Открытый урок по английскому языку по теме: «My Family» 6 класс
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс) на тему

Михалина Татьяна Юрьевна

Рассказ  о семье и описание внешности человека на уроке английского языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_po_angliyskomu_yazyku_my_family.docx23.13 КБ
Файл my_family_.pptx2.17 МБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок  по английскому языку

                                  по теме: «My Family»                 6 класс  

Цель урока: научить  учащихся рассказывать о семье и описывать внешность человека.

Образовательные задачи:

1) обеспечить активизацию лексики по теме «Внешность» в серии речевых упражнений.

2) расширить потенциальный словарь учащихся за счет новых слов по теме «Внешность», «Семья»

3) отрабатывать употребление Past Simple в серии упражнений

Развивающие задачи:

  1. развитие речемыслительных способностей на иностранном языке.
  2. способствовать развитию навыков устной речи через серию упражнений; готовности к коммуникации; развивать память, мышление, воображение через постановку проблемных задач.

Воспитательные задачи:

1) Создать условия для воспитания чувства толерантности, способствовать воспитанию чувства локтя в семье, гордости за свою семью.

2) Создание атмосферы комфортности через сотрудничество на уроке.

3)  Воспитание культуры умственного труда.

Оборудование: доска, учебник 6 класса К.И. Кауфман, ИКТ, презентация.

Ход урока:.

The beginning of the lesson.

Организационный момент. Мотивация.

-Good morning, my friends! I'm glad to see you today. Sit down, please.

Presentation of the aim of the lesson.

I want to begin our lesson with a poem. Let’s read it. Look at the screen. (слайд 2)

We laugh and cry,

We work and play,

We help each other

Every day.

The world’s a lovely

Place to be

Because we are

A ….

You are right, FAMILY. And what will we speak about today?

-Yes, we’ll speak about family. The theme of our lesson is MY FAMILY. We’ll revise the lexical material and will listen and see your presentations about your families. What problems

Should we discuss speaking about family life?

Pupils: (about relatives, family duties, family traditions, family activities, family traditions,

Family holidays)

 T: You are right. We’ll speak about all these problems.

Speech dril.

T: Firstly, I want you to revise the words. Open your books at page 164 ex.1 Match the parts of the body in the picture with the words

Look at ex. 2 p.164. Listen to the words and repeat them after the speaker.

Speaking activity.

T: answer my questions.

1. Have you got a family?

2. Is your family large or small?

3. What are the members of your family?

4. Are you alone in the family or have you got sisters and brothers?

5. Is it good or bad to be alone in the family?

(слайд 3)

Dialogue speech. 

Make up similar dialogue about your family. (слайд 3)

Учащиеся составляют диалоги по образцу.

Примерный диалог:

  1. Is your family large?
  2. Yes, our family is a large one. There are 5 of us. My mother, my father, two sisters and me.
  1. Are your sisters younger or older than you?
  2. They are older than me.
  1. Have you got a pet?
  2. Yes, we have got two cats and a dog.
  1. Is it fine to have such a large family?
  2. Oh, yes, our family is very friendly and I love them very much.

Reading activity.

T: Now let’s remember our friend Robin MacWizard and read the text on p.173 ex.2

Учащиеся читают текст и выполняют ex1 p 173

T: Now let’s do ex.3 p 175

Well done.

T: Now, children, guess the riddles.

Speaking activity.

Учащиеся отгадывают загадки.

(слайд 5-7)

T: What about your duties in the family? Do you help your parents?

(слайд 8)

Учащиеся рассказывают о своих обязанностях в семье.

T: Nice of you, children. And have you got family traditions? (слайд 9-10)

Примерные ответы учащихся.

(We meet New Year with the family, spend summer holidays together, go to the cinema, museums, theatres together, celebrate our birthdays together, visit our grandparents  every week)

T: How do you think what means a friendly family? (слайд 11)

Ps: A friendly family is a family where all the members help each other.

Creative work.

T: Each friendly family has its own rules. Let’s remember Misha’s family and their rules.  (слайд 12)

Let’s read them.

T: Have you got the rules in your family?

(ответы учащихся)

T: I know you have some photos of your families. Do you often spend your free time with your family?

Monologue speech.

 Учащиеся  рассказывают о своей семье ( учащиеся прикрепляют фото на доску).

T: Thank you, children.

Grammar  activity.

The Past Simple Tense.  (Chose the right form of the verb)

Работа по карточкам.   Приложение 1.

The end  of  the lesson. 

Home task.  Marks.  Conclusion.

T: Your home task will be: ex. A, B p.176

What did we speak about this lesson? What information have you got?

