Презентация к уроку английского языка по отработке навыков говорения по теме "Путешествие, отдых" по УМК "Английский в фокусе", 5 класс.
презентация к уроку по английскому языку (5 класс)

Кацанда Елена Николаевна

Презентация к уроку английского языка по отработке навыков говорения по теме "Путешествие, отдых" по УМК "Английский в фокусе", 5 класс.

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon holidays.ppt2.26 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Holidays M10. SL5. Учитель : Кацанда Е.Н. ГБОУ школа-интернат №49.

Слайд 2

Types of holiday Beach holiday – отдых на пляже Cruise – круиз Safari – сафари Sightseeing tour – тур по достопримечательностям Activity holiday – активный отдых My favourite type of holidays is ... I usually go to ... I went to ... last summer. Ex.1b

Слайд 3

I like to travel by train. By plane/air – на самолёте/ по воздуху By bus – на автобусе By train – на поезде By bicycl e – на велосипеде By ship – на корабле By bus – на автобусе By car – на машине Предлог о n используется: on foot – пешком (запомни !)

Слайд 4

BY TRAIN BY CAR BY SHIP BY BIKE BY PLANE BY AIR ON FOOT НА МАШИНЕ ПЕШКОМ НА ПОЕЗДЕ НА САМОЛЕТЕ НА ВЕЛОСИПЕДЕ ВОЗДУХОМ НА КОРАБЛЕ

Слайд 5

Travel and leisure rock climbing - скалолазание mountaineering – альпинизм trekking – пешие прогулки mountain biking – катание на горном велосипеде white water rafting – рафтинг You can go rock climbing/ mountaineering/ trekking/mountain biking/white water rafting

Слайд 6

Travel and leisure apartments by the sea – апартаменты (квартиры) у моря beautiful gardens – красивые сады tennis court – теннисный корт leisure center – крытый центр отдыха You can stay at the apartments ... -swim in ... -walk in beautiful gardens -play tennis on the .. -spend time in indoor leisure centre

Слайд 7

Travel and leisure -visit historic sites- посещать исторические места. -see ancient monuments – увидеть древние памятники. You can ...

Слайд 8

Travel and leisure Enjoy beautiful countryside – наслаждаться красивой сельской местностью Visit magnificent castles & national parks – посещать величественные замки и национальные парки Do the shopping – делать покупки Have a picnic by the lake – устраивать пикник у озера You can ...

Слайд 9

Travel and leisure Experience the beauty of Mount Kilimanjaro - насладиться красотой горы Килиманджаро Join in wildlife tours – присоединиться к туру по дикой природе Stay in excellent camps – остановиться в превосходном лагере You can ...

Слайд 10

At the travel agency. P.116 ex.4. A: I’d really like to go abroad this summer. B: Why don’t you go to Egypt? A: Egypt? What can you do there? B: Well, there’s a lot to see. For example, you can take a wonderful cruise on the Nile and see the ancient sites like the Valley of the Kings. A: What else can you do? B: You can see ancient monuments and learn a lot about Egypt’s history and culture. A: Hmm. Egypt sounds like a good idea!

Слайд 11

Mr Smith’s holiday. P.117 ex.8 Mr Smith wants to go to Ireland. He wants to leave on 28th July. He comes back on 4th August. He travels by coach. The holiday costs 300 pounds (for eight days).

Слайд 12

Discover Saint Petersburg. Are you planning to learn more about history and culture of Russia? St. Petersburg is the place for you. Location : in Russia on the Gulf of Finland/Neva river Type of holiday : sightseeing holiday Activities : visit historical sights, enjoy beautiful countryside, go on a river tour, visit magnificent palaces and parks, see wonderful fountains in Peterhof, do your shopping, go to museums, visit famous Opera House and enjoy the performance Accommodation : hotels, guest houses Further information : getting meals at cafes and restaurants

Слайд 13

Suffixes of adjectives ing: interesting, amusing, frightening, tiring, surprising ous : marvelous, fabulous, famous, generous, adventurous, nervous, curious, able : pleasurable, agreeable, comfortable, respectable, fashionable, unbelievable

