Урок английского языка в 10-м классе на тему: «Путешествие в Лондон»
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) по теме

Громова Ирина Николаевна

Обобщен лингвострановедческий материал по теме: «Достопримечательности Лондона».

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo_yazyka_-_gromova_i.n.doc59 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 10-м классе на тему: «Путешествие в Лондон»

Цели урока:

  1. Обобщить лингвострановедческий материал по теме: «Достопримечательности Лондона». Углубить и расширить знания по теме.
  2. Совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком

по данной теме по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму.

  1. Повышать интерес к изучению иностранного языка.

План урока:

  1. Сообщение темы и целей урока, фонетическая зарядка.
  2. Чтение новых слов.
  3. Речевая зарядка: общие вопросы о Лондоне.
  4. Короткие рассказы учащихся о достопримечательностях Лондона (с показом соответствующих слайдов).
  5. Чтение слайда «In shorts».
  6. Britain ’s Quiz (слайд) ответы на вопросы.
  7. Выполнение заданий по теме.
  8. Грамматический тест.
  9. Подведение итогов урока и выставление оценок.

         1. Dear boys and girls. I am glad to see you at our lesson. Today we have an unusual       lesson :  a trip. Today we shall talk about London, about its sights, about famous people and     interesting facts.

The theme of our lesson is « Trip to London» (на доске).

1 слайд «Название урока»

2 слайд «Цели урока»

3 слайд «Фонетическая зарядка» - Big Ben London Bridge, Tower, Tate Gallery

T: Let’s repeat these words (учащиеся повторяют слова).

Т: Today we’ll need some more new words.

        2. Let’s read them (на доске):

Big Ben, The Tower of London, St. Paul ’s  Cathedral, Westminster Abbey, the Houses of  Parliament, Buckingham Palace, Trafalgar Square (These are the sights of London) Julius Caesar, William the Conqueror, Newton, Darwin, Chaucer, Dickens, Kipling, the Queen (These are famous people) Londinium, a royal palace, a prison, a mint, a menagerie, a museum, beefeaters, ravens, (These words are connected with the history of London).

        3. Т.: At  first, answer some questions about London.

1). What is the capital of the UK?

2). What river is it situated on?

3). What part of the country is it situated in?

4). What are the main sights of London?

        4. Короткие рассказы учащихся о достопримечательностях Лондона с показом     соответствующих слайдов:

           а).  рассказ о Лондоне,

           б). рассказ об истории Лондона.

           Т.: Let’s answer some questions on the texts:

           1). What ’s the population of London?

           2). London is divided into several parts. Can you name them?

            3).What is the financial centre of London?

            4).What do you know about the West End?

            5).What can you say about the East End?

            6).What is the political centre of London?

            7).What are the main places of interest in London?

            8).When was London founded?

            9).Who founded the city?

          10).What happened in London in 1666?

          11).Who built the Tower of London?

          T.: Now, let’ see some sights of London and talk about them.

            1).Big Ben.

            2).London Bridge.

            3).Trafalgar Square.

            4).The Tower of London.

            5).Tate Gallery.

            6).Buckingham Palace.

            7).Westminster Abbey.

            8).The Houses of Parliament.

            9).Madame Tussaud  ’s

          10).St. Paul’s Cathedral

           1).Big Ben: The Clock Tower of the House of Parliament is famous for the huge clock called Big Ben. The clock was named after Sir Benjamin Hall under whose direction is was made. He was a very tall stout man whose nickname was Big Ben. From this time the bell has been known as Big Ben.

           2).London Bridge: until 1749 it was the only bridge on the Thames. In 1824 – 31 it was rebuild. In 1968 it was sold to the USA. In 1973 a new bridge was opened.

            Tower Bridge was opened in 1894.

           3).Trafalgar Square is the geographical centre of London. It was named in memory of Admiral Nelson’s victory in the battle of Trafalgar in 1805. The tall Nelson’s Column stands in the middle of the square.

           4) The Tower of London was founded by Julius Caesar and in 1066 rebuilt by William the Conqueror. It was served as fortress, palace, prison, mint and menagerie. Now it is a museum (также рассказы о воронах Тауэра, его узниках, о хранилище ценностей).

           5).Tate Gallery was founded in 1879 by Henry Tate. It has a big collection of works of English painters and sculptures beginning from the 16h century and foreign artists of 19th – 20th century.

           6).Buckingham Palace is the official Queen’s London residence. Built in 1702 – 5 for the Duke of Buckingham, it was sold in 1761 to George III. London’s most popular spectacle is Changing of the Guard. It lasts about 30 minutes.

           7).Westminster Abbey is a royal church and a place of Coronations. It contains many royal tombs, but the most popular are those to writers, actors and musicians in Poet’s Corner.

           8).The present Houses of Parliament were built after the old palace burnt down in 1834. It contains the House of Commons and the House of Lords. St. Stephan’s Tower homes Big Ben.

           9).Madame  Tussaud’s is a museum which contains  wax figures of famous people.

         10).St. Paul’s Cathedral is Sir Christopher Wren’s masterpiece. The construction of the Cathedral started in 1675 and was not finished in 1709. Inside the Dome are scenes from the life of St. Paul. Here is a famous Whispering Gallery and there are memorials to heroes such as Wellington and Nelson.

