Конспект урока по английскому языку с применением техники storyteller
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Оганесян Маргарита Григорьевна

 

- Развивать умения  и навыки в чтении: учить читать с пониманием   основного содержания / с полным пониманием текста, построенного на знакомом языковом материале.

- Развивать умения и навыки монологической  устной речи: учить рассказать основное содержание текста с опорой на ключи и иллюстрации; выразить свою точку зрения.

- Активизировать изученную лексику.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon storyteller.doc83.5 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока по английскому языку с применением техники storyteller.

Класс: 5

Тема: Fairy-tales.

Задачи урока:

- Развивать умения  и навыки в чтении: учить читать с пониманием   основного содержания / с полным пониманием текста, построенного на знакомом языковом материале.

- Развивать умения и навыки монологической  устной речи: учить рассказать основное содержание текста с опорой на ключи и иллюстрации; выразить свою точку зрения.

- Активизировать изученную лексику.

Оборудование: книга для чтения к учебнику «Счастливый английский.» Т. Б. Клементьева, Б.Монк , словари учащихся, сборники сказок английских писателей, иллюстрации к сказкам.

Тип урока: применение полученных ЗУН на практике

ХОД УРОКА:

Time

Methods of steps

Patterns of interaction

3 min.

4min.

3 min.

5 min.

10 min.

 

9 min.

    6 min.

 3 min.

2 min.

 

        I.  Начало урока

Цель: организовать класс на активную работу на уроке, развивать произносительные умения и навыки.

       Warm up.

a) организационный момент

- Good morning children. I’m ever so glad to see you. Who is on duty today?

- Our today lesson I’d like to begin with some posters.  Please, look at them and think: What are we going to speak about?

(talking about the theme of our lesson)

b) фонетическая зарядка

- Now let’s practice our pronunciation. Look at your tables. You have some cards there. Please, read the words and guess their meaning

What are new words for you? Open your vocabularies and write them down.

(Приложение 1)

c) речевая зарядка

- I'd like you to look at our pictures again and describe them and their authors, using these words in your sentences.

II.  Основная часть

  1. Pre - reading stage

Цель: совершенствовать умения отвечать на вопросы, используя   межпредметные связи

  - Talking about this fairy tale I’ve prepared a story about the author for    you. Listen to me please (краткий рассказ о Беатрикс Поттер).

  1. How do we name a person, who write stories for children?
  2. What are these stories about?
  3. Do you know any other English authors?

  1. While – reading stage (storyteller)

Цель: развивать навыки чтения с полным пониманием прочитанного, работы с текстом,

   -Read and find the answers to the questions as you read:

                                                   (Приложение 2)

    Find  and read:

    --about  the doll’s house,

    --about the ready-made dinner,

    --what Tom Thumb and Hunca Munca saw in the living room,

    --how Tom paid for everything he broke.

  1. Post – reading stage

Цель: совершенствовать монологические умения и навыки

а)Now we are going to discuss the texts.(Приложение2)

б)You are Tom Thumb. Try to tell the story to your mouse friend using the story map. ( Приложение3)

в)Try to describe  the main characters of the tale using the Mind map.

( Приложение 4)

 III.  Подведение итогов

   Children, tell me please, what did we speak about at our lesson?  Who can retell the story according to the story map? (Приложение5)

     

    IV. Домашнее задание

     - Your homework is to retell  the tale  as if you are Lucinda or Jane.

The whole

class

The individuals

The individuals

The whole

class

Individ. work

Individ. work

The whole                           class

Individ. work

Individ. work

The individuals

The whole

class

Приложение 1

Active vocabulary.

muslin

There were muslin curtains on the windows.

pudding

  Pudding is a traditional  British meal.

nursery

 Nursery is a room for babies.

bookcase

 There are a lot of books in the bookcase.

birdcage

The parrot lives in a birdcage.

hole

 Usually the mice live in a hole.

naughty

 The boys of our class are very naughty.

 

 

Приложение 2

Questionnaire   for  discussing.