Thank you for your work. You did your best this lesson.

Good bye.

Приложение 1

The Past Simple Tense.  (Chose the right form of the verb)

1.Tom (to play) football yesterday.

a) plays

b) played

c) is playing

2.We (to buy) a car last year.

a) are buying

b) buy

c) bought

3. Pete (to give) me a book last week.

 a) gave

b) is giving

c) gives

4. We (to visit) our relatives two months ago.

a) visit

b) are visiting

c) visited

5. I (to cook) dinner yesterday.

a) cooked

b) am cooking

c) cook

6. His brothers (not to do) homework last  week.

a) doesn’t do

b) isn’t doing

c) didn’t do

7. We (not to go) to the library yesterday.

a) aren’t going

b) didn’t go

c) don’t go

Приложение 2. (Ask questions to the sentences).

  1. They wrote a letter yesterday.
  2. The train arrived at 10 o’clock yesterday.

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

My family МБОУ Наримановского района «СОШ № 10» Учитель английского языка Михалина Т.Ю. 1

Слайд 3

Only alone Have my own room Always alone Do everything myself Can’t talk to anybody Brothers/sisters Play with each other (don’t ) get on well Argue with each other Have arguments and fights Have you got a brother?

Слайд 4

Make up similar dialogue about your family: Is your family large? Yes, our family is a large one. There are 5 of us. I have got a mother, a father, and two brothers. Are your brothers younger than you? No, they are both older. I’m the youngest child in the family. And everybody has a pet I believ e? Oh, yes!

Слайд 5

It is your parents’ child. It is neither your brother nor your sister. Who is it? Guess the riddles: Two people are walking along the street. One says, “This is my father’s house. But I am not his son. Who speaks?

Слайд 6

Once upon a time there sat two Indians, a little Indian and a big Indian. The little Indian was the son of the big Indian, but the big Indian wasn’t his father. Explain it. Who are they? A son of one’s brother or sister A daughter of one’s brother or sister Children born at the same time by the same mother A son’s wife A daughter’s husband Parents of one’s mother (grandparents, twins, sister-in-law, nephew niece, brother-in-law)

Слайд 7

Look at the words. Note those of them which have pairs. aunt boy daughter father child cousin girlfriend grandfather friend girl husband man niece parent grandmother nephew mother son wife woman sister uncle boyfriend brother

Слайд 8

Do you help your mother? To wash dishes, to cook To do the ironing to tidy up the room To clean the house to sweep the floor To do the washing to go shopping

Слайд 9

Do you spend your free time together with your family?

Слайд 11

How do you think what means a friendly family?

Слайд 12

Family rules We should help each other; We should support each other; We shouldn’t quarrel; We should help our mother about the house; We should be polite; We should do any work thoroughly ( home task, work about the house, etc.).

Слайд 13

Thank you for your work!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок английского языка в 10-м классе Тема: «The vast world of the immortal classical ballet» («Огромный мир бессмертного классического балета»)

Урок разработан с применением современных технологий: учение через обучение, техники исследовательской проектной деятельности и профильно-ориентированного обучения. Он проводится в 10-м классе в...

Открытый урок английского языка во 2-м классе,по теме "Спорт".

Закрепить лексический материал по теме «Спорт»;развивать навыки устной монологической речи; систематизировать употребление модального глагола "can"        ...

Открытый урок английского языка в 6-м классе по теме "Семья" , учебник М.З. Биболетовой.

Урок проводился в 6-м классе в рамках конкурса "Учитель года 2013". Разработка урока сопровождается презентацией....

Открытый урок английского языка во 2-ом классе по теме"Обучение чтению гласной буквы Е в закрытом слоге"

Разработанный урок английского языка во 2 классе определяется целями государственной политики в сфере образования. Внедрение  нового  ФГОС требует от учителя особого подхода в разработке...

Открытый урок английского языка для 10-го класса на тему " Сравнение политических систем России, США и Англии".

Политические системы ведущих стран мира имеют ряд общих моментов, и в то же время каждая страна характеризуется особенностями управления. Ученики , сделав свои собственные презентаци на эту тему, пред...

Интерактивный плакат по английскому языку Тема: My family.

Пояснительная записка 1.   Фамилия, Имя, Отчество автора загружаемого материалаЛопатина Ольга Викторовна2.     Место работы (полное наименование ОУ, город), должност...

Открытый урок по английскому языкупо теме "Лондон"

Обобщающий урок по теме "Лондон"Цель учебного занятия:формирование языковой компетенции, необходимой для осуществления коммуникативной деятельности на английском языке на основе учебного мат...