Слайд 14

Activities and feelings What is sailing like? It’s exciting (activities) How do you feel? I feel excited (feelings) +ing - activities +ed - feelings

Слайд 15

- ed/ - ing participles This film is interest ing.- We describe the film. 2. He is/feels scar ed . - We describe his feelings I felt/was excited .-The book was exciting . The journey was tiring . –I was tired . The party was boring .- We were bored . The clowns were amusing . -We felt amused . “ ed ”- описывает чувства, состояние- заинтересованный, взволнованный, ” ing ”- описывает предмет, объект, явление- интересный, волнующий, …

Слайд 16

Inviting-suggesting-refusing- accepting -Greet your friend. -Invite B to have breakfast with you. -Sound unsure. Say there is a lot to choose from. Ask what B is going to do. -Show enthusiasm. Make on the spot decisions about what you will do now and later and tell B. Invite B to one of the activities. -Tell B not to worry. Offer a solution. -Greet A in return. -Accept with enthusiasm Ask A what his plans are for the day. -Decide to do something on the spot. -Refuse. Explain why. -Agree and accept.

Слайд 17

Decide how to spend your day. p.119 ex,4. A: Good morning, Claire. B: Good morning, John. A. Do you want something to eat? B: Yes, please. That would be lovely. What are you planning to do today? A: I’m not sure. There’s so much choice at this hotel! What about you? B: I think I’ll try jet skiing. A: That sounds good, but I think I’ll try windsurfing. After that, I’ll probably go fishing. Do you want to come with me? B: Actually, I’d rather not. I think I’ll be tired after jet skiing! A: Not to worry. I’ll go fishing and you can just lie on the beach and sunbathe! B: Ok then!

Слайд 18

Ending-” ing ” “ e”- shar e -shar ing , explor e -explor ing Глаголы, оканчивающиеся на – “ ударная гласную+1 согласная ”: beg in -beg inning , c ut -c utting 3. “ l ” удваивается : trave l -trave lling 4. “ ie ” заменяется на “ y ”: l ie -l ying , d ie -d ying Ending -” d/ed ”, всегда + ed , кроме “ e” + “d”: live-live d , like-like d “ y ” после согласной – “ ie ”: stud y -stud ied , Удвоение 1 согласной после 1 ударной гласной : sto p -sto pped “ l ” – удваивается : trave l -trave lled


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентации к уроку английского языка "Ireland", 7 класс. УМК "Английский в фокусе"

Презентации созданы учащимися в рамках темы: "Ирландия" по УМК "Английский в фокусе", 7 класс....

Презентация к уроку английского языка УМК " Английский в фокусе" 6 класс

Презентация   к уроку английского языка.  Spotlight 6 . Module 5 " English in Use"...

Презентация к уроку английского языка в 9 классе "Lost in the jungle" УМК Английский в фокусе (Spotlight) Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др. (2014)

Технологическая карта урокаКласс: 9 (Spotlight, Module 8)Тема урока: Lost in the jungleОбразовательная цель: расширение и отработка словарного запаса по теме.Деятельностная цель: формирование умения с...

Задания по английскому языку для отработки навыков аудирования, говорения, для введения и отработки лексики

При помощи данного задания можно отработать обычные разговорные фразы диалогов или определенную грамматическую форму. При этом учащиеся учатся воспринимать не только речь учителя, но и речь своих одно...

Презентация к уроку английского языка в 5 классе по отработке навыков говорения по теме "Типичный английский дом".

Презентация к уроку английского языка в 5 классе по отработке навыков говорения по теме "Типичный английский дом"....

Презентация к уроку английского языка в 5 классе по теме "Моя семья", отработка грамматических навыков использования сравнительной конструкции при описании внешности.

Презентация к уроку английского языка в 5 классе по теме "Моя семья", отработка грамматических навыков использования сравнительной конструкции при описании внешности....

Презентация к уроку английского языка в 7 классе по отработке и совершенствованию навыков использования грамматических структур для передачи будущего времени.

Презентация к уроку английского языка по отработке и совершенствованию навыков использования грамматических структур для передачи будущего времени....