Разработка урока "В кафе"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме
Разработка урока и презентация по теме "В кафе".
Урок предназначен для учащихся 6-х классов в качестве закрепляющего.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_uroka.docx | 24.7 КБ |
раздаточный материал к уроку | 19.83 КБ |
otkrytyy_urok.pptx | 1.2 МБ |
Предварительный просмотр:
Тема: В кафе
Тип урока: комбинированный (по способу проведения).
Цели урока:
Образовательная:
Организовать деятельность учащихся по изучению структуры I would like…, формировать умения использовать данную структуру в речи учащихся.
Развивающая:
Способствовать формированию у учащихся умения и навыков применение структуры I would like в заданной ситуации «В кафе», развитию мыслительной деятельности и коммуникативных навыков учащихся.
Воспитывающая:
Содействовать воспитанию интереса к изучению английского языка, культуре поведения в общественном месте.
Задачи:
Учащиеся должны уметь:
-правильно произносить звуки, слова по теме «Продукты питания»,
-применять навыки диалогической речи.
-правильно использовать структуры I would like…, Would you like…? , What would you like?, Yes, please, No, thank you.
-применять алгоритм по составлению собственных высказываний.
- Организационный момент (3 мин)
- Good morning! (Good morning!)
- Sit down please!
- I’m glad to see you! Tell me who is on duty today
- I’m on duty today
- What date is it today? Today is the 19th of February
- Who is absent today?
- What’s the weather like today?
- What was your hometask for today? Our hometask for today was to make dialogs.
- Have you done your dialogues?
- Ok. Now I want to listen some of your dialogues
- Фонетическая зарядка (3мин)
I like honey on my bread,
I like salad, I like eggs.
I drink water all day long.
All these things make me strong.
Today we continue to talk about food".
So first of all I want you to answer my questions (7 мин)
- Do you like to eat a bar of chocolate for breakfast?
2. What bread do you prefer black or white one?
3. Do you like to eat sweets?
4. Do you have a cup of tea or coffee for lunch?
5. What is your favourite food?
6. What is your favourite drink?
7. Do you like porridge with butter?
8. What fruits do you love?
9. Do you eat fast food?
10. Why fast food isn’t good?
- Проверка домашнего задания
Чтение диалогов наизусть (10мин)
- A coffee please
- Black or white, madam?
- Black, please.
- With sugar or without?
- Without sugar, please. But I’d like some cream.
- Here you are. Anything else?
- I’d like a cake.
- Chocolate or fruit cake?
- Have you got strawberry cake?
- Certainly, madam, here you are.
- Thank you.
- The menu, please.
- Here you are, sir. Would you like a starter?
- No, thank you. I’d like steak.
- Sorry, but we only have chicken.
- ill have grilled vegetables would you like?
- Peas and rice, please
- Anything to drink?
- Juice, please.
- Just a minute.
- Игровой момент (5 мин)
Let’s play the game "What is it?" There is a list of topical words and their meanings. You are to match them.
I variant
1 drink | A яблоко |
2 enjoy | B суп |
3 potato | C капуста |
4 carrot | D хлеб |
5 pear | E пицца |
6 cabbage | F чеснок |
7 garlic | G груша |
8 plum | H морковь |
9 Would you like…? | I картофель |
10 apple | J слива |
11 bread | K пить |
12 pizza | L наслаждаться |
13 soup | M Не хотите ли..? |
II variant
1 eat | A минеральная вода |
2 I like… | B йогурт |
3 cucumber | C овощ |
4 vegetable | D редис |
5 porridge | E сахар |
6 butter | F чизбургер |
7 ham | G масло |
8 cheeseburger | H огурец |
9 sugar | I ветчина |
10 yog(h)urt | J каша |
11 mineral water | K курица |
12 radish | L кушать, есть |
13 chicken | M Я люблю… |
So if you want to be healthy you must keep to 2 gold rules:
to eat healthy food
to go in for sport
(5мин)
1. What ……you………….(do) now?
2. My friend usually ……………(play) football after school.
3. I …….. (like) hockey most of all.
4. Look! They ………… ( run) at the stadium.
5. He ………(go) to the gym twice a week.
6. They……..(play) basketball every Saturday.
7. Can you ……. (play) chess?
8. She is in the swimming pool. She ………..( swim) now.
9. Can he ……..( ride) a horse?
10. Mike is a good sportsman. He …….(do exercises) every morning.
Аудирование (10 мин)
- Ally is talking to…..
|
|
|
- What time is it?
|
|
|
- What holiday does the boy celebrate?
|
|
|
- When will they decide to meet?
|
|
|
- Where will they meet?
|
|
|
Урок представляет собой учебное занятие по изучению и первичному закреплению нового материала.
На данном уроке мною будут использованы различные педагогические технологии, в том числе личностно-ориентированные, игровые, информационные. Представлены задания на формирование навыков в различных видах речевой деятельности.
Урок предполагает включение в активный процесс обучения учащихся с разными способностями за счет использования парной, групповой, фронтальной, индивидуальной работы.
Диалог, ролевая игра « В кафе» мотивируют, вызывают интерес учащихся на изучение иностранного языка.
Предварительный просмотр:
Worksheet
____________________________________6 “___”
Task 1
- Do you like to eat a bar of chocolate for breakfast?
