Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме К"Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
Скачать:
Предварительный просмотр:
Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках"
Конспект урока по английскому языку в 6 классе
Описание работы: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку в 6 классе
английского по теме «Разговариваем о родственниках», УМК Биболетова М.З. Продолжительность 45 мин, тип урока- комбинированный, с активизацией лексических единиц и грамматического материала. Конспект урока может быть полезен учителям.
Цели урока:
обучающие: введение нового лексического материала;приобретение практических навыков при работе с описаниями фотографий;
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке; воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, мультимедийный экран, фотографии, рабочая тетрадь.
Ход урока.
1.Организационный момент.(3 minutes)
Teacher: Good morning,dear friends.
I’m glad to see you.
How are you?
Pupils: Thank you, we are fine.
Teacher: Who is on duty today? What’s the day?
Pupils: Today is …
Teacher: What’s the date?
Pupils: Today is the … of… .
Teacher: What’s the weather like today?
Is it snowy?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it sunny?
Pupils: Yes, it is.
Teacher: Is it rainy?
Pupils: No, it isn’t.
Teacher: Is it windy?
Pupils: Yes, it is.
Have you got a brother/ sister/ a grandmother/ a grandfather/ a younger brother/ a younger sister?
As you understood we are going to speak about our relatives today and remember the possessive case of the adjectives.
2.Фонетическая зарядка.(5 minutes)
Teacher: Look at the blackboard. (на доске написаны звуки [з, с]). What sounds are they?
Name the words with these sounds.
Pupils: they, mother, father, this, these, thing, think, the, something…
Teacher: Now watch the video about these sounds. (видео о том, как правильно произносить звуки и слова, в которых встречаются данные звуки.)
3. Активизация лексических единиц и их первичное закрепление. (13 minutes)
Teacher: Open your textbooks, p.122 ex.1. Look at pictures of Diana’s family. Listen and repeat the words.
-And now I suggest you to describe some of my photos. (учитель показывает фотографии различных семей, а учащиеся описывают их, называя каждого члена семьи)
- Do you know the names of all your relatives? Fill in the blanks, work in pairs. (p.123 ex.5)
4. Обучение грамматике.(7 minutes)
Teacher: Let’s try to understand the difference between older and elder, p.123 ex.3 in your textbooks. Read both sentences and compare. (разбираем разницу между словами старший и старше)
- Now complete the sentences using older or elder. (предложения из учебника).
5. Закрепление грамматических навыков. (15 minutes)
(притяжательный падеж существительных, вспоминаем правило, учитель пишет примеры на доске).
Например: the room of my brother = my brother’s room
the room of my brothers = my brothers’ rooms
the room of the children = the children’s room
Now you try! P.123 ex.7 (Read each phrase as in the example).
6. Подведение итогов.(2 minutes)
Teacher: dear boys and girls, what have you learnt today?
Your homework will be: WB p58 ex 1,2; TB p 122 ex 1 (learn)
Marks…
I’m very pleased with you. Thank you for your work. The lesson is over! See you tomorrow! Good luck!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
конспект урока по английскому языку 5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!»
5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!» Section 1. We are from Great Britain. Talk about yourself.Задачи урока: Coпутствующие: 1) тренировать учащихся в произнесении фонетических звук...
План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №4 Тема: День Рождения. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.
Урока комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1.Познакомить с новой лексикой по теме „ День рождения “ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать про...
План-конспект урока по английскому языку 5 класс. Урок №13 Тема: §1-2 Глагол иметь в настоящем времени. Учебник Happy English.ru, К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман
Тема: §1-2 Глагол "иметь" в настоящем времениЦели и задачи урока:· Повторить употребление глагола have got в утвердительных и отри...
План-конспект урока по английскому языку 11 класс. Уроки № 8, 9 Тема: Cambridge & Oxford. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.
Тема: Cambridge & OxfordЦели и задачи урока:· Познакомить учащихся с лексикой по теме „Университеты Англии" и обеспечить ее отрабо...
План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок № 3. Тема: Дни недели Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.
Урок комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1. Познакомить с новой лексикой по теме „Еда“ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать произносительны...
Технологическая карта конспекта урока по английскому языку (5 класс) по теме : «Правила, правила, правила» УМК Ю.А. Комаровой, И.В.Ларионовой, К.Гренджер Английский язык для 5 класса общеобразовательных учреждений
Технологическая карта конспекта урока по английскому языку (5 класс) по теме : «Правила, правила, правила»...
План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование
Класс: 9УМК: Учебник «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений / Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...