Открытый урок по темам "Еда" и "Праздники"
методическая разработка по английскому языку (6 класс) по теме
Данный урок представляет собой обобщение изученного материала 6 класса по темам "Праздники. Еда."
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkr._urok_prazdniki.doc | 79.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок английского языка по темам:
”Holidays” и ”Food”
в VI классе
.
Урок: обобщение по темам ”Holidays” и ”Food” в VI классе.
Тема урока: Праздники в Англии.
Цель урока: Развитие умений устной речи и чтения по теме урока.
Задачи урока:
1. Развитие умений учащихся в использовании лексики; развитие монологической и диалогической речи по теме «Праздники»; развитие умений просмотрового чтения.
2. Воспитание культуры поведения учащихся.
3. Повышение интереса учащихся к изучению иностранного языка.
4. Развитие познавательной активности и творческих способностей учащихся.
Ход урока
I. Речевая зарядка с целью создания учебной речевой ситуации.
Good afternoon, ladies and gentlemen. We are meeting again at our "Gentlemen's Club". The nicest and the cleverest ladies of the 6th form are invited to our club. It's a great pleasure to welcome you here. I'd like you to meet the ladies. (Леди знакомятся с джентльменами, сидя за столами по 4 человека: 2 мальчика - 2 девочки).
Lady (L): How do you do? My name is Ann.
Gentlemen (G): How do you do, Ann? It's nice to meet you. I am Peter.
L: It's nice to meet you too.
G: What do you do, Ann?
L: I go to school.
G: What are your hobbies?
L: I collect books on arts.
G: Do you play any sports?
L: Yes, I do. I play tennis and I like swimming very much.
II. Ladies and gentlemen, you had a lot of time to get to know each other. It's time to start our meeting. The theme of the meeting is "The English Holidays". According to an old tradition of our club gentlemen give I flowers to ladies. Dear ladies, you can find tasks written on the tips of the flowers (на I лепестках написаны задания: рассказать! стихотворение об английских праздниках). Please recite the short poems.
Help your mother set the table
With a knife and fork and spoon:
Help your mother set the table
In the Christmas afternoon.
Help your mother clean the table.
Take the knife and fork and spoon;
Help your mother clean the table
In the Christmas afternoon.
Let us dance together
Give your hand to me
We will make a circle
Dancing merrily.
Listen to the music,
What a happy sound
Let us sing together
As we dance around.
Winter doesn't bring much gold
Summer doesn't bring much cold
Autumn doesn't bring much sun
Birthday brings a lot of fun.
Christmas nonsense
Oh, this Christmas nonsense
When will it stop?
You go to the High Street,
And shop till you drop.
You look for some presents,
But what can you buy?
You write letters to Santa,
But he'll never reply.
You must go to parties
When you can watch TV.
You go out in cold weather
And get a Christmas tree.
So, thank you, but never!
Christmas for me!
Christmas Message
I heard the bells on Christmas Day
Their old familiar carols play,
And wild and sweet
The words repeat
Of peace on earth, good will to men.
(By H.W. Longfellow)
The snowman
Come to the garden
And play in the snow.
Make a white snowman
And help him to grow.
"What a nice snowman!"
The children will say.
"What a fine game
For a cold New Year's Day".
III. Dear ladies, will you, please, go for a walk with us in our club park. There's a stream here. There are 9 stones in it to cross the river. Gentlemen should help ladies to cross the river.
Мальчик берет девочку за руку и помогает ей наступить на импровизированные камешки. Наступая на камешки, мальчик произносит слово из темы «Праздники» - на русском языке, а девочка переводит его на английский язык.
Ночь костров - Bonfire Night
праздновать - celebrate
праздник - holiday
чулок - stocking
подарок - present
украшать - decorate
поздравлять - congratulate
Рождество - Christmas
церковь – church
Далее задание усложняется - наступая на камешки, девочка должна назвать девять предложений по теме «Праздники».
1. People celebrate Christmas Day on December 25.
- The English decorate Christmas trees.
- They begin to prepare for the holiday some weeks before.
4. People are busy buying presents for their relatives and friends.
5. The traditional Christmas food is a roast turkey.
6. Santa Claus puts presents into the children's stockings.
7 Traditionally children write letters to Santa Claus.
8. The English usually go to church on the 25lK of December.
9. Christmas is the greatest religious holiday.
IV. Sir, the last newspapers were delivered to our club. Let's discuss the news and the articles.
(Ученики работают в группах по 5-6 человек, читают тексты об английских праздниках.
