We are the World ( Мы- Мир)
презентация к уроку по английскому языку (5 класс) по теме

НЕКРАСОВА ТАТЬЯНА МИХАЙЛОВНА КОМСОМОЛЬСК-НА-АМУРЕ

Урок английского языка  по  теме: Защита окружающей среды “We are the World” по учебнику Верещагиной И.Н.для 5 класса школ с углубленным изучением английского языка. Вид - урок проблемного характера с элементами исследования. Методы и приемы: метод эвристической беседы; метод исследовательских заданий; метод диалогического изложения; метод монологического изложения.

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon We are the WORLD / МЫ-МИР/2.99 МБ
Microsoft Office document icon Конспект урока "Мы-Мир"67.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

Урок английского языка  по  теме: Защита окружающей среды

“We are the World”

по учебнику Верещагиной И.Н.для 5 класса школ с углубленным изучением английского языка

Автор: Некрасова Татьяна Михайловна, учитель английского языка

МОУ СОШ №1 г. Комсомольск-на-Амуре

Цели урока :

Образовательные-развитие лексических навыков; развитие навыка диалогической и монологической речи; совершенствование навыков аудирования незнакомого текста и текста с опорой на видеозапись с извлечением основной информации,

Развивающие- развитие логического мышления; развитие объема памяти, развитие способности к логическому изложению содержания; формирование познавательного интереса к учению;развитие умений учебного  труда.

Воспитательный аспект- формирование ответственного отношения к природе;

воспитание правильного экологического поведения;

Тип урока: обобщающий урок, как урок совершенствования ЗУН по теме « Защита окружающей среды»

Вид урока: урок проблемного характера с элементами исследования;

Формы работы: индивидуальная, фронтальная, парная, групповая

Методы и приемы: метод эвристической беседы; метод исследовательских заданий; метод диалогического изложения; метод монологического изложения.

Оборудование и наглядные пособия- аудиозапись, видеоролики, компьютерная презентация, магнитная доска, экран, опорные карточки, картины с видами природы, работы учащихся, фотографии, плакаты, учебник.

План урока

  1. Организационный момент
  2. Фонетическая зарядка в виде мозгового штурма
  3. Речевая зарядка
  4. Домашнее задание
  5. Просмотр Видео и описание увиденного
  6. Домашнее задание
  7. Итоги

ХОД УРОКА

1.Организационный момент:  Музыкальная заставка (звучит песня  Майкла Джексона  “We are the World”) Вступительное слово учителя.

Teacher: Children, you’ve just listened to the song of Michael Jackson

             “We are the World, we are the Earth.

               We are the ones who make a brighter day.”

 That is the theme of our lesson. We are concerned about the ecology today. There are some problems indeed Today we’ll try to explain some problems of ecology and environment.

2.Brain Storm 

Slide1.  /целеполагание, активизация лексики по теме, работа с терминами/

Teacher: Look at the first slide. You can see an ecological tree and many problems around it. Sound up the problems, please: / учащиеся читают слова около экологического дерева/

Pupils 1.2.3. Pollution, ecology, environment, litter, overcrowding, destruction, extinct, habitat, living creatures, air, water, soil, ozone layer, greenhouse effect

Teacher: So, at our lesson we are going to discuss one of the main problems of the time- the ecological problem, connecting with you, the world around you.

Slide 2. Teacher: Let’s train our ecological vocabulary. Card № 1/ Give the definitions/

P1                  Class/

  • The scientific study of organisms and environment
  • All around us – all living things, climate, air, water, soil
  • Keeping the nature clean. The wise use of environment.
  • Evergreen woodlands, where there is much rain.
  • The natural home of animals and plants
  • Plants, animals, people
  • Too many people in one place
  • Destroying everything around you
  • Making air, water, land a dangerous place

Ecology

Environment

Conservation

Rainforests

Habitat

Living things

Overcrowding

Destruction

Pollution

Основная часть

Slide3. Построение проблемы. Формирование монологического высказывания по тексту с. 118 Animals in Danger.

Questions:

  • What does the life of the people on Earth depend on?
  • Why are some animals and birds disappearing nowadays?

Slide 4

Teacher – I see, you concern much  about the problems.. Now look at this picture. What do the animals worry about?

Pupils 1.2.3….

  • Animals suffer much because of the pollution.
  • The water is polluted.
  •  Animals are frightened.
  • Much litter is left.
  • There is not much place to live. The habitat is poor
  • There are harmful gases. The animals suffer because of the bad air, dirty water.

 Teacher -Now we see that the situation is really dangerous. It is really dramatic.  

Slide 5. 6. I suppose we shoud make a choice what kind of world we want to live.

Relaxation  Close your eyes and listen to the music of nature.

Now open your books ( p.144), look through the text The Earth in Danger and tell us as much as we can about the ecological problems.

( монологи детей)

Pole Play. Let’s play by chain. //Ролевая игра/ What do we do to keep the Earth clean?

Q. What do we do to keep the Earth clean? //Учащиеся повторяют вопрос по цепочке/

Ps. (хором) We love the Earth- our home.

Ps. ( возможные ответы)

 I don’t smoke. I do not cut trees. I don’t make fires. I stopped using aerosol cans. I plant trees. I don’t catch butterflies. I save energy and water. I turn off the light when I go out, I water home flowers every morning. I never catch small animals and birds.  I never paint the trees. I never cut wild flowers. We always leave the place clean when we hike. We save energy and water at home. We reuse plastic containers. I do not buy the New Year Tree, I use artificial. etc …

Relaxation (close your eyes and listen to the sounds of nature / Звучат голоса птиц и на этом фоне идет демонстрация  видов природы.

