урок-обобщение по теме "My visit card"
план-конспект урока по английскому языку на тему

Балыбердина Наталья Сергеевна

Урок английского языка предназнасен для проведения в средних профессиональных учебных заведениях. Направлен на совершенствование лексических и грамматических навыков и навыков говорения, развитие мотивауии к изучению иностранного языка, языковой догадки.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл m_u.docx38.58 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока: "My visit card".

Цель урока: обобщить  и систематизировать знания учащихся по теме " My visit card".

Задачи урока:

Образовательные: совершенствование лексических и грамматических навыков,  навыков говорения, чтения,  аудирования,  письма.

Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.

Воспитательные:  воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно.

Формы образовательного процесса:

  •коллективные;

•парные;

•индивидуальные;

•самостоятельные

Методы образовательного процесса:

  •проблемно-поисковые;

•проектные;

•самостоятельные;

•фронтальные.

Оборудование: компьютер, интерактивная доска, презентация в PowerPoint,

картинки, карточки с индивидуальными заданиями.

Ход урока

  1. Организационный  момент. 

Приветствие и сообщение темы урока.

Teacher:  Good morning, students. Please, take your seats.

Look at the board. Can you tell me what we are going to speak about?

(слайд 1)

Students: about myself.

Teacher: You are right. The theme of our lesson is our visit card.

  1. Речевая разминка.

Teacher: People like to travel. They visit different  places and meet other  people. What questions do they ask each other  when they get acquainted?

Students: (называют вопросы) What is your name? What is your surname? Where are you from?….

  1. Совершенствование навыков диалогической речи.

Teacher:  So. What  do people ask each other about?

Students: Name

                Surname

                Age

                Address

               Telephone  number

               Hobby

               Family        (слова записывают на интерактивную доску)

Teacher: Imagine that you see each other for the first time. Act out your dialogues.

(студенты рассказывают диалоги).

  1. Активизация аудитивных и лексических навыков.

Teacher: Listen to the dialogue and fill in the missing words.

 My Visit Card

- What is your name?

- My name is Alexey Popov

- How old are you?

- I'm sixteen.

- Where do you live?

- I live in Tula.

- Is your family large?

No, it is not. My family consists of four members.

Do you have a sister or a brother?

I have a younger ::::. She is six

- What are your parents?

- My father is a :::::: , my mother is a ::::::

- Who do you look like?

- I look like my dad. I have :::. hair, straight nose, :::: eyes.

What is your hobby?

I've got many hobbies, but my favourite is ::::::...

- What qualities do you most admire in people?

- I admire tolerancy, ::::::., generosity.

- What characteristics annoy you most in people?

Selfishness annoys me most in people.

How do you spend your free time?

There are a lot of opportunities of spending my free time. I can read books, listen to my favourite music, ., ::::::.. clubs, or call on my friends. But unfortunately I seldom can afford myself such activities.

Keys:

 Sister, businessman, housewife, fair, blue, reading books, kindness, go to the cinema.

  1. Совершенствование навыков  техники чтения вслух.

Teacher:  Now we have chance to work with the text. Let's read the text.

Hello, friends. Let me first introduce myself. My name is Marina. My surname or last name is Suvorova. I am 16. I was born on the 13th of October in Sochi. This is the most beautiful city in Russia situated on the Black Sea coast.

Now let me describe my appearance. I am tall and slim and have fair hair and blue eyes. My friends say that I am pretty. I love sports and music. I was very serious about a career in gymnastics when I was in the 4th form. But then I broke my arm and doctors didn't let me to go in for gymnastics. I love to listen to the modern music and dance. I dance a lot and I hope I am good at it. I also love swimming. I always swim in the Black sea when I visit my parents.

I would like to tell you about my family. There are five people in our family. My father's name is Mikhail Evgenyevich. He is a doctor and works at a hospital. My mother's name is Natalya Yakovlevna. She is a housewife. She also has much work about the house. But my sister and I always help her. Yes, let me introduce my younger sister. She is still a pupil. Her name is Tanya and she is in the fifth form. She is very pretty and a great dancer. We are good friends with my sister. My grandmother, my mother's mother, lives with us. She is very kind and helps us a lot.

Our family is very friendly, we have many friends. In summer many relatives come to visit us. And of course they use a chance to spend several weeks in beautiful Sochi.