Easter Celebrations
The word Easter comes from the Anglo-Saxon goddess of the dawn whose spring festival was celebrated in April. Easter is the religious holiday celebrating the resurrection of Jesus Christ, the son of God.
Long ago some people believed that the earth appeared from a gigantic egg. On Easter Sunday families and friends exchange chocolate eggs. This custom dates back to ancient times when Egyptians and Persians used to paint eggs in bright colours to represent the sunlight of spring and give them to friends as a symbol of new life.
Easter rabbits symbolize the moon, new life and birth. All around the world many people believe that the Easter rabbit or bunny brings eggs and hides them for children on Easter morning.
The Romans celebrated the Easter season by running races on an oval track and giving eggs as prizes. One of the traditional Easter-egg games is the Easter Egg Roll.
Perhaps the most famous egg rolling takes place on the White House Lawn in Washington. Hundreds of children come with baskets filled with brightly decorated eggs and roll them down hoping the president of the United States is watching the fun.
New Year.
At midnight on the 31st of December bells will ring out around the world to welcome the New Year. There are also many other interesting New Year celebrations and customs.
In Europe many people prepare special food. Swiss women bake bread, rich in butter, eggs and raisins. They also cook roast goose. Children go from house to house greeting people and going inside.
People in Italy hold parties with salt pork and lentils on the menu. Lentils arc supposed to be lucky and bring money, perhaps because they look like small piles of gold coins.
In Spain it is customary to eat 12 grapes in champagne at midnight on New Year's Eve. Groups of friends visit restaurants in Turkey where they spend the night and give and get presents. Some people in Greece play cards, hoping that a win will bring them luck for a whole year.
New Year myths are very old. New Year means new beginnings, so, for example, in Italy people throw old clothes, broken cups and plates out of the windows. An old English custom was to burn juniper inside the house while the doors and windows were closed - to fumigate the home and people for the coming year. When they couldn't stand the smell any more, they ran out of the house, breathing in cold fresh air.
Учащиеся обсуждают прочитанные статьи. Игра «Снежный ком». Первый учащийся называет свое предложение для пересказа прочитанного, второй - повторяет услышанное предложение и добавляет свое, третий - повторяет первые два предложения и добавляет еще одно и т.д. Цель этапа: развивать навыки просмотрового чтения и монологической речи, учащихся на основе прочитанного.
V. You must be tired a little. Our ladies will I have a chance to make dinner out of different fruits, vegetables and meal and cheese and products, the names of which are on the cards. (Девочки выбирают карточки с названиями продуктов, которые необходимы им для приготовления выбранного блюда, и рассказывают рецепт его приготовления.)
Giri1(G1): I will make scones with flour, eggs, butter, sugar, raisins, milk.
350 g. flour
I teaspoon baking powder
75 g. butter
I cup of milk
I teaspoon of sugar
I teaspoon of salt
I teaspoon of raisins
I egg
Recipe
1. Mix the flour and baking powder.
2. Add the butter, sugar, raisins, an egg and milk.
3.Roll out the pastry to about I am thick.
4. Cut into circles.
5.Bake for 15-20 minutes in a hot oven. Enjoy your scones.
G2:1 want you to guess my puzzle.
I need a lot of milk
I need a lot of eggs
I need some salt, some butter.
What do I want to make? (Scrambled eggs)
VI. Sir, we got a coded message, let's try to read it. On the table in front of you one can find the cards with the English alphabet. There are 26 letters in the alphabet; each letter has its number.
Text of the message:
2.5.19.20. 3.15.14.7.18.1.20.21.12.1.20.9
15.14.19.15.21.18.
5.14.7.12.9.19.8. 19.3.8.15.15.12J 3.12.21.2.
(Best Congratulations! Our English school club.)
VII. I want you to share opinions about our meeting at the school "Gentlemen’s club". Finish my sentences, please.
1. I liked ....
2.In my opinion the most interest was....
3.want to notice that....
- To my mind ... was the best.
Our meeting is over. Good luck to you. Thank you. Bye-bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие
Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли - всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1. Ученику дается г...
Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».
Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...
Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)
Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...
Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)
Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....
Методическая разработка открытого урока по математике в 5 классе «Умножение десятичных дробей» (урок открытия новых знаний) в рамках ФГОС
Технологическая карта практико - ориентированного урока...
2.1.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист оценивания, протокол посещения первого открытого урока от МО муниципального уровня)
Эксперный лист первого урока...
3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист оценивания, протокол посещения второго открытого урока от МО муниципального уровня)
3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист оценивания, протокол посещения второго открытого у...