Урок в 6 классе по теме "London's sightseeig".
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Аблялимова Вера Павловна

Конспект урока для 6 класса по учебнику "Enjoy English " Биболетовой М. З.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_v_6.doc86 КБ

Предварительный просмотр:

 Урок в 6-м классе по теме " London’s sightseeing”.

(УМК Биболетовой М.З. "Enjoy English 5-6»).

Целя: развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме “Лондон и его достопримечательности”.

Задачи:

- формировать умение находить нужную информацию при работе с текстом и выполнении заданий к нему;

-закрепить лексику пройденного материала;

- закрепить разговорные навыки на базе игры “Agree or Disagree”;

- повторить грамматический материал;

- формировать способности к продуктивным речевым действиям, повышать мотивацию говорения на базе страноведческой тематики;

- развивать  речевые умения в диалогической и монологической речи на основе творческого использования усвоенного ранее материала в новых ситуациях;

- совершенствовать произношение;

- воспитывать культуру поведения при фронтальной, парной, групповой работе;

- воспитывать интерес к культуре англоязычных стран;

-воспитывать положительное отношение к достопримечательностям Лондона;

Технологии:

-информационная

-развивающая

-коммуникативная

-здоровьесберегающая

Планируемые результаты:

Предметные:

- владеть лексикой по теме «Достопримечательности Лондона»;

- находить необходимую информацию в тексте и правильно с ней работать;

Личностные:

- уметь проводить самооценку на основе критерия успешности учебной деятельности

Метапредметные:

- уметь определять и формулировать цель на уроке с помощью учителя;

- планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей;

- уметь слушать и понимать речь других;

- оформлять свои мысли в устной форме в соответствии с требованиями учителя.

Оснащение урока:

-презентация к уроку

-компьютер

-карточки с заданиями

Тип урока:

- урок применения знаний, навыков, умений.

Методы обучения:

-словесный, наглядный,  практический.

Формы организации познавательной деятельности:

- общеклассная,  индивидуальная, парная.

Средства обучения:

Учебник “Enjoy English5-6 класс ” Биболетовой М.З.

Книга для учителя к учебнику “Enjoy English 5-6 класс” Биболетовой М.

Компьютер;

Презентация программы “Power Point”;

Текст для чтения;

Обобщающий тест.

                                                          ХОД УРОКА

  1. Организационный момент

Teacher: Good morning, boys and girls! I am glad to see you!

P.   We are glad to see you too.

 Teacher:

Who is on duty today?

What date is it today?

What day of the week is it today?

Who is absent today?

2. Объявление целей урок.

Teacher:   Today we’ll speak about… Look at the blackboard. What are you going to speak about?

Pupils:  About London    

Sure. Today we’ll speak about London and its sights.

 First, we’ll train our tongues, after that we’ll review London’s places of interest and we’ll check up your homework. So, what are you going to do at the lesson?

P1, P2, P3:

-   I am going to read;

 – I am going to speak English;

 – I am going to get a good mark;

 - I am going to train my pronunciation.

Teacher: Please pronounce the sounds and read the words:

[w ] - what, where, when;

[t  ]  - cat, take,  little;

[d ] - London, did, under

[i:]  -  been, Queen, green

[u] -  pussy,  look,  good

3. Фонетическая разминка

Teacher: read the rhyme, please.

Pupils:

Pussy-cat, pussy-cat, where have you been?
I’ve been to London to look at the Queen.
Pussy-cat, pussy-cat, what did you do there?
I frightened a little mouse under a chair.

4.Речевая разминка:

Teacher: Answer my questions about London.

Teacher: What is London?

P1: It’s the capital of the United Kingdom of Great Britain. :

Teacher: Have you ever been to London?

Р1: No, I haven’t.   I’ve never been to London.

Teacher: Would you like to go to London?

 P1:   Yes,  I would.

 Teacher: What would you like to visit there?

P1: Big Ben, Trafalgar Square, Madame Tussaud’s museum.

Teacher: Where does London stand?

P2: London stands on the river Thames.

Teacher: What do you know about London?

P3: London is the most beautiful city in Europe.

P4: There are a lot of museums, art galleries, theatres, cinemas and parks in London.

P5:  London is a mixture of old and new buildings.

5 .Актуализация лексических навыков.

 Teacher: You are right. London has a lot of places of interest. What places of interest in London do you know? Match the two parts of word-expressions to get the names of the sights in London.  