II. Основная часть урока ( поэтапная разработка проблемы)

1. Работа с текстом учебника Animals in danger( с опорой на текст)

Open your books , look through the text and answer my questions.

What does people life depend on?

Why do people kill animals?

1. Обсуждение экологической ситуации. Выступления учащихся.

T. Well, the contradiction between man and nature are really very dramatic. But is there anybody who does something to make the life of animals better?

   2. Красная книга ( индивидуальное задание)

P1The first list of the Red Data Book was made in 1949, it was published only in 1966.  The scientists examined the living conditions of animals, birds, and insects. They made the list of rare and disappearing living things. It’s the unusual book. Do you know that the pages of this book are red, yellow and green? The colour red is a danger signal. It’s a stop sign. It’s the colour of blood and life. Animals which need immediate help are placed n the red pages. Those which number is reducing are on the yellow pages. Green pages are for animals which are already saved.

In our country the book appeared in 1974. Here it is.

Slide 4. Look at the page of the red data book of Khabarovsk  region. I suppose we should study the pagers of this book. By the way there did they put a tiger? On the red, yellow or green page?   Red.

We should answer the main  questions during our lesson:   What can we do and what should we do  to protect the nature and to save our planet?                                    

(Монологи учащихся стр 144)

Примерные ответы учащихся::

P1.2.3. . I think that the land is overcrowded. I suppose people should not pollute the environment. Our world is polluted. There is much litter. The Earth is overcrowded. There is little place for living creatures. Many birds and animals extinct. The habitat is poor. People worry about the greenhouse effect /about the destruction of the Ozone layer/

  In our country the book appeared in 1974. Here it is.

Slide 5.                           Card № 2/Express your opinion/

 (+)

(-)

I think

I don’t think

I am sure

I am not sure

I believe

I don’t believe

I consider

Actually

Slide 6 Grammar:  should / should not / учащиеся распределяют фразы  по разделам, произнося их/

should

should not

(Продолжение основной части урока)

Защита плакатов

  1. The Earth is a garden( читают стихи)
  2. Litter( комментируют сведения)
  3. Save tiger ( отвечают на вопросы класса
  • Why did you make a poster about tiger
  • When did you celebrate Tiger day?
  • Can you tell us about Tiger Day?
  • What do the tigers look like?
  • Why are they disappearing?

III. Заключительный этап урока. Составление экологических правил.

T. Now, pupils, let’s make the Code of Ecological Rules for all people of our town. I think these rules will help you to behave correctly.

Учащиеся выходят к доске и зачитывают правила.

 Code of rules ( зачитывают правила)

Code of Ecological Rules.

– Don’t break trees.
– Don’t leave litter.
– Keep the country tidy.
– Respect the life and work of the countryside.
– Keep dogs under control.
– Put litter away.
– Grow trees and flowers.
– Don’t frighten birds and animals.
– Don’t cut wild flowers.
– Don’t burn fires.

T. Our lesson is coming to an end. In conclusion I’d like to tell you that the protection of nature is everybody’s business.
An outstanding English writer
John Galsworthy said: ”If you don’t think about the future you will not have it.” Let’s think about the future. Let’s keep our planet tidy and make it better place to live in. Let’s save the Earth for ourselves and for the next generations.

IV.Стихотворение

P.:

I want to live and not to die
I want to laugh and not to cry
I want to feel the summer sun
I want to sing when life is fun
I want to fly into the blue I want to swim as fishes do
I want to stretch out friendly hands
To all the young of other lands
I want to live and not die
I want to laugh and not to cry
I want to mate, No atom bomb

Annihilate,
My shining world!

IIV. Песня Солнечный круг на английском языке

IIIV. Рефлексия.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Виртуальная экскурсия "Scouting in the World"

Представенный материал можно использовать как в урочное, так и внеурочное время, так как он знакомит детей с историей международного движения скаутов в стране изучаемого языка и России....

Конспект открытого урока в 11 классе (углубленное изучение) по теме The World’s Best, The World’s Worst. The Mystery of the Disappearing Author. Использование метода мозгового штурма.

Метод мозгового штурма это перспективная форма учебной деятельности применима к любым возрастам, если учителю, конечно, интересно развивать творческие способности учеников. Мозговой штурм - это активн...

План-конспект урока “The World Of Fantasy And Reality. The World Created by J.R.R. Tolkien”

При изучении мотивационной сферы иноязычной деятельности учащихся во время восприятия лингвострановедческих текстов выделяют лингвострановедческий интерес, который отражает разнообразные области реаль...

План - конспект внеклассного мероприятия по английскому языку в 5-х классах “I am a part of the world and the world is a part of me”

Форма мероприятия: открытое занятие для родителей. Участники: члены кружка "Занимательный английский"....

Открытое мероприятие по английскому языку "I am a part of the world, and the world is a part of me" (6-7 класс)

Открытое мероприятие по английскому языку "I am a part of the world, and the world is a part of me" (6-7 класс)...

“ WORLD OF ENGLISH and ENGLISH IN THE WORLD”

открытый урок на тему “ WORLD OF ENGLISH and ENGLISH IN THE WORLD”...

“I am a part of the world and the world is a part of me”.

Задачи:Воспитывать любовь, дружелюбие, уважение, милосердие друг к другу, друзьям, родителям.Развивать навыки речевого этикета.Развивать умение работать в группах.Развивать личностную активность....