The World of Animals
методическая разработка по английскому языку по теме

Гильметдинова Гулюса Тагировна

конспект урока для 4 класса "В мире животных"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл razrabotka_uroka.docx194.85 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: В мире  животных

Цель: воспитывать интерес к изучению английского языка  при помощи игр, стихотворений, загадок.

Задачи: 

учебные: - обобщение знаний учащихся, полученных при изучении раздела «В    

                 городе и в деревне. Дикие и домашние животные»;

      - контроль уровня  сформированности умений и навыков по теме «Степени

      сравнения прилагательных».

развивающие:- развитие внимания, памяти, воображения, мышления, смекалки;  

    - развитие эмоциональной сферы учащихся;

воспитательные:- воспитание культуры общения в коллективной деятельности.

Тип урока: Контрольно-обобщающий

Оборудование: картинки животных ,карточки, буклеты, магнитофон, призы для  победителей.

Ход урока

I. Организационный момент (объяснение условий игры, представление команд и капитанов).

  • Good morning, boys and girls.
  • I’m glad to see you!(слайд)
  • How are you?
  • Let’s start our lesson. Today we shall continue our talk about tag-questions, read and act out the dialogues.

II. Ход игры

  1. The teams in turn name one animal. (слайд)

  1. Guess the riddles. 

a) Long-ears, long-ears,

Hop, hop, and hop!

Long-ears, long-ears,

Never stop.

They like carrots,

They like hay.

They grow longer

From day to day.

b) Who is the king of the animal world?

c) It is a domestic animal. It likes fish.

d) This animal like grass, gives milk.

e) It is grey, but it isn’t a wolf,

    Long-eared, but not a hare,

    With hoofs (копыта), but not a horse.

    What is it?

f) Not a horseman, but wears spurs (шпоры).

    Not a watchman, but wakes people up.

    What is it?

  1. What animals can you see here? 

  1. Look and say     
  • Whose tail is it?
  • Whose eyes are these?
  • Whose ears are these?
  • Whose legs are these?
  • Whose paws are these?
  • Whose head is it?

  1. Match the picture to the word.   (слайд)

  1. Who can find the most animals?    

  1. Write the names of the animals correctly:  

god,  nilo,  getry,  nomeky,  omuse,  sohre,  rabe,  helaw.

  1. Match the name of the animal and its description.  (слайд)

The animal is timid and shy.

Bear

The animal has a red bushy tail.

Zebra

The animal sleeps all winter in a den.

Lion

The animal can live without food and water for a long time.

Fox

The animal with a beautiful white skin with black stripes.

Rabbit

The animal has long hair around its neck.

Camel

  1. How long do animals live?  

A rabbit – 5, a sheep – 12, a cat – 13, a goat – 15, a cow – 25, a pig – 25, a horse – 30, a camel – 40.

  1. Compare these animals, using as many adjectives as possible:  (слайд)

 a cat, a pig, a wolf;

a tortoise,  a fox, a squirrel;

a tiger, a bear, an elephant;

a cock, a tiger, a wolf.

( strong, weak, big, small, kind, angry, fat, thin, clever, cunning, slow, quick)

  1. Finish the saying:   (слайд)

 

As hungry as ...

As brave as ...

As cunning as ...

As heavy as ...

As dirty as ...

As tall as ...

A busy as ...

As funny as ...

As slow as ...

  1. Do you agree?   (слайд)
  • These animals give wool: a sheep, a camel, a cat, a dog.
  • People drink milk of these animals: a cow, a goat, a sheep, a horse.
  • People use fur of these animals for making hats: a fox, a dog, a rabbit, a sheep.
  • These animals can carry things and men: a camel, an elephant, a dog, a kangaroo.
  • People eat meat of these animals: a bear, a horse, a sheep, a duck.
  1.  Do  crossword puzzle  
  2. Read the information and decide if it is true or false.   (слайд) 
  • Frogs cannot live in the sea.
  • Some frogs live in Antarctica.
  • There are poisonous (ядовитые) frogs in Russia.
  • Some tropical frogs have red eyes.
  • Monkeys begin to roar when they see a group of other monkeys. People hear this roar up to 2.5 kilometers.
  • Elephant can pick coins with tongue.
  • Elephant is the cleverest animal.
  • The cleverest domestic animals are dogs and horses.
  • In some Russian rivers there are crocodiles.
  • Crocodiles can hold their breath (задерживать дыхание) for more than an hour.
  • When crocodiles get hot, they rest with their mouth open. Birds sometimes fly into their mouth and pick food from between their teeth.
  • The Nile crocodile is the largest of all the world’s crocodiles.

III. Подведение итогов(слайд)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока " In the world of Animals"

Конспект урока в 6 классе" In the world of Animals"...

The world of animals

Форма: презентация к конспекту урока в 4 классе...

Урок-соревнование Magic World of Animals

Урок-соревнование по английскому языку “Magic World of Animals” для учащихся 3 класса Цель: привитие учащимся интереса к изучению английского языка.Задачи:повторить пройденный учебный материал пр...

Методическая разработка урока по английскому языку, интегрированного с ИКТ. Тема: "The world of animals"

Методическая разработка предназначена для проведения урока в 3 классе при повторении темы "ANIMALS"...

Презентация для урока. Тема: "The world of animals"

Методическая разработка предназначена для проведения урока в 3 классе при повторении темы "ANIMALS"...

In the World of Animals 5 form. В мире животных 5 класс.

Открытый урок 5 класс "В мире животных"....

Конспект урока английского языка для 2 класса по УМК Кузовлева на тему: World of animals.

Цель: Совершенствование произносительных навыков, навыков аудирования и чтения по транскрипции...