Trafalgar

Big

St’ Paul’s

Tower

Buckingham

The Houses of

The White

Westminster

Hyde

The Tower of

Parliament

Cathedral

London

Abbey

Square

     Tower

Ben

     Bridge

Palace

Park

Let’s check. Let’s read the right expressions  together.

Teacher: Let’s play the game “Agree or disagree”. Listen to my sentences. Repeat my sentence,  if you  agree with me and correct it,  if you  disagree with me.

Teacher: -Big Ben is a square.

P.1. –No, Big Ben is a bell and a clock.

Teacher: - There are a lot of places to visit in London.

p.2.-Yes, there are a lot of places to visit in London.

Teacher:- The country’s leaders speak in the Tower of London.

P.3.- No, the country’s leaders speak in the Houses of Parliament.

Teacher: -Trafalgar Square is the main square of London.

P.4.- Yes, Trafalgar Square is the main square of London.

  1. Совершенствование навыков монологической речи.

  Teacher:    We are going to travel together.  What would you like  to visit in London?   Please  tell us about London’s sights.

(Приложение 1, презентация)

P1.- I would like to visit  Big Ben.  It is the famous clock in the tower and it is a big bell.  You can hear it every hour.

People say that it is a face of London. It weighs 13.5 tons.

 P2.- I think it’s better to visit  Buckingham Palace.  It is the London home of the Queen. When the flag is flying on the top she is at home. There are 600 rooms in it.

 

 P3.- In my opinion,  it is  better to go to the Houses of Parliament.

 It is a place where the British   Parliament sits.

It consists of  the House of Lords and the House of Commons.

P4.- What do you think about  the Tower Bridge?  It is the oldest and famous bridge across the Thames.

It is next to the Tower of London.

It opens and ships go up and down the River Thames.

P.5. –I would like to visit  St. Paul’s Cathedral.   It is a fine cathedral in central London. It was built by Sir Christopher Wren.

 

Teacher:  Now you’ll see  another  sights of London. Try to guess. What is it?  Let’s read.

P6.  - It is the best-known church in England. It was built by King Edward in 1065.

The coronation of all British kings and queens takes place here.

Some famous English people are also buried here.

P: It is Westminster Abbey.

Teacher:  You are right. Who wants to read?

P7. -It has a long history. In the past it was a fortress, a prison, a castle and a zoo.

There are a lot of ravens at this place.

There is a legend that without them the Tower will fall.

Nowadays this building is a very popular museum.  

P. -It is the Tower of London.

Teacher:  You are right. Let’s read this one.

P8. - It is the central square of London and traditional place for people to meet.

 All sorts of protest meetings are held there.

The statue of national hero Admiral Nelson stands there.

P-It is Trafalgar Square.

 

Teacher: You are right. (Попросить кого-либо прочитать) Please, Masha read the description.

P9.   It’s the biggest observation wheel in the world.

It is situated on the banks of the River Thames in Central London. Its height is 135 meters.

  P-It is London Eye.

  Teacher: You are right. OK. Let’s read the last one.

10. -It is a famous museum of wax figures. They have wax figures of all the famous people in the world.

P -It is Madame Tussauds’ Museum.

Teacher: You are right.

 Teacher:  -  I see you are tired,  let's have a rest. Stand up, please. Let’s do the exercises.

Hands up, hands down,

Hands on hips, bend left, bend right,

Hamds up, hands down,

Hands on hips, sit down.

7. Развитие навыков диалогической речи.

 Teacher:  You know a lot of places in London. But you can lose your way. It will be very important for you to ask some help.  Take these cards and  put  the sentences in the right order. And then read your  dialogues.  You have five minutes to do it.

Card 1        

1. - Excuse me. Could you tell me how to get to Westminster Abbey, please?

-   Oh. It is very easy.  You see the Houses of Parliament. Near the Houses of Parliament you can see Westminster Abbey.

- Oh. I see. Thank you very much.

- You are welcome.        

Card 2

 2.- Excuse me.  I am looking for the Bloody Tower.

      I’d like to see this place. Can you tell me  where is it, please?

    - It’s just in front of you. You don’t  know,  but the Bloody Tower is a part of the   Tower of London.

Teacher:  Let’s check. You put the sentences in the right order. Thank you very much.

8. Развитие навыков чтения.

