’s start our lesson | We too |
Today you will evaluate yourself.I’ll give you cards.Put marks yourself for each task | Take cards |
Этап II. Речевая зарядка.Bведение в тему урока
Цель этапа: развитие навыков неподготовленной устной речи, развитие навыков восприятия и понимания речи на слух, развитие воображения, формирование познавательных мотивов.
СЛАЙД 1
Teacher | Students |
Yesterday I found a nice song. BUT I can’t understand what is this song about because some words were lost.Help me please. Listen to the song and fill in the gaps. | -OK Get cards, listen and fill in the gaps |
The answers are on the screen. Check up and put marks | Check up themselves. Put the number of the correct answers in the evaluation card |
What is this song about? | -Computers….COMPUTER PROBLEMS |
So.Why do you think so many people use computers if there are so many problems with them? | -useful, interesting….INTERNET |
Этап III. Определение учениками темы и целей урока.
Цель этапа: создать условия для целеполагания.
САЙД 2
Teacher | Students |
We’ve discussed a lot about computers at the previous lessons. But tell me what is the closest thing to computers? | Answer the question (INTERNET) |
Today at the lesson we are going to talk about INTERNET and to revise everything we know about it | Listen Read |
СЛАЙД 3
Этап IV. Выполнение заданий в режиме on-line.
Цель этапа: усвоение новых знаний, активизация употребления учащимися изученного языкового материала.
Teacher | Studehts |
So let’s start with the question Why do we use the internet? Some years ago people couldn’t even imagine to see any cities without leaving their home. But today…. Sit at the computers and type the web-adress you see on the screen СЛАЙД4 http://www.travelchannel.com/ video/top-10-attractions-in-london What city have you recently seen? What sihths have you seen? What can we do with the help of internet? САЙД5 What are these sites about? So the internet helps us to ….. САЙД6
What can you find on this site? САЙД7 Look at this adress What can you do using it? WRITE the number of your answers in your evaluation card | Listen type the web-adress watch the film about London answer the questions -travel type the web-adress read the information answer the questions find friends, make friends….. type the web-adress read the information answer the questions
type the web-adress read the information answer the questions
Write |
Этап V. Работа с поисковыми системами Интернета. Поиск информации на тему урока.
Цель этапа: обучение работе с поисковыми системами Интернета, обучение поисковому чтению, формирование умений обобщения и систематизации материала на заданную тему, обучение работе в паре.
Teacher | Students |
So you see thet the internet world is quite wide. And now I will ask you to sit at the computers in pairs. You’ll be given a question the answer to which you need to search for. Try to shorten the information in order to present it to your classmates. Type the web-address you see on the screen wiki.answers.com find your question. You have only 5 minutes to do this task. You are allowed to make notes. | Search the information Read Make notes Prepare answers |
Этап VI. Презентация мини-докладов с выполнением мини-теста.
Цель этапа: обучение говорению (монологическая речь), обучение восприятию и пониманию речи на слух, формирование навыков обобщения и систематизации услышанного материала, проверка понимания услышанного и прочитанного.
Teacher | Students |
- And now it’s high time to present the information you have found to your classmates. While the pairs present their information make notes in your test-cards, choosing the right variants. The first pair, you’re welcome! And now let’s check the answers to the test. Exchange your test-cards with your neighbours. You’ll also see the right variant on the screen. (проверка мини-тестов) Put down the number of the right answers into your evaluation cards. | Present the information Listen Do the test Check up each other САЙД 9 |
Этап VII. Решение проблемной ситуации с использованием метода «мозговой атаки».
Цель этапа: развитие навыков неподготовленной устной речи, развитие познавательной активности и творческого мышления, развитие умений строить логически-опосредованные высказывания.
Слайд 10
Teacher | Students |
Children, imagine, please, that we have a chance to take part in a famous chat-show “Choice”. But it’ll be more interesting to be divided into 2 groups: the Green Group - “for” and the Red Group – “against”. Choose the group, please Ladies and Gentlemen! The hot-topic of our discussion is the question “Internet: for or against”. Give your hot arguments to stand your opinion. The scales will show us who the winner is! Каждый аргумент выкадывается на весы( на доске) | Take cards Devided into two groups Give their arguments for and against of the internet Speak |
Этап VII. Домашнее задание.
Цель этапа: объяснение требований к выполнению домашнего задания.