        5. Чтение слайда «In Shorts» краткие сведения о достопримечательностях Лондона.

        6. Britain s Quiz: вопросы о Лондоне, его достопримечательностях (на слайде).

            Т.: Answer, please, some more questions

            1).What do Beefeaters do?

            2).How many ravens are there usually in the Tower?

           3).Who were the famous prisoners of the Tower?

           4).What is the Tower nowadays?

           5). Who is the architect of St .Paul’s Cathedral?

           6). What is there in the Cathedral?

           7). What is the  most popular spectacle for tourists?

           8). How much time does it last?

           9). What is there on St. Stephan’s Tower?

          10).Where is Poet’s Corner situated?

          11). Who was buried there?

        7. Выполнение заданий по теме:

            1) Match  the names of the places with the appropriate item (на доске)

             a) The City                                                   A) is associated with wealth and luxury

             b) The West End                                          B) the Prime Minister’s official residence

             c) Downing Street                                         C) is a political centre

             d) Westminster                                            D) houses important Governmental offices

             e) Whitehall                                                  E) is the financial centre of the UK

             f) Knightsbridge                                           F) is a shopping area.

            2).False or true

             1, Buckingham Palace is guarded by the Yeomen Warders known as Beefeaters.

             2. The construction of St. Paul ’s Cathedral lasted 34 years

             3. St. Paul’s Cathedral is the masterpiece of Edward the Confessor

             4. The White Tower houses Big Ben.

            3).Find English equivalents:

                Эдуард Исповедник

                Великий Лондонский пожар

                Вильгельм Завоеватель

                Смена Караула

                Галерея шепота

                Монетный двор

                Зверинец

                Страж Тауэра

             4).Complete the Word Web

                 

                ravens              Julius Caesar

                                                                               William the Conqueror

                Beefeaters                The Tower            a fortress

                 museum                                                a palace

                                   menagerie           a mint

               

                 Nelson                     masterpiece

                                         St. Paul’s Cathedral               Whispering  Gallery

                 

                 Wellington               Sir Christopher Wren

                 Chaucer                       Edward  the Confessor

                 Dickens           Westminster  Abbey              Newton

                 Kipling             Poet’s Corner                           Darwin

               8.T.: The next task is a grammar test

                       The test is about the Tower of London.

                       You should use Present Simple Passive and Past

                       Simple Passive is (are) +V2         was (were) +V2

         9.Подведение итогов урока и выставление оценок

            Т.Today we knew a lot about sights of London, about famous people, some

               interesting  facts. Everybody worked hard, did their best.

              Thanks to everybody! Everybody gets a «5».

Приложение:

TEST     PASSIVE (2)    open the brackets

The Tower of London

The Tower of  London  (build) by William the Conqueror in 1078 as a castle and palace. Since that time it (expand) to its present size, and (use) as an Armoury, a zoo, a royal mint, a prison, and a museum. At the time when it was a prison a lot of people (lock) in the Tower for their religious beliefs or suspected treason. Anne Boleyn, Sir Walter Raleigh and Elisabeth the First (shut up) there, too. Spies (imprison) in the Tower during both World Wars. Some of the prisoners (allow)   to walk in the grounds , live in comfortable rooms and receive visitors. Many convicted ( publicly /execute) on Tower Hill. They (behead) with the block and ax, which (keep) and (show) in the Tower Armoury now. The Jewel House (situate) at the Tower. The collection of the Crown Jewels (keep)  in it. Saint Edward’s Crown, the Imperial State Crown, and the royal sceptre  (guard) there. Saint Edward’s Crown  (use) for the coronation ceremonies. 3000 precious jewels (contain) in the Imperial State Crown. In 1671 a daring attempt (make) to steal the Crown Jewels by a man named Captain Blood.

     

                                                     Громова И.Н., учитель английского языка  

                                             МБОУ «Большеигнатовская  СОШ»


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку для учеников 9 класса по теме "Путешествие".

Контрольная работа по английскому языку за II четверть по грамматике и лексике  по теме «Путешествие». 9 класс....

Урок английского языка в 6-м классе по теме "Поездка в Лондон"

Урок английского языка в 6-м классе по теме "Поездка в Лондон"   Цель урока: Активизация лексического материала по теме, совершенствование навыков диалогической и монологической речи. З...

Презентация к уроку английского языка в 5-ом классе по теме "Достопримечательности Лондона"

Урок по ФГОС, рассказывающий о достопримечательностях Лондона....

Презентация к уроку английского языка по отработке навыков говорения по теме "Путешествие, отдых" по УМК "Английский в фокусе", 5 класс.

Презентация к уроку английского языка по отработке навыков говорения по теме "Путешествие, отдых" по УМК "Английский в фокусе", 5 класс....

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 5 класса по теме: «Путешествие в страну знаний».

Очень интнресное и познавательное мероприятие. Его можно провести как обобщающий урок....

Разработка урока английского языка с применением технологий АМО по теме : "Путешествия"

Данный урок полностью построен на технологии АМО, используются как авторские методы так и заимствованные и адаптированные под данный урок и его этапы....