Открытый урок "Моя семья"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
Открытый урок в 5 классе "Моя семья"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok_po_angliyskomu_yazyku_v_5.docx | 23.16 КБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок по английскому языку в 5-м классе по теме "Моя семья"
Цель: воспитывать внимательные, дружеские отношения в семье, учить выражать любовь к своим родным.
Задачи:
- Повторить буквы, звуки, буквосочетания.
- Тренировать в употреблении лексики по теме «My family» (в стихотворении, в песенке, в вопросах и ответах, в монологах при описании семейных фотографий).
- Учить воспринимать на слух речь учителя, одноклассников, текст песенок на пленке.
- Учить разыгрывать сценку по теме «My family».
- Учить рассказывать о своей семье.
- Тренировать в написании лексики по теме.
- Учить употреблять глагол to be в его формах в Present Simple am, is, are.
- Учить составлять предложения из слов по теме.
Дополнительные пособия: аудиозапись (2 песенки по теме: ABC-song, песенка об алфавите, запись к учебнику; песенка “The more we are together”), карточки букв и транскрипционных знаков, табличка глагола to be в его разных формах в Present Simple, рисунок ABC, рисунок семьи, семейные фотографии, предметы для сценки по теме (настольная лампа, тетрадки с оценками, альбомы и фломастеры).
ХОД УРОКА
I. Начало урока. Организационный момент
Teacher:
Stand up, children. Let’s begin our lesson.
Good morning! Good morning! Good morning to you!
Good morning, my children! I’m glad to see you!
Pupils:
Good morning! Good morning! Good morning to you!
Good morning, our teacher! We are glad to see you!
Teacher: Sit down, children. Answer my question: How are you?
Pupils:
I’m fine, thanks.
I’m fine too, thank you.
Teacher: Children, ask me the same question.
Pupils: How are you?
Teacher: I’m fine too, thank you!
II. Представление темы и задач урока
Teacher: Children, look at this picture. Our topic is called “My family”. Let’s recite a small poem (стишок с гимнастикой для пальцев рук).
Mother, father, sister, brother
Hand in hand with one another.
– Сегодня на уроке мы будем повторять буквы, буквосочетания, звуки, слова по теме, чтобы уметь отвечать на вопросы, беседовать, рассказывать о своей семье и выполнять тесты.
III.Фонетическая зарядка
Teacher: Our topic is called “My family”. The ABC is a family too. It’s a big family of the letters.
Let’s repeat the letters of the ABC and the sounds. Look at my cards. Name the letters and the sounds.
The letter – Aa; the sounds – [ei] [a:]
The letter – Bb; the sound – [b]
The letter – Cc; the sound…
Let’s repeat the ABC-song (на форзаце учебника). Open your textbooks. Read the song after me, please. Let’s sing the song all together.
Well done! Thank you!
IV. Отработка лексики по теме “My family”
Teacher: Let’s repeat some rules of the spelling. Spell the letters, please (буквосочетания на таблицах):
th (язык между зубами, с голосом, звонко и без голоса, глухо).
-er (в конце слов, безударный звук э).
о (перед n, th – краткий звук а).
gh не произносится.
au – долгий звук о в слове «дочь».
Используются карточки транскрипционных знаков.
Teacher: Read the words on the blackboard (слова на карточках, буквосочетания в них выделены красным, зеленым и синим цветом).
- mother
- brother
- father
- grandmother
- grandfather
- daughter
- son
- aunt
- sister
- uncle
- family
– Children, remember these words, please.
V. Беседа по теме “My family”, мини-диалоги в парах, песенка в вопросах и ответах
Teacher: We are going to talk about our families.
1) Let’s sing the song “How is your mother?”
How is your mother?
She’s fine, thanks.
How is your father?
He’s fine, thanks.
How is your sister?
She’s fine, thanks.
How is your brother?
He’s fine, thanks.
2) Мини-диалоги (вопросы и ответы по теме на основе спетой песенки).
Teacher: And now, children, I want you to ask each other about your mothers, fathers, sisters, brothers. Talk in pairs, please.
Pupil1: How is your mother (sister)?
Pupil2: She’s fine, thanks.
Pupil1: How is your father (brother)?
Pupil2: He’s fine, thanks.
Pupil1: How are you?
Pupil2: I’m fine too, thanks.
3) Ответы детей на вопросы учителя об их семьях.
Teacher: Children, answer my questions about your families, please.
1. What is your mother’s (father’s, sister’s, brother’s) name?
Pupils:
My mother’s name is…
My father’s name is…
My sister’s name is…
My brother’s name is…
2. How is your mother (sister)?
Pupils: She’s fine, thanks.
3. How is your father (brother)?
Pupils: He’s fine, thanks.
Физкультминутка
Teacher: Children, let’s have a little rest. Stand up, please. Let’s do some physical exercises and recite the poem.
Hands up.
Hands down.
Hands under the table.
Sit down.
VI. Представление сценки по теме “My family”
Teacher: And now we can see a scene on our topic. Look at our actors, please. They are a mother, a son and a daughter. Listen to the conversation and understand it.
