Открытый урок по теме "Путешествие по Лондону"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему
Открытый урок по теме "Путешествие по Лондону" + презентация. Урок выполнен на основе УМК "Enjoy English" Биболетова М.З.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok_london.doc | 365.5 КБ |
london1.pptx | 2.07 МБ |
Предварительный просмотр:
Урок английского языка в 5 классе по теме «A trip to London»
Цели урока:
1. Развитие лексических навыков
2.Тренировка монологической речи по теме « Достопримечательности Лондона»
3.Тренировка навыков аудирования
Задачи урока:
Образовательные:
ознакомить учащихся с новым страноведческим материалом по теме «Лондон »;
практиковать речевую деятельность: аудирование и монологическую речь;
активизировать лексику по теме, расширять словарный запас;
Развивающие:
развивать умение сравнивать и обобщать изучаемый материал;
развивать умение высказать свое мнение на английском языке;
Воспитательные:
воспитывать уважительное отношение к культуре и истории другой страны;
воспитывать умение работать в паре;
расширять кругозор учащихся.
Форма урока: урок – путешествие.
Оборудование: аудио-запись про Лондон, видеоматериал о Лондоне, слайдовая презентация,компьютер
I.Организационный момент
-Good morning, children!( Good morning, teacher!)
- I am glad to see you . ( We are glad to see you too.)
-How are you? ( I am fine/ very well, thank you. And how are you?)
I am fine too, thank you.
Today we shall have a talk about the sights of London. ( Учитель называет тему урока и настраивает детей на беседу по теме «Достопримечательности Лондона».) But first, I want to ask you some questions about this city and see what you know about it:
What is London?
Where is it situated?
On what river does London stand?
Is it an old city?
II.Фонетическая зарядка
1.-Let’s listen to the words on the topic “London”. Can you guess their meaning? Now I want you to look at this words and read them after the speaker.
Учитель предлагает детям прослушать слова из упр. №15 стр. 65 из учебника и догадаться об их значении. Затем ученики читают слова за диктором. Слова на доске, дети читают под фонограмму (читают слушая. Это упражнение выполняется для работы над произносительной стороной речи, включает новые и известные слова. Упражнение так же тренирует лексические навыки по теме «Лондон».)
Уч-ки повторяют слова упр.17 стр.66
2.Unscramble the words:
bebay (abbey)
numontme (monument)
retteha (theatre)
distamu (stadium)
liaparmetn (parliament)
umsemu (museum)
legalry (gallery)
nemaic (cinema)
aresqu (square) .
3.Match the parts
Big |
| Palace |
III. Речевая разминка
-Let’s play the game «Agree or disagree». Listen to my sentences, please. Repeat my statements if you agree with me and correct it if you disagree with me.
Утвержденияучителя:
-Trafalgar Square is in Moscow. (I disagree with you, because Trafalgar Square is in London.)
-London is the capital of the UK. ( I agree with you, because London is the capital of the UK.)
-London is not an old city.( I disagree with you, because London is an old city.)
- There are a lot of places of interest in London. (I agree with you, because there are a lot of places of interest in London.)
- London is a beautiful city. (I agree with you, because London is a beautiful city.)
(Опорой для речевой разминки являются картинки на доске.)
IV.Тренировка навыков аудирования.
-You can see the pictures of some places in London on the blackboard. Can you name them? Listen to my stories and choose the pictures.
Рассказы учителя:
1.It is very old. It has a long and cruel history. You can see it from the river Thames It is not just one building. Many years ago the Kings and the Queens of Britain lived in this place.( The Tower of London).
2. It stands near the Houses of Parliament. It is really a bell. It weighs 13, 720 kilograms. It has a deep tone and you can hear it on the radio. It is a famous clock ( Big Ben).
3.It is not far from the Houses of Parliament. It is a symbol or England. It was founded by ST. Peter and built by King Edward in 1065. Some famous people are buried there. (Westminster Abbey.)
4.They stand beside the river Thames. You can also see them from Westminster Abbey. The country’s leaders speak at this place. The famous clock Big Ben stands near them.( The houses of Parliament)
V.Физкультминутка
T: I see that you are tired. Will you stand up? Let’s remember our poem about London and do exercises.
(Учащиеся и учитель вместе рассказывают стихотворение и выполняют упражнения.)