Teacher:  Look at the screen. What do you see in the picture?  - Yes , it’s a Tower.  I have an interesting story about this  magic place. But in this story there are some missing words. Help me please. You will put missing verbs from the box in the right form. Read, translate and answer the questions.

For a long time The Tower of London___a fortress, a prison, and a palace.

 Many queens and kings ___there. In the Tower you __ see the famous

 Beefeaters and ravens. The legend says,”Only so long as the ravens___ ,

 will the White Tower ___”. The raven master is a person who ___them food.

Was, stay, stand, can, lived, gives.

Beefeaters –  стражники лондонского Тауэра, которые носят

средневековую форму.

Key:

1. was;

2. lived;

3. can;

4. stay;

5. stand;

6. gives.

 9. Ответы на вопросы по содержанию текста.

Answer questions:

Where did British queens and kings live?

P: Many British queens and kings lived in the Tower

Where does British queen live now?

P: British queen lives in  Buckingham Palace.

What does the legend say?

P: The legend says,” Only so long as the ravens stay , will the White Tower stand”.

10. Teacher: You  know that there are lots of parks in London. What are they?

P1:  Hyde Park, St. James’s Park, Regent’s Park, Green Park.

11. Teacher:  And now we know a lot  about places of interests in London. We know how to find a way.  Let’s do a small test.

Here is a test. Do it.

10. Test.

1) London is the capital of  

                                                   a) America

                                                   b) The UK

                                                   c)  Africa

2) Big Ben is  

                                                   a) a palace

                                                   b) a bell

                                                   c) a square

3) The Bloody Tower is in

                                                   a) the Tower of London  

                                                   b) the Houses of Parliament

                                                   c) Westminster Abbey

4)  The country’s leaders speak in

                                                   a) the Houses of Parliament

                                                   b) Big Ben

                                                   c) Buckingham Palace

5)  The Tower of London is:

                                                   a) a prison

                                                   b) a museum  

                                                   c) a shop

6) The famous museum of waxworks is called:

a)Pushkin Museum

     b)Madame Tussaud”s

      c)The National Gallery

7) Which bridge is in London?

a) Brooklyn Bridge

                                                    b) Tower Bridge

                                                    c) Boston Bridge

 

8) The Queen lives in:

        a) the Tower of London

               b) the Houses of Parliament

                                                    c) Buckingham Palace

11.  Teacher: I want you to visit London some day and to see all these sights with your own eyes. Thank you for the lesson. Our time is up.

12. Подведение итогов. Выставление оценок 13. Рефлексия. Оценить свою работу на уроке.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

методические разрадотки,презентации к уроку и конспекты уроков : Методическая разработка урока 6 класс математика "Проценты. Решение текстовых задач"

Урок по теме " Проценты" составлен так, что начало урока представлено  как путешествие в сказочную страну.Решение текстовых задач показывает межпредметные и метопредметные связи.  Происходит...

тема урока: «Сравнение отрезков. Длина отрезка», урок 12. класс: 5 общеобразовательный.программа Математика. 5 класс. Зубарева И.И., Мордкович А.Г.

Эпиграф к уроку:"Если вы хотите научиться плавать, то смело входите в воду, а если хотите научиться решать задачи, то решайте их!»Д. Пойа программа Математика. 5 класс. Зубарева И.И., Мордкович ...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Методическая разработка урока по химии в 8 классе Тема урока: «Основные классы неорганических соединений».

Мультимедийный урок с использованием технологической карты и презентации. Урок обобщения и систематизации знаний и умений  обучающихся по теме «Основные классы неорганических соединений», приобре...

Конспект урока 7 класс. Тема урока "Из Лондона в Евпаторию" . Тип урока: урок-путешествие.

Конспект урока 7 класс.Тема урока "Из Лондона в Евпаторию"Тип урока: урок-путешествие. УМК “Spotlight”. Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley ,Olga Podolyako, Julia...

Конструкт урока 9 класс. Урок русского языка в 9 классе. Обобщение темы «Сложноподчиненные предложения»

Конструкт урока 9 класс. Урок русского языка в 9 классе. Обобщение темы «Сложноподчиненные предложения»...

План урока 9Б класса (Среда 8 апреля) Урок №70 "Поглощение и испускание света атомами ." 9Б класс (гуманитарный профиль)

Ввиду с необходимости дистанционного обучения, в соответствии с программой и планированием учебного материала, разработан подробный план занятий для учащихся гуманитарного профилия 9 класса. Использов...