___________________________________________________________
2. What bread do you prefer black or white one?
___________________________________________________________
3. Do you like to eat sweets?
___________________________________________________________
4. Do you have a cup of tea or coffee for lunch?
____________________________________________________________
5. What is your favourite food?
____________________________________________________________
6. What is your favourite drink?
____________________________________________________________
7. Do you like porridge with butter?
____________________________________________________________
8. What fruits do you love?
____________________________________________________________
9. Do you eat fast food?
_____________________________________________________________
Task 2
1 eat | A минеральная вода |
2 I like… | B йогурт |
3 cucumber | C овощ |
4 vegetable | D редис |
5 porridge | E сахар |
6 butter | F чизбургер |
7 ham | G масло |
8 сheeseburger | H огурец |
9 sugar | I ветчина |
10 yog(h)urt | J каша |
11 mineral water | K курица |
12 radish | L кушать, есть |
13 chicken | M Я люблю… |
Task 4
1. What …….…..…you……………..…….(do) now?
2. My friend usually ……………….………(play) football after school.
3. I ………….. (like) hockey most of all.
4. Look! They ………………………………… ( run) at the stadium.
5. He ……………..…(go) to the gym twice a week.
6. They………………..…..(play) basketball every Saturday.
7. Can you …………….…. (play) chess?
8. She is in the swimming pool. She ………………..…..( swim) now.
9. Can he …………….…..( ride) a horse?
10. Mike is a good sportsman. He ………………….….(do exercises) every morning.
- Ally is talking to…..
|
|
|
- What time is it?
|
|
|
- What holiday does the boy celebrate?
|
|
|
- When will they decide to meet?
|
|
|
- Where will they meet?
|
|
|
Your mark___________________________
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Read and speak Do some grammar Play quiz Listen to the dialoque What we are going to do…..
A coffee please Black or white, madam? Black, please. With sugar or without? Without sugar, please. but I’d like some cream. Here you are. anything else? I’d like a cake. Chocolate or fruit cake? Have you got strawberry cake? Certainly, madam, here you are. Thank you. Lets check the hometask .
The menu, please. Here you are, sir. Would you like a starter? No, thank you. I’d like steak. Sorry, but we only have chicken. ill have grilled vegetables would you like? Peas and rice, please Anything to drink? Juice, please. Just a minute.
Phonetics I like honey on my bread, I like salad, I like eggs. I drink water all day long. All these things make me strong
1. Do you like to eat a bar of chocolate for breakfast? 2. What bread do you prefer black or white one? 3. Do you like to eat sweets? 4. Do you have a cup of tea or coffee for lunch? 5. What is your favourite food? I like……… for breakfast . I prefer ………bread. I like\ I don’t like sweets I have a cup of………for lunch. My favourite food is………. Brainstorm
6. What is your favourite drink? 7. Do you like porridge with butter? 8. What fruits do you like? 9. Do you eat fast food? My favourite drink is……. I like/ I don’t like……… I like……… Sometimes I eat/ I always eat……
Quiz 1 drink A яблоко 2 enjoy B суп 3 potato C капуста 4 carrot D хлеб 5 pear E пицца 6 cabbage F чеснок 7 garlic G груша 8 plum H морковь 9 Would you like…? I картофель 10 apple J слива 11 bread K пить 12 pizza L наслаждаться 13 soup M Не хотите ли..? 1 eat A минеральная вода 2 I like … B йогурт 3 cucumber C овощ 4 vegetable D редис 5 porridge E сахар 6 butter F чизбургер 7 ham G масло 8 cheeseburger H огурец 9 sugar I ветчина 10 yog ( h ) urt J каша 11 mineral water K курица 12 radish L кушать, есть 13 chicken M Я люблю…
Healthy Eating and Sport are very good for your health
Time for Olympic Grammar 1. What ……you………….(do) now? 2. My friend usually ……………(play) football after school. 3. I …….. (like) hockey most of all. 4. Look! They ……………… ( run) at the stadium. 5. He ………(go) to the gym twice a week. 6. They……..(play) basketball every Saturday. 7. Can you ……. (play) chess? 8. She is in the swimming pool. She …………...( swim) now. 9. Can he ……….( ride) a horse? 10. Mike is a good sportsman. He ……….( do exercises) every morning. are doing plays like are running goes play play is playing ride does
Listening Ally is talking to….. Ted Mark Billy What time is it now 11:30 2:30 12:30 What holiday does the boy celebrate? Birthday Chirstmas New Year When will they decide to meet? on Saturday on Friday on Sunday Where will they meet? in Italian restaurant in Russian restaurant in Chinese restaurant
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок-кафе в 11 классе
Данный урок необходимо проводить в компьютерном классе, для того, чтобы показать презентацию и иметь возможность прослушать музыкальные фрагменты.Урок позволит глубже понять поэтический потенциал ЭТОГ...
Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания. Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированн
урок по физической культуре с ипользованием инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания...
Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"
Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...
методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.
Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в 6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...
Методическая разработка литературного кафе "Бродячая собака", 11 класс
Музыканты, художники, артисты и прочие творческие деятели любили собираться в таких заведениях, как «Привал Комедиантов» и «Бродячая Собака», которые являлись не просто увеселительными заведениями, а ...
Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта
Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...
Урок-кафе по творчеству С. А. Есенина.
Данный материал может быть использован как на уроке, так и в качестве внеклассного мероприятия....