День, ночь - сутки прочь! (урок английского языка)
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Солоненкова Евгения Витальевна

урок в 6 классе по учебнику

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok.doc150.5 КБ

Предварительный просмотр:

Тип урока: урок повторения и закрепления

Цели урока:

Практические: 

  • развитие умения аудировать;
  • активизация лексики по теме “Day in, Day out”;
  • развитие говорения;
  • развитие письма;
  • изучение грамматических конструкций времени Present Simple;
  • развитие навыков самостоятельной работы.

Образовательные: 

  • приобретение знаний о ежедневных традициях в домах Великобритании;
  • знакомство с современным известным литературным героем;
  • повышение интереса к изучению предмета.

Воспитательные: 

  • воспитание положительного отношения к культуре народа изучаемого языка;
  • развитие уважения и интереса к иностранной литературе.

Развивающие: 

  • развитие творческих способностей учащихся;
  • развитие умения общаться, а также таких черт характера, как трудолюбие, целеустремленность, активность.
  • формирование навыков и умений интеллектуального труда, развитие любви к предмету.

Оборудование:

учебник, карточки для работы, наградные медали, листы со штампом «Hogwarts», волшебная шляпа, дипломы для победителей.

Содержание урока 

Организационный этап

1 волшебный урок – грамматика

2 волшебный урок – математика

3 волшебный урок – литература

4 волшебный урок – поттероведение

5 волшебный урок – риторика (волшебный чат)

6 волшебный урок – тестирование

Заключительный этап

Ход урока

1. Организационный этап

Учитель приветствует учеников, кратко рассказывает о целях и ходе урока.

T: Hello, dear boys and girls! I’m glad to see you! Please, sit down. Let’s start our lesson. The theme of today’s lesson is “Harry Potter routine.” Today you will learn a lot about daily routine in the magic school, Harry Potter’s school day and tense Present Simple . You will have 6 magic lessons, do different tasks and collect points for right answers. In the end of the lesson the winners will be like Harry Potter.

2. Основной этап – уроки.

T: The first  lesson is the Magic Grammar. Первый урок – Волшебная грамматика.

Сейчас мы побываем в замке времени Present Simple. Ключом к воротам служат волшебные слова: always - всегда, usually - обычно, often - часто, sometimes - иногда, rarely - редко, never - никогда.

Время Present Simple мы используем, когда хотим рассказать о чем-то постоянном, обычном или не подвергающемся сомнениям. Open your Student’s book. Page 37. [1]

Но не все глаголы могут спокойно пройти в ворота, потому что если с ними идет местоимение he, she или it, то требуется дополнительный ключик – к глаголу добавляется окончание –s.

Для того чтобы сделать предложение отрицательным, надо перед основным глаголом поставить дополнительный вместе с отрицательной частицей, чтоб получилось – don’t. И опять из-за местоимений  he, she или it  глагол должен меняться  - doesn’t, но теперь это уже вспомогательный, которому основной передал свой дополнительный ключик.

Тот же самый дополнительный глагол требуется для вопросительного предложения – Do/Does, только стоит он уже на первом месте.

Now, please, do ex.4 and ex.5, p. 37. The three students, who will be the first, gets medals.

T: The second  lesson is the Magic Math. Второй урок – волшебная математика.

You must get your Math Story and solve it. Вы должны достать вашу математическую задачу и решить ее.

(Из волшебной шляпы ученики достают задачи [3] и решают их.  Всем правильно решившим – медали.)

1) Aunt Petunia, who is 6 feet tall, comes to (подошла к) a 4 feet fence (изгородь). How much taller is she than the fence? (6 feet - 4 feet = 2 feet)

2) Harry needs (нужны) money. He gets (получил) $5 from Hagrid, $10 from Dumbledore, $0 from Dursleys and $156 from Hermione. How much does he get altogether (ото всех)? ($5 + $10 + $0 + $156 = $171)

3) Dudley loves bacon (бекон) and can eat 5 pounds in 1 hour. How much bacon can he eat in 5 hours? (5 pounds * 5 hours = 25 pounds)

4) Harry's Nimbus 2000 (метла «Нимбус 2000») flies at 60 miles per hour (mph - миль в час). How far can he fly in 5 hours? (5 hours * 60 mph = 300 miles)

5) Hagrid's very unusual (необычное) pet, Fluffy, has 3 heads. Fluffy loves to brush (чистить) his teeth. Each mouth has 69 teeth. How many teeth does he have to brush? (69 teeth * 3 mouths = 207 teeth)