Вечер. Дети дома. В ожидании мамы с работы они рисуют. Стук в дверь.
Son: It’s mummy!
Daughter: It’s mummy!
Son: Hello, mummy!
Daughter: Hello, mummy!
Mother: Hello, my children! How are you, my sonny?
Son: I’m fine, thanks. I’ve got the five!
Mother: I’m very glad! Thank you! How are you, my daughter?
Daughter: I am not so good. I’ve got a bad mark.
Mother: Don’t cry, my darling!
Daughter: My mother is so kind! I love my mummy!
Son: I love my mummy too!
Mother: I love you, my dear children, too!
Teacher: Thank you, children. You are good actors. Go to your places, please.
VII. Монологи по теме. Описание семейных фотографий. Аудирование речи учителя и одноклассников
Teacher: And now, children, let’s speak about our families. And I begin with my story. Look at my photos, listen to me and understand.
It’s my family. My family is not very big. It’s my mother. My mother’s name is … It’s my father. My father’s name is… It’s my husband. My husband’s name is… It’s my daughter. My daughter’s name is… She is in Class 9. It’s my son. My son’s name is… He is in Class 5. We are good friends. I love my family.
Teacher: Children, describe your photos, tell us about your families, please.
Pupils: Look at my family photos.
It’s my family. It’s my mother. My mother’s name is…
It’s my father. My father’s name is …
It’s my sister. My sister’s name is…
It’s my brother. My brother’s name is…
It’s me. My name is …
I am in Class 5. I am (not very) good at school. I love my family.
Teacher: Children, thank you for the stories about your families. You are happy children, you have very good families!
VIII. Работа по правописанию лексики по теме “My family”
Teacher: Children, we learn to write the words on our topic.
Teacher: The task 1. Look at the blackboard. You can see some words on the blackboard. Find the mistakes in the words and correct them, please. Write the words on the blackboard correctly.
1.ankl
2. san
3. dote
4. famili
5. ant
6. siste
7. mathe
8. fathe
9. granmathe
10. brathe
Первое задание закрывается от учеников.
Teacher: The task 2. Fill in the words on the cards with the missed letters.
- gran_m_ther
- br_ther
- dau_ _ ter
- _n_le
- a_nt
Для сильных учеников – задание более сложное. Записать из транскрипции по-английски слова: мать, бабушка, сестра, отец, семья.
Teacher: Are you ready with your tests? Give me your tests, please. Thank you.
Teacher: The task 3. Let’s repeat the forms of the verb to be.
to be
I am We are
You are You are
He is They are
She is
It is
– And now, children, fill in the sentences with the right forms of the verb to be, translate the sentences into Russian. Таблица с формами глагола “to be” закрыта.
- I __ a pupil.
- You __ my brother.
- She ___ her mother.
- We ___ sisters.
- He ___ his father.
Задания для сильных учеников.
– Make up sentences, translate the sentences into Russian.
- he, father, is, my
- she, his, is, sister
- I, his, am, brother
Teacher: Are you ready with your tests? Give me your tests, please. Thank you.
IX.Заключительный этап. Подведение итогов
Teacher: We are good friends in our families. We love each other very much. Look at the picture of the family. Let’s sing the song “The more we are together” (с жестами).
The more we are together, together, together,
The more we are together, the happier we are.
For your friend is my friend,
And my friend is your friend.
The more we are together, the happier we are.
– Our lesson is over. I thank you for your good work. Your marks are following… Your homework for the next lesson is to write the crossword on our topic “My family”. (Учитель убеждается в том, что ученики поняли домашнее задание). Good bye, my dear girls and boys!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
план конспект открытого урока по теме:РАЗВИТИЕ УМЕНИЙ УСТНОЙ РЕЧИ НА БАЗЕ ЛЕКСИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА ПО ТЕМЕ: СЕМЬЯ.ПРОФЕССИИ.ЗАКРЕПЛЕНИЕ ГРАММАТИЧЕСКОЙ СТРУКТУРЫ HAVE GOT.
план-конспект открытого урока в 2-ом классе...
Открытый урок "Семья"
Данный урок английскойго языка предназначен, как урок-закрепление пройденного материала по теме " Семья" для учащихся 5 классов....
Материалы открытого урока по обществознанию. Семья как социальный институт и малая социальная группа. Семья вчера, сегодня, завтра.
Урок по обществознанию "Семья как социальный институт и малая социальная группа. Семья вчера, сегодня и завтра" Предлагается методический материал открытого урока по технологии "Социальный проек...
Открытый урок «Семь чудес света"
Открытый урок «Семь чудес света"Цели:- познакомить учащихся с целостной картиной по истории архитектуры Древнего мира, способствовать формированию у учащихся представления об античной культуре, о...
Открытый урок "Семья"
Урок рефлексии и отработки умений...
Конспект открытого урока "Семь чудес света"
Данная разработка позволяет донести до обучающихся, воспитанников достижения в области искусства и культура периода "Древнего мира". Многие их этих "чудес света" уже давно канули в...
Открытый урок "Семья как малая группа" 10 класс
открытый урок...