Up, down, up, down,
(Поднимаем руки вверх и вниз)
Which is the way
(Разводим руки в стороны)
To London town?
Where? Where?
(Поворачиваемся в стороны)
Up in the air,
(Смотрим вверх)
Close your eyes –
(Закрываем глаза)
And you are there!
(Открываем глаза)
VI. Просмотр видеоролика.Sights of London. http://www.youtube.com/watch?v=7l2X6fOEMF8&feature=related
T: Did you like the sights of London?
VII.Развитие навыков монологической речи.
Name them.(look at the map) Describe any place you like.
VIII.Кроссворд.Do the crossword puzzle
IX.Развитие навыков диалогической речи.
Make up a dialogue
– You are welcome. Have a nice day.
– Excuse me, am I far from Trafalgar Square?
– How can I get there?
– I’m afraid you are.
– It’s very easy. Take bus № 64 and you’ll be there in ten minutes.
– Thank you very much.
X.Контроль понимания темы
Test
1.Big Ben is
a .place
b. bell
c. square
2.The queen lives in
a.the Tower of London
b.Buckingham Palace
c.Windsor Palace
3.The Bloody Tower is in
a.the Tower of London
b.the Houses of Parliament
c.Westminster Abbey
4. The Queen’s name is
a.Diana
b.Elizabeth
c.Catherine
5. The country’s leaders speak in
a.the Houses of Parliament
b.Big Ben
c.Buckingham Palace
6. The Tower of London is …. now
a. museum
b. prison
c. royal palace
7. How often do people hear Big Ben?
a.Every minute
b.Every hour
c.Every Monday
XI.Итоги урока .Выставление оценок.Домашнее задание
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
London and its Sights
Read and match Big Trafalgar Bloody White Buckingham Westminster The Houses of The Tower of The British Palace Tower Museum London Bridge Ben Square Tower Parliament
Magic Bag Try to guess the sights of London
Westminster Abbey London Bridge Big Ben
The Houses of Parliament Buckingham Palace Westminster Abbey
Tower Bridge London Eye Westminster Abbey
The Tower of London St. Paul’s Trafalgar Square
What do tourists want to see in London?
Read the text and fill in the gaps . Use: was, stay, stand, can, lived, gives For a long time The Tower of London ___ a fortress, a prison, and a palace. Many queens and kings ___ there. In the Tower you ____ see the famous Beefeaters and ravens. The legend says,”Only so long as the ravens___ , will the White Tower ____”. The raven master is a person who ___them food.
For a long time the Tower of London was a fortress, a prison, and a palace. Many queens and kings lived there. In the Tower you can see the famous Beefeaters and ravens. The legend says, ”Only so long as the ravens stay , will the White Tower stand ”. The raven master is a person who gives them food . A beefeater is a soldier who is a guard in the Tower of London. He wears a special uniform.
Answer the questions Where did British kings and queens live? Many British kings and queens lived in the Tower. Where does British queen live now? British queen lives in Buckingham Palace. What does the legend say? The legend says, “Only so long as the ravens stay, will the Tower stand”.
What sights of London would you like to visit? Why? I would like to visit…because …
Thank you!!!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
открытый урок по теме "Достопримечательности Лондона"
в материале содержится конспект урока и презинтация...
Разработка открытого урока по теме:"Достопримечательности Лондона"
Работа представляет собой разработку для проведения итогового урока по теме: Достопримечательности Лондона в 5 классе....
Открытый урок по теме достопримечательности Лондона, к учебнику Верещагиной для 4-го класса
Урок по теме Достопримечательности Лондона в 4-м классе, по Верещагиной...
Открытый урок "Виртуальное путешествие по Лондону"
Цель: Развивать у учащихся способности и желание участвовать в процессе коммуникации на английском языке....
Разработка открытого урока по теме "Достопримечательности Лондона"
Урок для 6 класса. Учебник Биболетова....
Разработка открытого урока по теме "Достопримечательности Лондона"
Урок для 6 класса. Учебник Биболетова....
Открытый урок по теме: "Достопримечательности Лондона"
Данный урок проводился в 5 классе по УМК М. З. Биболетовой, О. А. Денисенко, Н. Н. Трубаневой с целью развития языковой компетенции обучающихся через обобщение знаний по теме "Лондон и его достопримеч...