6) Norbert eats (ест) and eats and eats. He eats (съел) 10 kg of food per day (килограммов еды в день). After 10 days, how many kg of food can he eat (он может съесть)? (10 kg * 10 days = 100 kg of food)

7) In a big Quidditch match (матч по квиддичу), (команда) scorы (выигрывает) 15 points. Their opponent (противник) scors 165 points. At the last (последний) moment, Harry catch (ловит) the Snitch (мяч снитч) for 150 points. What is the score (счет) of the match? (a tie (ничья). Opponent - 165 points, Harry's team - 15 points + 150 points = 165 points)

8) Miss Norris is on duty (на дежурстве) 17 hours a day. How many hours is she on duty over 4 days? (4 days * 17 hours = 68 hours)

9) The train from London to Hogwarts travels (проезжает) 150 miles and takes (тратик) 3 hours. What is the train's average speed (средняя скорость)? (150 miles : 3 hours = 50 miles per hour)

10) Harry and Hermione are each (каждый) 4 feet tall. They come upon (натолкиваются на) a mountain troll (горного тролля) that is (был) 5 feet tall. Hermione stands (встает) on Harry's head. How much taller are they than the troll? (4 feet + 4 feet = 8 feet; 8 feet - 5 feet = 3 feet taller)

11) Busy (занятая) Aunt Petunia spends (тратит) 3 hours baking (на выпечку) per day (в день). How much time does she spend baking in 3 weeks? (3 hours * 7 days = 21 hours baking per week; 21 hours * 3 weeks = 63 hours baking)

T: The third  lesson is the Magic Literature.Третий урок – волшебная литература.

Let’s listen magic chants for Hogwarts School, my dear boys and girls. Давайте послушаем четверостишья о Хогвартсе.[4]

1. Come and visit Hogwarts School.

You will find it's really cool.

Witches wail and wizards charm.

Making sure that no one there meets any harm.

2. Hogwarts School is somewhat strange

People shrink and pictures change

Crystal balls and books that snap

Boggarts hide in walls and fill the smallest gap.

3. Lunascopes and sorting hats

Talking mirrors, flying bats

Headless ghosts that moan and fuss

Stranded wizards rescued by a magic bus.

4. King headmaster, lots to learn

Quidditch games with points to earn

Dragon playmates, owl mail, too

Hogwarts School exists for just a chosen few.

5. Tell the future, see the past

Classwork is designed to last

Helps to study with a friend

To become a super wizard in the end.

T: Let’s start our next magic lessons. The fourth  lesson is the Harry potter’s Quiz. Четвертый урок – поттероведение. How much do you know  about the most famous young magician of our times? Open your books at the page 36, listen to the text and choose the correct answer.

  1.  Who does Harry Potter live with?

a His parents

b The Dursley family

c Ron and Hermione

  1.  Which school does Harry go to?

a Muggles' School

b Azkaban

c Hogwarts

  1. Where does Harry usually have breakfast?

a In the Great Hall.

b in the tower dormitory.

c in the Forbidden Forest.

  1. Harry studies Herbology at the greenhouse.... a week.

a three times

b twice

c once

  1.  Harry studies the night skies…

a every Monday morning.

b every Wednesday at midnight.

c in the evening.

  1. What does Harry often play in his free time?

a Broomfights

b Quidditch

c Hide and seek

  1. What do Harry and his friends usually do after dinner?

a They meet in the common room.

b They go straight to bed.

c They do magic tricks.

  1. Where does Harry always sleep?

a in his house dormitory

b in his own room

c in a dungeon

T: The fifth  lesson is the Magic Chat. Пятый урок – волшебный чат.

T: Two students come to the board, please. Let’s start.

(Заранее все семь предложений из задания 6 со стр. 37 учебника [1] разрезаются на карточки в двойном экземпляре, а класс разбивается пополам.  По одному человеку от команды выходят к столу и на скорость пытаются правильно составить одно и то же предложение. Победившему – медаль.)

T: You are very good magic students. Now I want to play with you. You must get your role card, ask your classmate and answer his/her question.

(На ролевых картах даны слова из задания 8 со стр. 37 учебника [1]. По этим словам каждый ученик должен спросить своего соседа о ежедневной жизни, получить ответ, потом сам задать вопрос и тут же получить ответ. Кто задаст вопрос и ответит без ошибок – медаль.)

T: The sixth  lesson is the Hogwarts' Final Exam.Шестой урок – финальный тест.