What was there in the house?

Are the windows white?

Is there a front door in the doll’s house?

Who lived in the house?

Do you think they are nice?

What are their names?

Who was Jane?

Did she do any cooking? Why?

Was the dinner ready-made?

Was the food real?

Who put his head out of the hole?

Who are Tom Thumb and Hunca  Munca?

Was the doll’s house far from the fireplace?

What did the mice do?

What did they want to eat?

Was it easy to cut the ham? Why?

 Who lost his temper?

 Did he break the dinner? Why?

What did the mice do in the doll’s bedroom?

Who came into the nursery?

Where did the mice run back?

Do you like the story? Why?

 Were Tom Thumb and Hunca Munca kind? Why do you think so?

Are you naughty sometimes?

                                                     Приложение 3

           Try to tell the story about the two bad mice by  story map1.

            Pay your attention on:

How did the doll’s house look like?

Was it a very beautiful place?

Who are Lucinda and Jane?

Was the dinner real and beautiful?

Who lived in the house?

What did the mice see in the living room?

Could they eat the lovely dinner?

Why did Tom Thumb lose his temper?

Did they like everything in the bedroom?

Did they take anything to their hole?

                                                   

                                                 

                                                          The tale of two bad mice

                 

                       Doll’s house                   The dinner                          Doll’s bedroom                        The two mice

                                             Приложение 4

               Can you describe the main characters of the tale using the following    Mind map.

                                                                                   

                                               

                                                The two bad mice

               

   What did they do?                     Their ideas                Activities in the doll’s house

   

         

       They are naughty mice                 To eat the dinner              To try the lovely dinner

      How did they look like                    To take everything                To find small and nice things

        into their hole                    

   What kind of mice were they?                   Why?                         To carry things into the mouse hole            

             

                                                                                                          Do you like these mice?   Why?

                                       

                                                       

                                                           Приложение 5

                          Try to retell the story. Pay your attention on the problem of the story.        

                                 

                                                                                   Story map 2

                        Problem  of the story  «The Tale of two bad mice».

                      There were two naughty mice…

                    Beginning of the story

                    Once upon a time there was…..

                     A story event

                Tom Thumb put his head out of the hole…

                   A story event

                 The mice’s actions in the doll’s house…

         

                 How the problem was solved in the tale

              Tom Thumb paid for everything he broke…

       

         The ending.

         

         So that is the story of the two Bad Mice, but they were not so very, very naughty.                          

         Tom Thumb found a sixpence under the rug; and upon Christmas Eve, they put it            

         into one of the  stockings of  Lucinda and Jane.

Список литературы:

  1. Клементьева Т.Б., Монк Б. книга для чтения к учебнику «Счастливый английский. Книга 1» для 5-6 классов средней школы. Москва. «Просвещение» 1994, с. 7-9


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по английскому языку в 8 классе с применением информационно – коммуникационных технологий «Would you like to go abroad? »

В структуре урока представлены материалы опроса “Going abroad” для расширения информационного поля учащихся по представленному материалу для создания конечного продукта деятельности – готовности уча...

план - конспект урока по английскому языку "Согласные буквы английского алфавита" - с применением культуровоспитывающей технологии дифференцированного обучения по интересам детей (И.И. Закатова)

План - конспект урока  по английскому языку для учащихся 2 класса общеобразовательной школы с подробным анализом и доказаьелствами по теме с применением информационных обучающих технологий -культ...

Конспект урока по английскому языку в 9 классе с применением информационно – коммуникационных технологий «Исследование космоса: Планеты Солнечной Системы»

Урок «Исследование космоса: Планеты Солнечной Системы» по теме «Наука и Техника»(УМК О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой « Новый курс английского языка для российских школ, 5й год обучения», 9 класс...

План-конспект урока по английскому языку "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"

"УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических  навыков по теме «Моя комната»"...

Конспект урока по английскому языку с применением кейс-технологии.

Конспект урока по английскому языку для 6 класса с применением кейс-технологии....