Teacher | Students |
Our lesson is coming to an end. It’s high time to write down your home task for the next lesson. I’ll give you shirts of paper. Read the text and answer the questions | Write down their homework |
ЭтапIX . Подведение итогов урока. Рефлексия.
Цель этапа: создание условий для оценочной деятельности учащихся.
СЛАЙД12
Teacher | Students |
I’ll ask you to look throw your evaluation cards count your answers and put marks Now look at the aims we put at the beginning Have we discussed everything? So tell me please about your feelings “I’m satisfied at the lesson because…”, “I’m not quite satisfied because …”, “I’m not satisfied because …” Why? Use some phrases on the screen. - Thank you for your work at the lesson | Answer the questions Speak Evaluate themselves |
Предварительный просмотр:
TEST
1. The "http" you type at the beginning of any site's address stands for
a) HTML Transfer Technology Process
b) Hyper Text Transfer Protocol
c) Hyperspace Techniques and Technology Progress
d) Hyperspace Terms and Technology Protocol
2. "www" stands for
a) World Wide Wait
b) World Wide Web
c) World Wide War
d) World Wide Wares
3. Google (www.google.com) is a
a)Number in Math
•b)Chat service on the web
c) Search Engine
d) Directory of images
4. Internet Explorer is a
a)News Reader
b) Graphing Package
c) Web Browser
d)Any person browsing the net
5. Modem stands for
a) Memory Demagnetization
b) Monetary Devaluation Exchange Mechanism
c)Monetary Demarkation
d)Modulator Demodulater
6. The speed of your net access is defined in terms of
a)MHz
b) Megabytes
c) RAM
d)Kbps
7. Yahoo (www.yahoo.com) is a
a) Portal
b)Super Computer
c)Organization that allocates web addresses
d)Website for Consumers
8. A computer on the Internet that hosts data, that can be accessed by web browsers using HTTP is known as:
a)Web Server
b) Web Rack
c) Web Space
d) Web Computer
9. Linux is
a)An Operating System
b) A Web Browser
c) A Web Server
d) An non profit organization
10. Microsoft Windows is
a) A Web Browser
b) A Web Server
c) A Spreadsheet Package
d) An Operating System
11. A domain name ending with "org" is
a)A commercial website
b) An organization
c) A network site
d)A site which has very high traffic
Предварительный просмотр:
What does http and WWW mean? What does ending “org” mean? -зайдите на сайт( адрес на экране) -найдите ответы на ваши вопросы -сделайте записи, чтобы вы могли рассказать всем найденную информацию - обсудите в паре найденную информацию -проверьте у друг друга правиьность произношения сов -приготовьте мини-доклад( предпочтитеьнее говорить, не читать) |
What is Google? What is Yahoo? -зайдите на сайт( адрес на экране) -найдите ответы на ваши вопросы -сделайте записи, чтобы вы могли рассказать всем найденную информацию - обсудите в паре найденную информацию -проверьте у друг друга правиьность произношения сов -приготовьте мини-доклад( предпочтитеьнее говорить, не читать) |
What’s Linux? What’s Microsoft Windows? -зайдите на сайт( адрес на экране) -найдите ответы на ваши вопросы -сделайте записи, чтобы вы могли рассказать всем найденную информацию - обсудите в паре найденную информацию -проверьте у друг друга правиьность произношения сов -приготовьте мини-доклад( предпочтитеьнее говорить, не читать) |
Who is a Web server? Who is an internet explorer? -зайдите на сайт( адрес на экране) -найдите ответы на ваши вопросы -сделайте записи, чтобы вы могли рассказать всем найденную информацию - обсудите в паре найденную информацию -проверьте у друг друга правиьность произношения сов -приготовьте мини-доклад( предпочтитеьнее говорить, не читать) |
What does modem stand for? How is the speed of the net defined? -зайдите на сайт( адрес на экране) -найдите ответы на ваши вопросы -сделайте записи, чтобы вы могли рассказать всем найденную информацию - обсудите в паре найденную информацию -проверьте у друг друга правиьность произношения сов -приготовьте мини-доклад( предпочтитеьнее говорить, не читать) |
Предварительный просмотр:
When you’ve got a …… Or you think a ….. has gone When your …..’s crashing Or you just can’t turn it on When you’ve disconnected And you just can’t get online Call me on my….. And soon things will all be fine I’m a techno wizard You can call me day or night I fix techno troubles And make everything all right If you’ve got a problem And you don’t know what to do Call the techno wizard and I’ll make things work for you When a file won’t ……..or your PC’s …….slow Just ask me to ……. it and you know I won’t say no When your …… is frozen and it just won’t work at all Don’t get …… or ……. Cause there’s someone you can call file , virus, laptop, download, mobile, screen, running, fix, stressed, worried | When you’ve got a …… Or you think a ….. has gone When your …..’s crashing Or you just can’t turn it on When you’ve disconnected And you just can’t get online Call me on my….. And soon things will all be fine I’m a techno wizard You can call me day or night I fix techno troubles And make everything all right If you’ve got a problem And you don’t know what to do Call the techno wizard and I’ll make things work for you When a file won’t ……..or your PC’s …….slow Just ask me to ……. it and you know I won’t say no When your …… is frozen and it just won’t work at all Don’t get …… or ……. Cause there’s someone you can call file , virus, laptop, download, mobile, screen, running, fix, stressed, worried |
When you’ve got a …… Or you think a ….. has gone When your …..’s crashing Or you just can’t turn it on When you’ve disconnected And you just can’t get online Call me on my….. And soon things will all be fine I’m a techno wizard You can call me day or night I fix techno troubles And make everything all right If you’ve got a problem And you don’t know what to do Call the techno wizard and I’ll make things work for you When a file won’t ……..or your PC’s …….slow Just ask me to ……. it and you know I won’t say no When your …… is frozen and it just won’t work at all Don’t get …… or ……. Cause there’s someone you can call file , virus, laptop, download, mobile, screen, running, fix, stressed, worried | When you’ve got a …… Or you think a ….. has gone When your …..’s crashing Or you just can’t turn it on When you’ve disconnected And you just can’t get online Call me on my….. And soon things will all be fine I’m a techno wizard You can call me day or night I fix techno troubles And make everything all right If you’ve got a problem And you don’t know what to do Call the techno wizard and I’ll make things work for you When a file won’t ……..or your PC’s …….slow Just ask me to ……. it and you know I won’t say no When your …… is frozen and it just won’t work at all Don’t get …… or ……. Cause there’s someone you can call file , virus, laptop, download, mobile, screen, running, fix, stressed, worried |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
TODAY WE ARE TO LEARN
WHY DO WE USE THE INTERNET?
http://www.travelchannel.com/ video/top-10-attractions-in-london
www.pen-friends.net www.newfriends4u.com
englishon-line.ru
http://www.shoppingonline.ru/
wiki.answers.com
ANSWERS TO THE TEST 1-b 2-b 3-c 4-c 5-d 6-d 7-a 8-a 9-a 10-a 11-b
Chat-Show “Choice” Internet: For or Against
Homework: read the text and answer the questions
worked hard; answered properly; was active; … didn’t fulfill the task; didn’t receive a good mark; …
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка
Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...
Методическая разработка урока английского языка по теме "Почему ты изучаешь английский язык?"
Тема урока: "Почему ты изучаешь английский язык?".Тип урока: урок систематизации знаний учащихся.Цель урока - развивать навыки коммуникативной компетенции учащихся.Здачи урока:-практиковать учащихся в...
Разработка урока английского языка по теме "Разделительный вопрос в английском языке"
Разработка урока английского языка по теме закрепление правил постороения разделительного вопроса. включает технологическую карту урока, необходимые презентации и наглядность....
Методическая разработка урока английского языка на тему "Summer fun",УМК «Английский в фокусе» под редакцией Ю.Ваулиной,Дж.Дули и др.,5 класс
Предлагается технологическая карта урока по теме "Summer fun"....
Разработка урока английского языка по теме "Формирование лексических навыков по теме «Дух Хэллоуина»
Цели: Формирование языковой, речевой, социокультурной компетенции на уроке английского языка. Задачи урока:Образовательная: – активизировать и совершенствовать актуальный с...
Методическая разработка урока английского языка по теме "В.Шекспир" (УМК: Афанасьева, О.В. Английский язык: 8 класс)
Методическая разработка содержит технологическую карту урока английского языка для 8 класса на тему «William Shakespeare» и презентацию к нему. Данный урок был проведен в д...