Your last task in our magic lessons is to find as many words as you can in this grid. This game’s name is “Mysterious letters” – филворд [2]. Print out this word search and try to find your active words from this module.

u

u

i

k

u

k

i

n

d

v

t

g

k

x

d

c

v

z

a

s

w

q

q

p

z

t

i

w

i

o

e

n

i

y

w

t

s

h

u

b

h

a

b

i

t

g

l

w

a

s

c

h

d

x

v

j

s

a

v

k

p

m

t

a

e

l

t

m

a

h

i

c

b

a

m

p

l

k

l

l

h

d

e

t

f

l

t

e

s

c

l

w

l

j

i

l

s

t

r

b

n

s

d

q

c

z

g

d

v

l

x

w

h

t

y

z

i

j

f

i

p

t

h

t

u

r

b

x

v

u

a

c

g

z

l

f

r

t

v

r

p

a

s

o

i

c

c

m

t

y

c

q

l

o

n

c

n

e

v

g

t

n

e

m

d

y

d

e

s

v

e

z

z

o

y

a

f

y

i

d

x

u

s

y

i

b

b

k

r

n

u

m

m

t

d

i

n

a

r

e

h

f

i

t

i

h

x

m

c

s

w

m

a

c

g

l

e

a

f

x

z

o

g

r

e

e

n

h

o

u

s

e

y

a

a

w

f

u

l

z

m

u

m

q

d

m

h

h

t

m

q

n

v

x

l

i

z

i

s

o

m

e

t

i

m

e

s

u

a

l

treat

awful

disgusting

sitcoms

 

thriller

sometimes

always

usually

 

greenhouse

catch

habit

 

Answers:-

u

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

u

 

h

a

b

i

t

 

 

 

 

 

c

 

d

 

 

 

 

a

 

 

 

 

t

 

 

 

 

 

a

 

i

 

 

a

 

 

l

 

 

 

h

 

 

 

 

 

t

 

s

 

 

 

l

 

 

l

 

 

r

 

 

s

 

 

c

 

g

 

 

 

 

w

 

 

y

 

i

 

 

i

 

t

h

 

u

 

 

 

 

 

a

 

 

 

l

 

 

t

 

r

 

 

s

 

 

 

 

 

 

y

 

 

l

 

 

c

 

e

 

 

t

 

 

 

 

 

 

 

s

 

e

 

 

o

 

a

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

 

 

r

 

 

m

 

t

 

 

n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

 

g

r

e

e

n

h

o

u

s

e

 

 

a

w

f

u

l

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s

o

m

e

t

i

m

e

s

 

 

 

(За каждые верно отмеченные 4 слова дается медаль.)

3. Заключительный этап

T: Thank you for your good job.  You must do exercises in your booklets for your homework. My dear magic students, count your points, please. And now let’s know the winners. Our winners are… You are really like Harry Potter.

Our magic lessons are over. Goodbye!

(В конце урока ученики считают заработанные медали. Ученики, набравшие наибольшее количество баллов, объявляются победителями и им вручается диплом со штампом Хогвартса. Учитель выставляет оценки за работу на уроке и прощается.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка "День Святого Валентина"

Урок "День Святого Валентина" предназначен для учащихся 8 класса. Данный урок является заключительным уроком по теме "Традиции и обычаи Великобритании". Урок проходит в игровой развлекательной форме и...

презентация к уроку английского языка в 10 классе по теме "Первый день в школе" УМК М.З. Биболетовой

Презентация ко второму уроку по теме "Start Anew" 10 класс УМК М.З. Биболетовой. В презентации отражены основные моменты урока, активизация лексического материала....

Интегрированный урок английского языка и истории "История и сегодняшний день США"

Сценарий интегрированного урока "История и сегодняшний день США" ...

План конспект урока английского языка в 8 классе по теме "Праздники. День Святого Валентина"

Урок предстваляет собой разработку урока английского языка в 8 классе на тему " Праздники. День Святого Валентина"...

Разработка открытого урока английского языка в 4 классе по теме "Мой день"

Данный урок разработан с приминением технологий РКМЧП....

Урок английского языка в 6 классе_Ночь в музее

Урок из учебника шестого класса авторы К.иМ.Кауфман и диска электронных наглядных пособий «Английский язык». Презентацию, предлагаемую к данному уроку, можно использовать как основной и дополнительный...

День Святого Валентина (конспект урока английского языка с использованием ИКТ)

Креативный урок, посвящённый  Дню Святого Валентина, во время которого учащиеся знакомятся с историей праздника, работают с текстом, песней и видеоклипом по теме, а конце сами выполянюбт творческ...