I am a student of the college now. We have many good teachers at our college. I do well in all subjects. But my favourite subject is English.  That is why I spend much time on it.

  1.    Актуализация лексических навыков и навыков вопросно-ответной работы по содержанию прочитанного текста

Teacher: Put the words in the correct order.

  1. My, name, or, last,is, surname, Suvorova.....................................

2.Describe, my, let, appearance, me...............................................

3.Sister, my, help, I, her, always, and..............................................

4.Still, is, she, pupil, a.....................................................................

5.We, good, are, with, my, friends, sister........................................

6.Relatives, come, many, us, to visit................................................

Teacher:

 Look at the questions to the text. Read them and find the answers in the text.

1.What is the girl s name?

2. How old is she?

3. When was she born?

4. How large is her family?

5. Does she have brothers or sisters?

6. What are her father and mother?

7. What is her favourite  subject at the college?

8. What music does she like to listen to?

 (слайд 3)

Teacher:  Complete the crossword  and  say, what theme is connected with these words.

Across                                                            

2. Aunt’s son                                                                

5. Mother’s brother

6. Child without parents

8. Daughter’s son

9. Father’s second wife

10. Mother and father

12. Brother’s daughter

Down

1. Woman whose husband died

3. Brother and sister

4. Mother’s mother

7. Sister’s son

11. Father’s sister


Students: Family

  1. Совершенствование грамматических навыков.

Teacher: There are a lot of numerals in the text. Let s revise them. Name them.

Teacher: I want you to work in groups. Look at the board, you see numerals.  We have three tables for three groups of you. Name the numerals and we’ll choose the winner. (слайд 4)

6

15

47

12

28

63

10

19

36

38

52

87

25

8

17

43

59

86

  1. Контроль навыков понимания прочитанных текстов.

  Teacher : The  next task. Look  and match the pictures with  the right descriptions. (слайд 5)

     IX.    Совершенствование навыков монологической речи.

Teacher: I think, it is time to listen to your short stories about yourself.   Who is ready?    (студенты рассказывают свою биографию).

  1. Итог урока

The lesson is over. Thank  you  for your work. Well done. Your marks are…

Your hometask is: to translate the sentences from  Russian into English

1.Я бы хотела рассказать о своей семье

3.Моя друзья говорят, что я привлекательная

4.Я высокая и стройная и у меня голубые глаза

5.Сочи самый красивый город в России

6.Моя бабушка очень добрая.

7.Таня в пятом классе

8.У нас много друзей

9.Мы хорошие друзья с моей сестрой.

10.Я люблю слушать современную музыку.

11.Я учусь хорошо по всем предметам

12.Мои любимые предметы в школе были информатика и английский язык

 Good  bye.

Использованные источники

  1. Английский язык для средних профессиональных заведений под редакцией И.П. Агабекян.
  2. Грамматика английского языка, Голицынский Ю.Б., Голицинская Н.А.

Интернет-сайты

www.ladyfromrussia.com


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к уроку "My visit card"

Презентация включает слайды, необходимые для урока....

Приложение к уроку "Обобщение по теме: "Имя числительное". (Технология КСО при обобщении знаний по теме: "Имя числительное".)

Приложение к уроку по русскому языку: "Обобщение по теме: "Имя числительное".  Представленный материал служит источником контроля знаний учащихся на уроке....

Урок обобщения и систематизации знаний по алгебре в 10 классе. Тема " Обобщение по теме "Логарифмы""

Разработка урока обобщения и систематизации знаний по алгебре 10 класс по теме "Логарифмы". Есть конспект урока и презентация. На уроке используется дифференцированный подход к учащимся, работа по гру...

Серия уроков по теме "Гидроксилсодержащие производные углеводородов" (Урок обобщения и углубления знаний, лабораторная работа и урок -упражнение) с использованием учебных схем

Тип урока: комбинированный  урок систематизации знаний, умений и навыков.Цели урока: Образовательные: Обеспечить в ходе урока по...

“Сложносочинённые предложения.Обобщение” урок-обобщение по русскому языку в 9 классе.

Урок русского языка в 9 классе по теме "ССП" с использованием НРК...

Презентация к уроку по русскому языку на тему "Обобщение знаний об имени существительном" (урок-обобщение в 6 классе)

Презентация к  уроку по русскому языку на тему "Обобщение знаний об имени существительном" (урок-обобщение в 6 классе)...